wei , vermoeide benen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter elmo
  • Startdatum Startdatum
Ik ben in mijn humeur heel veel stabieler sinds ik adrenal gebruik. De bijnieren spelen ook in het hormonenverhaal een belangrijke rol volgens mij. Maar als jij dat nou eens allemaal uitzoekt Converted, dan kan je mij straks adviezen geven :D

 
Ik voel me veel meer opgefokt sinds het gebruik van adrenal. En zweten dat ik doe!! Inderdaad bijnieren spelen grote rol, heb ik al verschrillende keren gelezen maar het probleem is dat al die sites op internet je altijd doorverwijzen naar een arts of hormonen te nemen. wil ik niet, arts hier in frankrijk, ben er niet meer geweest sinds 2009, en hormonen, njet, chemisch spul niet in mijn lijf :lol: .

Ja Alaxandra, als ik het helemaal begrepen heb, leg ik het jou wel uit en hopelijk heb je het dan niet nodig daar je je superfit voelt.

Heb wel al begrepen dat vrouwen zonder kinderen eerder in de premenopauze/ menopauze zitten en meer last hebben, damn!

 
Nou, dan gaan wij het tegendeel bewijzen hoor Converted! En ik neem een voorbeeld aan mijn oma:"Overgang bestaat niet! Is westerse onzin!" Aldus mijn indische oma die nooit ergens last van heeft gehad. Haar dochters daarentegen.....

 
@ Converted

Bij een verstoorde hormonenwerking is meestal de aanmaak van het hormoon oestrogeen te hoog ten opzichte van het hormoon progesteron. Dit wordt aangeduid met de term oestrogeendominantie.

Het aanbrengen van natuurlijke progesteroncrème van Dr. Lee biedt in veel gevallen verlichting om de reden dat het progesterontekort wordt aangevuld.

Het maakt hierbij niet uit of je nog in je vruchtbare periode, in de aanloop van de overgang of in de overgang zelf zit.

Met de progesteroncrème heb ik hier zelf heel goede ervaringen. Na gebruik van een periode 1/2 jaar kon ik er al mee stoppen om de reden dat alles hier in evenwicht gekomen was.

In het geval je lichaam na enkele weken nog heftig reageert op de Adrenal kan overstappen op Adrenal Cortex een optie zijn.

 
@Vivianne : dankjewel.sinds je het me aanraadde, drink ik geen koemelk meer, nog wel geit, en inderdaad opgeblazen gevoel is minder, chlorella en jodium nog niet binnen, voor later deze week hopelijk. ik heb vele keren gelezen over die creme maar ik dat wel ok? is dat niet chemisch? en zoniet, waar koop ik dat? En denk je dat die nare woestbuien zullen verminderen, dat kwaadworden vind ik zo erg.

ik heb elke 27/28dagen mijn menstruatie voor 3/4dagen en heb nooit, maar dan ook nooit enige problemen gehad, ik voel het zelfs niet aankomen.nooit puistjes, hoofdpijn, stemmingswisselingen, niets. Maar nu is er toch iets aan de hand.

ik wacht 1 maand langer en verander dan naar cotrex

 
@Vivianne : dank, dank je hartelijk. heb het intussen besteld (3tubs). Huil van geluk en triestigheid / verwarring. :oops: Hopelijk is de hel over. Je schrijft dat die nare woestbuien over zijn, ik hoop dat dat gauw met mij ook is want ik ben zo stout tegen mijn man en hij slikt het allemaal maar vind het toch zo erg dus zie nu de toekomst een beetje meer roze.

heb intussen ook de druivenpitextract besteld, ook op jouw aanraden.

dus als ik nu alles binnen heb, begin ik te slinken, te smeren en me verder vol te stoppen met vetten mmmm, dan kan ik alleen maar gezonder,dikker en happier worden :lol:

en hup naar de volgende leverreiniging volgende week

dank voor al je advies en nu ga ik zwemmen, had het al niet meer gedaan sinds weken daar ik me zo slecht voelde, tot later :P

 
Vivianne, even een update van de dingen die je me voorstelde te doen en gedaan heb.

*Elke ochtend mix eieren/citroen/olijfolie voor de lever.

*Biergist 3xperdag, levertraan/boterolie ochtend, 5 adrenal middag, druivenpitextract morgen en avond. 3 paranoten geweekt in zoutwater

*Middag 1L smoothie van kefir/yoghurt met appel of bessen en 2tl rozenbottelpoeder, 5 gr msm, 1tl chlorella, 1tl spirulina, 1el cocosolie,1tl honing en 3/4 drups lugols jodium.

*3 tot 5 maal per dag glas water met sole/azijn/ascorbinezuur

*lever en galthee/ rooibosthee/ yogithee/ verveinetisane gedurende de dag, altijd met ghee

*Progesteroncreme DrLee, elke morgen en avond smeren.

Geen koemelk meer wel kefir van koemelk en 2L geitemelk per week

In de namiddag en avond : kaas,yoghurt, plattekaas, gestoofde groenten, stoofpotten, BBB, gekookte of gebakken eieren en rijst/ rijstcrackers / quinoa.

Resultaat na 5 weken : 15 kg dikker, borsten ontploffen, bovenbenen en buik vol met vet, depressief, slechtgezind en zie het niet meer zitten

Toch ook positief : hormonaal voel ik een verschil dus blijven smeren.

Stoelgang : 1 tot 2 keren per dag normaal bruin

Heb al 5 leverreinigingen gedaan en zal in een paar dagen de 6de doen. Gaat ok.

Pijnen in lever/ pancreas/ benen/ lage rug maar draagbaar. Ben het al jaren gewend.

Geen hoofdpijn, misselijkheid of zoiets.

Ontgiften van de chlorella? Denk het niet, moet ik misschien meer nemen? En zo ja, hoe?

Heb tot 5 dagen geleden 33 drupsH2O2 35% 3maal per dag genomen,voel/proef/merk er niets van. Ben ermee gestopt daar ik te depressief werd en voel me nu al iets beter daarom ook deze post.

DUS wat doe ik niet juist?

Het ontgiften is een probleem denk ik bij mij. Snap niet zo goed hoe jullie ertoe komen.

Heb een vriendin een glas melk gegeven met een puntje chlorella en ze holde al naar het toilet. Ik drink 1 L melk met el chlorella /spirulina en niets gebeurt er. Ik hou alles lekker in mijn lijf met resultaat dat ik op barsten sta.

Wat kan ik doen?

Kan ik chlorella verhogen? Kan ik meer jodium gebruiken? Zo ja, hoeveel?

 
Converted, ik zat laatst nog aan je te denken, hoe het met je zou zijn. Wat naar dat je alles zo vasthoud en er last van hebt. Proefde je echt niets bij de H202 33 druppels? Je lijkt alles zo goed te willen doen dat het tegen je werkt. Alsof je lichaam niet weet wat te doen met alles dat je er in stopt en het daarom maar opslaat of nog altijd aan het hamsteren is. Verlies je wel stenen bij de leverreiniging?

Ik denk toch dat je eens moet kijken waarom je het zo moeilijk vind om los te laten, de emotionele kant van het ontgiften bekijken. Waar ben je bang voor/wat weerhoud je ervan om je gif eruit te laten?

Ik hoop voor je dat het gewicht zich op z'n minst zal stabiliseren.

 
Hallo Tanja, leuk van je te horen. Nee,33H2O2 is voor mij als een glaasje water, mijn man gruwelt al van 21 maar hij kan dan wel bitterzout drinken en ik vind het AFschuwelijk :-)

Stenen verlies ik zeer goed bij de reiniging, honderden klein en groot in alle kleuren.

Stoelgang, ook niet moeilijk, elke dag één of 2 keren. Maar ik wil meer... ik wil leeglopen, ik wil al die rommel van de laatste 40 jaren eruit, al die antibioticas, anesthesie, morfine, pillen, etc. Wil terug vrolijk worden.

Bang? Bang om het gif eruit te laten? Ben ik bang? Heb ik het idee dat ik bang ben? Heb ik controle? Goede vragen? Denk het niet, Tanya, ben meer van just do it, ik denk er niet zoveel bij na.

Kijk nou, heb heel mijn leven eigenlijk geen vlees, vet gegeten, 15j vegetarian, en wanneer ik dit forum vond, heb het ged enkele weken gevolgd en gelezen en hups, just erin gesprongen. Ik denk veel, das waar maar over andere dingen, niet over dit verhaal.

Mijn denken is over mensen, eerlijkheid, liefde, gevoel etc daar ik zelf nogal gevoelig ben voor de prikkels vd buitenwereld (mensen, nieuws ) dus kom niet zoveel buiten en kijk ook geen tv.

Ik weet niet wat het is, word er vrij down van en dat is of course stress. Ik droom van diaree hebben :lol: , alles eruit maar het komt maar niet.

 
Converted2, ergens schrijf je dat je zo,n honger hebt/had. Hoe is het daar nu mee?

15 kilo aankomen in 5 weken is wel erg veel. Heb je je schildklierwaardes al eens laten nakijken? Zo niet, zou ik zeker doen.

Nu je zoveel aankomt zou ik nog eens proberen wat te minderen met eten en kijken hoe dat bevalt. Hoeveel eieren eet je ,s-morgens?

Dat bitterzout is ook lekkerder als het een beetje warm is en citroensap erbij. Begin met niet teveel b.zout in een glas en later misschien ophogen. Vroeg of laat moet het werken en loop je leeg.

Succes ermee.

 
Als je niets merkt van zulke hoeveelheden H202 dan zitten je cellen compleet op slot en heb je een groot zuurstof tekort. Aan de andere kant, je merkt het wel, want je voelt je depressief worden. Erg herkenbaar. Het effect dat je wilt is anders dat er gebeurd.

Diarree betekend absoluut niet dat je ontgift, dat moet dus ook zeer zeker je doel niet zijn.

Ik zou me eerst richten op de bijnieren (als die sterker worden dan wordt je ook minder gevoelig voor prikkels van de buitenwereld), de lever en het versterken van maagzuur.

Zelf zou ik met alle zogenaamde ontgiftende supplementen stoppen en 1 voor 1 gaan kijken wat wel of niet werkt. Maar vooral eerst zonder, zodat je kan ervaren of je dan geestelijk beter in je vel komt te zitten.

De vraag:"Wat doe ik fout" lijkt me in jouw geval een stuk perfectionisme. En verwijst ook weer naar de bijnieren. Hoeveel mg neem je nu daarvan?

Ik ben ook ontploft nadat ik gestopt ben met roken. Een aantal weken geleden was ik eindelijk aan het afvallen ipv aankomen. Helaas, stress op het werk en het zit er zeker allemaal weer aan. Stress is voor mij echt nog extreem ongezond. Maar zo lastig om te vermijden.....

 
@Liesje : honger nog altijd :-) en ja ik heb de dokter vanmorgen gecontacteerd voor een bloedtest, zal vervolgd worden

@Alexandra. Ok zal even ALLES stoppen tot ik me weer beter voel.

Na het lezen v vele topics had ik al begrepen dat ik een zuurstoftekort moet hebben want geen reactie op 3x35drups H2O2 35% is niet echt goed.Toch wel ergens, zoals je ook zegt, want ik word er depri van. DUs wat doe ik dan nu? Terug beginnen met HO2O, zelfs als ik me depri voel? Maar wel stoppen met al die andere dingen.

Adrenal, nu neem ik 5 caps van 100mg 'smiddags. Zal ik ophogen? Ik geraak er niet goed uit hoeveel je er moet van nemen. Op het potje staat 1 cap/dag maar zie hier op forum, zoals jij en moondust en anderen, dat jullie er veel meer van nemen. Hoe kan ik dit weten?

Ik heb bij topic betaine hcl je reactie gelezen en zal het direct bestellen bij iherb want het verteren gaat ook al niet goed. Graag zou ik de jodium willen verder nemen want dat geeft me wel wat energie, is dat ok?

De lever, ja daar werk ik aan zoals je me hebt uitgelegd. De volgende is in een paar dagen, laat het je weten in topic leverreiniging

Dikker worden, stoppen met roken, schildklier, amazing, word er totaal nuts van maar kies toch nog altijd liever voor het niet roken. Ben blij ermee gestopt te zijn, ook al was ik een echte verslaafde, rookte héééél véééél. Was het beu verslaafd te zijn aan die dingen.

 
Hmmm, wij lopen aardig hetzelfde pad hoor Converted! Alleen ontgift ik makkelijker, maar verder....

Adrenal:

Mike heeft ergens op het forum gezegd dat je max 900 mg per dag mag gebruiken. En aangezien ik van mezelf weet al van kinds af aan chronisch mijn bijnieren te overbelasten heb ik toen al heel snel besloten om naar de 900 mg per dag te gaan. Gevoelsmatig zou het af en toe echt wel omhoog kunnen, zoveel stress dat ik ervaren heb, maar dat is niet de oorzaak aanpakken. Ik zou dus omhoog gaat tot 900 mg per dag. En niet stilstaan bij hoelang je dat dan moet gaan doen. Gewoon iedere keer weer bestellen bij Iherb. Ik bestel 4 potjes per keer, deze keer de betaine en selenium erbij besteld. Geen problemen met extra portokosten enzo.

Ontgiften/H202

Ik zou gewoon even stoppen met alle extra ontgifters, kijk wat dat met je doet. Voel je je dan beter? Slechter? Als je weet wat je basisgevoel is voor nu, dan pas 1 ding gaan gebruiken. Dan weet je wat de effecten ervan zijn. Ik zou me nu eerst richten op versterken in plaats op ontgiften. Als je versterkt (bv je maagzuur en bijnieren) dan kan daarna de rest pas gebeuren. Het is aan jou om te bepalen in hoeverre je de negatieve kant van ontgifting erbij kan gebruiken. Liesje, die op 1 glas melk compleet leegloopt heeft voor zichzelf besloten dat "klusjes" zijn voor in de winter en in de zomer drinkt ze daarom geen melk. Ik heb soms een paar dagen vrij waarvan ik denk, ik kan het geestelijke stuk (depressieve gevoelens) wel erbij hebben, wetende waar ze vandaan komen. De afgelopen tijd kon ik dat absoluut niet erbij hebben ivm het werk en stress van het werk. Dus dan ga ik niet dusdannig aan de H202 dat het psychisch ook door gaat werken. Voel en ervaar, wat werkt er op dit moment voor jou.

Roken/dikker worden

Ook ik kies ervoor, nu 11 maanden, om niet te roken. Ook ik was zeer zeker goed verslaafd, maar kies voor gezondheid. Dat daarbij nu dit lichamelijk ongemak hoort, prima, het zal zijn reden hebben. Over jodium weet ik zelf nog veel te weinig. Aangezien ik niet trouw genoeg was met de paranoten heb ik de jodium ook nooit goed opgepakt. Sinds gisteren ben ik selenium aan het slikken, zelfde soort tablet als de adrenal. Ik raak over mijn "anti"pillenslikken heen. In de basis wil ik alles uit de voeding halen, maar dat lukt me gewoonweg nog niet. De tekorten zijn te groot.

Stress is een hele belangrijke in mijn gewicht heb ik gemerkt. Was ik eindelijk aan het afvallen, door een hele vervelende situatie kreeg ik ontzettend veel stress, de nieren stonden er letterlijk helemaal strak van, en in recordtime zaten de afgevallen kilo's er waar aan. Het zit dus zeker niet alleen in de schildklier en vertering. Er komt steeds zoveel bij kijken!

 
O, en ik ben het zeker ook met Tanja eens. Wat houdt je tegen op het gebied van ontgiften, het psychische stuk daarin. Hier op het forum wordt onder andere naar EFT verwezen en nog wel meer dingen. Zelf had ik afgelopen periode erg veel baat bij osteopaat die de nieren wist te ontlasten en een ceremonie bij een sjamaan. Aanstaande donderdag krijg ik (eindelijk) nazorg vanuit het werk, gesprekken over wat er is gebeurd. Gezondheid richt zich op alle vlakken, spiritueel, geestelijk en lichamelijk. Hoe ziet dat er bij jou uit? En wat zijn de mogelijkheden voor jou daarin?

 
@Alexandra: ok ik ga NU :lol: 9 caps adrenal nemen,met melk, en zal zien hoe ik reageer in een paar dagen/weken want stress ken ik inderdaad ook al hééél lang en ben ook stressy wanneer er geen stress is. Snapje dat? Ik eigenlijk niet maar ben het wel.

Ok betaine, besteld. Selenium bestel ik niet; eet elke dag 3 paranoten.

EFT, zeer interessant, heb er al veel over gelezen hier op t forum en andere dingen maar probleem is, ik ben niet in mijn eigen land. yes spreek perfect frans en engels maar toch, tis te moeilijk. Problemen, gevoelens, je diepe ik in een andere taal is voor mij dan toch, niet mogelijk. Ook misschien, heb jaren geleden verschillende zoektochten ondernomen hier en ben bij verschillende mensen geweest (homeopathe, acupunturist, traditionele chinese geneeskunde, psycoloog) maar nee, ze zijn hier nog niet zover. Voel je je down, neem dan maar antidepressiva. Ben je gestresst, stress dan minder. Weeg je teweinig (in 2005 50kg) eet dan meer. ik at als een monster, 3keer meer dan anderen. Snap je wat ik bedoel? Ik zit hier op het platteland. Ook de mentaliteit v fransen is anders. Zij grijpen zeer vlug naar medicijnen. Enfin niet mogelijk hier.

Naar belgie of nederland komen voor lange tijd om therapie te volgen, niet mogelijk. Mijn leven is hier, heb eigenlijk geen familie meer in Belgie.

Doe nu yoga, meditatie, wandel veel, zwem 2maal perweek in een geozoneerd zwembad en eet gezond. Ik wil terug gezond worden. Lichamelijk en geestelijk. Dus wat blijft er over? Ontgiften!! En het zal lukken :lol:

 
oh ja Alexandra. Toch misschien iets. Je zegt daar iets over een osteopaat. Kun jij of iemand anders me uitleggen wat dat voor iemand is? Wat doet die eigenlijk? Wat ik ermee bedoel is, dat ik hier op het forum al verschillende keren het woord osteopaat ben tegengekomen. Nu hier hebben we die gasten ook, dus misschien is dat een keuze voor mij.

Ik weet wel dat ze masseren maar wat nog? Wat ivm je nieren? Leg me dat eens eventjes uit. Ik zie misschien wel een toekomst hierin. Dank je wel voor dit

 
Een osteopaat helpt je bij problemen met je skelet en/of organen. Ik ben bij haar terecht gekomen, omdat ik op mijn stuitje was gevallen. Zij heeft mee hierop behandeld. Ze heeft ook opgemerkt dat mijn schildklier zelf goed in balans is, maar energetisch uit balans. En toen ik de afgelopen keer naar haar toe ging en zij bij de onderkant van mijn rug even voelde hoe het allemaal zat kon ik wel door de grond gaan van de pijn die ik toen voelde in mijn nieren. Ze werkt met hele zachte aanrakingen, maar die gaan heel erg diep.

Een aantal behandelingen (bv de laatste) richt zich op algemeen balans.

Het voordeel is, je hoeft niet te praten, je lichaam geeft aan en laat los.

Er zijn hier op het forum ook verhalen bekend van mensen die na 1 behandeling 3 weken aan 1 stuk extreem gaan ontgiften. Persoonlijk heb ik die ervaring niet. Niet meer ontgifting voor of na de behandelingen.

 
@Alexandra: dank voor de uitleg. Heb zonet gebeld met een osteopaat, niet zo ver van hier, 30km, en kan morgen gaan. Voila! Stap 1 in de richting van ontgiften. Enfin misschien. Denk er nu juist aan dat ik ook morgen een rv heb met de gynecoloog dus misschien toch een beetje te stressy voor mij. Zal er deze namiddag even over nadenken. Heb gereageerd in impulsiviteit. typisch ik. Hou je op de hoogte. Tot later

Dus leverreiniging pas later in de week. Yipee, vind het eigenlijk wel leuk en spannend.

Aha, mijn positiviteit is aan het terugkomen. Rara, hoe komt dit? Even denken over dit

 
Wat is een rv?

Euh... hoe zou het komen? Omdat je gestopt bent moet ontgiftende middelen die je depri maken, omdat de hoeveelheid je even te veel is geworden? Omdat je in plaats van op eigen houtje bezig bent, je (weer) aan het delen ben geslagen? Zomaar wat ideetjes ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan