Weston Price Congres 2016

Leuk idee hoor, dat hebben we het eerste jaar ook gedaan.

Voor de mensen die daar behoefte aan hebben zouden we een plek en tijd (eerste pauze?) af kunnen spreken waar forumleden die daar behoefte aan hebben elkaar kunnen treffen.
 
Ik heb 3x iemand mee weten te krijgen naar een middag/avond van jou Mike. 2x vonden ze jou bar irritant en je verkondigde een hoop onzin. Maar daarna gingen ze wel aan de roomboter. Toch wat bereikt.

:mrgreen:

Mike
 
Wat vroeger opstaan naief.

Het was die ochtend een aaneenschakeling van rampen :(
en ik mag ook niet eerder weg als dat mijn man rauwe melk uit de koeien getrokken heeft
 
Behalve de sprekers het thema en standhouders vind ik het al hartstikke leuk om gelijkgestemden te ontmoeten, echte wapf producten of recepten te ervaren en vergelijken met hoe ik het probeer te maken.
Het hoeft voor mij dan niet eens zozeer een treffen van medeforummers te zijn.

 
Ik heb net een mail gekregen van Vitavie over het WAPF Congres. Ik ben al aangemeld, maar de €5,00 bon is mooi meegenomen.

Ik lees in de mail over Chufa noten. Daar heb ik hier nog nooit van gehoord. Is dat echt zo gezond en hebben die noten (het schijnen knollen te zijn) dan geen fytinezuur?
http://www.vitavie.nl/nieuwsbrief/preview.php?id=73

en ik heb nog eens gekeken wat chufa noten zijn:
https://puurmieke.nl/gepelde-tijgernoten-1000g
Ik geloof dat het wel een duur grapje is. Is dit echt nodig of weer een soort hype?
 
Gg, chufa is niet perse nodig in die zin dat je zonder niet gezond kunt zijn. Een hype zou ik het ook niet noemen, je had er zelf toch ook nog nooit van gehoord toch?

Wat wel heel fijn is aan het chufameel is dat er nog nooit iemand een allergische reactie op heeft gehad. Dat is vooral voor mensen die overal allergisch op reageren, een lekke darm hebben of het AIP proticol ed volgen erg fijn. Het is idd geen noot maar een knolletje, dus ook geen kiemkracht en dus geen enzymenremmers/fytinezuur. Bovendien kun je er goed mee bakken, iets wat je niet altijd kunt zeggen van anderen glutenvrije producten.
Ook de prijs is als je het vergelijkt met biologisch amandelmeel (20 euro de kg) ook niet veel duurder (14 euro de kg).

Ik heb er laatst pepernoten mee gebakken en ik was erg tevreden over het resultaat, knapperig, luchtig, hier is het recept:
http://www.chufanederland.nl/glutenvrije-sinterklaas/
25-50 gr extra boter toegevoegd en toen waren ze perfect.

 
Op die link klikken die Tanja daar heeft geplaatst voor dat kruidnoten recept, daar kan je meteen ook die meel e.d bestellen.
 
Ja enkel online verkrijgbaar (of op het congres natuurlijk 30 januari, dan bespaar je direct verzendkosten ;-) )
 
Hierbij een reminder dat je nog voor het eind van het jaar 5 euro korting kunt krijgen op het WP-congres van zaterdag 30 januari 2016. Meld je hier aan.

Mike
 
Ik wist niet dat er een Nederlandse fb pagina was van Weston Price. Leuk :)
 
Het is al een keer eerder geopperd, een ontmoeting eerder of in een pauze onder forumleden. Wie heeft daar behoefte aan? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar bepaalde personen. Moet ook eerlijk toegeven dat wij (mijn vrouw en ik) op zoek zijn naar gelijkgezinde mensen.

Joost
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan