Wise Traditions Nederland 2019

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tanja
  • Startdatum Startdatum
De dag was zeker geslaagd, zowel de thema's en sprekers als het eten en natuurlijk het Kangenwater! Ik vond het erg leuk om Dorothe en Mike weer eens te zien! En natuurlijk om andere forumleden te ontmoeten.

Joost

Ik vond het ook een geslaagde dag gister! Leuk om nu ook eens gezichten gezien te hebben bij de forumleden. Sprekers waren goed, eten was goed en Kangen water was top! Volgende congres ben ik ook zeker weer bij.

Binc, door omstandigheden ben ik veel later

Ga over 5 min die kant op, maar moet uit Dokkum komen.

Maar ik kom wel

Ha trotse boer,

Dit bericht had ik gisterochtend niet meer gezien. Dus we vroegen ons idd af of je nog zou komen. Fijn dat het je het toch gelukt is.

Mike,

We hadden het gisteren over het Kangenwater en ik vertelde over het water wat men vrij kan tappen in het Schwarzwald bij de Quelle. Nu vind ik daar niet gelijk de info over waar dat was. Jammer.
Wel over de Trinkhalle in Baden-Baden en Trinkkuren. Ik ben zeer bekend met het fenomeen van Heilung door water, dat was het hoofdthema in Baden-Baden, een van de bekendste Health Spa's van Duitsland. Het water kon heilen door Badekuren, maar ook door het te drinken. Nu was dat Heilwasser warm water.

Geschichte
Baden-Baden ist für sein heilendes Thermalwasser bekannt. Neben den stilvollen Thermalbädern sollte es dann natürlich auch einen Ort geben, an dem die Kurgäste das Wasser trinken können. Bereits Friedrich Weinbrenner ließ deshalb eine Trinkhalle in der Nähe der Stiftskirche errichten.

Niet alle Heilwasser kon men drinken en heel vaak werd bepaald water voor bepaalde aandoeningen gegeven.

Trinkkuren
Bei der Trinkkur und bei der Inhalation entfalten Natrium und Chlorid eine
reinigende Wirkung auf die Schleimhäute. Sie ist anzuraten bei chronischer
Bronchitis oder Sinusitis und traditionell bei Magen-Darm- und
Nierenerkrankungen.
Charakteristisch für das Baden-Badener Thermalwasser ist der mild salzige
Geschmack, der sich verstärkt, desto heißer der Trunk genossen wird.
Früher wurde die Trinkmenge in Liter angegeben, heute empfiehlt man ca.
200 – 300 ml pro Tag, möglichst morgens und nur aufs notwendigste
abgekühlt zu trinken.
Beim Trinken des Wassers spielt die Flüssigkeitszufuhr und die Aufnahme
der Einzelbestandteile des jeweiligen Heilwassers die entscheidende Rolle.
Deshalb folgt eine Erläuterung der gesundheitlichen Bedeutung der
wichtigsten Elemente im Badener Wasser an dieser Stelle.

Ik vond dat allemaal heel interessant. Zeker omdat men in de stad leefde volgens het principe van Kneipp. Zoals ik eerder al eens vertelde, ben ik er sinds een paar weken ook toe over gegaan om koud te douchen.
Water is heel belangrijk in de alternatieve gezondheidszorg. Zo was mijn chef in de kliniek een echter Bade-arzt.
Ein Kurarzt oder Badearzt ist ein an einem Bade- und Kurort ansässiger Arzt, der die Zusatzbezeichnung „Physikalische Therapie und Balneologie“ erworben hat. Meist erwerben Fachärzte für Allgemeinmedizin oder auch praktische Ärzte die Zusatzbezeichnung. Zum Erwerb der Zusatzbezeichnung müssen Nachweise über die Teilnahme an entsprechenden Weiterbildungsveranstaltungen sowie über die praktische Tätigkeit in der Kurmedizin nachgewiesen werden.

Als ik over alles zo nadenk, heb ik best wel heimwee naar een geweldige tijd, een geheel andere wereld dan waarin wij in Nederland leven, meer traditioneel en natuurverbonden.

Dorothé

Interessant was ook over Shirali Farzali Muslimov
Zie ook hier:
https://www.gettyimages.nl/detail/video/worlds-oldest-man-shirali%C2%A0farzali-oglu%C2%A0muslimov-walking-nieuwsfootage/451766866

Dorothé

Hoi Tanja en Mike,

Wij vonden het gisteren een zeer geslaagde bijeenkomst met goede sprekers en interessante onderwerpen. De locatie was top en paste uitstekend in het geheel. De verzorging was goed en het eten zeer smakelijk. Het was ook fijn om jullie weer eens ontmoet te hebben en een aantal forumleden gesproken te hebben. Ook lof voor de standhouders.

Al met al bedankt voor de organisatie.

Rein en Ans van der Ouw

Ik zie dat er ook een apparaat beschikbaar is om te kunnen douchen met Kangen water. Anespa Spa heet dat apparaat.

Gister tijdens de Wise Traditions heb ik veel indrukken opgedaan en sluit me aan bij de eerdere reacties dat het een topdag was.

Ik sluit me ook aan bij alle vorige reacties op het Wise Tradition congress gisteren in de Beekhoeve. Wat heerlijk om je zo thuis te voelen tussen allemaal "relatief onbekenden" maar met dezelfde passie en interesses. Super leuk ook om forumleden te ontmoeten. Maar ik heb er ook nog een aantal gemist zo te lezen.

Mooie hoodie had je gister aan, Joost! ?

Mike

Dank je Mike :D, leuk je gister gesproken te hebben, al was het vluchtig.

Joost

Ik heb het ook prima naar mn zin gehad. Ik had me er speciaal op verheugd om Tanja en Mike weer eens te zien... Nou, dat is in ieder geval gelukt :)

Goedemiddag,
Wat een topdag was het. Wat een fantastisch mens is Natasha. De rest van de mensen was ook fantastisch, maar zij in het bijzonder ;).
Volgens mij heb ik opgepikt dat de powerpoint slides van Natasha ergens zouden worden gepubliceerd.
Mike, ik heb je een mail gestuurd met de link naar Gerald Pollack over The Fourth Fase of Water. Ik hoop dat ik het juiste email adres heb gebruikt.

Iedereen die zaterdag en zondag een verzoek hebben gestuurd hebben de pp met wetransfer gekregen intussen. Ik werk tot 11 uur per dag, heb een eigen bedrijf en een gezin, dus soms duurt het even iets langer.

Over 4de fase van water is drie jaar geleden al een artikel verschenen in het Wise Traditions journal: https://www.westonaprice.org/health-topics/health-issues/the-fourth-phase-of-water/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan