Ad, inzicht is vaak voortschrijdend inzicht, oftewel er zit beweging in. Dat neemt niet weg dat je telkens maar moet blijven wachten op nieuwe inzichten. Het is belangrijk te handelen je de inzicht die je op dat moment hebt. Het leven vraagt van niemand te handelen naar inzichten die we in de toekomst zullen verkrijgen. We worden in mijn beleving enkel uitgedaagd moedig te zijn en te vertrouwen op Wat Is. Het is wel belangrijk dat inzichten zelf verworven zijn, dat wil zeggen volledig in jezelf zijn geintegreerd door eigen onderzoek. Ik ervaar zelf dat ik soms de voor mij aantrekkelijke/aannemelijke inzichten van anderen beschouw als mijn eigen inzichten zonder het noodzakelijke eigen onderzoek te doen. Uiteindelijk komt het er altijd uit en merk ik dat er gedachten met twijfels naar boven komen als de resultaten niet zijn zoals ik had gehoopt/verwacht. Het adopteren van inzichten van anderen op basis van gevoel is geen probleem zolang je je bewust bent dat het niet je eigen inzicht is. Inzichten zijn alleen iets waard als ze volledig door jezelf zijn verworven.