Quote:
Intuition,
Ik lees echt bijna alleen maar goede ervaringen met die foundation training. Ik heb dus nog een paar vraagjes voor je.
- is het de bedoeling dat je dit dagelijks een half uur doet ofzo? Of zijn er echt uitgewerkte schema's waar je je aan houdt? Hoeveel tijd ben je er dagelijks gemiddeld mee bezig als je het echt goed wilt aanpakken?
Ik lees ook alleen maar positieve ervaringen inderdaad. Ik heb een paar vrienden met onderrugklachten, allemaal hele "skeptische" mensen, die nooit in hun leven yoga zouden doen. Maar ik heb ze zeg maar gedwongen dit toch uit te proberen, en ze zijn nu allemaal van hun onderrugklachten af, en zijn heel enthousiast.
Ik zal vanavond misschien nog even de rest van de eerste dvd erop zetten. Het is de bedoeling dat je al deze oefeningen eerst doet, en op de tweede dvd staan sessies die je dagelijks kan doen. Maar het gaat eerst om dat je de oefeningen op de eerste dvd goed doet, dat is nog best moeilijk, veel mensen maken kleine foutjes, kleine details.
Pak een spiegel, trek je shirt uit, en kijk naar je houding, en vergelijk dat met het filmpje. Of laat andere mensen kijken.
Ik denk dat de meeste mensen pas na een week de founder (de allereerste oefening) helemaal goed doen. Ik zoveel mensen met zulke korte hamstrings, dat het gewoon praktisch onmogelijk is de eerste keer. Maar hoe vaker je het doet, hoe langer je hamstrings worden, hoe sterker je onderrug, en hoe beter het gaat.
Ik denk dat als je het 30 min. per dag doet, je heel goed bezig bent, maar er zijn mensen die het 2 uur per dag doen. Mijn eigen doel is om nu de hele eerste DVD nog een keer helemaal te doen de komende 3 weken (30 minuten per dag). De afgelopen maanden deed ik eigenlijk vooral de founder (de allereerste oefening) en daar heb ik al hele goede ervaringen mee, maar ik ben nog nooit echt gedisciplineerd de hele DVD langs gegaan.