adrenal

ik ben met de adrenal begonnen gisteren, eindelijk maar toch.....

nu nam ik heb gisterenavond na het avond eten wat laat was (19.30) en ineens bedacht ik mij ergens te hebben gelezen dat je deze niet moet nemen kort voor je naar bed gaat.

Ben de gehele nacht dus wisselend wakker/slapende geweest pfff, komt dit nu van dat ik het al vermoede of daadwerkelijk door de adrenal........

3 keer per dag slikken wordt dus moeilijk, in de ochtend na mijn smoothie eentje genomen, vanmiddag tegen 14.0uur eentje na 3 gekookte eieren thee en kefir.

Nu durf ik hem niet meer later te nemen en we eten niet vroeg vandaag, middageten was al laat.

Zou 2 per dag voor nu eerst genoeg zijn, het zijn die van jou @Poekie 100mg per capsule (150stuks)

Ik las dat je hem bij de maaltijd moet innemen, kan het ook wanneer ik alleen een glas kefir of melk neem?

 
@rateltje: Je kan ook beginnen met 2 en dan 's middags 1.

Ik doe nu 's ochtends 1 van 350mg van Swanson. (sterkte onbekend)

En dan 's middags 1 van 100mg van NutriCology.

 
Ik vergeet t 's middags in te nemen, of 's avonds. Ik neem mijn dagelijkse dosis daarom in de ochtend in. In mijn geval 900 mg van Nutri Cology.

 
oke @Jp & Alexandra dan kan ik smorgens gelijk 2 nemen en de derde smiddags, ik ga eerst zitten op 300 mg en zie daarna verder.

thx!

 
Ik weet nu waarom je savonds niet Adrenal moet slikken. :D

Ik slaap altijd vrij snel als ik naar bed ga, nu heb ik de klok nog 01.00 uur zien aanwijzen.

Ik kan niet exact zeggen wat het doet maar ik voel me na 1 week slikken wel wat anders (positief), ik heb het idee dat ik ook minder gestresst op het werk rondloop en beter de stress beter naast me kan neerleggen die collegas wel hebben.

gr

Marco

 
Hoe zijn de ervaringen van de mensen in dit topic die met Adrenal zijn begonnen? Ik heb zelf namelijk een potje Adrenal van Nutricology in huis. Daarnaast vraag ik me af of het kwaad kan om Adrenal te combineren met Anti Depressiva, in mijn geval geen SSRI maar een TCA, clomipramine.

 
Geen idee wat de wisselwerking is met ad. Hier de bijsluiter van clomipramine:

Quote:
4. Mogelijke bijwerkingen

Zoals alle geneesmiddelen kan Clomipramine HCl Mylan bijw

erkingen (ongewenste reacties) veroorzaken. Bijwerkingen

hoeven niet bij iedereen op te treden. Als ze optreden k

an het nodig zijn om uw arts te waarschuwen.

De volgende bijwerkingen kunnen onder meer voorkomen:

Centraal zenuwstelsel, Anticholinerge effecten:

vaak: droge mond, zweten, verstopping, wazig zien, problemen met plassen;

af en toe: roodheid van gezicht en/of hals, verwijding van de pupillen;

zelden: verhoogde oogboldruk.

Centraal zenuwstelsel, Psychische effecten:

vaak: slaperigheid, voorbijgaande vermoeidheid, onrustgevoelens, grotere eetlust;

af en toe: verwardheid met desoriëntatie en hallucinaties (dingen zien en horen die er niet zijn) met name in de geriatrie en bij patiënten die lijden aan de ziekte van Parkinson, angst, opwinding en/of onrust (agitatie), slaapstoornissen, stemmingsveranderingen (manie, hypomanie), agressiviteit, geheugenstoornissen, gapen, depersonalisatie, nachtmerries, versterkte depressie, concentratiestoornissen;

zelden: activering van psychotische symptomen.

Er zijn meldingen van mensen die gedachten hebben over of gedrag vertonen met zelfbeschadiging of zelfmoordneigingen

tijdens gebruik van Clomipramine HCl Mylan of vlak na behandeling met Clomipramine HCl Mylan.(zie rubriek 2 Wees extra voorzichtig met Clomipramine HCl Mylan).

Neurologische effecten:

vaak: duizeligheid, trillen, hoofdpijn, spierkrampen;

af en toe: delirium, problemen met praten, waarnemen

van kriebelingen, jeuk of tintelingen zonder dat daar

aanleiding voor is (paresthesie), verhoogde spierspanning;

zelden: toevallen (bij hoge doseringen), coördinatieproblemen (ataxie).

geïsoleerde gevallen: hoge koorts.

Hart en bloedvaten:

af en toe: bloeddrukdaling bij snel opstaan uit een zittende of liggende houding soms gepaard gaande met duizeligheid (orthostatische hypotensie), snelle of onregelmatige hartslag (op hol slaan, bonzend), hartkloppingen;

zelden: hartritmestoornissen (aritmieën), verhoogde bloeddruk;

geïsoleerde gevallen: verminderde samentrekking van het hart.

Maagdarmkanaal:

vaak: misselijkheid;

af en toe: braken, buikklachten, diarree, gebrek aan eetlust;

geïsoleerde gevallen: leverontsteking eventueel met geelzucht.

Huid:

af en toe: allergische huidreacties (huiduitslag, evt. met hevige jeuk en vorming van bultjes),

lichtgevoeligheid, jeuk;

geïsoleerde gevallen: vochtophoping, haaruitval.

Hormoonsysteem:

vaak: gewichtstoename, sexuele problemen;

af en toe: melkafscheiding, vergroting van de borstklieren;

geïsoleerde gevallen: SIADH (syndrome of inappropriate an

tidiuretic hormone secretion), gekenmerkt door moeheid,

spierkrampen, anorexie en misselijkheid.

Overgevoeligheidsreacties:

geïsoleerde gevallen: allergische longontsteking, overgevoeligheidsreacties eventueel gepaard gaand met een lage

bloeddruk.

Bloed:

geïsoleerde gevallen: bloedbeeldafwijkingen en blauwe plek

ken (bloeduitstortingen) op de huid of slijmvliezen.

Zintuigen:

Af en toe: smaakstoornissen, oorsuizen (tinnitus).

Diversen:

De volgende symptomen komen af en toe voor na plotseling staken van de behandeling of na het verlagen van de dosering:

misselijkheid, braken, buikpijn, diarree,

slapeloosheid, hoofdpijn, nervositeit en angst.

Bij patiënten die dit soort geneesmiddelen gebruiken, is een hogere kans op botbreuken gezien.

In geval er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijslu

iter is vermeld of die u als ernstig ervaart, informeer dan uw

arts of apotheker.


Fijn goedje!

Mike

 
Tsja moet zeggen dat ik de bijwerkingen nu ik dit middel bijna een maand gebruik behoorlijk zat begin te worden. Wat raad jij dan aan om van een depressie af te komen Mike?

 
Ik ben niet zo gewoon om dit type capsules te nemen, maar ik vraag me af of je het 'plastic' omhulsel eraf moet halen of dat je dit gewoon in kunt nemen. (Ik heb nu een pilletje in een glas water met citroen liggen om te kijken of het oplost) aangezien velen van jullie het nemen kunnen jullie vast ook antwoord geven

 
KaMaMa, volgens mij is die capsulewand gewoon van gelatine gemaakt, kun je dat nakijken op de ingredientenlijst?

 
Er staat op:bovine, lyophilized, hydroxypropyl, methylcellulose, microcrystalline, cellulose, silicon dioxide, L-leucine.

Ik denk dat het dan de silicon dioxide is?

Waarom is mijn chemicus niet thuis als ik hem nodig heb ;).

Merk is nutricology, adrenal natural glandular.

 
http://en.wikipedia.org/wiki/Methyl_cellulose

Methyl cellulose is used in the manufacture of capsules in nutritional supplements, its edible and nontoxic properties provide a vegetarian alternative to the use of gelatin.

 
Dankjewel!

Ik heb vanochtend toch het omhulsel er af gehaald. In het glas waar ik gisteren een pil heb ingegooid drijft het omhulsel bovenop het water. Ik vraag me af hoe lang je lijf er over doet om dat te verteren/eruit te werken.

 
Wie is er na een flinke dosis Adrenal aan het afbouwen geslagen? Ik heb het de afgelopen 2 weken ofzo van 9 naar 4-6 stuks per keer afgebouwd en ben het de afgelopen 2 dagen vergeten te nemen. Nu vraag ik me af, kan je het ook af en toe nemen of zou het echt dagelijks moeten?

Met een beetje mazzel breekt vandaaag nog mijn menstruatie door, zonder problemen, weer een teken dat het goed gesteld is of in ieder geval heel veel beter met mijn bijnieren.

 
Ze verkopen hier in een winkeltje in Amsterdam 'Premier AdrenaVen'. Er staat op:

Premier AdrenaVen supports healthy adrenal and thyroid function and will aid in increased energy, deeper and more restful sleep, enhanced mood and memory function, and much more. Ideal for anyone suffering with chronic stress and exhaustion.

Premier Adrenal Complex contains the following:•Cordy-Pro 150 mg: Cordyceps Sinensis (fermented mycelial extract & whole concentrate), Nopal Cactus (Opuntia ficus indica)

•Adrenal-Pro 140 mg: Arabinogalactan, Bladderwrack (Fucus ves.), Burdock Root (Arctium lappa), Saccharomyces Cer., Chinese Skullcap (root), Dandalion Root (Taraxacum off.), Guggul (Commiphora mukul), Nano-Gest [Plant Enzymes/Botanical Blend which contains Noni, Amylase, Maltase, Apple Cider Vinegar, Protease, Plant-source Pepsin, Lipase, Lactase, Invertase, Cellulase], Carbon Matrix Humate

•Other Ingredients: Stablized Rice Bran, 100% vegetable cellulose capsule, excipient-free

Weet iemand of dit een vergelijkbaar product is als de adrenal die jullie slikken? De ingrediënten zijn wel anders. Of heeft er iemand misschien ervaring met dit product?

 
Hoi Sannew, in mijn adrenal (van Nutricology) zitten veel minder ingrediënten.

Kijk maar: http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-150-Veggie-Caps/45935

Hoe minder, hoe beter denk ik altijd maar... Het bestaat voornamelijk uit stukjes bijnier.

Als ik cordyceps sinesis google dan krijg ik een of andere paddenstoel in beeld. Die van jou lijkt vooral plantaardig te zijn. Ik denk dat je je bijnieren moet ondersteunen met de hormonen uit bijnieren. Waarom bestel je niet die ik ook heb via iherb?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan