Ik heb de documentaire
Ancient Knowledge bekeken waar Paradogma eerder over berichtte.
Zeker wat mooie inzichten gekregen hierdoor, maar ik vond niet alles even geloofwaardig (of 'waar').
Een aantal dingen vielen me op:
- numerologie vond ik zeker op het gebied van verhoudingen (oppervlakte/afstanden) overtuigend uitgelegd, maar op het gebied van absolute afstanden vond ik het minder logisch. Er werd op een gegeven moment (rond 4:24:53) gesproken dat de diameter van de maan en de afstand van de maan naar de aarde en ook de snelheid van licht allemaal te herleiden zijn naar bepaalde getallen, in dit geval een code uit Openbaringen 13:18.
De afstanden in de docu worden uitgedrukt in mijlen en wel de mijl-standaard die pas in de vorige eeuw is vastgesteld. De mijl zoals die door de Romeinen voor het eerst is bedacht en gebruikt, heeft een andere afstand en er zijn nog andere
mijl-standaarden.
M'n punt is: waarom zou het geheim van het universum zijn uitgedrukt in een eenheid die vorige eeuw pas is vastgesteld. Als er bijvoorbeeld van de oorspronkelijke mijlstandaard van de Romeinen was uitgegaan in de docu, dan kloppen die afstanden (en ook snelheid van het licht) niet meer.
- Niets wijst erop dat Edward Leedskalnin door middel van anti-zwaartekracht Coral Castle heeft gebouwd. Sterker nog: er zijn beelden opgedoken waarbij te zien is hoe hij de grote stenen met een takelsysteem optilt. Onder andere te zien in
deze docu, waarbij ook niets overgelaten wordt van de theorieën die in Ancient Knowledge genoemd worden hierover.
Zo zijn de getallen die op de stenen staan, gewoon z'n
immigration number en
citizen's number.
Als je dit weet, dan moet de documentaire-maker dus een rijke fantasie hebben...
- De spreker aan het eind (wie is dat? John....) had een interessant verhaal. Begint op 4:38:00. Hij heeft het erover dat mensen makkelijk te controleren zijn. Grappig genoeg slaat dat dus ook op delen van Ancient Knowledge.
Benieuwd wat anderen van deze docu vinden.
Mark