Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Sound of Music:
Die heb ik nu net met de kerst bekeken en ook daar heb ik zeer van genoten. Wat is dat een mooie musical. Ik heb de oude versie bekeken.
Toch heb ik gekeken of ik daar een symboliek in zag. Ik zag op een gegeven moment een schaduw en dat was een pyramide.
Ik heb echter nog niets over de Sound of Music kunnen vinden.
Is ook hier iets bekend...?

Dorothé

Er zal vast nog meer aan de hand zijn met The Sound of Music, maar in ieder geval met Somewhere over the Rainbow.

Mike

Dank je Lievergezond.
Mijn god, wat zit er allemaal achter zo'n ogenschijnlijk onschuldige en mooie film.
Weet je, ik kijk niet graag films met geweld of seks, en daarom vind ik deze films zo mooi. Wat jammer toch dat het niet zo is als het lijkt.

Wat ik ook altijd mooi vind, zijn zo'n oude Duitse films in de alpen, ook allemaal zo onschuldig.
Ik denk echter dat deze informatie achter een film meer in de Hollywood films is en dus niet in de Duitse films...
Misschien denk ik ook daar weer verkeerd.

Dorothé

Wat ik me nu eigenlijk afvraag:
Wat kan zo een film met ons doen als we de symboliek er niet achter herkennen. Wij weten hier nu meer, maar als een onwetend persoon hiernaar kijkt. Dan weet hij dat niet te vertalen naar deze symboliek en vindt het alleen maar mooi. Zoals ik al die jaren en jaren naar the wizard of Oz gekeken heb en het alleen maar heel mooi vond. Kan ik daar dan schade van dragen zonder dat ik dat weet?
Of is het alleen voor de mensen die in de film meespelen schadelijk en de mensen die ze monarch controle onderwerpen?

Dorothé

http://vigilantcitizen.com/latestnews/sandy-hook-survivors-record-the-song-over-the-rainbow-to-commemorate-the-shooting/

Mike

giphy.gif

Hoi Mike,
Wat een horribel story over deze kinderen.
Bah, men wordt er echt akelig van.
Toch weer bedankt voor de info.
Dorothé

Oh, trouwens ik had boven jouw reactie een vraag gesteld. Weet jij of een ander forumlid daar het antwoord op?

Hier nogmaals mijn vraag:
Wat ik me nu eigenlijk afvraag:
Wat kan zo een film met ons doen als we de symboliek er niet achter herkennen. Wij weten hier nu meer, maar als een onwetend persoon hiernaar kijkt. Dan weet hij dat niet te vertalen naar deze symboliek en vindt het alleen maar mooi. Zoals ik al die jaren en jaren naar the wizard of Oz gekeken heb en het alleen maar heel mooi vond. Kan ik daar dan schade van dragen zonder dat ik dat weet?
Of is het alleen voor de mensen die in de film meespelen schadelijk en de mensen die ze monarch controle onderwerpen?

Dorothé

Je geeft er dan onbewust je energie aan, zonder te weten wat je werkelijk ziet. Dat is de energie van medeplichtigheid. Daarnaast nestelen zich negatieve boodschappen in je onderbewustzijn, die door jou als plezierig worden ervaren. Ook dat is medeplichtigheid.

Mike

Dank je.

Nou, dan zit ik goed. Ik heb de Wizard of Oz misschien wel 10 of 15 keer gezien en dan nu 2e kerstdag de Sound of Music en wie weet nog nog allemaal in mijn leven.
Dan was er zondagmorgen een kerstverhaal: de Trollie en dat leek me ok niet helemaal zuiver op de graad, maar er lag sneeuw in het sprookje dus keek ik er naar.
De trollie:
http://www.npo.nl/trollie/17-10-2015/KN_1674580
What can i do, ik ben dus misschien al helemaal mindcontrolled.....gelukkig leer ik dan nu dat te doorzien.
Dorothé

2015 is het jaar dat jij je onschuld verloor. Of beter gezegd: je naiviteit. Je bent een jaartje wijzer. Nu niet gaan vervallen in cynisme in 2016, maar bewuster in het leven gaan staan.

Mike

Je hebt WEER gelijk. Dank je. Ja, dankzij jou en dit forum ben ik ontwaakt. Was me wel een proces dit jaar, zeg. Heel grondig. Ik kan eigenlijk niet meer op de vorige manier denken. Mijn beste vriendin denkt compleet anders en het is nu zo moeilijk om een thema te vinden om over te praten. Ik kan haar niet overtuigen, op geen enkele manier. Jammer. Waar hebben we het dan nog over...????

Ik ga in 2016 verder met mijn ontwaken..dat heb ik me al voorgenomen. Misschien staat er een nieuwe baan voor de deur....Het begint met vrijwilligheidswerk totdat de firma door de bank goedgekeurd is (d.w.z.. het businessplan). Het zou nog een maandje of 3 duren. Nou, ik stap maar in het bootje en doe mijn werk er gewoon bij. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Dorothé

hoi Godsgeschenk, volgens mij is het lastige dat beelden die via films onbewust worden doorgegeven, die subliminaal zijn, dat je die ook onbewust opvangt, of je nu bewust bent van dingen die spelen of niet: ze beinvloeden je ergens toch ook. Voor mij is dat een feit en ik accepteer het ook dat het zo is. Maar toch probeer ik me er geen slachtoffer bij te voelen en ik probeer het te onderzoeken, ook hoe het me raakt. Soms verbaas ik me erover hoezeer ikzelf aangetrokken word door programmas. Zo kijk ik graag naar reguliere programmas met mensen met kanker of andere erge ziekten. Het is niet te geloven. Die programmas: we worden er ook mee platgebombardeerd op het moment. Er worden ook voornamelijk alleen mensen getoond natuurlijk die de reguliere medische kankertrajecten doorlopen en je ziet ze voor de bijl gaan langzaam. Het verhaal van de EenVandaag-journalist Mark Bos is daar een mooie uitzondering op: die liet heel erg zijn twijfels aan het Nederlandse publiek zien over de gang van zaken in de reguliere kanker¨zorg¨. Dat vond ik klasse dat hij dat voor ons heeft gedaan.

Ik denk het ook wel Dorien, ik was echt gefascineerd door de Wizard of Oz en als ik de filmpjes zie met de informatie erover, dan zou ik de film zo weer willen gaan bekijken. Maar het idee erachter houd me er van af. Ik ben nu wijzer geworden. Misschien zou het toch niet zo slecht zijn om eens te ontdekken wat er allemaal insteekt....maar ik laat het liever.
Dorothé

Ik ken het verhaal van Mark Bos helaas niet. Maar ik neem aan dat hij wat goeds verkondigd heeft tegen de mainstream in.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan