Susan Smit for president!
Heb ik toch te snel de Happinez opgezegd! ?
Serieus, ik heb jarenlang de Happinez gelezen. Eerst omdat een vorige vriendin daar op geabonneerd was en later heb ik me er zelf ook op geabonneerd. Pas vorig jaar heb ik het opgezegd (als man zijnde!).
Terugkijkend weet ik ook waarom ik in die New Age bubbel 'geloofde'. Ik voelde me lichamelijk, en daardoor ook geestelijk, steeds zwakker worden en ik kon steeds minder prikkels hebben (bijnieruitputting). Zo'n Happinez voelde dan als een warm bad. Het is allemaal goeoeoed...
Pas sinds ik doorheb dat kwik m'n lichaam zo verzwakt heeft en m'n voedingspatroon ook niet meehielp, kan ik hier zo op terugkijken. Ik heb ook vlagen gehad dat ik dacht dat ik zo bijzonder was omdat ik zo freakin' gevoelig was. Totaal geen relatie met gezondheid gelegd en dus probeerde m'n ego er dan toch maar wat van te maken.
Mooi om te zien dat Susan Smit ook een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Aan de columns die ik destijds van haar las, merkte je wel dat ze intelligent was, maar het had toch ook vaak een New age vibe en zij stond daar dan dromerig naast geportretteerd als een soort wannabe-engel. Ik las het destijds overigens wel met plezier.
En nu lees ik hierboven hele andere teksten van haar. Ze is ook wakker geworden, zo te lezen! Goeoeoed!
Mark