Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Ik zal eens met mijn ziel naar mijn ego kijken.

Moor site weer en zo heb ik er al veel via wp forum bekeken.

En of er is geknutseld aan de bijbel:

https://ashraf62.wordpress.com/2012/08/19/hebrew-bible-plagiarized-mythology-and-defaced-monotheism/

Mike

Mike,
Ik heb het filmpje bekeken. Geweldig.
Nu moete Nederland nog zoiets produceren...

Dorothé

PS: Dank voor de link hierboven van de bijbel

Heb net ook het boekje "Levenskracht uit de oceaan" binnen.
Daar heb jij ook een voorwoord ingeschreven.

In dat ander boek wat ik ook heb "weet wat je eet" sta jij ook in, Mike.

Wat Leuk.
Dorothé

Susan Smit for president!

Heb ik toch te snel de Happinez opgezegd! ?

Serieus, ik heb jarenlang de Happinez gelezen. Eerst omdat een vorige vriendin daar op geabonneerd was en later heb ik me er zelf ook op geabonneerd. Pas vorig jaar heb ik het opgezegd (als man zijnde!).

Terugkijkend weet ik ook waarom ik in die New Age bubbel 'geloofde'. Ik voelde me lichamelijk, en daardoor ook geestelijk, steeds zwakker worden en ik kon steeds minder prikkels hebben (bijnieruitputting). Zo'n Happinez voelde dan als een warm bad. Het is allemaal goeoeoed...

Pas sinds ik doorheb dat kwik m'n lichaam zo verzwakt heeft en m'n voedingspatroon ook niet meehielp, kan ik hier zo op terugkijken. Ik heb ook vlagen gehad dat ik dacht dat ik zo bijzonder was omdat ik zo freakin' gevoelig was. Totaal geen relatie met gezondheid gelegd en dus probeerde m'n ego er dan toch maar wat van te maken.

Mooi om te zien dat Susan Smit ook een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Aan de columns die ik destijds van haar las, merkte je wel dat ze intelligent was, maar het had toch ook vaak een New age vibe en zij stond daar dan dromerig naast geportretteerd als een soort wannabe-engel. Ik las het destijds overigens wel met plezier.

En nu lees ik hierboven hele andere teksten van haar. Ze is ook wakker geworden, zo te lezen! Goeoeoed!

Mark

Die video's van Whited Out beschrijven meer het oude testament. Is dat wat die video's weergeven meer gebaseerd op een waar verhaal of moet men ook daar rekening houden met manipulatie en/of symbolische weergave?

Ik vermoed dat het nieuwe testament meer gebaseerd is op manipulatie. Dit ook omdat de geboorte van een kind met een soort moeder Maria in vele andere verhalen voorkomt, steeds andere namen, maar een zelfde soort gebeurtenis.

Klopt mijn vermoeden?

Ik denk dat er ook gerommeld is met de teksten in het Oude Testament. Het is wel een stuk authentieker dan het Nieuwe Testament, dat veelvuldig is gemanipuleerd.

Mike

Dank je Mike. Dan is het natuurlijk heel erg moeilijk om te weten wat men geloven kan en wat niet.
Ik denk wel dat het oude testament inderdaad meer als waar opgevat kan worden en het nieuwe misschien meer als symbolisch...

Heeft niets met dit forum te doen. Ik wil het alleen even mededelen. Heb Keltisch zeezout besteld. Het is net gekomen. Wat een fijne service. Alles geweldig ingepakt.
Heel fijn.

Dorothé

In de kersttijd lopen steeds dezelfde soort films. Zo heb ik als kind en jong meisje wel tientallen malen gekeken naar de Wizard of Oz. Sinds kort ben ik ervan op de hoogte dat er een geheel andere mening achter zit:
Het gele pad is de levensweg die wij doorlopen, Dorothy is trouwens in de hemel beland en is op zoek naar GOD.
Weer een andere Illuminatie uitleg is over de heks van het oosten en de heks van het westen: Dit zou o.a. Amerika weerspiegelen en de vogelverschrikker geeft de boeren weer en de tinnen man de oliebranche - alles door het bankwezen in een hoek gedrukt...
Weet er iemand meer van?
Niet dat dit nu van levensbelang is, maar ik zou best wel graag willen weten waar ik dan tientallen keren naar gekeken heb, wat hier eigenlijk achter steekt.
Ik moet zeggen, het was een van mijn favorieten. Jammer dat steeds meer van het sprookje afbrokkelt en jammer dat inderdaad zulke mooie films zo anders bedoeld zijn...

Dorothé
PS: vanwege mijn naam en de hoofdpersoon Dorothy, voelde ik me altijd een beetje alsof ik zelf in Oz was.

Hoi Mike,

Bedankt!
ja, heb het gezien. heb ook nog andere sites hierover gelezen en filmpjes bekeken.

(ik heb nu stiekem op mijn werk ingelogd, hoop niet dat men dat ontdekt)

Dorothé

De uitleg is theosofisch, dus een New Age richting. Dit vind ik niet zo gruwelijk. Het is een sprookje. Goed, ontkenning van GOD en zelfs belachelijk maken van GOD.

Wel inderdaad de Mind Control:
Het gele pad en de regenboog.
En hoe vaak zing ik niet dat liedje, Some where over the Rainbow...ik vind het mooi. :-)

Dat kan ik nu dus niet meer mooi vinden en ik kan de film ook niet meer bekijken.

Dorothé
Hopelijk komt er nooit een uitleg over Pipi Langkous of Heidi. Dat waren mijn helden.

Goed, ontkenning van GOD en zelfs belachelijk maken van GOD.
Ik bedoel niet "goed" in de zin van dat het goed is...
Meer als stopwoordje.

Dorothé

'Over the rainbow' betekent: dissocieren. Fragmentatie van de persoonlijkheid in reactie op trauma, om je geestelijke gezondheid te behouden. Denk ook aan Sound of Music: Somewhere over the Rainbow.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.556
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan