Nu staat er in de volgende tekst veel overeenkomstigheid:
http://www.beyondthematrix.nl/2016/...r-jezelf-vertelt-de-gnostiek-ons-de-waarheid/
Leest die Micky soms hier mee op het forum? ;-)
Recentelijk schreef ik nog in een discussie met sprout:
Maar wat hadden de Essenen, Bogomielen en Katharen gemeen? Zij waren volgers van de zogeheten ‘mystieke (Hermetische) school’. Dit komt voort uit de Kabbalah, een absoluut satanisch boek dat geen enkele bescheidenheid kent naar God en zelfs stelt dat de mens ook God kan zijn. Drie keer raden wie de huidige aanhangers van de Kabbalah zijn? Juist ja, joden! De Katharen waren joden die minstens zo satanisch waren als de Roomse kerk. Waar we hier mee te maken hadden is een ordinaire machtsstrijd tussen satanisten onderling!
En:
En dat is dus satanisch! Of liever gezegd: Luciferiaans. Het is de totale ontkenning van het aardse bestaan, dat als een ‘gevangenis’ wordt beschouwd waaruit je moet worden ‘bevrijd’ door te ‘sterven’. Verheerlijking van de dood, want deze ‘bevrijdt’ je. Maar daarna zit je nog met dat verrekte ‘karma’, een loden last die je middels reincarnatie in volgende levens met je mee blijft dragen. De oosterse versie van de erfzonde. Het leven is lijden, veroorzaakt door de Demiurg (God), die in deze leer verafschuwd wordt. Hoezo niet satanisch?
En:
Ik ben bekend met het satanische gedachtengoed van de gnostiek. Het is een Luciferiaanse doodscultus die door de theosofen in Europa is verspreid en vandaag de dag via de New Age-beweging, een uitvloeisel van de theosofie.
Staat min of meer letterlijk in Mickeys stuk. Ik moet zeggen, deze jongen heeft wel talent, in tegenstelling tot de goedgelovige sprout!
Komen we nu uit een godsvonk/trilling of ook weer niet?
Dat beantwoordt Mickey niet in zijn artikel. Jammer, want de 'vonk' slaat op vuur, wat weer licht is. We komen absoluut voort uit een goddelijke lichtvonk! Alleen maar omdat dit misbruikt wordt voor Luciferiaanse doeleinden wil nog niet zeggen dat het niet zo is.
Heeft er trouwens daadwerkelijk een Jezus bestaan? Uit deze vraag ben ik nog steeds niet uit.
Heb ik laatst ook al beantwoord naar sprout toe:
Jezus heeft nooit bestaan. Hij is een mythologische figuur die de zon van God vertegenwoordigt, niet de zoon.
Jezus is dus die goddelijke lichtvonk!
Mike