Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Ik zet het maar even hier neer, dat ik weet dat het gelezen wordt:
Ik lees het topic: stel je even voor “heb ik bijnieruitputting – voorstellen Godsgeschenk.” Ik zat toen nog helemaal niet op het forum en iemand schrijft over schimmelinfecties etc. Ik ben dit niet en mensen antwoorden op die persoon met Godsgeschenk. Dat is heel raar, want ik ben dat niet. Kan men dat weghalen, want zo lijkt het alsof ik dat geschreven heb, en dat is niet zo.

Bedankt,
Dorothé

Ik heb het gezien. Dank je wel hoor. De verwarring zou toch wel kunnen ontstaan dan.
De klachten en reacties waren van dien aard, dat ik niet wil dat men denkt dat ik het ben.
Groet,
Dorothé

http://tmznewsonline.net/ex-illuminati-member-confirms-they-framed-bill-cosby-with-fake-rape-allegations-to-stop-him-from-buying-nbc/

Ik bekeek gisteren een documentaire op YouTube over boeddhisme.
Het was beste interessant, maar er werd zeer vaak benadrukt dat de zeer vredelievende monniken steeds door meditatie op zoek zijn naar een andere dimensie om het leed van het aardse bestaan af te leggen.
Zeer doodsoriënterend dus. Ik kon toen ook niet meer verder kijken.
Vroeger was ik hier best wel in geïnteresseerd, maar nu ik dit weet, valt me dit meer op en is de fascinatie voor mij voorbij.
Daarna heb ik een documentaire bekeken over een natuurvolk en de westerse mensen hadden vroeger bij hun bloed afgenomen onder het mom van een of andere ziektebestrijding. Wat was het geval echter, de farma-industrie gebruikte dit bloed om het DNA te ontsleutelen en na te bootsen voor hun eigen gewin. De natuurvolkeren kregen hier niets voor. Ze kwamen er uiteindelijk achter en wilden het bloed terug. De mensen van wie het bloed genomen was, waren al dood en de nakomelingen zeiden dat als het bloed bleef bestaan, de doden geen rust konden vinden. Heel interessants.

Dorothé

Dorothé het boeddhisme is niet georiënteerd op de dood, maar op het ontsnappen aan 'samsara'. Zo wordt de cirkel van dood en wedergeboorte genoemd, zonder begin en einde. In die gedachte is de dood geen ontsnappen aan het lijden, omdat er altijd weer een nieuw leven volgt. Iemand die verlichting bereikt leeft niet meer in 'samsara' maar in 'nivana'. In dat geval veranderd de wereld eigenlijk niet, maar de beleving van hoe het leven wordt ervaren.

Okay, dank je Hamster.
Wat ik echter jammer vind, is dat ze niet echt het leven genieten, maar steeds bezig zijn met deze samsara. Op zich is hun vredelievende instelling heel mooi, begrijp me daar niet verkeerd.
Ik vind ze ook wel heel bijzonder in hun beleving en rust. Maar toch, steeds mediteren om alleen maar in het nu te zijn en (ja het werd toch ze gezegd hoor) het leed van alledag te kunnen afleggen, vind ik jammer. Zo wordt het leven niet echt genoten.
Ik heb me vroeger wel met boeddhisme beziggehouden hoor. Maar hoe mooi het ook is, toch vond ik het niet de ideale manier van leven.
Maar misschien ga ik hier wel te kort door de bocht. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Dorothé

Ja het mooie is natuurlijk ook dat je niet per se gewikkeld in een oranje doek in een klooster hoeft te gaan zitten mediteren om iets te hebben aan de goede lessen die het in zich heeft. Zo kan je van vele verschillende ideeën en theorieën iets leren om uiteindelijk voor jezelf de beste manier te vinden :)

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat heb ik ook uit het boeddhisme gehaald. Ik kon dat heel mooi combineren met de wijze lessen van Epictetus.
Ik heb hele mooie boeken gelezen waar men deze 2 leren met elkaar verbonden heeft. Geweldig.
Ik doe dit niet door te mediteren, maar zo goed mogelijk met het leven en zijn complicaties te kunnen omgaan.
Dorothé

Samsara is toch eigenlijk het verwerpen van het aardse en men verlangt naar nirwana (verlichting) dus bevrijding van het aardse en de aardse lusten en verlangens.

Voor mij was het een paar jaar geleden een moment van verlichting toen ik begreep dat we al verlicht zijn als we begrijpen dat we er niet naar hoeven te streven. Ik voelde dat voor mij als een bevrijding. Ik ben ook vele vele jaren (25 jaar) op zoek geweest naar geluk en heb me bezig gehouden met tevredenheid, etc.
Het geluk grijpen waar het op het moment is en met ongeluk zo goed mogelijk om weten te gaan, dat is voor mij het ware leven en dus verlichting. Maar zoals ieder normaal mens, lukt me dat ook niet altijd.
Dorothé

Ik ben blij met jouw manier van denken, Dorothe. We kunnen nirwana op aarde hebben, als we ons materiele bestaan vieren en niet vrezen!

Mike

Dank je. Het lukt me echter niet altijd. Maar als ik in een dip zit, kijk ik altijd naar datgene wat ik 'heb' en 'wat me gelukkig maakt'. Daarna gaat het me beter.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan