Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
gelatinepoeder kopen is gewoon makkelijk en ws niet duurder als botten kopen.
puurmieke.nl verkoopt ook de great lakes gelatine rood en groen. Goedkoper via iherb gaat je niet lukken, DHL en kosten hier in Nederland.
Laatst had ik voor 90 dollar en moest in Nederland 30 euro bijbetalen!
Bij puurmieke.nl ruim 20,50 ongeveer euro en bij 3 potten geen verzendkosten!
 
Ik heb gemerkt dat als ik rond de 50 euro zit met een iHerb bestelling, dat ik dan geen invoerkosten hoef te betalen. Dan loont het dus om eventueel 2 aparte bestellingen te doen.

Mark
 
Dank je Mark, dat neem ik mee. Nu nog de vraag in welke verhouding kan ik het beste bestellen. Gist bv weegt niets (tenminste, de edelgist die ik ooit gekocht heb) en kun je dus langer mee dan een zwaarder product.
Ik heb: levertraan, boterolie, olijfolie, kokosolie, acerola
Ik heb nog nodig: gelatine, lactose, zonnebloemolie, gist, probiotica (ga ik die bestellen van de link van Tanja op pagina 20).
En tot welke leeftijd geven jullie deze melk en wanneer gewoon rauwe melk? Ik neem aan minimaal het 1e jaar deze melk, maar moedermelk wordt 2 jaar aangeraden door de who (zeggen ze ook nog eens iets nuttigs), dus zou je deze melk ook de 1e 2 jaar kunnen maken of ben je dan te moeilijk bezig. Ik zie in elk geval al wel dat het een dure melk is.
 
Een wuppie van een half jaar :). Ze krijgt nu 80% van mij en 20% uit een pak, maar dat wil ik veranderen naar 80% van mij en 20% zelf gemaakt. Ook omdat met haar huidige fratsen, zodra er tandjes komen ik er misschien wel klaar mee ben. En alles uit een pak, ook al is het demeter, gaat me net te ver.
 
Gefeliciteerd naief.

Bedoel je met uit een pak. gepasturiseerde melk?
Geloof me, dat met die tandjes en in de tepel bijten valt best mee
Als je het vol houd tot een maand of 8 a 9 kun je haar wel rauwe melk geven dan hoef je niet al die ingredienten aan te schaffen.
 
Najaa zeg, wat leuk!! Een dochter! Gefeliciteerd, gaat alles goed?
Die tandjes is echt even een kwestie van paar dagen (doorbijten ?). Niet opgeven hoor na een maand of 10 wordt het pas echt leuk, omdat de druk er af is.
 
waarom is het bij 10 maanden leuk?
Het is de hele tijd al een gemengde ervaring. Niets mooiers dan jouw babytje die bij je drinkt als het goed gaat, maar het is/gaat heel vaak niet over rozen. Ze is snel afgeleid en heeft de neiging zich dan los te trekken. Of af en toe heeft ze een baaldagje en dan gaat ze lekker klemmen. Nu nog redelijk onschuldig. Maar dat lijkt mij met tandjes nou niet zo fijn. Ik probeer alle afleiding te voorkomen, maar ja, ik heb nog meer kinderen o.a. dus dat is gewoon niet uit te bannen. Ook is het snel gevoelig bij mij. Ik let erg op wat ik eet, het is toch een soort floraprobleem.
Ze groeit ca. een halve kilo per maand, dus ze zit tegen de ondergrens aan. Daarom krijgt ze ook bij. Ik heb de productie op allerlei manieren gestimuleerd, maar niets hielp. En dat vind ik dan wel lastig, omdat je eigenlijk wil dat ze harder groeit, maar ook niet wil dat ze minder aan de borst drinkt. Ik doe het nu wat op gevoel.
Verder krijgt ze wat eigeel+lever erbij en wat levertraan. De eigeel vindt ze wel oke, maar de levertraan niet. Als je haar slabbetje ruikt is het net alsof je bij de visafslag staat haha. (bah)
Wel grappig trouwens dat ze veel minder vies kijkt bij dit hapje dan mijn oudere kinderen bij de ovarit :)
 
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik vond vanaf het moment dat ze niet meer volledig afhankelijk waren van de borst en al aardig wat mee beginnen te eten de druk van mij afvallen en kon ik nog meer genieten, ook liep de productie niet zo hard terug als je eens een halve dag afwezig was.

Ik had er ook zo een die heel snel afgeleid was en het liefst in bed met de gordijnen dicht dronk, dat deed ik dan ook voor zover mogelijk.

Ik weet zeker dat je het fantastisch doet en de juiste keuzes maakt hoor je weet genoeg, gun je gewoon dat je ervan kunt genieten ook voorbij het eerste jaar.
 
Dank je Tanja.
Ik heb de familie maar niet vertelt wat ik haar bij voer. Mijn moeder vroeg laatst of ze al fruit of groente bij kreeg, ik zei, ja ze krijgt al wat bij, gaat goed hoor en zo er overheen gepraat ;) . Ook ga ik niet naar het concentratieburo. Ik ben daar zo klaar mee toen ik besefte wat ik in had laten spuiten, dat ik daar geen voet meer over de drempel zet.
Ik gebruik nu gewoon de hele tijd mijn gezonde verstand.
 
Als ze al een half jaar is kun je haar ook meer bijvoeding gaan geven, dan heeft ze wat minder van jouw melk nodig. Misschien maakt dat het makkelijker? Ik vond dat een heel fijn moment, dat ze minder afhankelijk zijn van alleen jouw melk. Na 1 jaar wordt het (nog) makkelijker. Dan is je productie wel stabiel en dan wordt drinken echt een relaxed momentje.
Maar als je er klaar mee bent en het (bijna) niet meer ziet zitten...vraag ik me af of je ook goed voor jezelf zorgt want als je dat niet doet kan het ook heel zwaar aanvoelen (spreek uit ervaring). Dus misschien jezelf ook even onder de loep nemen?
Buiten dat om: goed dat je zelf voedt!
 
als ik de code van Gerard op iherb invul (die op de site van Poekie staat), dan gebeurt er niets. Heeft iemand een geldige code voor mij?
 
de probiotica is niet via iherb te koop. Dan twijfel ik over deze: https://www.new-care.nl/product-bifido+lacto+mama+kind-40 . De drager is rijstzetmeel. Ik vond nog een goedkoper adres, 30 zakjes voor 25,25 ex.
Radiantlife (de aanbevolen site van de amerikaanse wp) geeft als nederlands adres deze http://www.vitals.nl/producten/probiotica/microbiol-kind Daarbij krijg je zonnebloemolie in onbekende vorm. Kosten 15,- voor 21 dagen

Nu ik het zo in deze post zet, lijkt mij die van vitals de beste optie.

Mijn wup is 6 maanden en krijgt ook af en toe een lepeltje kwark van kefir. Hoeveel toegevoegde waarde heeft het dan nog?
 
ik zorg goed voor mezelf hoor KaMaMa. Maar helaas is het niet zo vaak ontspannen. Nu heb ik eindelijk naar het lijkt onder de knie hoe ik kan voeden zonder geen of weinig last voor mezelf. Maar de productie was al tekort en sinds ik een maand of 2-3 geleden een week gekolfd (na lostrekincident) heb is de productie weggezakt (was ca. 600 cc/dag). En helaas merk ik als ik af en toe kolf, dat de productie nog iets verder weggezakt is.
De afgelopen week, merk ik af en toe dat ze honger heeft en ze groeit ook niet hard, (vorige week - 50 ,gr, laatste week +80, 500gr/maand vanaf de geboorte) maar dan is ze toch niet genegen om goed door te drinken. De fles extra pakt ze wel. Dus ik voel me ook vaak tussen 2 vuren in zitten. Om de voeding te stimuleren haar weinig bijvoeden en om haar harder te laten groeien, meer bijvoeden. Ik ben bang dat als ik haar meer bijvoed de productie wel eens nog verder weg kan zakken. Ik denk dat ik nu op 450-500 cc per dag aan productie zit.
Ik vind het voeden leuk, maar zo vraag ik mij af of ik haar er niet tekort meedoe en haar niet beter serieus bij kan gaan voeden. Waarschijnlijk zal dan mijn productie helemaal wegzakken en wordt het dus de fles + hapjes.

Ik weet niet waarom ik een tekort heb. Vanaf het begin heb ik veel last gehad en in de 2e week spruw. Ze heeft toen slecht gedronken en ik heb ook altijd moeite gehad alles te verdragen en haar dus niet vrij aangelegd. (in de 3e en 4e week, ben ik ook gaan kolven voor extra momenten) Misschien heb ik ondanks dat ik goed bedeelt ben, wel weinig klierweefsel. (mijn moeder heeft zonder problemen gevoed, mijn oma had geen melk) Misschien is mijn schildklier te veel verstoort. Volgens mij is die van de meeste Nederlanders verstoort en die van mij echt niet extra, maar ik heb bv veel als kadootje nu +10-15 zwangerschapkilo's (ik kom vooral aan na de bevalling)
 
als ik de code van Gerard op iherb invul (die op de site van Poekie staat), dan gebeurt er niets. Heeft iemand een geldige code voor mij?

Hier mijn Rewards kortingscode voor iHerb voor korting op je eerste bestelling: ZKF252

Mark
 
Je moet 5 dollar korting krijgen bij je eerste bestelling als je die code invult. Dus als het niet je eerste bestelling is, dan krijg je niets. Misschien zie je het pas als je afrekent?

Ja, ik krijg rewardpuntjes dan ?

Mark
 
Na een onwillige start van de 3v card nu besteld en jou blij gemaakt Mark.
En nog mijn vraag van de vorige pagina over de probiotica: Mijn wup is 6 maanden en krijgt ook af en toe een lepeltje kwark van kefir. Hoeveel toegevoegde waarde heeft het dan nog?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan