Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Wat ik dan altijd zo gek vind is dat ze koemelk onnatuurlijk vinden maar die bizarre verzameling troep niet. En het heet dan ook nog eens rijst MELK?


Alle kant en klare babyvoeding is van dat, ipv rijstmelk zit er dan gevriesdroogde magere koemelk uit de bioindustrie in, of sojamelk. Ik denk dat dat nog het ergste is, die poedermelk op basis van soja, en dat krijgen heel erg veel kinderen. Heel veel kinderen met reflux symptomen gaan aan de sojamelk want die reflux kan best door koemelkallergie komen. http://www.bcbabyfriendly.ca/whatsinbreastmilkposter.pdf hier nog een keer, zelfs de koemelk die er in poedermelk zit is helemaal uit elkaar gehaald.

Oh ja, er is ook nog hypo-allergene melk http://www.holland-at-home.com/en/nutrilon-pepti-1-infant-formula-1-pack-of-800-gr.html , daar zitten wel koemelkeiwitten in maar die zijn zodanig verknutseld dat ze door het lichaam niet meer herkend worden als koemelkeiwitten.

 
Quote:
lijkt wel of dierenwelzijn boven het welzijn van onze kinderen wordt verheven.


Misschien een goed tegenargument om te hanteren bij dit soort discussies: je kunt geen leed bestrijden met leed, mensenleed tegenover dierenleed zetten is dezelfde energie toevoegen als die je bestrijdt.

Mike

 
Het is moeilijk discussieren met dogmatische extremisten zonder fatsoenlijke hersenfunctie. Dat zou je ook als tegenargument kunnen hanteren, maar daar maak je geen vrienden mee!

Mike

 
De discussie ging (zonder mij) verder en op een gegeven moment opperde iemand dat je geen slechte ouder bent als je je kind koeienmelk geeft 8O , om maar even aan te geven wat de tendens is. Ik zit er niet om vrienden te maken, maar ga er niet zo hard tegenaan. Ik hoop toch altijd dat er misschien 1 baby tussen zit die profiteert van de wapf formula suggestie die ik doe.

 
Hallo allemaal!

Bestaat er een schema waarin staat hoeveel te voeden van de WAPF-formule aan baby's? Ik hoor graag. Heb inmiddels alle ingrediënten binnen.

Vitale groeten,

Jasper

 
5 flessen van 200 ml (7 oz). Voor een baby van 5 maanden. Staat op voedingisgezondheid.nl/formule. Zie dit als algemene richtlijn en kijk naar de behoefte.

 
Hallo Tanja,

De link die je me stuurde (voedingisgezondheid.nl/formule) werkt niet. Kun je me aangeven waar ik de hoeveelheden kan vinden voor onze baby van 5 weken?

Dank!

Vitale groet,

Jasper

 
Tanja/Jasper,

De twee links die Tanja geeft: de onderste is het origineel, de bovenste is de vertaling van de onderste. Volg je het nog? 8O

Dus de berekeningen zijn hetzelfde.

De bovenste is een schermafbeelden, hier is het geheel (even scrollen naar beneden).

Lia

 
Poekie, ik heb de schermafbeelding genomen, omdat bij mij in ieder geval, het onderste deel waar de hoeveelheden op staan net wegvalt.

 
In mijn omgeving krijgt een baby van ruim 3 maanden nu hypo-allergene babyvoeding en ook dat gaat er niet goed in. Borstvoeding is geen optie meer.

Ik zou heel graag zien dat ze zo snel mogelijk de formule als in de startpost gaan proberen.

Daarbij zijn er twee problemen

-het bestellen van alles zal wat tijd kosten.

-beetje duur als er een goeie kans is dat het niet gaat lukken, want mogelijk een allergie o.i.d. hoewel ik denk dat het aan de baby-voeding-zooi ligt, want borstvoeding ging een stuk beter. (de 2e optie uit het filmpje met o.a. bottenbouillon heb ik gezien)

vragen:

Is er een "snelle versie" voor tijdelijk, bijvoorbeeld alleen goeie rauwe melk met iets zoets en water (is er iets wat er perse in moet?)

Iets wat ik niet kan vinden of overheen lees: vanaf wanneer is dit te gebruiken? In principe vanaf 0? (borstvoeding heeft natuurlijk voorkeur)

 
Ons dochtertje is nu 7 maanden en krijgt nog volledig borstvoeding. Ze krijgt ook een beetje bijvoeding: eigeel, hapje kwark, hapje slagroom, meer wil ze nog niet. Ik werk 2 dagen en voor deze dagen kolf ik moedermelk maar ze drinkt momenteel meer dan dat ik kolf. Kunstvoeding wil ik haar absoluut niet geven, dus kan ik de baby formule gaan maken. Maar ik vraag me af of ze ook gewoon een flesje rauwe melk mag, evt met eierdooier er in. Het gaat om 2 dagen per week 1 voeding per dag. Verder drinkt ze gewoon borstvoeding (op werkdagen zeker 3x live aan de borst) en sowieso 1 afgekolfde moedermelk.

 
Beste leden,

Al maanden is de ABC Dophilus powder van Solgar (probiotica) uitverkocht. Weten jullie een goed alternatief als probioticum in de zelfgemaakte flesvoeding?

Hartelijke groet,
Linda Baan
 
Allereerst: ik heb nul verstand van flesvoeding. Toch gooi ik mijn idee erin. De capsules van BioKult kan je uit elkaar halen. Wellicht dat je dan deze poeder in de flesvoeding kan doen?
 
Hoi Linda,

Ik heb hetzelfde probleem als jij.
Alle producten voor de formule zijn besteld behalve de ABC dophilus powder.
Ik ga nu het product wat Tanja aangeeft bestellen als alternatief, want ik heb het wel nu nodig.
Hopelijk is de ABC dophilus snel weer leverbaar.




 
Ik heb een 3 v card die gebruikt kan worden als creditkaart en ben dus klaar om op Iherb te bestellen.
Nu vroeg ik mij alleen af in welke verhouding je de producten het beste kan bestellen.
Want een inhoudsmaat en een gewichtsmaat heeft lang niet altijd een 1 op 1 relatie.
En misschien is het al een keer gevraagd hoor, maar waarom gebruik je gelatinepoeder als je het ook zelf kan maken?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan