Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
San,

Heel erg bedankt voor je antwoord! :D

Oké, dus beginnen met een paar druppels per dag op de huid smeren en langzaam opbouwen naar 1/4 ts per dag door de flesvoeding.

Waar kun je dat het beste smeren? Of maakt dat niet zoveel uit?

En even voor de zekerheid, wat verstaan ze bij Wapf ook alweer onder 1/4 ts? De theelepels hier hebben zoveel verschillende maten. Er zit altijd zo'n spuitje bij. Je bedoelt dus 1/4 spuitje?

De borstvoeding lukt opzich wel, maar op een of andere manier is het bij haar rood/bruin. Schijnt maar heel zelden voor te komen. Volgens de experts kan ze dit wel gewoon geven, maar ze voelt zich er niet goed bij en heeft besloten om flesvoeding te geven.

Quote:
(waar fluoride inzit, misschien kun je haar daarmee overtuigen?


Nee, geloof me maar, dat gaat echt niet lukken :lol: ben al heel blij dat ze voor biologisch kiest en dan ook nog voor de levertraan. Heeeeeeel langzaam komen veel mensen er achter dat die Evan toch niet zo gek is met al dat "biologische gedoe". :lol:

 
Hi Janse,

Het maakt denk ik niet zo uit waar de levertraan gesmeerd wordt, maar mis. is het handig om het op het buikje te doen onder de bovenrand van de luier.

Klopt, ik bedoel 1/4de spuitje, gebruik ik zelf ook altijd. Jammer dat ze is gestopt. Maar inderdaad goed dat ze het kindje levertraan wil geven. Ik heb het boek nog niet gevonden, ga er vandaag nog even naar speuren.

Lastig he, familieleden die dwars zijn ;-) Toch mooi als je merkt dat er iemand de juiste richting opgaat. Maar soms vermoeiend als je info geeft en letterlijk te horen krijgt: maakt mij niet uit, ik blijf het "gewoon" zo doen.

 
Yeah, eerst heeft ze de levertraan aangeschaft, krijg ik net een mailtje met "is het niet beter om ook de boterolie te kopen?" 8)

San,

Ze heeft nu een aantal dagen op de huid gesmeerd en gaat vanaf morgen door de fles geven. Opbouwen tot 1/4 spuitje dus. Daar gaat dus ook nog boterolie bij komen. Hoeveel moet ze dit mengen met de levertraan?

En alles gewoon verdelen over meerdere keren per dag neem ik aan? Dus niet alles in 1x sin de morgen, maar verdelen over 3 flesjes verspreid door de dag?

 
Oh, als ik het eerste bericht van Gerrit nog eens doorlees zie ik staan dat de boterolie half zoveel is als de levertraan.

Eerst kijken, dan pas zeiken, Janse :D

 
Wij verwachten in december een uitbreiding van ons gezin. Uiteraard wordt de nieuwe aanwinst gevoed doormiddel van borstvoeding. We zullen dit zolang mogelijk volhouden. Het alternatief op de borstvoeding wordt de WAPF formule. De formule wordt zal worden gemaakt van rauwe biologisch melk.

Maar nu mijn vraag. Zou de formule ook gemaakt kunnen worden op basis van kefir die weer gemaakt is van rauwe melk :?:

Op de Amerikaanse WAPF site staat onder de reacties dat mensen kefir hebben gebruikt voor de formule wanneer ze winkel melk gebruiken..

Het lijkt mij dat rauwe melk kefir nog gezonder is daarom de vraag.

 
Mwtje, ik zou geen kefir gebruiken in de eerste periode. De darmen van het kindje hebben dan nog geen andere flora. Als je die meteen met kefir gaat overvloeden, dan kan dat averechts gaan werken in een later stadium.

 
@Mwtje, dat zou ik persoonlijk niet doen, hoe goed die kefir ook is, later kun je deze wel introduceren, ik denk na 4-6 maanden.. ook dan geleidelijk aan de hoeveelheid verhogen.

 
Hi Mwtje, gefeliciteerd! Ik raad je aan de WAPF-formule helemaal uit je hoofd te halen en je alleen te richten op de borstvoeding. Anders heb je dit in je hoofd als alternatief en ga je misschien makkelijker switchen, terwijl er maar weinig vrouwen zijn die niet genoeg melk geven. Vooral met jouw voedingspatroon moet het helemaal goedkomen.

 
San, gelukkig hoef ik geen borstvoeding te geven maar mij vriendin wel.Er zijn goede afspraken gemaakt wat betreft voeding van de baby.

Dankjewel allemaal :D

 
Check dit..... http://www.greenmedinfo.com/blog/why-pesticide-used-ingredient-infant-formula

Ik heb het ook nagekeken zit sowiezo in Nutrilon en (ook papjes) en Nestle.

Weet iemand sowiezo wat dit allemaal inhoud??? :?

Samenstelling Nutrilon 2

Ingredienten

Lactose, melkeiwitten,plantaardige oliën,voedingsvezels (galactooligosachariden en polyfructose),calciumcarbonaat,trinatriumcitraat, trimagne-siumdicitraat, cholinechloride, L-ascorbinezuur, ijzersulfaat, natrium L-ascorbaat, zinksulfaat, DL-α-tocoferolacetaat, nicotinamide, cholecalciferol, kopersulfaat, foliumzuur, DL-α-tocoferol, calcium D-pantothenaat, retinolpalmitaat, betacaroteen, cyanocobalamine,D-biotine, thiaminehydrochloride, pyridoxinehydrochloride, mangaansulfaat, kaliumjodide, fytomenadion, natriumseleniet

 
http://www.bcbabyfriendly.ca/whatsinbreastmilkposter.pdf hier een vergelijking met borstvoeding. Die kopersulfaat geldt als mineraal. Ik weet niet in hoeverre het logisch is om dat toe te voegen, in borstvoeding zit koper.

Kopersulfaat wordt gebruikt als bestrijdingsmiddel, overigens ook in de biologische landbouw maar het zit ook in vitaminepillen.

Wat de rest van de ingredienten betreft: het is ROMMEL ik zou het de hond nog niet laten eten. Ik vind het onbeschrijflijk dat baby´s in leven blijven en nog kunnen groeien ook op die troep. Het is helemaal geen voeding, het zijn gevriesdroogde onderdeeltjes(waarschijnlijk afval) die ze bij elkaar gooien en dat moet dan voeding voorstellen. Bovendien kan niemand garanderen dat het voorradig is als je het nodig hebt en het is stikduur.

 
Ik lees vandaag dat er zoiets bestaat als Modilac rijst babyvoeding (100% plantaardig) bedoeld voor kinderen die geen koemelk verdragen, maar ook populair onder (vegetarische) moeders die diervriendelijke babyvoeding willen geven :cry: lijkt wel of dierenwelzijn boven het welzijn van onze kinderen wordt verheven.

Dit is wat er inzit:

Composition

maltodextrine, huiles végétales huile de palme, huile de tournesol oléique, huile de palmiste et huile de colza, hydrolysat de protéines de riz, amidon précuit de maïs, triglycérides à chaînes moyennes (tcm), émulsifiants lécithine de soja et esters citriques de mono et diglycérides d'acides gras, citrate de k, phosphate de ca, chlorure de ca, l-lysine, phosphate de k, hydroxyde de ca, vitamine c, hydroxyde de mg, l-thréonine, chlorure de choline, chlorure de k, taurine, l-tryptophane, inositol, sulfate de fe, vitamine e, l-carnitine, nicotinamide, cytidine 5' monophosphate, uridine 5' monophosphate de na, sulfate de zn, antioxygènes extrait riche en tocophérols et palmitate de l-ascorbyle, pantothénate de ca, adénosine 5' monophosphate, inosine 5' monophosphate de na, guanosine 5' monophosphate de na, vitamine b6, sulfate de mn, vitamine a, riboflavine, sulfate de cu, thiamine, iodure de k, vitamine k, acide folique, sélénite de na, biotine, vitamine d, vitamine b12, excipients qsp 100 %.

 
Het enige positieve dat ik daar uit kan halen is dat de mens toch verdorie veerkrachtig moet zijn dat we daar op kunnen overleven, en zelfs nog groeien ook. Zelfde met die soja troep en de gewone koemelk poeder, het is echt zo´n geknutseld eten, er zit niks goeds in en toch zien die kinderen er op het eerste zicht welvarend uit ondanks dat ze ook nog aan alle kanten worden gevaccineerd.

 
Dat is inderdaad een wonder, dat kinderen hierop ook nog groot worden, In dit geval waren het ook nog 'wakkere' mensen die niet vaccineren.

Ik haal even een paar reacties aan op deze discussie:

Quote:
Het heeft niet met dierenleed te maken hoor, het gaat erom dat kalfjes ook vrij snel overgaan op grazen en de koemelk laten staan, net als andere diersoorten. De mens blijft echter melk drinken na de babytijd, de vraag is dan; is het nodig? En dan ook van een ander 'zoogdier'? Waarom drinken we eigenlijk melk? Er zijn genoeg voedingsmiddelen die calcium bevatten en daarnaast is er nog het feit dat melk base is en ons maagzuur neutraliseert. In Nederland waar osteoporose het meest voorkomt drinken wij het allermeest melk 'voor sterke botten'.. (Leuk weetje; de 'Melk is goed voor elk' en 'Melk de witte motor' campagnes zijn in het leven geroepen tijdens een periode waar boeren kampten met een enorm melkoverschot)

Je eigen kind boven het kind van een ander. En de andere moeder haar kind afnemen? Haar kind kunstvoeding laten drinken?

En dit allemaal zonder toestemming van de moeder, die ook al zonder keuze, niet eens de mogelijkheid weg te lopen zwanger werd gemaakt? En wat voor energie heeft die gestolen melk?


en deze

Quote:
Daarnaast worden alle jongetjes die in de melkindustrie geboren worden sowieso gedood, zijn overschot, kunnen tenslotte geen melkmachines worden.

Dan maar kalfsvlees worden of in de afvalbak.

Melk maken moeders voor hun eigen babies en voor niemand anders.

Ik wil mijn kinderen niet zoveel leed laten eten.

Het is niet nodig.


Ik meng me niet vaak in dit soort discussies, maar als het om baby's gaat kan ik me moeilijk beheersen.

 
Wat ik dan altijd zo gek vind is dat ze koemelk onnatuurlijk vinden maar die bizarre verzameling troep niet. En het heet dan ook nog eens rijst MELK?

 
Ik herken dat gebrek aan beheersing :cry: En dan te bedenken dat er ook nog mensen genoeg zijn die dat klaarmaken in een plastic fles die ze daarna in de magnetron zetten, een keer schudden en hup, klaar is dat eten weer.

Ik merk dat ook heel erg, dat de mensen die niet vaccineren, en die wel een beetje bewust omgaan met hun eten etc heel vaak een vegetarische inslag hebben en dan wordt het lastig discussieren :-/

In het geval van die vegetarische melk, allemaal leuk en aardig, ik kan dat tot op zekere hoogte nog wel volgen. Maar waarom in godsnaam geven zulke moeders geen borstvoeding? Je zou zeggen als je zo hevig tegen bio-industrie bent, zorg dan toch dat je dat kind zelf voedt, dat kost geen dier, geen afval, geen transportkosten, niks! Hoe kan glucosestroop aangevuld met een afkooksel van rijst nu ooit een vervanging zijn voor moedermelk?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan