@Frida, de gelatine is wel nodig voor een betere verteerbaarheid van de formula. Ik weet zo niet waar je dit in NL kunt krijgen (van een goede bron). Sowieso is bestellen in NL vaak al duurder qua verzendkosten dan bij iHerb, misschien toch bij iHerb bestellen? Je hebt het vaak al in 2 dagen binnen.
@Poekie, met mij gaat het goed, leer mijn lichaam steeds beter kennen waardoor ik weet wat het beste voor mij is qua voeding. Komt voornamelijk neer op GAPS en hooguit wat witte basmati rijst, dat gaat goed. Paar weken terug met stomme kop paar plakjes kaas, helemaal mis (lees, stevige ontgifting via slijmvliezen en holtes), dit komt door het melkeiwit, iets waarvoor ik al bijna 18 jaar allergisch ben, dat gaat mijn lichaam voorlopig niet fijn vinden iig, maar dat geeft niet. Verder natuurlijk de Niacin (B3) en edelgist (Nutritional Yeast) wat goed werkt, wat ik koppel aan een nog steeds niet goed werkende lever. Een must voor iedereen zou je dus zeggen. Bijkomend is ook bietensap effectief, zelf bietjes op zich, zetmeel of niet, het is sterk ontgiftend voor de lever, ruimt de boel perfect op. Geldt ook voor lever/gal thee, goed stimulerend voor de lever en niet te heftig. Qua eten vooral vetten (Ghee, eendevet), eiwitten en cholesterol (eieren en rauwe eigelen), wat KH uit wortelen, pompoen, butternut, witte basmati rijst en vooral ook linzen, allemaal op juiste manier bereid. Weston Price was een grootte voorstander van linzen (wel geweekt dus), zit precies juiste verhouding fosfor/calcium in. Voor iemand met melkeiwitten allergie de perfecte voeding om die fosfor binnen te krijgen. Daarnaast blijf ik een fan van appelazijn, iets wat ik jaren terug al ontdekt had dat het bij mij werkte (ivm maagzuur, anti-bacterieel etc). Eh.. ik klets alweer teveel geloof ik en behoorlijk offtopic...