Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Nee... Frida de levertraan van Carlson is volgens hier zwaar geraffineerd helaas kan ik de link ervan niet vinden, maar dit moet echt niet willen voor je kinderen(tenzij ik het mis hebt)green pasture via vitavie is echt de alllller beste die je kan kopen!!!!

grt lola

 
Hoi Lola, was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn! We gaan voor de green pasture! Dank voor jouw berichtje! Heb jij ook ervaring met het zelf maken van babyformula?

Opeens gaat ons dotje weer bij mij uit de borst drinken, ik begrijp er niks van! Maanden heb ik het geprobeerd om naast het kolven haar life te voeden (de eerste 4 a 5 maanden heeft ze wel bij mij gedronken, daarna kolven en fles omdat ik niet meer voldoende had.) En nu ik het na eindeloos wikken en wegen het kolven heb losgelaten hapt ze opeens naar mijn borsten, ook 's middags... Ze dronk nl 's ochtends nog altijd een beetje, maar nooit veel, dus daarna kolven en dan via de fles. Het verdrietige is dat mijn lichaam bijna zo'n beetje acuut is gestopt met melk maken, dus het is echt niet veel wat ze via mij binnenkrijgt. Maar ik laat het maar gebeuren, vooral 's ochtends is het fijn, dan kan ze er nog wel wat uitkrijgen. Aahhhh, bloedend mamahart! Even over jullie uitstorten, hoor! Sorry voor mijn gekwijl!

Boek van Wilson toch ook maar besteld. Het is te droevig voor woorden hoe ik er lichamelijk aan toe ben. Ik doorlees het forum een beetje en dan kan ik mij wel voor mijn hoofd slaan, ik heb 16 jaar geen vlees gegeten, dat is gewoon iets meer dan de helft van mijn leven! En toen ik nog geen weet had van hoe slecht soja was, at ik dat ook.

Nu wordt mijn schildklier behandeld met Armour Thyriod en begin ik serieus te denken dat het al de tijd mijn bijnieren zijn. Wat nu te doen. Behalve steeds grotere stappen naar vlees eten. Ik blijf nog een beetje van de bouillons. Rauwe melk, een hele rits supplementen en veel meer vetten en veeeel ei.

Afgelopen maandag naar de osteopaat geweest en de week ervoor twee keer naar de chiroprakter. Ik denk dat dat teveel is geweest, want ik ben nu helemaal op. Griepachtig, pijn in al mijn spieren en botten. Pffff, werken aan de opbouw, ik ben er zóó klaar voor!

Ben blij dat ik jullie heb gevonden en dat ik nu serieus inzie dat een vleesloos bestaan niks voor mijn gezondheid zal doen!

Niet te vergeten Marja van het andere forum die mij ook ontzettend goed heeft geholpen!

Bliep bliep dat was het weer!

Fijne avond!

 
Frida,

Ga inderdaad niet te snel van stapel. Je lichaam moet ook weer alle afvalstoffen afvoeren. En je bijnieren/schildklier zijn waarschijnlijk al overbelast.

Stapje voor stapje en heb dan geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam en geniet vooral van je dotje.

Alles zal goed komen.

Lia

 
Hoi lieve Lia (blijft goed klinken!)

Dank je wel voor jouw lieve woorden! Genieten doe ik! Ze is zó vrolijk en heeft net geleerd in haar handjes te klappen, zo schattig! Als ik naar haar kijk en een liedje zing gaat ze wiebelen en in haar handjes klappen!

Liefs!

 
@Frida, Carlson is rommel, gebruik gewoon Green Pasture, dit is onbewerkte, natuurlijk gefermenteerde levertraan, dus RAW, net zoals die boterolie, is ook RAW. Niet dat wij/ik hier van de RAW FOOD zijn, maar in dit geval zeker zéér zinvol..



Als het gaat om de vastere voeding straks, gebruik bij elke maaltijd zelfgemaakt Ghee, Ghee gemaakt van de beste boter die je kunt krijgen. Zeker in het begin veel beter dan Roomboter vanwege de heftige eiwitten in Roomboter, later kunnen ze dit wel hebben. De Ghee zorgt er vanwege zijn vit K (en andere vetoplosbare vitaminen) ervoor dat sowieso alles voeding waarmee je het combineert goed wordt opgenomen (boterolie van Green Pasture bevat uiteraard hoge dosissen vit K, maar zelfgemaakt Ghee alleen al in combinatie met levertraan zorgt voor een sterk betere opnamen van die levertraan!). En het smaakt ook nog eens lekker, zowel door een avocado prakje als door klein beetje gekookte (zure) appel etc. Het gaat er bij ons overal doorheen, vlees er in sudderen is ook zo super, het zachte vlees kan de kleine heel gemakkelijk fijn smakken, het smelt bijna op je tong.



Ons pukkie is er dol op, niets liever dan vlees en vis, dunne plakjes leverworst gaan erin als pap (dat laatste krijgt ze dan weer niet hoor!) ;-)



En hoe meer je van het eten klaar maken geniet, weet dat je elke keer alleen nog maar meer kan genieten van je meiske. Ze zal zich zo lekker in haar velletje gaan voelen en je veel teruggeven! Geniet ervan!

 
Gerrit,

we lezen dat het met jullie pukkie heel goed gaat allemaat.

Hoe gaat het met jouzelf?

Lia

 
Hoi Gerrit, bestelling van iherb binnen, dus ik kan bijna aan de slag. Bijna... omdat ik de beef gelatine ben vergeten! Stom stom! Weet jij ook een goed merk in NL. Ik moet ook nog de levertraan kopen, dus misschien heeft die ook goede gelatine?

Thanks voor jouw andere berichtje! Altijd fijn om te lezen hoe andere papa en mama's het doen!

Fijne dag!

 
@Frida, de gelatine is wel nodig voor een betere verteerbaarheid van de formula. Ik weet zo niet waar je dit in NL kunt krijgen (van een goede bron). Sowieso is bestellen in NL vaak al duurder qua verzendkosten dan bij iHerb, misschien toch bij iHerb bestellen? Je hebt het vaak al in 2 dagen binnen.



@Poekie, met mij gaat het goed, leer mijn lichaam steeds beter kennen waardoor ik weet wat het beste voor mij is qua voeding. Komt voornamelijk neer op GAPS en hooguit wat witte basmati rijst, dat gaat goed. Paar weken terug met stomme kop paar plakjes kaas, helemaal mis (lees, stevige ontgifting via slijmvliezen en holtes), dit komt door het melkeiwit, iets waarvoor ik al bijna 18 jaar allergisch ben, dat gaat mijn lichaam voorlopig niet fijn vinden iig, maar dat geeft niet. Verder natuurlijk de Niacin (B3) en edelgist (Nutritional Yeast) wat goed werkt, wat ik koppel aan een nog steeds niet goed werkende lever. Een must voor iedereen zou je dus zeggen. Bijkomend is ook bietensap effectief, zelf bietjes op zich, zetmeel of niet, het is sterk ontgiftend voor de lever, ruimt de boel perfect op. Geldt ook voor lever/gal thee, goed stimulerend voor de lever en niet te heftig. Qua eten vooral vetten (Ghee, eendevet), eiwitten en cholesterol (eieren en rauwe eigelen), wat KH uit wortelen, pompoen, butternut, witte basmati rijst en vooral ook linzen, allemaal op juiste manier bereid. Weston Price was een grootte voorstander van linzen (wel geweekt dus), zit precies juiste verhouding fosfor/calcium in. Voor iemand met melkeiwitten allergie de perfecte voeding om die fosfor binnen te krijgen. Daarnaast blijf ik een fan van appelazijn, iets wat ik jaren terug al ontdekt had dat het bij mij werkte (ivm maagzuur, anti-bacterieel etc). Eh.. ik klets alweer teveel geloof ik en behoorlijk offtopic...

 
Hee snelle Gerrit!

Idd wel een goed idee om het dan toch maar via iherb te bestellen! Dank dank!

En goed om te lezen dat je jouw lichaam steeds beter leert kennen!

MMmmm, linzen, fijn ons meisje lust die ook graag!

Fijne dag!

 
@Frida, geen dank, linzen wel altijd 8 uur weken en goed afspoelen, daarna op laag vuur koken. Overigens bevatten linzen wel wat vezels, let daar wel ff op, voor bij overgang naar vaste voeding bij baby's.. darmpjes zijn nog kwetsbaar en dan niet veel vezels eten!

 
Gerrit waarom kopen jullie bij iherb is dit echt veel beterder dan hier in nederland? verkoop iherb bijvoorbeels verantwoorde gelatine en andere producten??

grt loa

p.s i kan slecht engels lezen

 
@lola, ja iHerb is vele malen goedkoper met dezelfde producten hier in NL. Daarbij zijn de verzendkosten lager dan in NL, tenzij je via DHL / UPS verstuurd, dan betaal je per gewicht. Per luchtpost duurt het ongeveer 1-2 weken, met DHL / UPS binnen 2-3 dagen binnen.

 
@Gerrit

Bedankt voor de waardevolle informatie. Over 11 weken komt bovenstaande hier goed van pas, dus nu druk aan het lezen. :D

Heb hier ook het boek 'Supernutrition for babies' liggen. Geweldig boek en echt een aanrader voor iedereen. Heb op basis hiervan nog wel een toevoeging op de vermelde 'formule'. Velen van ons zullen rauwe melk van Holstein koeien gebruiken ipv Jersey koeien. Men raadt in dit boek dan aan 60ml room te gebruiken (4 tablespoons), ipv 2 tablespoons.

Weet jij toevallig ook of je ipv boterolie en levertraan ook blue ice royal gel kunt gebruiken en in welke hoeveelheid ?

Op het moment dat je de ingredienten bestelt bij iHerb zijn er dan bepaalde onderdelen waarvan je direct meerdere bestelt, of bestel je gewoon van alles 1 exemplaar ?

 
HOi Satfat, dus jij bent fan van het boek Supernutrition. Ik ben wel erg benieuwd, ga het denk ik ook eens aanschaffen. Krijgen jullie over 11 weken ook een wondertje? En willen jullie ook zelf babyformule gaan maken?

Dank ook voor de goede vragen, heb ik ook meteen wat aan! iherb is wel echt ok, gaat snel en is veel voordeliger!

De rauwe melk die wij drinken komt van blaarkopkoeien. Dus geen van beide waar jij over spreekt. Weten jullie ook wat van deze koeien? Ook meer room nodig?

Fijne dag!

 
Holsteiners (officiaal Holstein-Frisian, afgekort HF-koe)hebben doorgaans lagere gehaltes in de melk (3,5-4 %), omdat ze meer liters melk kunnen produceren.

Blaarkoppen, MRIJ (ras, dat zijn oorsprong vond rond het IJssel-gebied) en ook Fries-Hollands (FH-koe) zijn zogenaamde dubbeldoel-koeien, dus melk én vlees. Over het algemeen iets minder melk dan Holstein maar weer iets hogere vetgehaltes (4,0 -4,5 %.)

Groninger Blaarkoppen

Voor het vlees moet je geen Holsteiners hebben: groot en echt magere scharminkels. Dus alle opgenomen energie gaat naar de quantitatieve melk-productie.

Kampioenen in melkvet zijn de Jersey-koeien. Aanmerkelijk minder liters melk, maar daarentegen hogere vetgehalte van rond de 6%.

Wie meer wil weten over 'alles rond melk en melkwinning', genoeg leesstof op

KennisMelkwinning

 
@Frida

Het genoemde boek bevat zeer waardevolle informatie volgens de WAPF richtlijnen en principes. Te bestellen via de volgende link.

Over 11 wkn is het hier inderdaad weer zover. Uiteraard eerst beginnen met borstvoeding maar ik zorg ervoor dat ik alles bij de hand heb voor de babyformule.

 
@all, dat van die room klopt, ik deed er ook 4 in, in plaats van 2.



Wat betreft het aanschaffen, van de lactose altijd meer bestellen, heb je veel van nodig. Vit C daarentegen heel weinig, net zoals probiotica. Nutritional Yeast gaat er ook aardig doorheen. Oliën redelijk, ligt aan grootte van de fles(je).



Wat die 'blue ice royal gel' betreft, dat zou ik niet doen, ook gezien de bijenwas, niet handig in deze formula. Ga gewoon voor de levertraan (naturel, niet met die kaneel etc). De boterolie komt dan wel later, officieel is het optioneel hoewel ik het essentieel vind. Je kunt natuurlijk altijd van de beste boter die je kunt krijgen Ghee maken, dan doe je hier iets van in, altijd beter dan niets!



Veel sterkte met alles, ik hoor het wel weer als er vragen zijn ;)

 
is bij deze leverancier momenteel niet op voorraad,....

Bij koemelkallergie wordt Bifidonaat als vervanging aanbevolen en dan is maar de vraag of deze dezelfde werking als de normale probiotica heeft.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan