Hoi Satfat,
Je wacht vast op een reactie van Gerrit, maar ik dacht laat ik jou vertellen wat wij doen. Ons meisje drinkt nu al ruim 2 maanden de formule en wij gebruiken niet direct het kraanwater voor de formule, maar filteren dit met een britakan. Ik zou zelf niet direct het kraanwater gebruiken. Wij gebruiken zelf ook alleen gefilterd water. Toen ik net begon met het drinken van gefilterd water kon ik echt aan mijn thee proeven dat deze beter smaakte! Heb zelfs het idee dat bloemen het er langer op redden. Dus ja, ik zou een waterfilter aanschaffen.
Ook gebruiken wij de probiotica die Gerrit adviseerde. Lijkt mij ook ok, toch?
Is jullie kleintje al geboren? Heel veel geluk samen!
@allen Wij komen net terug van het CB met ons meisje. Was niks bijzonders, gewoon even wegen, meten en kletsen. Ons meisje was echt een enorm dikkertje en ze is nu wat minder mollig aan het worden. Hoort vast helemaal bij de leeftijd, ze wordt eind deze maand 1 jaar. En ze beweegt veel meer. Maar wilde toch jullie ook nog wat vragen. In ruim twee maanden is ze ongeveer 500 gram gegroeid. De verhouding tussen haar lengte en gewicht is nu meer in balans. Volgens het cb hoeft ons meisje rond de 1 jaar geen flessen meer te krijgen, maar heeft ze genoeg aan 300 ml melk (geen formule of poeder) en wat yoghurt, thee e.d.
Nu drinkt ons meisje nog drie flessen formule en eet daarnaast bv eigeel, avocado, rauwmelkse kaas, volle yoghurt met wat geprakte banaan erdoor, stukjes kip, kippenlever vond ze maar niks, en avondeten met ons samen. Ook soms wat desemspelt brood met roomboter. Appel, komkommer etc. Is het wenselijk om minder formule te gaan geven zodat ze meer vast eten gaat eten? Ik merk nu idd dat ze nog helemaal enthousiast gaat voor de fles en dat ze spelen met eten ook erg leuk vindt. Ik zit zelf te denken om misschien de fles van 12u in een alternatieve vorm aan te bieden, in bv bekervorm zodat ze dit ook beter leert. En dan langzaamaan iets te minderen? Ook slaapt ze nog twee keer overdag, alhoewel haar ochtendslaap steeds later wordt. Zeker nu ze al bijna een maand (!) tot half 9 uitslaapt, erg prettig. Maar het lijkt alsof ze haar twee slaapjes nog wel nodig heeft. Of ik moet het gaan rekken en kijken hoe dat uitpakt. Even hardop nadenken op het forum, hoor!
@Gerrit hoeveel formule gaven jullie aan jullie meisje rond haar eerste jaar?
Eczeem is weer wat meer terug, maar als we het goed insmeren met kokosolie lijkt het onder controle. Maar toch zit er wat. Op het CB vonden ze het niet echt een punt. Goed vethouden. Dat doen we.
Dank voor jullie evt. advies!
Fijne dag!