Alternatief voor flesvoeding > WAPF Formula

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gait
  • Startdatum Startdatum
Wat denk je zelf? Heb je niet recentelijk Frida's positieve ervaringen gelezen met de WAPF-formule zoals Gerrit deze heeft beschreven?

Mike

 
@ Mike

Heb ik gelezen. Wij denken hier wel standaard een stapje verder om de reden dat er geen enkele baby hetzelfde is. Zelf vroeg ik me nl. af of WAPF babyvoeding leeftijdsgebonden is om de reden dat hier in eerdere topics niet nader op ingegaan werd. De baby van Frida is wel 9 en een halve maand. Mijn neefje is amper 5 maanden en helaas heel gevoelig. De mama heeft ook een overgevoeligheid als baby voor lactose gehad.

Daarom even de vraag of er WAPF-proof alternatief voor lactose is.

Met betrekking tot de opzet van de zoekfunctie weston price site even het volgende - is het niet handiger om met een lijst per alfabetletter te werken en dan alle in omloop zijn topics met de beginletter hieronder te rangschikken.

Hier dit jaar zelf ook onze site gebruiksvriendelijker gemaakt en vandaar even deze kanttekening.

 
@Frida, fijn dat je popje het er zo goed op doet, dezelfde ervaringen hebben wij hier ook, Pukkie was vorige week maandag al weer 1 jaar oud, gaat hard!



@Botervloot, WAPF spreekt van een NOOD oplossing inderdaad, een NOOD oplossing is dan ook echt voor 1 dag! Wat overigens zomaar kan gebeuren, stel je hebt geen rauwe melk meer en bij de boer is de melk net opgehaald. Ons gelukkig nooit overkomen, maar het kan. Je kunt dan nog beter voor 1x volle bio melk halen en alsnog de formula maken dan de poeder met bijbehorende rommel...



@Vivianne, lactose is onmisbaar voor kinderen, ivm opbouw zenuw wanden etc. De lever-versie is geen uitkomst, deze bevat net zo goed lactose. Wie zegt überhaupt dat het met deze formula niet gaat i.c.m. de lactose? Soms is het ook de totale samenstelling die goed werkt.



Een alternatief voor lactose wordt bij WAPF omschreven:

Regarding Lactose / sugar: ALL cells REQUIRE Glucose, therefore saying "I want to avoid feeding my baby sugar / lactose" is the equivalent to saying "I want my baby to be brain-dead."



Lactose is the healthiest source of Glucose and Galactose - healthy babies will have no problem digesting Lactose into those two NECESSARY monosaccharides. However, if your baby truly IS "Lactose intolerant" (triggered by an autoimmune reaction), then you MUST still provide at least PURE GLUCOSE in the form of Dextrose in the formula. That is why all commercial non-dairy formula's are mostly Corn Syrup. DO NOT USE CORN-DERIVED DEXTROSE though!!! It is GMO!!!



Use ORGANIC TAPIOCA Dextrose! The same glucose, but NOT toxic! Google it and a few sources will come up.

 
Dag Gerrit,

Bedankt voor je bijdrage die heel duidelijk en concreet is.

Zelf denk ik ook dat de oorzaak van de reflux in de de totale samenstelling van zijn flesvoeding zit.

 
Quote:
Lactose is the healthiest source of Glucose and Galactose


En dat geldt niet alleen voor baby's! Ikzelf heb ook zeer veel baat bij lactose als mijn voornaamste en vaak enige bron van koolhydraten.

Mike

 
Quote:
Zelf denk ik ook dat de oorzaak van de reflux in de de totale samenstelling van zijn flesvoeding zit.


Zeker als deze op basis van de oestrogenbom soja is. Ik kan hier niet genoeg voor waarschuwen!

Mike

 
@Gerrit

De originele formule van de WAPF schrijft voor : 1/4 teaspoon bifidobacterium infantis.

Het product van Solgar bevat echter meerdere bacteriesoorten. Is het niet beter dit product te gebruiken ? Deze is ook opgenomen in het pakket van Radiant Life.

Koop jij de olijfolie trouwens altijd bij Iherb of kun je deze kwaliteit ook gewoon in Nederland kopen ?

 
@Gerrit

Wellicht heb je mijn bovenstaande vraag gemist. Zou je deze nog kunnen beantwoorden ?

 
Volgend jaar verschijnt er trouwens een nieuw boek van Sally Fallon Morell.

http://nourishingourchildren.wordpress.com/tag/sally-fallon-morell/

 
Heb bijna alles in huis voor het geval we terug moeten vallen op deze formule. Heb nog wel twee vragen:

1) Ik heb nog geen waterfilter. Op dit forum is ook veel onduidelijkheid over welke vorm van waterfiltering of vitalisering het beste is.

Moet ik overgaan tot de aankoop van een waterfilter (bijvoorbeeld Brita) of kan ik gewoon kraanwater voor de formule gebruiken ?

De formule is natuurlijk geschreven vanuit een Amerikaans standpunt en de kwaliteit van het drinkwater in Amerika is toch anders

dan bij ons.

2) Ik heb nog geen probiotica besteld. Op de site van Radiant Life adviseert men de Natren Life Start terwijl hierboven een andere

probiotica wordt gebruikt.

 
Hoi Satfat,

Je wacht vast op een reactie van Gerrit, maar ik dacht laat ik jou vertellen wat wij doen. Ons meisje drinkt nu al ruim 2 maanden de formule en wij gebruiken niet direct het kraanwater voor de formule, maar filteren dit met een britakan. Ik zou zelf niet direct het kraanwater gebruiken. Wij gebruiken zelf ook alleen gefilterd water. Toen ik net begon met het drinken van gefilterd water kon ik echt aan mijn thee proeven dat deze beter smaakte! Heb zelfs het idee dat bloemen het er langer op redden. Dus ja, ik zou een waterfilter aanschaffen.

Ook gebruiken wij de probiotica die Gerrit adviseerde. Lijkt mij ook ok, toch?

Is jullie kleintje al geboren? Heel veel geluk samen!

@allen Wij komen net terug van het CB met ons meisje. Was niks bijzonders, gewoon even wegen, meten en kletsen. Ons meisje was echt een enorm dikkertje en ze is nu wat minder mollig aan het worden. Hoort vast helemaal bij de leeftijd, ze wordt eind deze maand 1 jaar. En ze beweegt veel meer. Maar wilde toch jullie ook nog wat vragen. In ruim twee maanden is ze ongeveer 500 gram gegroeid. De verhouding tussen haar lengte en gewicht is nu meer in balans. Volgens het cb hoeft ons meisje rond de 1 jaar geen flessen meer te krijgen, maar heeft ze genoeg aan 300 ml melk (geen formule of poeder) en wat yoghurt, thee e.d.

Nu drinkt ons meisje nog drie flessen formule en eet daarnaast bv eigeel, avocado, rauwmelkse kaas, volle yoghurt met wat geprakte banaan erdoor, stukjes kip, kippenlever vond ze maar niks, en avondeten met ons samen. Ook soms wat desemspelt brood met roomboter. Appel, komkommer etc. Is het wenselijk om minder formule te gaan geven zodat ze meer vast eten gaat eten? Ik merk nu idd dat ze nog helemaal enthousiast gaat voor de fles en dat ze spelen met eten ook erg leuk vindt. Ik zit zelf te denken om misschien de fles van 12u in een alternatieve vorm aan te bieden, in bv bekervorm zodat ze dit ook beter leert. En dan langzaamaan iets te minderen? Ook slaapt ze nog twee keer overdag, alhoewel haar ochtendslaap steeds later wordt. Zeker nu ze al bijna een maand (!) tot half 9 uitslaapt, erg prettig. Maar het lijkt alsof ze haar twee slaapjes nog wel nodig heeft. Of ik moet het gaan rekken en kijken hoe dat uitpakt. Even hardop nadenken op het forum, hoor!

@Gerrit hoeveel formule gaven jullie aan jullie meisje rond haar eerste jaar?

Eczeem is weer wat meer terug, maar als we het goed insmeren met kokosolie lijkt het onder controle. Maar toch zit er wat. Op het CB vonden ze het niet echt een punt. Goed vethouden. Dat doen we.

Dank voor jullie evt. advies!

Fijne dag!

 
Frida,

als ze het lekker vindt zou ik het gewoon geven, weet je zeker dat ze alles binnenkrijgt en kinderen weten prima wat goed voor ze is. Borstvoeding kun je toch ook langer geven dan een jaar? Mijn advies, zowieso nooit het advies van het consternatiebureau opvolgen. Ieder kind is anders en volg ze gewoon, ook met het slaapje, als ze het nodig heeft is dat zo. Als ze s'nachts nog goed slapen kan het toch geen kwaad?

 
Hoi Tanja, dank je wel voor jouw reactie! Ik zei idd ook dat borstvoeding tot 2 jaar ook wordt geadviseerd door WHO. En idd luisteren we niet al te veel naar die dingen die ze zeggen. Ik vroeg mij gewoon af of ik idd misschien minder formule moet geven iig minder uit de fles ivm spiervorming voor de spraak. Ik blijf fijn ons meisje volgen, die nu overigens wakker is na een kort slaapje. Dus misschien toch eens proberen of ze een slaap wil. En gelukkig slaapt ze 's nachts goed, zo fijn! Eigenlijk best lang, maar dat zal wel door de tijd (donker) van het jaar komen!

Heb je jouw kindjes nog lang borstvoeding en of fles gegeven? Dus ook ruim na het jaar?

Groetjes!

 
Hoi Frida,

Ik heb 2 dochters, de oudste heb ik de borst gegeven tot ze 3 werd. Toen was ik zwanger, deed het zeer en zijn we er in onderling overleg mee gestopt, al is ze nu nog een echt borstenkind (knuffelt er nog mee). De jongste had na 1/5 jaar ineens geen zin meer en stopte uit zichzelf, zij dronk ook alleen nog maar s' nachts, dus al veel minder. Ze hebben beide nooit de fles gehad en alleen de oudste lust melk, de kleine is gek op Kefir. Ik ben met de 2de naar een antroposofisch cb gegaan, omdat ik bij de reguliere steevast conflicten had en 0 vertrouwen in hun adviezen, ook al deden ze nooit echt moeilijk over het niet vaccineren.

Over de spiervorming voor de spraak zou ik me ook niet druk maken, ze zit toch niet de hele dag met de fles in haar mond? Ik heb een dochter die nog altijd op haar vingers zuigt en is altijd heel goed te verstaan geweest

 
Hoi Tanja, wat geweldig dat je jouw dochter zo lang hebt kunnen voeden! Gelukkig heb ik geen conflicten met het CB. Ze zijn meestal heel vriendelijk, alleen denken we heel anders. Ze had het vanmiddag bv over de website van het voedingscentrum... Dan vertel ik zoiets als we willen haar niet te veel granen geven en vinden ze het wel prima. Over niet vaccineren doen ze ook niet moeilijk.

Helemaal waar wat je zegt over de spiervorming! Had vanmiddag even geprobeerd haar uit een soort antilekbeker met drinkrand de formule te geven, maar dat was echt geen succes. Ze verslikte zich en had er een aantal uren last van (overgeven en boeren.) Fles vond ze veel fijner! Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen... Als het aan mij had gelegen had ik haar ook borstvoeding gegeven tot in eind der dagen :-) Maar hier heb ik al genoeg over getreurd. Gelukkig heb ik haar nog 9 maanden mamamelk kunnen geven waarvan 4 maanden volledig aan de borst, daar ben ik dankbaar voor.

Ben jij ook voorstander van de Rapley eetmethode?

Dank je wel weer voor jouw reactie, lieve groet.

 
Goh Frida, 9 maanden is toch al super. En nu krijgt ze turbo formule, die van mij ging gewoon aan de banaan en aardappelen. Daar kan ik nu ook wel treurig over worden (en dat ben ik soms ook wel een beetje), maar heeft zo weinig zin.

Hier ook a la Rapley inderdaad, niet alles maar altijd wel iets om zelf mee te klooien erbij. Heerlijk om ze zo bezig te zien met eten, het eten zat zelfs op de muur. Those were the days, toen aten ze nog een halve broccoli op zonder te mekkeren...

Maar ik mag niet klagen, ze gaan nu aardig mee in het nieuwe beleid, de zoete aardappelen worden gegeten (uit de oven met spekjes) en de oudste wilde vandaag haar slavinkje niet delen met een vriendinnetje dat wilde blijven eten. Tot een jaar geleden at ze alleen paté en heel af en toe een klein gehaktballetje met lange tanden. Ook de steeds zuurdere yoghurt en smoothies met levertraan worden gewoon opgegeten (kaneel helpt).

lieve groet terug

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan