Angststoornis, spanningen en prikkelbare darmen

@Mtje: ik gebruik nu deze B12: https://aov.nl/253-dibencozide-methylcobalamine.html
Is degene die jij noemt veel beter? Maak graag eerst dit potje graag op. Deze die ik nu heb is trouwens uitgemeten door een natuurarts.

DPP-4 is totaal nieuw voor me. Dankjewel! Kan je hier ook last van hebben als je vrijwel geen tarwe en/of gluten eet? Eet dat namelijk weinig. Ben ooit op gluten getest en hier schijn ik tegen te kunnen. Ook cortisol was goed. Kan er dan nog sprake zijn van dat het DPPIV enzym niet op peil is?

Ik kan mezelf wel enigszins herkennen in ADHD, maar dan wel een variant met een angststoornis - want nu geëscaleerd is tot weinig meer kunnen en lichaam die in defence mode zit.. lees hele dag voelt het alsof je moet afkicken van een soort drugs, nerveus en gespannen gevoel. Ze hebben btw ooit gezegd dat ik teveel structuur heb voor ADHD en het daarom dus afviel.
 
Wist niet dat ze ook geconcentreerde waterkefir hebben? Ik heb wel eens de kombucha essence gebruikt op aanraden van een peut.

Ik ga die waterkefir essence eens proberen, erg goedkoop ook!
 
Ik kreeg vorig jaar ook ineens een extreme angststoornis. Maar ik kan achteraf zeggen dat het bijna 100% emotioneel was. (Zeg maar emotionele ontgifting van opgebouwde stress/angsten/verdriet die ik door de jaren heen had weggestopt) Geleidelijk namen de klachten af. Wel had ik volgens Mtje een veel te snel werkende schildklier en moest ik gelijk stoppen met de jodium.
 
Ik heb ook Jin shin jyutsu toegepast op mezelf...dat is nl heel makkelijk. Ff googlen of basisboek vd bieb.

Ook leren naar je gevoel te gaan en je gevoelens accepteren. Ik heb een coach die ademoefeningen en haptonomie toepast, heb ik heel veel aan gehad en nog streeds.
 
User 86, ik lees momenteel het boek: de darm denkt mee. Hoe bacterien, schimmels en allergieen het zenuwstelsel beinvloeden.
Ik heb besteld bij www.powerdetox.nl - daycare.
Dat zijn zachte vezels samen met probiotica. De vezels had ik al eens gebruikt af en toe, waren goed bevallen. Nu neem ik dus die vezels samen met probiotica.
Het is begonnen met een bekende reden. schrijf je.

Als die reden zowel fysiek als psychologisch is dan zou je dat wel moeten aanpakken lijkt me. Ik denk aan lichaamswerk o.i.d. of iemand die wel psychologische hulp kan bieden door middel van praten of flinke huilbuien (gooi het er maar uit) maar niet met pillen.
Misschien zijn er hier mensen die iemand voor je weten.

 
Waarom waterkefir als er goeie melk kefir kant en klaar te koop is.
o.a. hier: http://rauwpower.nl/winkels/ (dit kan je dus meteen gaan halen)
Veel breder wat betreft probiotica dan waterkefir en het is volledige voeding.

Met de middelen die jij slikt is het bijna zeker dat je een magnesium tekort hebt. (o.a. door oxazepan)
Ook je klachten duiden op een tekort en een verhoogde behoefte.
De meeste magnesium testen zijn slecht, maar zelfs als ze goed zijn zegt dat niet alles. Binnen normaalwaardes zitten zegt niet alles.
Opname door je darmen is mogelijk verstoort, dus Mg supplementen slikken zal niet genoeg helpen.

Mijn advies: Haal vandaag ergens magnesium chloride (magnesium vlokken),
maak magnesium olie en smeer je er de komende dagen helemaal mee in.
Neem daarnaast een goed Mg supplement (bijvoorbeeld citraat)
Dit kan naast je medicatie.
Wees niet verbaast als je binnen enkele dag al verschil merkt,
dan kan je geen afbouwen met je medicatie.
Je merkt vanzelf als je minder magnesium kan gaan gebruiken.
 
Of je oxazepan nog steeds slikt maakt niet eens uit.
Eenmaal een tekort aan magnesium houdt in verhouding een overschot aan calcium in. Dat verstoort o.a. de opname van magnesium.

Ik merkt dat bij mezelf, na een behoorlijke tijd smeren, hoeft het nu niet meer perse om goed te slapen en heb ik aan een lage dosis tri MG citraat genoeg.
Melkkefir heeft mijn PDS "genezen" (gewone melk kan ik nogsteeds zeer slecht verdragen)
 
@Mtje
de link hierboven van de B12 spray is B12 in de vorm van methylcobalamine. Ik test welke vorm voor jouw lichaam het beste wordt opgenomen en dat is meestal de adenosyl cobalamine vorm . Soms de combinatie met methylcobalamine.
Ik zou dan dus eerder een smelttabletje zoals deze nemen:
http://www.iherb.com/Nutricology-B1...ith folic acid&rc=68&sr=null&ic=1
Deze bevat 3000 mcg

Weet je dat zeker? Kijk eens goed naar de lijst ingrediënten:






Sorbitol, stearic acid, cellulose, silica, magnesium stearate.



Dit is niet iets wat in een gezond voedingspatroon past. Zoek deze namelijk maar eens op en je laat dit potje gelijk in het magazijn van iHerb staan.

Hetzelfde geldt voor de sneue lijst van ingrediënten van AOV: Zoetstof (sorbitol), vulmiddel (PVP), antiklontermiddel (magnesium stearaat), vitamines.

Wellicht zal de vorm van B12 beter passen maar de overige ingrediënten doen dan toch zeker weer afbraak aan het gezondheidsbevorderende gehalte ervan.
 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Zal later even gericht reageren. Ik wil graag darmonderzoek laten doen. Eerst op basis van uitwerpeselen (wat klinkt dat smerig) en miss daarna nog mld arts. Nog tips wat er specifiek getest moet worden? Wil iig kijken naar parasieten. Hoor graag welke dingen verstandig zijn om mee te pakken.
 
@jp: ik heb al magnesium spray van zechsal geprobeerd (een tijdje). Helaas zonder resultaat. Eerst ga im waterkefir proberen die ik heb besteld en daarna die van rawpower. Dankje!

@liesje: interessant boek! Huilbuien zijn er meer dan zat, dus dat krop ik ook niet op. Er komt helaas geen einde aan. Vandaar dat ik de zoektocht ben begonnen naar de oplossing.
 
Is het boek "de darm denkt mee" een van de betere boeken? Of raadt iemand wat anders aan? Ik vind het wel interessant namelijk.
 
"magnesium spray van zechsal"
Niks mis mee, maar hoe lang deed je met een flesje van 100ml?
Toen ik maximaal smeerde deed ik met die hoeveelheid 10 dagen of minder en dan had ik alleen maar een probleem met goed slapen.


 
Geen idee hoe lang precies maar ik heb het product gebruikt zoals aangeraden (volgens mij 20 sprays per dag).
 
Ik focus me nu teveel op één factor. Toch nog een reactie die over magnesium gaat, maar ook van toepassing is op het proberen van andere dingen en dan gaat het niet alleen over jou.

15 tot 20 sprays zou 200mg Mg zijn.
http://www.zechsal.eu/alle-producten/health/zechsal-magnesiumolie-100-ml.html
Stel dat je met voeding nog eens 200mg binnen krijgt en dat ook goed opneemt dan zit je aan de 400mg.
Door medicijnen en problemen heb je dat minimaal nodig en mogelijk meer.
Een tekort ga je dan niet wegwerken, daar heb je veel meer voor nodig.

Voor de zekerheid, dit is geen kritiek op jou, ook weet ik niet zeker of magnesium bij jou zal helpen.
Ik kom echter te vaak tegen dan mensen dingen half proberen (door verschillende oorzaken) en dan zeggen dat iets niet helpt.
 
User: huilen lost niet altijd op...kijk eens naar echt goede therapie zoals de helende reis.

Ik herken heel veel van wat je hebt, heb ook prikkelbare darm, spanningen en een angststoornis. Het staat allemaal met elkaar in verband, wat mij helpt is heel puur eten. En verder wil ik ook naar Saskia van As om mijn darmflora te onderzoeken.

Wat mij psygisch enorm helpt is dus het innerlijk kind werk, helende reis, focussen, emdr. En dat ga je niet vinden bij een reguliere psych.
 
@jp: ik ga eens proberen om nog meer te smeren. Kijken of dit verschil maakt. Maar wel wil ik nuchter blijven en er niet in doorslaan. Dat betekent wanneer het na een tijdje niet werkt, ik niet nog meer ga smeren.

@l-lady: puur eten is ook iets wat ik wil doen. Ben daar nu steeds meer mee bezig. De therapie 'de helende reis' is - met alle respect - voor mij iets te zweverig. Het past niet echt bij me. Gelukkig past het wel bij jou. En hopelijk heb je er baat bij.

Mag ik vragen wat jij allemaal doet qua 'puur eten'? Dus wat eet je allemaal? En waar heb je meeste baat bij?

p.s. ik ben begonnen met het bakken van eigen speltbrood (met als gist zuurdesem). Hierop smeer ik roomboter. Ook ben ik met waterkefir gestart. Qua avondeten is het vaak een stukje vlees met gekookte groeten (waar ik tegen kan). En naast dit alles neem ik dus nog een pro biotica.

Het boek de darm leest mee heb ik bijna uit. Morgen komt het boek 'darmklachten' binnen - van Saskia van As.
 
Heeft iemand nog een goede link naar een slager die grasgevoerd vlees levert? En wat redelijk snel wordt bezorgd (zonder dat je lang hoeft te wachten)? Deze heb ik zelf gevonden:

http://schotsehooglanders.nl/grasgevoerd-natuurvlees/
 
Dankje Heksje! Sorry voor alle vragen, maar als je bottenbouillon maakt, kan je dit dan ook op de een of andere manier lang bewaren? Door het bv in potten te doen? Hoe doen jullie dit? Het volgende recept ga ik gebruiken:

http://schotsehooglanders.nl/nieuws/hoe-maak-je-bottenbouillon/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan