Angststoornis, spanningen en prikkelbare darmen

Volgens mij, kwam ik n.a.v. mijn zoekopdracht naar ´levertraan´ o.a. hier terecht. En wat mij opviel, was dat er werd gezegd, dat te overgevoelige mensen vaak zwakke bijnieren hebben. Hoe weet je, of je daar last van hebt - die zwakke bijnieren dus - en hoe kan je daar het beste mee omgaan. Ik weet dat ik vaak te overgevoelig ben, vandaar.

Thineke
 
User86,ik heb wel een idee waar de angstaanvallen vandaan komen, maar het antwoord en remedie zullen je niet bevallen. Hint: de liefde (van God) verdrijft alle angst.
 
Bij RP analytics kan je een darmscreening doen.
Deze geeft inzicht in
- de zuurtegraad van de darmen,
- het aantal aërobe- en anaërobe darmflora,
- het aantal soorten pathogenen( ziekteverwekkers) zoals schimmels & bacteriën
- spijsvertering (verstoorde eiwit- of koolhydraat- of vetvertering).

Zo wordt het voorschrijven van de juiste voedingsadviezen makkelijker. Bijv. een eiwitbeperking bij een teveel aan proteolytische darmkiemen (bacteriën die leven van eiwitten bijv.Pseudomonas). Of een vetbeperking bij een teveel aan lipolytische darmkiemen (bacteriën die leven van vetten bijv.Clostridium) en een koolhydraatbeperking bij een teveel de saccharolytische soort bijv verlaagde Bifido bacteriën en aanwezigheid schimmels (deze leven van suikers).

Door de relatie brein- darmen is veel terug te brengen naar de darmen.
Zo werd een tekort aan de lactobacillus rhamnonsus in verband gebracht met depressies.

Ook kunnen exorfinen een rol spelen bij angsten.Bij onvoldoende DPPIV enzym worden exorfinen niet voldoende afgebroken en komen in hersenen waar ze de boel verstoren ( fungeren als valse neurostransmitters)



 
Ik heb ook de AOV 253 B12 aangeraden gekregen van een kinesiologisch therapeut. Heeft iemand hier reeds ervaringen mee? Is deze OK?
 
Ingrediënten

Zoetstoffen (fructo-oligosachariden, steviolglycosiden ), PVP, antiklontermiddelen (stearinezuur, siliciumdioxide, magnesiumstearaat), aroma (citroenaroma), vitaminen.


Die fructo-oligosachariden lijken me niet ideaal.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan