antidepressiva

norepinephrine levels can increase by five-fold during a cold shower, cold showers are now being considered as a potential treatment for depression. If you’re not depressed though, the least a cold shower will do is make you feel bloody good. Read more: http://chestsculpting.com/how-cold-water-therapy-can-help-you-lose-fat-grow-muscle-and-boost-recovery/#ixzz3guDDJXJT

Depression is Not A Serotonin Deficiency
Here's how we know depression is not a serotonin deficiency corrected by Zoloft:

There has never been a single study, in humans, to validate the theory of low serotonin in depression. Low levels are found in a minority of patients.

An antidepressant marketed as Stablon, increases reuptake of serotonin (reducing serotonin activity) and appears to be equally effective as those that decrease it or have no effect on it at all.

Manipulation of serotonin levels (depletion or enhancement) do not consistently result in a depressive syndrome.

These medications are used to treat an impossibly non-specific and broad array of illnesses from obsessive compulsive disorder to anorexia to premenstrual dysphoria to bipolar depression to irritable bowel syndrome.

Antidepressants of all categories seems to work about the same regardless of their presumed mechanism of action with about 73% of the response unrelated to pharmacologic activity. http://www.greenmedinfo.com/blog/confessions-renegade-psychiatrist

Arts schrijft antidepressivum voor.
Patiente komt 20 kg aan.
De dokter zegt dat het zeker niet door medicatie komt.
Wie is er in de war dan?

Ja sorry hoor maar ik denk dat ze beide nog steeds heel erg in de war zijn. Als je anno 2015 nog steeds in pseudo wetenschap van antidepressiva gelooft dan moet je het zelf maar weten. Er is inmiddels al een jaar of 15 zoveel over die troep bekend dat het nu toch echt een kwestie is van een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Maar als depressiviteit niet te maken heeft met serotonine, wat is het dan wel? Dan heeft tryptofaan, 5-htp en dergelijke supplementen toevoegen ook niet zoveel zin.

Ik ben nu zes weken gestopt. De eerste afkickverschijnselen zijn voorbij, maar het valt me zwaar. Ik wil nog niet meteen met Sint Janskruid beginnen, ik wil eerst dat mijn brein herstelt - voor zover dat nog mogelijk is - van het gif dat ik ruim tien jaar geslikt heb. Ik merk dat 5-htp mij nou niet zoveel helpt. Ik ga ter ondersteuning vna de bijnieren een tijdje adrenal slikken. Ik herken bepaalde symptomen van bijnieruitputting nog steeds wel, ook al eet ik veel vet en beperkt koolhydraten.

Wat zou ik kunnen doen om mijn 'hersenhuishouding' zoveel mogelijk te herstellen nu ik geen anti-depressive (Efexor) meer slik? Wat kan ondersteunen?

Misschien is het in dit stadium zaak om juist de kh-inname niet zoveel te beperken. Daar zit nl. ook trypofaan in.

Mike

@ Mike, dank voor deze suggestie. Ik zit misschien wel iets te krampachtig aan de low-carb. Het is in mijn situatie wellicht niet nodig om steevast onder de 100 gram te blijven? Nu je het zegt: tijdens m'n vakantie at ik noodgedwongen veel brood (groepsvoedsel ;)) en ik had minder last van terugval. Goede tip!

@ Mark, die olie is heel lastig te verkrijgen toch?

Hoi Mark, welke olie heb jij precies qua percentage cbd? Want ik las ergens dat het bij jou wel hielp/helpt?

Neem jij het ochtend of avond in?

Sampjes,
ik heb nu nog die van Zamnesia (de eerste link in vorige bericht) met 4% CBD.
Misschien probeer ik in de toekomst nog eens een andere, maar deze bevalt goed.

Ik neem 2 druppels 's ochtends (via theelepel) en 's middags weer 2.

Die deprimerende gevoelens die ik voorheen tijdens of na een chelatie ronde had, heb ik sinds ik die olie neem, niet meer gehad.

Mark

De beste anti deprissiva is Jezus

www.hearinggod.tv/hearingGod/Hearing-the-voice-of-God-Latest-Programs/Entries/2011/4/7_A_Testimony_of_Deliverance,_Derek_Prince_-_Spiritual_Housecleaning.html

Als dat voor jou werkt, more power to you. Jezus heeft echter de moeder van die vriend van je niet kunnen behoeden voor kanker.

Mike

Ze is gelovig en het is niet gegroeid.

Je moet er ook om vragen. :)

Homeopathie, kristallen en andere spirituele mumbo jumbo heeft ook nooit iemand geholpen.

Zowel gelovige als niet-gelovige mensen krijgen kanker. Is jouw enige antwoord dat gelovige mensen kanker krijgen omdat ze niet om de redding van Jezus vragen? Zalig zijn de onnozelen van geest...

Mike

Mensen krijgen kanker omdat we een complex lichaam van vlees hebben. Gelovige mensen hebben al de redding van Jezus, weet niet waarom niet iedereen genezen wordt, weet wel dat het gebeurt, er staan talloze getuigenissen op internet. :)

Er staan ook talloze getuigenissen op het internet van spontane genezingen van niet-gelovige mensen. Heeft Jezus voor hen een uitzondering gemaakt?

Mike

Ligt eraan of het wonderbaarlijke genezingen zijn of niet. De duivel geneest ook, hij gebruikt de new-age beweging daarvoor (reiki, magnetiseren ed.).
Ik had contact met een christelijk echtpaar die voor zieken bidden, ze hebben oa talloze blinde mensen hun zicht terug zien krijgen.
De grootste genezing is van de ziel. Deze man ook, ik heb hem nog aan de telefoon gehad www.schizophreniadefeated.com :)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan