antidepressiva

Quote:
Zal ik je een kwikthermometer toesturen? Ik heb er nog 5 (niet gebruikt! ) liggen.

Ik ben wel benieuwd of dat dan verschil maakt.

Pike, ik wil graag een thermometer van je overnemen, misschien kan Mike of Lia onze emailadressen uitwisselen?!

dank alvast.

Mail maar even naar pikesupplementen(at)gmail(punt)com

Ik heb er inclusief verzendkosten 2 euro per stuk voor betaald dus dat vraag ik er ook voor.

@Klavertje4

Ik heb vandaag voor het eerst de Rhodiola geslikt en voelde me toch redelijk opgejaagd. Ben benieuwd hoe het morgen voelt.

Ik had dit met adrenal ook de eerste dag, en iedere keer als ik de dosering verhoogde. Maar na 1 of 2 dagen was dit weg.

Hopelijk is dit bij de Rhodiola ook zo.

Ik denk dat dit voor jou dan even geen optie is omdat je je al zo opgejaagd voelt, alhoewel dit niet bij iedereen zo hoeft te zijn.

Over een paar dagen zal ik mijn verdere bevindingen laten weten.

Mike, wat fijn om dat bericht te lezen! Dat komt echt op een goed moment.

Een arts begint steeds tegen me over antidepressiva, dat ik het nodig heb. Alleen wil ik het écht niet.

Mijn vader is een paar jaar geleden uit het niets knal psychotisch geworden. Dus dit bevestigd alleen maar weer extra mijn standpunt waarom ik het niet wil.

Het zal jullie niet ontgaan zijn - Robin Williams is gestorven op 63-jarige leeftijd, naar verluidt door zelfmoord. Williams was al jaren depressief en had eerder al gekampt met een alcohol- en drugsverslaving. Slikte Robin Williams antidepressiva en is dit de reden geweest waarom hij zelfmoord pleegde?

Het wordt pas echt bizar als je bedenkt dat voorafgaand aan de dood van Williams er een aflevering van de cartoonserie Family Guy is uitgezonden, waarin Robin Williams zelfmoord pleegt!

Een bizar toeval of boze opzet? Noem mij maar een complottheorist, een 'aluhoedje', maar volgens mij kan het. Ik denk nl. dat er antidepressiva het risico op (zelf)moord vergroten omdat ze ingezet kunnen worden als mind control-wapen. Hoe dan? De 'medicatie' bevat een bepaalde stof of frequenie, die je vatbaar maakt voor 'stemmen'. En het zijn deze 'stemmen' die je tot bepaalde daden aan kunnen zetten.

Ik weet het, helemaal gek, die Mike. We hebben echter te veel dingen gezien onder invloed van ad die nog veel gekker zijn! Truth is stranger dan fiction.

Mike

Dat is helemaal niet gek, suïcidale neigingen zijn een bijwerking en staan in de bijsluiter. Wat je nu ook ziet is dat er met deze zelfmoord weer zo veel "awareness" gecreeerd wordt voor depressie, en de bijbehorende behandelingen.

We moeten er maar goed veel onderzoek naar gaan doen, en mensen die depressief zijn zijn heel zielig en als je zielig bent heb je pillen nodig.

Mens eet boter en ga naar buiten. Hier in BE is zelfmoord doodsoorzaak nr 1!! een op de 7 belgen heeft op zijn minst al ooit een poging ondernomen. Als je hier naar de huisarts gaat en je zegt ik voel me niet goed, ik heb examenvrees, ik kan niet goed tegen drukke evenementen, sta je na 5 min terug buiten met antidepressiva. Ik zou zomaar denken dat het eerste iets met het tweede te maken heeft. Een land waar ad zo veelvuldig door huisartsen wordt voorgeschreven met zulke hoge zelfmoordgetallen, dat wil toch op zijn minst zeggen dat die pillen niet het gewenste effect hebben.

Er komt in geval van Williams ook meer bij kijken. Hij had financiele problemen, en was niet meer zo succesvol de laatste jaren. Als artiest die altijd aan de top heeft gestaan hakt zoiets er natuurlijk ook in.

Quote:
Er komt in geval van Williams ook meer bij kijken. Hij had financiele problemen, en was niet meer zo succesvol de laatste jaren. Als artiest die altijd aan de top heeft gestaan hakt zoiets er natuurlijk ook in.

en je punt is? Er is toch niemand die zegt dat hij niet depressief was. En dan nog, zal ik mijn problemen hier eens opnoemen, toch nog geen behoefte gehad om een touw te pakken hoor :D

Mijn punt is dat het niet perse door de medicatie hoeft te komen dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Ja hij was depressief/bipolair, en had verslavingsproblemen. Tel daar financiele problemen bij op een weinig succes als acteur de laatste jaren, dan kan dat ook een druppel zijn geweest om er een einde aan te maken.

Tuurlijk, Tuna. Het is allemaal toeval. En de seperatisten hebben per ongeluk dat vliegtuig neergeschoten. En Ebola komt van vleermuizen. Slaap lekker door.

Mike

Quote:
Tuurlijk, Tuna. Het is allemaal toeval. En de seperatisten hebben per ongeluk dat vliegtuig neergeschoten. En Ebola komt van vleermuizen. Slaap lekker door.

Luister jij maar fijn naar Alex Jones en geloof ALLES wat hij zegt.

Zijn genoeg mensen die depressief zijn, geen medicatie slikken en toch zelfmoord plegen. en er zijn genoeg mensen die medicatie slikken en prima leven leiden zonder problemen. Jij bent blijkbaar op de hoogte van de persoonlijke problemen van RW, knap hoor.

De kans dat iemand zolang zoveel psychische problemen heeft en geen medicatie krijgt lijkt me zo goed als nihil. Het minste dat je dan kunt zeggen is dat die medicatie grondig gefaald heeft. En die psychische bijwerkingen van ad staan in de bijsluiter, dat is allemaal bekend, dat wil zeggen dat die bijwerkingen zo ontzettend veel voorkomen dat big pharma ze in de bijsluiter moest zetten. Er vallen dooien tijdens medicatietesten die nooit ergens gepubliceerd worden, hele onderzoeken gaan de doofpot in. Dus ben maar zeker dat wat in de bijsluiter staat veel voorkomt.

Quote:
Luister jij maar fijn naar Alex Jones

Nou nou Tuna, wat is dat nu voor een reactie. Alex Jones kan in elk geval een bijsluiter lezen, zo moeijlijk is dat niet:

uit de bijsluiter van Sipralex, een vergelijkbare tekst vind je altijd in ad bijsluiters

"Gedachten van zelfmoord en verergering van uw depressie of angststoornis

Als u depressief bent of een angststoornis vertoont, kunnen soms gedachten van zelfverminking of

zelfmoord opkomen. Deze kunnen verergeren bij de eerste inname van antidepressiva, daar het enige tijd

vergt vooraleer deze geneesmiddelen beginnen te werken; meestal na ongeveer twee weken maar ook

soms langer.

De kans op deze gedachte is groter:

- Als u voordien gedachten had over zelfmoord of zelfverminking.

- Als u een jonge volwassene bent. Informatie van klinische studies heeft een verhoogd risico op

zelfmoordgedrag aangetoond bij volwassenen beneden de 25 jaar met een psychiatrische

aandoening die behandeld werden met antidepressieve geneesmiddelen.

Als u om het even wanneer gedachten krijgt van zelfverminking of zelfmoord, neem dan onmiddellijk

contact op met uw arts of ga onmiddellijk naar een ziekenhuis.

Het kan een hulp zijn om aan een familielid of aan een goede vriend of vriendin te vertellen dat u

depressief bent of dat u een angststoornis hebt en hem of haar te vragen om deze bijsluiter te lezen. U

zou hen kunnen vragen om u te vertellen wanneer ze denken dat uw depressie of angststoornis verergert,

of als ze bezorgd zijn over wijzigingen in uw gedrag."

Hoe vaak is er niet in het nieuws dat er een fammilie is uitgemoord of dat een tiener een helave school heeft uitgemoord. Maar wat hoor je nooit op mainstream (lees lamestream) media?

Dat in 99% van de gevallen de daders zwaar aan de antidepresiva ziiten. Totaal niet meer in contact met de werkelijkheid. En de mensen zich maar afvragen: "hoe haalt iemand het in zijn hood", terwijl de vraag is "hoe komt het in iemand zijn hoofd" en het antwoord is antidepresiva!

Natuurlijk zal men dit nooit op tv vertellen hier zijn teveel belangen (lees: geld) mee gemoeid.

Een echte aanrader voor mensen die nog steeds niet het duivelse van Big Pharme inzien: Kijk de docu 'marketing of madness' de klauwen van deze mensen rijkt ver, heel ver. Scholen worden benaderd door pharma vertegenwoordigers om ja/nee vragenlijsten door te nemen met de leerlingen om op basis hiervan nog meer medicijnen te pushen voor verzonnen ziektes.

Helemaal mee eens dat anti-depressiva rotzooi is, maar om dat nou als enige reden te noemen voor de zelfmoord van RW (zoals Mike doet) is overdreven. Ik geef alleen maar aan dat er meer mij komt kijken in geval van RW. Naast drugs en drank ook nog geldproblemen en minder succes als artiest, dat telt ook mee. Maar nee, volgens Mike telt dat niet en ligt het puur en alleen aan de anti-depressiva.

Quote:
Maar nee, volgens Mike telt dat niet en ligt het puur en alleen aan de anti-depressiva.

Mike zei helemaal niet dat het puur daar alleen aan lag, hij zei "volgens mij kan het". Je zou verwachten dat iemand toch op zijn minst depressieve gevoelens moet hebben om medicatie te krijgen, er zal echt wel iets aan ten grondslag liggen wat er al was voordat er eventuele medicatie in het spel kwam. Maar wat voor problemen je ook hebt, die hebben we allemaal, dat op zichzelf is ook geen reden voor zelfmoord. De mensen in Gaza plegen ook geen zelfmoord en die hebben heel wat meer problemen als Robin Williams.

Het is altijd eem combinatie van factoren, maar door de antidepresiva verlies je het contact met de werkelijkheid (het veranderd je hersenen)waardoor je extreme, buitenmenselijke dingen gaat doen die "niemand van je had verwacht".

Iemand met minder succes als artiest zal niet snel zijn fammilie in koele bloede uitmoorden. Van iemand die jaren aan de AD zit, zal het me niets verbazen.

Ik stelde simpelweg de vraag of ad in het spel waren. De waarschijnlijkheidskans dat deze een rol hebben gespeeld is nl. astronomisch, dit is geen raketwetenschap! Tijd om nu echt eens volwassen te worden, Tuna.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan