BELANGRIJK: toekomst Weston Price forum!

Nee, want dan krijgt Tanja te horen dat ze alleen Limburg mag vertegenwoordigen en niet heel Nederland. Hoezo is de WAPF een rigide club?

Mike
 
Hoi Mike,

Ik zie het allemaal nu pas, was een tijdje niet komen kijken en dan lees ik dit...Heel vervelend en oneerlijk dat je je wapf chapter leaderschap Nederland moet neerleggen, het is gewoon niet te geloven...je hebt er zoveel jaren energie ingestoken, zoveel mensen op goede weg geholpen...dit verdient een beter lot!

Ik ben dan ook verbaasd dat het allemaal zo makkelijk en snel besloten is...heeft Sally niet eerst een waarschuwingtje afgegeven? Was de band tussen jullie een tijdje al niet opperbest? Want het besluit is anders wel erg radicaal, niet echt passend bij een natuurlijke organisatie als wapf.
 
Rigide????? Nee joh, hoe kom je daar nou bij?
Duiveltje in mij zou in ieder geval de domeinnaam voor 7 euro per jaar houden, alleen de naam, geen hosting ofzo. Want ik gunde m zeker niet aan een ander!
 
Mike, Democratie functioneert niet, niet in de zin dat ons stemmen zin heeft. Onze stemmen worden op het moment dat er sprake is van lobbyen in één klap waardeloos. Er zijn ook allerlei andere invloeden die hetzelfde die alleen op de slagersvakschool is geweest, dan weet je best veel van anatomie. Zo werkt onze democratie: destructief.
Een sterke leider die streng en rechtvaardig is, dat lijkt me niet slecht, maar het is wel macht bij één persoon. Als die daar misbruik van maakt, kan het nog wel eens erger zijn dan een democratie.

Ik denk dat zo'n leider niet per sé een man hoeft te zijn, er zijn ook enkele goede vrouwelijke componisten en dirigenten, maar het overgrote deel in die beroepen (eerder roepingen, want er is bezieling nodig). Ik denk dus ook wel dat leiding geven buiten het gezin een meer mannelijke aangelegenheid is, inclusief vrouwen met op dit gebied meer mannelijke eigenschappen.

Vroeger had je God, die wist aardig hoe het moest, tenminste, de ene God was er duidelijk beter in dan de andere. Zo'n God is een virtueel figuur, om die tot leven te brengen had je aan een plat stuk steen al genoeg, je hoeft er geen computer voor te hebben. God heeft dienst gedaan als middel om het volk bij elkaar te houden, de neuzen dezelfde kant op te houden. Het heeft nog gewerkt ook, voor een tijd. Het was wel altijd een God van een bepaalde groep mensen, andere groepen hadden weer een andere God en daar werd dan alweer oorlog om gevoerd, nu nog en wellicht binnenkort opnieuw ook weer in dit theater.

 
Er zijn dus klachten geweest pver dit forum. Maar er word dus geen duidelijkheid gegeven over de klachten??

Je bent onschuldig totdat het bewezen word toch?

Maar ik leeest dit allemaal ook nu pas en ik ga die vrouw ook een mai sturen.

Vreemd hoor dit, want sinds TTTIp en cheata gedoe lijkt het zelfs dat ze internet op roer willen goooien over juiste voeding.

Er zijn echt goeie informatie te vinden op dit forum.
Mensen zijn hier heel beschaafd respectvol en eerlijk.

Dat zie je hèeel weinig op internet.



 
Mike,

Als de nieuwe url bekend is zou je die dan naar mij willen mailen, want ik zal heel wat aan moeten passen op mijn site. Dan wordt het forum ook weer sneller gevonden in Google en andere zoekmachines.

Succes met alles.

Lia
 
Er is iets fout gegaan bij mijn bericht hierboven in deze zin:
Er zijn ook allerlei andere invloeden die hetzelfde die alleen op de slagersvakschool is geweest, dan weet je best veel van anatomie. Zo werkt onze democratie: destructief.
Daar had moten staan dat er ook andere invloeden het democratisch functioneren onderuit halen en dat onze bestuurders lekenbestuurders zijn, alsof een lekenchirurg met alleen een diploma van de slagersvakschool in je lijf aan het snijden is. Dat kan niet lang goed gaan.

 
Ik heb Sally ook gemaild..en even benadrukt hoe belangrijk Mike is {geweest} voor het forum en hoeveel ik van hem geleerd heb.
 
Het lijkt wel of niet iedereen lijkt te snappen wat de beweegreden van WAPF is geweest. Naar aanleiding van alle mails die naar Sally zijn gestuurd heb ik er zelf ook een gestuurd. Daar heb ik in gezet dat ik het idee had gekregen dat een hoop steunbetuigingen vooral waardering zijn voor het werk van Mike, maar dat deze eigenlijk los staan van de vraag of alles onder de noemer 'Weston Price' zou moeten.

Het is overduidelijk dat Mike keihard werkt om dit platform zoals het hier staat draaiende te houden en mensen te informeren over een hoop dingen die gaande zijn in de wereld. Daar zijn velen hem erkentelijk voor, waaronder ik zelf. De boodschap van Weston Price raakte op deze manier echter wel verweven met de 'conspiracy theories' die hier besproken worden. Dat heeft tot gevolg dat minder mensen ontvankelijk zullen zijn voor de WAPF boodschap (maar ook dat de mensen die wel ontvankelijk zijn naast de WAPF boodschap ook een hoop andere inzichten opdoen).

Sally geeft aan dat het haar erom te doen is dat de WAPF boodschap door zoveel mogelijk mensen wordt ontvangen, ongeacht religie, ras, politieke voorkeur enz. Ze heeft deze maatregelen dan ook om die reden genomen, niet om Mike een loer te draaien.

Overigens lijkt het mij in die zin een win-win situatie om het forum in de huidige vorm voort te zetten. Zonder het geopolitieke deel voelden sommigen zich toch beperkt om bepaalde zaken te kunnen bespreken, maar echt onder 'Weston Price' viel het ook weer niet. Wat ik wel betreur is dat het ook het einde van Mike als chapter leader betekent. Dat vind ik zonde.
 
@YT: nee, dit kwam plotseling en onverwacht, zonder enige vooraankondiging of waarschuwing vooraf.

@Briesje: sinds 2012 zijn er al klachten - deze varieren van 'Mike trekt teveel het WP-verhaal voor heel Nederland naar zichzelf toe' tot 'Mike vermengt politieke complottheorieen met WP' tot 'Mike is onbeschoft, racistisch en zelfs een antisemiet'.

@Poekie, doe ik, bedankt alvast!

Mike
 
En ook ik heb een mail gestuurt hopelijk wel naar de juiste adres die op dit forum aangegeven is.

Mike je weet zelf waar mensen discusieren over de werkelijke politiek en de wereld leiders, zijn of complot denkers of raken hun banen kwijt of worden hu mond gesnoerd.

En dit proberen ze ook bij jou te doen. Laat je niet gek maken jo
Je bent een goed mens en je bent ontzettend goed bezig joh. En alles wat je doet en schrijft doe ke met je hart zo haal ik er uit.
En niet alleen ik als nieuweling zit dat maar ook mensen die je goed kennen zijn lof over je.


 
Hamster: ik vind juist dat de weston price theorie uitnodigt tot meer nadenken over wat je eet en doet etc. Dat daar dan ook meer conspiracy theorie'n uit voort komen lijkt me dan meer een logisch gevolg van.
Mij heeft dat nooit afgeleid van de voeding en gezondheid in ieder geval.
 
Hamster,

Het was al eerder duidelijk dat jij een genuanceerdere kijk op de zaak hebt en dat mag uiteraard, ik zet niemand een pistool tegen het hoofd om het met mij eens te zijn.

Helaas lijkt Sally niet te begrijpen dat als je activistisch aan de 'andere kant' staat je automatisch in conflict komt met de gevestigde orde. Zo spreekt de WAPF zich uit voor de kleinschalige veehouderij, tegen vaccinaties en voor homeopathie. Dit betekent onmiddellijk dat je tegen het zere been aanschopt van Agenda 21, Big Pharma, Big Food, de overbevolkingsmythe en global warming-mythe, geheime 'handelsverdragen', etc. Hee, dat zijn nou precies de onderwerpen waar al die 'conspiracy theories' over gaan!

Het is dus niet meer van elkaar te scheiden in deze moderne wereld en heeft er wel degelijk mee te maken. Ik denk ook dat Sally onterecht bang is dat dit mensen tegen de borst stuit, want het blijkt nu wel dat een overgrote meerderheid wel weet te waarderen dat er verbanden worden gelegd die ze in staat stellen om het grote plaatje te doorzien. Dit is overigens een 'bijwerking' van de verbeterde hersenwerking die al die vetten, eiwitten en cholesterol opleveren!

De eerste 3 dagen voelde ik me verraden, boos en teleurgesteld, maar nu beschouw ik het ook als een win-win situatie. Voor elke deur die dicht gaat, gaan er twee open. Ik kan nou zo 'onbeschoft' en "racistisch' zijn als ik zelf wil. Bedenk dat ook dit altijd effectief is geweest, want mijn forum is ALS ENIGE in heel Nederland trolvrij en klojovrij! Ook dat ziet Sally niet. Maakt niet meer uit, ik ga mijn eigen weg en hoef nu alleen nog maar zelf in de spiegel te kijken.

Mike
 
Gerard, waar baseer je op dat men in vroegere tijden uitsluitend God als leider aanvaardde? In Afrika had je een koning, maar deze moest wel rekenschap afleggen aan afgevaardigden van alle stammen, een soort Raad van Ouderen. Dit is een UNIEKE mengvorm geweest van democratie en alleenheerschappij die wij in het westen niet kennen en ook nooit hebben gekend.

Jazeker kunnen vrouwen ook goede leiders zijn, dat heb ik altijd erkend. Maar bedenk dat dit een MANNELIJKE eigenschap is en dat dergelijke vrouwen dan ook veel mannelijke energie in zich dragen. Andersom dragen slechte mannelijke leiders veel vrouwelijke energie in zich, te merken aan halfzacht beleid, geen knopen willen doorhakken en iedereen te vriend willen houden. Helaas barst het van dit soort 'mannen' in leiderschapsposities in dit land, vandaar dat ik beter functioneer onder 'vrouwen met ballen'.

Mike
 
Bedenk dat ook dit altijd effectief is geweest, want mijn forum is ALS ENIGE in heel Nederland trolvrij en klojovrij!

Haha heerlijk
 
Mike, Ik heb niet gesteld dat men in vroeger tijden uitsluitend God als leider aanvaardde. De mens heeft God als opperwezen bedacht omdat veel niet zomaar te verklaren is: onweer, nieuw leven, ziektes, enzovoort.
Ik denk niet dat het voor een gelovig opgevoed mens een kwestie is van aanvaarden, als je maar goed genoeg geïndoctrineerd wordt, wordt God een vanzelfsprekendheid die prima heel je leven in stand kan blijven als iedereen om je heen dat ook zo heeft. I was there! Ze hadden geen krant, geen internet. Ik haal mijn idee uit een beperkt deel: het christendom, dat tot op de dag van vandaag nog immer diepe sporen in de samenleving laat zien. Dit christendom is min of meer en deel gebaseerd op de geschriften van het toenmalige joodse volk, die het trouwens ook niet allemaal zelf bedacht bedacht hadden.
 
What doesn't kill you makes you stronger Mike! Respect voor hoe je hiermee omgaat.

Als we allemaal af en toe een link naar je nieuwe website plaatsen op Google + sta je binnen no time bovenaan in google.
 
Gerard, je blijft maar hangen in het aanwijzen van de kerk als grote boosdoener. Ik ken meer mensen als jij die alles wat er fout is gegaan op de macht van de kerk gooien. Als ik ze vervolgens wijs op mechanismes die even onderdrukkend zijn buiten de religie om hebben ze vaak geen antwoord, want dan dondert hun eigen 'religieuze' dogma in elkaar.

Mike
 
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de vele steunbetuigingen en vooral hen die mij via dit forum of via email hebben laten weten Sally Fallon te hebben gemaild. Ik schat dat zij inmiddels tussen de 60 en 70 mails heeft ontvangen van forumleden en lezers die aangeven wel prijs te stellen op de wijze waarop ik kennis en informatie verschaf over alternatieven op het gebied van voeding en gezondheid, maar ook daarbuiten. Ik weet 100% zeker dat dit aantal dat van mijn criticasters in grote mate overtreft en ik hoop dat er nog meer zullen volgen.

Mike
 
Ik heb zojuist diverse topics die oorspronkelijk afkomstig waren van het geopolitieke forum weer teruggezet. Hiertoe behoren o.a. Agenda 21, EU, smelten van de ijskappen, etc. Als je ze kwijt bent, staan ze daar en niet meer hier!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.146
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan