Betaine HCl

Henry, het beste is om Betaine HCL 30 tot 45 minuten NA de maaltijd in te nemen.

HCl (hydrochloric acid or stomach acid) mainly digests protein. When a person starts to eat the stomach is stimulated to start producing hydrochloric acid (HCl). Stomach acid gradually increases during a meal. When the stomach acid gets high enough, which normally takes about 20-30 minutes after eating, it neutralizes enzymes from the mouth so carb digestion stops.

Digestive enzymes from the mouth only work on carbs while the mixture is alkaline. Therefore, if HCl supplements are taken too early it stops carb digestion in the stomach too soon. HCl also neutralizes any digestive enzyme supplements, so taking them is a waste. That is why it is important to take HCl supplements 30-45 minutes after eating a meal.

http://healingnaturallybybee.com/stomach-acid-problems/
http://healingnaturallybybee.com/how-to-take-hydrochloric-acid-supplements-hcl/

Mark
 
Bedankt Markt ik heb ze altijd een kwartier voor het eten ingenomen ,gewoon omdat ik dan dacht dat de capsule dan opgelost is en zijn werk met het eten kan doen.
 
Je leest verschillende dingen over wanneer je het het beste kunt innemen. Oplossing is om zelf maar te ervaren wat het beste werkt.

Mark
 
iherb heeft Betaine HCL met de meeste pepsine 165 mg betaine 165 mg lijkt mij de beste keuze toch ?het is van het merk Source Naturals ,iemand ervaring mee ?

gr.Henry
 
hoi Henry,
mocht jij de Betaine hcl gaan bestellen, ik heb nog een nieuwe pot staan en een bijna volle.
Misschien wil jij ze dan overnemen. Ikzelf kreeg van iemand het advies op basis van meting om ze niet te gebruiken.
Ik hoor wel als je interesse hebt.
groet Marijan
 
Zelf gebruik ik nu al een paar weken water verdund met vers citroensap, ik weet niet of dit de reden is, maar heb bijna nooit meer last van zuurbranden.
 
Bedankt Marijan ,
Dat zal ik onthouden .zuurbranden heb ik nooit ,mijn vertering is niet goed.Drink ook elke dag bij het opstaan een glas lauw water met citroensap ,met daarin 2 eierdooiers.Van welk merk is de Betaine ?

gr.Henry
 
zit nu op 3x 10 caps per dag maar krijg nog steeds geen brandende maagzuur ,ik sta bekend om bijnieruitputting de laatste tijd is het heviger merk dat ik veel moeër ben geworden.Wat kan ik het beste doen meer of minder of geen betaine? zelf denk ik om mijn bijnieren flink te ondersteunen met suplement.
 
apart gebruik nu al een week bij iedere maaltijd 10 capsules ,van morgen heb ik er 11 ingenomen ,toen kreeg ik pas brandend maagzuur.Vanmiddag 6 capsules ingenomen en kreeg weer brandend maagzuur.
 
Hallo, ik heb op dit moment betaine hcl van now staan 648 mg met 150mg pepsin. deze is echter bijna op. Ik zit er aan te denken om een ander te bestellen, eventueel die van now de enzymen complex. Of die van THORNE . ze hebben allebei namelijk ook pancreatine. Iemand ervaring met deze?
 
Manfred, ik neem ook Now Betaine HCL en een tijd geleden gebruikte ik de Betaine van Thorne. Ik kan me niet meer herinneren of dat beter of slechter viel dan die van Now, maar omdat Now veel meer pepsin bevat en een stuk goedkoper is, ben ik overgestapt op Now.

Echter, sinds kort bevat de Now Betaine een niet-dierlijke vorm van pepsine, namelijk van Aspergillus niger, een schimmel. Ik lijk hier niet goed tegen te kunnen, dus ga waarschijnlijk weer switchen naar een product met zowel betaine als enzymen (dierlijk of in ieder geval niet gebaseerd op schimmels).

Wat betreft jouw vraag: het blijft een kwestie van zelf proberen, aangezien iedereen anders is. Aan de hand van de ingrediënten kun je soms al inschatten of iets goed bij je valt op het moment of niet.

Mark
 
Aansluitend een voorbeeld van dierlijke spijsverteringsenzymen:

https://eu.iherb.com/pr/source-naturals-pancreatin-8x-500-mg-100-capsules/6199

Mark
 
ik nam altijd betaine HCl voor de maaltijd maar blijkbaar moet het dus omgekeerd. Ik heb de betaine van doctor's best gebruikt met gentian bitters. Heb de indruk dat dit beter helpt voor de spijsvertering dan ACV of de pancreas enzymen die ik ook neem.
 
Mark,

Ik zag je bericht hier staan over dat de enzymen veranderd zijn in now naar plantaardig. Is dat toevallig net in de periode geweest dat ze de naam hebben veranderd? Eerder was het namelijk super enzymes. Ook ik denk nu ik dit weer veelvuldiger gebruik, minder effect ervan te hebben dan toen het nog super enzymes waren. Ik had nog niet eerder begrepen dat behalve de naam ook de samenstelling is veranderd. Ik denk steeds bij mezelf, waarom heb ik nu niet het positieve effect als de vorige keer toen het nog de oude variant was. Maar nu ik jouw bericht lees denk ik daar misschien een verklaring voor te hebben. Volgens mij heeft mijn pa nog een pot staan van de oude variant. Heb ik hem toen gegeven. Is niet gebruikt omdat ie achteraf toch liever weer koos voor de weg van maagzuurremmers. Wat gebruik jij dan nu Mark?
 
Ik zie overigens bij de productbeschrijving niet dat de samenstelling anders is geworden?
 
verteringsenzymen is een ander produkt. Het lijkt mij als je een normale stoelgang hebt dat dat niet perse nodig is.
Mijn darmen waren totaal van slag dat was dus een heel ander verhaal.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan