Betaine HCl

Henry,

De capsules van AOV bevatten 3900 mg Betaine per (aanbevolen) dagdosering van 6 capsules.

Per capsule zit er 650 mg Betaine en 45 mg Pepsine in.

 
Bedankt! Edwin ,beetje onduidelijk van AOV ,denk toch dat dit een heel goed supplement is ,daar het ook geen magnesium-stearaat bevat.

 
Kan het zijn dat als je 's morgens vroeg bijv. 6 capsules slikt ,dat je voor de hele dag genoeg maagzuur hebt zodat je niet extra hoeft te slikken bij maaltijden? van morgen had ik er 6 geslikt dit keer heb ik last van maagzuur gehad ,zelfs tegen de avond aan had ik er nog een klein beetje last van ,en heb besloten geen capsules in te nemen.Morgen vroeg neem ik er 5 in.

 
Ik heb al heel lang een pot Betaine HCL van Solgar in de kast staan. En om de een of andere reden durf ik er niet mee te beginnen. Ik heb regelmatig last van maagzuur maar ook een uitermate trage stoelgang. Sole werkt,maar niet optimaal. Het haalt het ergste zuur weg. Niet alles. Voor appelazijn geld eigenlijk hetzelfde. Zuiveringszout gaat werelds, maar ik weet niet of je dat dag in dag uit kunt gebruiken. Ik neig dus tóch weer een beetje naar de Betaine ( zal ik wel, zal ik niet...)
Kunnen er dingen verkeerd gaan als je met Betaine begint? Kun je teveel nemen? Of wellicht irritaties in de hand werken.
 
Minny62,

Waar viel je de maagzuur branden?
Wat ik er van gelezen heb is dat als je het onderaan je borst voelt branden dat je dan teveel maagzuur hebt, (of slechte maagwand)
Als je het in de slokdarm voelt heb je te weinig maagzuur.

In het laatste geval doe je er goed aan betaine hcl te proberen, anders breek je er eerst eentje doormidden, of snij je ze zelfs in 3 stukken om te proberen.

Elke dag ietsje meer, ik heb van sommige gelezen dat ze 9 tabletten per maaltijd inname.. Dit lijkt mij erg veel maar ja ik ken de situatie dan ook niet van die persoon.
 
Maarten. Ik voel het volgens mijin mijn slokdarm.voor mijn gevoel loopt het terug mijn keel in. Ik moet er ook van hoesten soms.



 
Wil er iemand een half potje Betaine HCI with Pepsin van Lamberts overnemen? Ik heb het een tijdje gebruikt, maar het staat nu al een hele tijd onaangeraakt in de koelkast.
 
Iemand die Super enzymes van Now wil overnemen?

Betaïne HCl, Pancreatine 4x, Papaïne (van papaja), Cellulase, Ossengal extract, Pepsine enzymen (NF 1:10.000), Bromelaïne (van ananas), Papaja.
 
ik zie dat er veel mensen zijn die supplementen bij slikken maar is dit altijd nodig dan?
ik weet niet of mijn maagzuur goed is of niet maar ik neem voor de maaltijd water met citroen en sole.
wanneer weet je dan wel of je maagzuur goed is?
ik heb nooit last gehad van maagzuur en nu wel af en toe maar wel laag en niet hoog
is dit dan goed?

silvia
 
Duimpje, ik kan niet precies antwoord geven op je vraag.
Maar met citroensap ondersteun je je lever, ook goed natuurlijk.
Met appelazijn in je sole ondersteun je je maagzuur productie.

Lia
 
dank je lia
soms zijn de dingen moeilijk uit elkaar te houden.
ik kan dus beter voor het eten appelazijn gebruiken? en is dit dan om de eiwitten af te breken?
 
Hmm weet iemand of het volgende nu een verschijnsel is van een tekort aan maagzuur of teveel aan maagzuur?

Situatie
Afgelopen week voor het eerst een vervelende en aanhoudende druk op de borst gehad, met uitstraling naar de armen. Voelde me zeer zwak en gewoon niet lekker. Bij enige inspanning (trap op bijv.) werd het verergerd. Omdat dit nieuw voor mij was en ik gewoon niet kon werken ben ik naar de huisarts gegaan.
Bloeddruk was verhoogd maar verder geen alarmerende dingen. Zij gaf aan dat de oorzaak brandend maagzuur is. Van de huisarts kreeg ik Antagel Apotex drank (met Aluminiumoxide, magnesiumhydroxide) mee. Dit werkte erg goed, de klachten verdwenen volledig.

Oorzaak
De druk op de borst is vorige week in lichte mate voor het eerst begonnen. Er zijn 2 dingen die hiervoor hebben plaatsgevonden:
1. Voetenbadje met Bentonite klei (een klei met ontgiftingscapaciteiten)
2. De eerste keer Betaine HCL gebruikt; 3 dagen 30 minuten na het hoofdmaaltijd ingenomen.

Betaine HCL ?
Zou ik al voldoende maagzuur hebben gehad, en dat Betaine HCL mij ontregeld heeft?
Ik ben begonnen met Betaine HCL juist omdat ik een tekort aan maagzuur vermoedde!

Bentonite klei?
Bentonite klei kan zware metalen in het lichaam losmaken, wellicht dat dit mij dan ontregeld heeft?

Zware metalen, zoals kwik uit amalgaamvullingen kunnen de maagzuurproductie ontregelen.
Bron: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=maagzuur

Wat denken jullie?
 
Bij maagzuur tekort is dan het beste betaine HCL bij iedere maaltijd te nemen of alleen bij eiwitrijken ?Het gaat om het nut.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.901
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan