Hmm weet iemand of het volgende nu een verschijnsel is van een tekort aan maagzuur of teveel aan maagzuur?
Situatie
Afgelopen week voor het eerst een vervelende en aanhoudende druk op de borst gehad, met uitstraling naar de armen. Voelde me zeer zwak en gewoon niet lekker. Bij enige inspanning (trap op bijv.) werd het verergerd. Omdat dit nieuw voor mij was en ik gewoon niet kon werken ben ik naar de huisarts gegaan.
Bloeddruk was verhoogd maar verder geen alarmerende dingen. Zij gaf aan dat de oorzaak brandend maagzuur is. Van de huisarts kreeg ik Antagel Apotex drank (met Aluminiumoxide, magnesiumhydroxide) mee. Dit werkte erg goed, de klachten verdwenen volledig.
Oorzaak
De druk op de borst is vorige week in lichte mate voor het eerst begonnen. Er zijn 2 dingen die hiervoor hebben plaatsgevonden:
1. Voetenbadje met Bentonite klei (een klei met ontgiftingscapaciteiten)
2. De eerste keer Betaine HCL gebruikt; 3 dagen 30 minuten na het hoofdmaaltijd ingenomen.
Betaine HCL ?
Zou ik al voldoende maagzuur hebben gehad, en dat Betaine HCL mij ontregeld heeft?
Ik ben begonnen met Betaine HCL juist omdat ik een tekort aan maagzuur vermoedde!
Bentonite klei?
Bentonite klei kan zware metalen in het lichaam losmaken, wellicht dat dit mij dan ontregeld heeft?
Zware metalen, zoals kwik uit amalgaamvullingen kunnen de maagzuurproductie ontregelen.
Bron:
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=maagzuur
Wat denken jullie?