Beterschap Mike

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Mijn probleem was dat de Maartenskliniek mij teveel zag als een patient en daar volgt een zekere betutteling uit. Ik kreeg de indruk dat mij elke zeggenschap over mijn eigen herstel werd ontzegd. Mijn werkgever is bereid om medewerking te verlenen aan elke vorm van revalidatie, dat is het probleem niet. Het voelt voor mij niet goed om zo goed als volledig uit het arbeidsproces getrokken te worden en teveel de patient uit te hangen. Ik heb dankzij hun voorlichting geleerd dat het niet niks is en ik het serieuzer moet nemen dan ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan, maar zij willen mij naar het andere uiterste trekken. Via Brein Support krijg ik een mooie tussenweg en dat voelt veeeeeeeel beter.

Mike
 
Oké. Dus in feite moest je naar hun pijpen dansen. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het idd niet leuk is om volledig uit het arbeidsproces getrokken te worden.
Bij mij is dat een ander verhaal dan voor jou. Maar geloof me, je voelt je dan best wel enigszins nutteloos. Daarnaast, hoe langer je eruit bent, hoe meer je gaat twijfelen aan jezelf. Meer gaat denken.
Maar ook in het negatieve, in die zin, er komen twijfels over je eigen kunnen en of je wel goed genoeg bent. Maar dat is puur war ik zelf momenteel ervaar. Wil niet zeggen dat dat voor jou ook zo zal zijn natuurlijk.
Bovendien is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij degene die jouw begeleid. Uiteindelijk is het belangrijk dat jij de persoon en instantie die jou begeleid in het arbeidsproces ook vertrouwd en een klik mee hebt.

Ervaar je nu nog steeds klachten?
 
Momenteel geen klachten, want het is vakantie en ik heb totale ontspanning. Ik heb nu al twee ochtenden uitgeslapen tot half 11-11 uur! Wat ik geleerd heb bij de Maartenskliniek is dat mijn probleem hem zit in werkbelasting en concentratie. Ik heb nu twee jaar lang ervaren dat in de periode september t/m december ik volledig over mijn top werk en je me tijdens de kerstvakantie kunt opvegen. Dat proberen we vanaf het nieuwe schooljaar te ondervangen d.m.v. dit aangepaste werkschema. Ik was nog vergeten te vermelden dat ik uitsluitend lesgevende taken ga vervullen, want deze kosten mij minimale energie en leveren maximale energie op. Ik heb alle hoop dat het op deze manier gaat lukken, want thuis gaan zitten kniezen is niets voor mij!

Mike
 
Fijn dat het je helpt en vooral dat je er iets mee kan.
Nu even lekker genieten van vrije tijd tijdens de vakantie ?


Uitslapen tot half 11. Ik kan de tijd niet meer heugen dat ik zo lang heb kunnen slapen. Mijn max uit slapen is tot half 8. Dan ben ik wel wakker.
 
Definitie van "Uitslapen".
Wat bedoelen jullie met "uitslapen". Ik denk dat jullie bedoelen "een beetje soezelen? Misschien dat je dan tussendoor echt kleine slaapjes doet en ook steeds wakker bent.
Bij mij gaat het in ieder geval wel zo. Ben rond 6 uur in de ochtend wakker (niet voor 1 uur in bed} en dan is het echte slapen voorbij. Ik weet niet beter. Ben ondanks dat altijd redelijk fit in mijn hoofd.
Mike ik zie wel regelmatig al vroeg berichten van jou staan dat ik denk: je bent al weer vroeg bezig op de computer!.
 
Nou vroeger kon ik ook zo lang slapen niks soezelen. In coma. Dat heb ik tegenwoordig niet meer. Tussen half 7 en 8 ben ik uit mezelf wakker. Slapen lukt niet meer.

Misschien waren die vroege berichten buiten de vakantie om. Vakantie is net pas begonnen ?
 
Bij mij betekent het ook echt SLAPEN, als in: van de wereld zijn. Het is en blijft een van mijn favoriete bezigheden!

Mike
 
Die vroege berichten waren idd van voor de vakantie. Dan zit ik in het werkritme en ben ik er vroeg bij.

Mike
 
Mike, mooi dat je een oplossing hebt gevonden om de werkdruk te verlagen. Je wilt toch wat om handen hebben en het gevoel hebben dat je wat bereikt hebt op een dag. Al dan niet via betaald werk.

Mark
 
Heel veel succes met die behandeling van Brein Support. Als dat beter bij je past, kun je er ook meer verbetering op gezondheidsgebied uit halen.
Men moet ertoe bereid zijn.

Ikzelf voel dat ik tegen een depressie aan hik vanwege mijn moeder. Ik wil hier echter niet aan toegeven, wil geen medicijnen en niet in zo'n traject. Tja, maar zien hoe ik verder hobbel. Ik wil ook voor mijn ouders doorgaan en tevens mijn baan niet op het spel zetten. Trouwens, er zijn alleen maar vrouwen bij ons en een vrouwelijke cheffin. Draadje feminisme klopt....

In ieder geval gaat het hier nu niet over mij. Dus ik wens je veel kracht en beterschap en we horen het verloop wel van je.

Dorothé
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen in dat kippenhok. Misschien even delen in de feminisme-topic?

Mike
 
Ik ook eigenlijk!
Ik heb er altijd een hekel aan gehad met vrouwen te werken. Maar dan bedoel ik een bepaald soort vrouw. Dominante bemoeizieke roddelende trutten. Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel dorethe.
Wat dat betreft vind ik met kerels werken toch een stuk relaxter en gezelliger. En bovenal, geen gezanik!
 
Nou, ik durf dat niet hier zo te delen. Je weet maar nooit hoe iemand van het werk gaat meelezen.

Maar, kort gezegd: De baan op zich bevalt me best wel, maar het is niet mijn roeping. Ik werk graag voor patiënten, maar gaf liever gezondheidsvoorlichting. Maar goed, het is in orde.

Dat ik vaak zelfs terug verlang naar mijn collega's in het callcenter, dat zegt misschien genoeg. Daar zaten mannen bij en dat was een gehele andere situatie. Ook al was het niveau niet al te hoog, toch was het met de collega's leuker. Daar laat ik het nu even bij.

Dorothé
 
Haha, ik ben dus idd niet de enige vrouw die er zo over denkt en ook zo ervaart.
Sterkte dorethe!
 
Vrouwen kunnen echte bitchen zijn en daar ik nogal over me laat lopen (slechte eigenschap) heb ik het niet gemakkelijk en zal de rit verder nog heel moeilijk worden. Of ik dit kan volhouden is maar de vraag.

Dorothé
 
Ik kan altijd terug naar mijn vorige baan. Ik heb deze baan echt verfoeid en het is een onmenselijke omgeving. Als echter de situatie op mijn werk blijft hoe ze nu is, ga ik er zelfs misschien weer voor kiezen. Alles beter dan ziek worden.

Dorothé
 
Jeetje, dan ben je snel een makkelijke prooi voor dat soort wijven. Sorry, maar dat is het soort vrouw wie ik bedoel.
Ik heb niet veel over jou gelezen en ken je geschiedenis niet hierin. Maar ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld.
Ik werkte altijd bij de politie. Voornamelijk in de ICT. Dat is op zich een mannen wereld. Toch waren er vrouwen die ik had als collega's waarmee ik liever niet werkte. Ik zocht altijd de gezelligheid op bij de afdeling functioneel beheer. Waarom? Omdat het gewoon gezelliger was. En dan komen die wijven weer om de hoek met geroddel dat hè de hoer van de werkvloer bent, omdat je het met het andere geslacht beter kan vinden. Ik geef daar niks om. Laat maar lullen. Zodra ze het recht in mijn gezicht durven te zeggen dan kan ik reageren. Maar dat daar hebben ze dan de ballen niet voor in tegenstelling tot mannen die tenminste duidelijk zijn!

Maar goed, dit is Mike zijn topic.
Sorry ?
Wilde alleen even kwijt dat ik je donders goed begrijp. Laat in elk geval niet teveel over je heen lopen!
 
Jeetje, dan ben je snel een makkelijke prooi voor dat soort wijven. Sorry, maar dat is het soort vrouw wie ik bedoel.
Ik heb niet veel over jou gelezen en ken je geschiedenis niet hierin. Maar ik denk wel te begrijpen wat je bedoeld.
Ik werkte altijd bij de politie. Voornamelijk in de ICT. Dat is op zich een mannen wereld. Toch waren er vrouwen die ik had als collega's waarmee ik liever niet werkte. Ik zocht altijd de gezelligheid op bij de afdeling functioneel beheer. Waarom? Omdat het gewoon gezelliger was. En dan komen die wijven weer om de hoek met geroddel dat hè de hoer van de werkvloer bent, omdat je het met het andere geslacht beter kan vinden. Ik geef daar niks om. Laat maar lullen. Zodra ze het recht in mijn gezicht durven te zeggen dan kan ik reageren. Maar dat daar hebben ze dan de ballen niet voor in tegenstelling tot mannen die tenminste duidelijk zijn!

Maar goed, dit is Mike zijn topic.
Sorry ?
Wilde alleen even kwijt dat ik je donders goed begrijp. Laat in elk geval niet teveel over je heen lopen!
Daar heb je ook niks aan.
 
Juist.
Omdat dit Mike zijn topic is, laat ik het hierbij.
Als ik er klaar voor ben, ga ik er in het draadje feminisme verder op in. Voorlopig nog niet.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.987
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan