Beterschap Mike

Mike,
Let goed op jezelf. Dat wordt een grote taak voor jou in 2016!
Wederom goede beterschap.

Ik zit nu nog op het werk en ik zie hier uit het raam al vuurwerk....

Dorothé
 
Geinspireerd door het enthousiasme van Dorothe ben ik ook aan het reinigen geslagen. Het 'toeval' wil dat ik een keuzekado kreeg van mijn werkgever en heb gekozen voor een blender. Sinds maandag maak ik dus weer ouderwets smoothies, deze keer op basis van kefir, levertraan met boterolie, kokosolie, jodiumdruppels, Keltisch zeezout en kruiden. Voelt goed en geeft energie!

Mike
 
Fijn. Mij gaat het super trouwens. Het hoesten wordt steeds minder en ik heb veel energie.

Ik ga jouw smoothie ook eens proberen.

Dorothé
 
Kruiden die ik gebruik (allemaal in poedervorm): kaneel, gember, mosterd, komijn, koriander, kardamom. Van alles een beetje, maar kaneel veel.

Mike
 
Thanks,
Ik ga er eens mee experimenteren. Kijken hoe ik het lekker vind. Jammer genoeg lust ik op het moment geen kokosolie meer. Misschien komt het wel weer. En de levertraan/boterolie neem ik dus gewoon in caps.
In de bouillon doen we ook al veel kruiden en natuurlijk keltisch zeezout. We hebben verse gember gekocht en doen die erin. Ook lekker.

Dorothé
 
Vandaag 25 juli 2016, is het exact een jaar geleden dat ik werd ontslagen uit het ziekenhuis. Tijd voor een terugblik.

Voor wie deze topic destijds heeft gevolgd, je weet dat ik al tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis bovengemiddeld snelle vorderingen maakte en ik deze trend doorzette na mijn ontslag uit het ziekenhuis op 25 juli 2015.

Vanaf september ging ik, in overleg met de bedrijfsarts, op basis van 90% arbeidsbeschikbaarheid met een aangepast rooster aan het werk. Dit ging goed en ik ben ervan overtuigd dat het heeft bijgedragen aan mijn herstel. Daarnaast heb ik alle lezingen afgezegd en ben ik een stuk minder zichtbaar geweest als voedselactivist in de buitenwereld. Pas vanaf december 2015 ben ik weer op dat gebied maar buiten gaan treden, maar tot op de dag van vandaag ga ik niet meer meerdere keren per week heel Nederland door crossen om mijn boodschap te verkondigen, ik ben nu veel selectiever geworden in waar, wanneer en voor wie ik spreek.

Op basis van mijn succesvolle herstel werd ik door de bedrijfsarts vanaf november 2015 100% arbeidsgeschikt verklaard. Hier stopt het hallelujah-verhaal echter, want de 6 maanden die volgden waren voor mij moeilijk te verkroppen. Ik was weliswaar weer zonder roosterbeperkingen aan het werk en dat ging ook goed, maar ik bleef qua energieniveau steken op hooguit 70% van mijn oude niveau en er was maandenlang geen uitzicht op verbetering. Dit hield in dat ik na het werk gapend achter het stuur naar huis reed, vrijwel standaard 's avonds als een oude man op de bank in slaap viel en bezweek voor elke griep of verkoudheid.

Dit frustreerde mij enorm en in overleg met de bedrijfsarts en mijn leidinggevende kreeg ik een roostervrije dag. Dit hielp enorm en vanaf eind april merkte ik dat mijn energieniveau weer begon toe te nemen. Eerlijk gezegd was ik me in het half jaar daarvoor gaan afvragen of ik me niet simpelweg neer moest leggen bij die max. 70%, misschien zat er gewoon niet meer in het vat en moest ik me gelukkig prijzen dat ik er verder geen blijvend letsel aan had overgehouden. Maar zoals gezegd kwam hier gelukkig vooruitgang in vanaf eind april-begin mei.

Terugkijkend op de periode sindsdien tot aan nu kan ik concluderen dat dit het begin is geweest van mijn definitieve herstel. Vandaag, precies een jaar later, kan ik gelukkig zeggen dat ik weer zo goed als voor de volle 100% hersteld ben. Dit herstel heeft een kleine 10 maanden in beslag genomen en het heeft me niet in de koude kleren gezeten. Het is een serieuze wakeup call geweest, die me heeft geleerd dat ik weliswaar gedreven mag zijn en blijven maar dat dit geen reden mag zijn om voortdurend de kaars aan twee kanten op te laten branden. Ik ben spaarzamer geworden met aan wat en aan wie ik mijn energie besteed en ik heb leren schrappen om zo prioriteiten te stellen in mijn leven, dat ik nu ervaar als eenvoudiger en rustiger. Dit bevalt me uitstekend en ik ben dankbaar voor de geleerde lessen, zonder dat dit uitval van functies met zich mee heeft gebracht!

Dit forum is al die tijd door blijven gaan. Sterker nog, ik kon het niet laten om zelfs in het ziekenhuis nog te posten! Ik heb voor de nodige uitdagingen gestaan tijdens mijn herstel: niet aflatende sabotage door stille lezers en zelfs forumleden die mij probeerden zwart te maken bij Sally Fallon en de WAPF, wat uiteindelijk heeft geleid tot een nieuwe naam en afscheiding van de WAPF. Ik ben ook dit zonder blijvend letsel te boven gekomen en ik wil hierbij iedereen bedanken die zijn/haar steun heeft betuigd, ook naar Sally toe. Tegen mijn criticasters zeg ik: F*CK YOU, I'm still standing!

Mike
 
Hey Mike,

Ik las in het begin van deze draad dat je ziekenhuis opname te maken had met een een bloedstolsel. Heb je voor jezelf kunnen achterhalen wat de oorzaak hiervan was? Stress of schade uit oude tijden voor je gezonde levenswijze?

Wat ik mij ook afvroeg was of er dan daarna mensen in hun onwetendheid tegen je hebben gezegd "zie je nou, dat komt door al dat vlees/vet eten". Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die waarschijnlijk zo op mij zouden reageren.

Is dit bij jou gebeurd? Hoe ben je hiermee omgegaan, of hoe zou je hierop hebben gereageerd?

Succes verder en een goede gezondheid toegewenst!

Groeten
Paterk

 
Paterk,

Er sprong bij mij op 10 juli 2015 spontaan een miniscuul bloedvaatje bij mijn hersenstam. Dit veroorzaakte bloedstolsels onder de hersenvliezen, die een onbeschrijflijke hoofdpijn veroorzaakten en uiteindelijk door de zwaartekracht afreisden naar mijn benen en daar op zenuwpunten drukten. De bloedstolsels zijn middels een drain, waarbij gedurende zes dagen hersenvocht werd afgetapt, uiteindelijk grotendeels afgevoerd. Mijn lichaam heeft het restant zelf opgeruimd.

Aangezien ik zelf geen geschiedenis had van hart- en vaatklachten en dit ook niet bij mij in de familie zit gooi ik het inderdaad op stress. Mijn hoofd zat zo vol dat er wel iets moest knappen - letterlijk. Bovendien heb ik het jaar daarvoor, op 3 juni 2014, een auto-ongeluk gehad, waar ik een whiplash aan overhield. Ook hier ben ik wonderbaarlijk snel van hersteld - binnen 6 maanden - maar mogelijk is daar de zwakheid van dat vaatje ontstaan.

In dit draadje zie je dat sommige forumleden de link leggen met een mogelijke overdosering van levertraan, iets waarvan ik zeker weet dat dit niet de oorzaak is geweest. Er zat 1 forumlid bij (lees het zelf maar terug) dat het nodig vond om me nog verder naar beneden te trappen nu ik verzwakt was. Je leert je vrienden en vijanden wel kennen op zulke momenten! In mijn familie-, vrienden- en kennissenkring heb ik geen enkele veroordeling meegemaakt vanwege mijn 'verkeerde' eetpatroon.

Mike
 
Mike ik heb je in april en in juni gezien, en had ook idee datje in juni weer sterker en fitter was dan in april. En sterker dan vorig jaar vlak voordat je het ziekenhuis in raakte.
Goed om te lezen dat je je leven anders leidt nu en dat dat prima bevalt.
 
Ja. Lekker een paar weken prikkelarm doorgebracht in Frankrijk. Op de camping hadden we Belgische buurvrouw die in Brussel werkt en sinds de 'aanslagen' bang is om naar haar werk te gaan. De gesprekken kwamen al snel op valse vlaggen e.d.Verder aan de Fransen niets gemerkt over Nice, ieder leeft gewoon zijn eigen leven, laatste week kwamen vrienden vanuit Italië bij ons, hadden niets gemerkt van rijen bij pinautomaten, ze konden steeds gewoon pinnen.
 
In het ziekenhuis in de zomer van 2015 heb ik de pujnstillers oxycontinn en oxynorm geslikt. Deze zijn zo verslavend dat ze ook wel 'poor man's heroin' worden genoemd en er vinden in Amerika regelmatig inbraken plaats in apotheken waar men specifiek deze 'oxy's' jat. Nu blijkt dat de 'oxy's' ook MOEDWILLIG in omloop zijn gebracht op de zwarte Amerikaanse drugsmarkt:

https://www.conspiracydiscovery.info/food-health/oxys-knowingly-allowed-to-flood-black-market/

Mike

(P.S.: Overigens heb ik de 'oxy's' slechts 10 dagen geslikt en ben er niet verslaafd aan geraakt. Wel heb ik er enkele weken gehoorbeschadiging aan overgehouden, wat gelukkig weer volledig is hersteld.)
 
Wat verschikkelijk vies dat ze mensen zo moetwillig verslaaft proberen te krijgen!

Over een half jaar laat ik een pin en twee schroeven weer uit mijn been halen en dan ben ik vast weer blij dat er oxy's zijn. Maar net als na de operatie om het erin te krijgen niet langer dan strikt noodzakelijk. Maar zo denk ik over alle pijnstillers.

Ketamine is ook van die rotzooi maar waar ik heel blij mee was toen ik het kreeg. Ze wilde mij op een brancard tillen of rollen. Vond ik helemaal prima want ik was net de boom in gevlogen en heb der niks van gemerkt. Was te druk met mijn out of body experience ??.

Complotdenker
 
Tijd voor weer een update. Na mijn sab (subarachnoidale bloeding) in juli 2015 herstelde ik fysiek binnen een jaar zonder uitval van functies. Met dank aan de Weston Price-voeding, want menigeen houdt hier blijvend letsel aan over en herstelt langzamer of zelfs niet volledig. Tot zover het goede nieuws.

Toch is er iets met me aan de hand en het is mentaal. Ik betrap mezelf er nu al geruime tijd op dat ik moeilijker verschillende dingen kan combineren, dubbele afspraken maak en spullen laat liggen of vergeet mee te nemen. Kortom, ik ben in ieder geval verstrooider geworden en misschien zelfs wel vergeetachtiger. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest en deze wees mij op de diagnose NAH (niet-aangeboren hersenletsel).

Gewapend met een verwijzing van de huisarts word ik momenteel getest in de St. Maartenskliniek in Nijmegen. Het betreft fysieke en mentale tests en hieruit rolt een diagnose met mogelijk daaraan gekoppeld een behandelplan. We zullen zien. Ik beschouw het team dat zich over mij buigt als uiterst deskundig en sta volledig open voor hun bevindingen en voorstellen. De St. Maartenskliniek staat bovendien landelijk zeer hoog aangeschreven. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Mike
 
Succes Mike. Heb je al wel eens een gifstoffen onderzoek gedaan? Neurotoxins kunnen ook de problemen geven die je schetst. Maar wel opvallend dat dat zich dan pas geopenbaard heeft sinds je bloeding.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.985
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan