Bijbel en intuïtie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Klein Aagje
  • Startdatum Startdatum
Atheist wordt aangevallen door demonen tijdens een bijnadoodervaring en schrijft er een boek over. De ervaring heeft hem dichter bij God gebracht dan ooit tevoren.



Mike
 
Er bestaat geen theologie in het boek Handelingen rondom de dood van Christus, deze is verzonnen door de BEDRIEGER Paulus, een ROMEINSE JOOD. Het idee van Christus, die gestorven is voor onze zondes, is een VERZINSEL dat dankzij Paulus de basis is geworden van alle vormen van het moderne christendom. Handelingen beschrijft de allervroegste vorm van christendom na de dood van Christus. Waarom zijn er geen prominente uitspraken van de apostelen over het (satanische) mensenoffer dat Jezus gebracht zou hebben? De vijanden en moordenaars van Christus hebben dit theologische concept geintroduceerd toen zij het christendom kaapten.



Mike
 
  • Wow
Waarderingen: Surv
De aartsvader Jacob, die de naam.Israel kreeg, was eveneens een bedrieger en dit is algemeen bekend onder joden maar niet onder christenen. Abraham, een andere aartsvader die erkend wordt door christen en joden, was bovendien geen jood.



Mike
 
Er bestaat geen theologie in het boek Handelingen rondom de dood van Christus, deze is verzonnen door de BEDRIEGER Paulus, een ROMEINSE JOOD. Het idee van Christus, die gestorven is voor onze zondes, is een VERZINSEL dat dankzij Paulus de basis is geworden van alle vormen van het moderne christendom. Handelingen beschrijft de allervroegste vorm van christendom na de dood van Christus. Waarom zijn er geen prominente uitspraken van de apostelen over het (satanische) mensenoffer dat Jezus gebracht zou hebben? De vijanden en moordenaars van Christus hebben dit theologische concept geintroduceerd toen zij het christendom kaapten.



Mike

Gekaapt met bijv. de "verzoeningsleer" waarmee zowat iedereen in de hel zal eindigen ? :unsure:
Bedacht door Augustinus die op het standpunt stond dat de verlossing van de zonde door het zoenoffer van Jezus een onverdiende genade was, slechts geschonken aan enkele uitverkorenen. De rest van de mensheid is volgens hem reddeloos verloren, voor eeuwig.
Fijn vooruitzicht.. :(
 
Wist je dat de auteur van het Evangelie van Johannes anoniem was en dat dit aan het eind van de eerste eeuw na de dood van Christus is geschreven? Eerdere evangelisten als Marcus, Lucas en Mattheus citeren Jezus beduidend anders en lang niet zo eenduidig als 'Johannes'. En laat nu net het Evangelie van Johannes het meest overtuigende 'bewijs' tonen voor de Heilige Drie-Eenheid, een concept dat eind 1e eeuw in populariteit toenam en dat uiteindelijk is vastgelegd in 325 na Christus door de Romeinen (Concilie van Nicea). Eerder schreef ik al over de Johannine Comma).



Mike
 
Mike, volgens mij ben je heel dichtbij om de islam te omarmen. Misschien vind je deze lecture over Jezus van Imran Hoessein interessant om eens te bekijken.

 
Ik heb weliswaar meer waardering dan ooit tevoren gekregen voor islam, maar zal mij nooit toeleggen op welke religieuze stroming dan ook. Mijn natuurlijke aversie tegen group think and mijn hang naar onafhankelijke individualiteit maakt dat ik wel spiritueel maar niet religieus ben. Het is om deze reden dat ik zo kritisch kan staan tegenover het moderne christendom en tot de conclusie ben gekomen dat islam en het vroege christendom van de apostelen veel meer met elkaar gemeen hebben dan ons wordt verteld. Ik zal de door jou voorgestelde video met aandacht bekijken en dan mijn reactie geven.

Mike
 
Ik heb het een kleine 10 minuten geprobeerd, Frank. Deze man is niet altijd makkelijk verstaanbaar en de energie achter zijn stem is voor mij te slaapverwekkend. Kan je wellicht een samenvatting geven van wat hij zegt?

Mike
 
Eerste deel gaat over de gebeurtenis betreffende 2000 jaar geleden bij de kruisiging van de Messias. Vanuit de kor'aan wordt namelijk bevestigd dat Jezus noch gekruisigd is noch gedood is. Maar God heeft de ziel van Jezus tot zich genomen op het moment van de kruisiging; het leek er dus visueel op dat Jezus gekruisigd werd, maar de realiteit was anders.
Tweede deel gaat over de terugkeer van Jezus en welke rol Jezus speelt in de eindtijd, en komt de anti-christ ook ter sprake. Imran Hoessein gaat in op de reden waarom God een kwaadaardige entiteit zoals de valse Messias geschapen heeft, en waarom dit een bestraffing voor de joden is. Die wachten namelijk nog op de komt van de Messias, maar God misleid ze met een valse Messias, want ze hebben de echte Messias proberen te doden. Verder bespreekt Imran Hoessein dat je in de kor'aan twee verschillende verzen hebt. Een heeft geen verdere interpretatie nodig, de andere is (mutashabihat) dat betekent dat het een naderende interpretatie nodig heeft om het te begrijpen.
Verder een belangrijk punt in de lecture is, dat Imran Hoessein een contradictie in de geschreven tekst over Jezus in de Kor'aan bespreekt, terwijl de Kor'aan claimt dat het geen contradicties heeft. De geschreven tekst in de kor'aan: Jezus als 'the knowledge of the last day', maar vocaal ( kor'aan is namelijk gekomen als een vocale recitatie, en later op schrift gesteld) is het omschreven als: Jezus is the sign of the last day. (Wat dus bevestigd over de terugkeer van Jezus vanuit de kor'aan) Er zijn ook - hadiths - overleveringen over de terugkeer van Jezus maar die hebben een andere status dan de kor'aan.
Verder wordt besproken waarom komt de Messias terug in de eindtijd, en zijn het juist de joden die een valse Messias aannemen. Er komt namelijk in de eindtijd een ware Messias en een vals Messias. En de joden zullen de volgers zijn van de valse Messias.

Ook legt Imran Hoessein je uit 'the three parts of a shadow' van de anti-christ, wat de betekenis hiervan is, en de verpersoonlijking van de anti-christ wanneer pax judeca heeft plaats gevonden. Als laatste bespreekt Imran Hoessein dat er na de malhama (Armageddon) twee heersende machten in de wereld zullen zijn met twee verschillende maar ook overeenkomstige sharia's onder aanvoering van Jezus vanuit Jeruzalem, en die andere islamitische vanuit Mekka.

In het kort: er zijn drie redenen waarom Jezus terugkomt op aarde.
1: elke ziel moet de dood ervaren, dus ook die Jezus.
2: Jezus Christus komt terug voor zijn (ummah) gemeenschap om de valse trinity dogma te weerleggen
3: Jezus Christus komt om de anti Christ te doden. Alleen Jezus Christus heeft die bevoegdheid om dat te kunnen doen.
 
Ben ik vergeten te schrijven. Waarom is de tekst dat: Jezus the knowledge is of the last hour een contradictie is. Omdat God bevestigd vanuit de kor'aan dat Hij dat alleen knowledge of the last hour heeft.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan