Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
That's what most Christians believe, yes. But if you read Acts, which is the earliest book after Christ's death, you will find no theology of his crucifixion. So apparently the apostles did not subscribe to this.
Christ did not die for our sins, nobody has to die for your sins, it's a cross each of us must bear ourselves. Christ said to repent for your sins, which means you and you alone are accountable, there is no savior who died for our sins. That's a jewish concept which comes from animal sacrifice, which was considered satanic and which is why the Babylonians destroyed the first temple. With your theology around the crucifixion you are literally worshipping human sacrifice.
The jewish concept of atonement is to slaughter an animal which must die for their sins. Hence that whole red-heifer business so they can rebuild their satanic temple. Theirs is a primitive religion which revolves around avoiding personal responsibility by transferring it to an innocent life form. They hijacked Christianity fairly early on to introduce the same concept to the whole of humanity, causing Christians to worship human sacrifice and keep them passive and cowardly.
Mike
Interessante uiteenzetting. De islam kent geen triniteit, maar gelooft ook niet dat Jezus aan het kruis is gestorven als ik het goed begrijp.Er kloppen 2 fundamentele dingen niet aan het christelijke geloof:
1. Het concept dat Jezus is gestorven voor onze zonden. Dat is letterlijk het aanbidden van een mensenoffer en dat is SATANISCH. Het maakt het christendom tot een DOODSCULTUS. Het leven is heilig, er is geen enkel dier, kind of volwassene dat hoeft te sterven om jou en mij te vrijwaren van onze zonden, dit is een JOODS concept. Je kunt niet 'gered' worden van zondigheid door Jezus te accepteren. De joden keerden zich vanaf het begin tegen Christus en hebben hem verraden en verloochend. Daarna hebben ze christenen succesvol wijsgemaakt dat hij stierf voor ons allemaal. Hoe zou jij reageren als ik zei dat Martin Luther King moest sterven om ons te 'verlossen' van racisme? Klnkt behoorlijk absurd, of niet? Ben ik niet zelf verantwoordelijk voor evt. racisme dat in mij huist? Maar als ik geloof dat MLK voor mij gestorven is hoef ik daar niet meer over na te denken en hoef ik ook niet te veranderen. Lekker makkelijk, zo blijf ik onverantwoordelijk, gemakzuchtig en laf.
2. Het concept dat God zich opdeelt in 3 verschillende eenheden: Vader, Zoon, Heilge Geest. Dit concept is ontstaan ergens in de tweede eeuw na de dood van Christus en via het Concilie van Nicea verklaard tot officiele christologie. Geen toeval dat de hand van de Romeinen hier achter zat, want dat waren polytheisten. Het concept van een heilige drie-eenheid maakt het christendom tot een polytheistische religie, niet een monotheistische. Wat nog veel ernstiger is dat dit Jezus tot God de Zoon maakt en niet de Zoon van God. Net zo min als de apostelen geloofden dat Christus gestorven is voor onze zonden, zo bestaat er ook geen bewijs dat in het vroege christendom het geloof in een onbevlekte ontvangenis van de Maagd Maria aanwezig was. Men zag Jezus als een mens, een profeet of hogepriester die door God was aangeraakt. Bovendien is het godslastering om van God een sterfelijk mens te maken met een naam en een beeltenis.
Je ziet dat in de tweede en derde eeuw de nalatenschap van Christus is gekaapt door joden en Romeinen, de vertaders en moordenaars van Christus. Vandaar dat ik een studie heb gemaakt naar het vroege christendom van de eerste eeuw. Daarover binnenkort meer.
Mike
Daar heb ik mij ook al eerder over verbaasd. De enige verklating die ik heb is dat in de tweede eeuw na Christus, dus nog voordat de Romeinen het christendom kaapten, dit reeds de dominante interpretatie was. Uit mijn onderzoek blijkt dit ook. 'Orthodox' is dus weliswaar vroeg christendom, maar helaas niet het prille christendom. Het zal je misschien verbazen, maar de christologie die het meest daarmee overeenkomt is... islam.Hoe komt het trouwens dat Orthodoxe Christenen ook in de triniteit geloven terwijl zij minder onder invloed van de Romeinen hebben gestaan?
Daar heb ik mij ook al eerder over verbaasd. De enige verklating die ik heb is dat in de tweede eeuw na Christus, dus nog voordat de Romeinen het christendom kaapten, dit reeds de dominante interpretatie was. Uit mijn onderzoek blijkt dit ook. 'Orthodox' is dus weliswaar vroeg christendom, maar helaas niet het prille christendom. Het zal je misschien verbazen, maar de christologie die het meest daarmee overeenkomt is... islam.
Mike
Er kloppen 2 fundamentele dingen niet aan het christelijke geloof:
1. Het concept dat Jezus is gestorven voor onze zonden. Dat is letterlijk het aanbidden van een mensenoffer en dat is SATANISCH. Het maakt het christendom tot een DOODSCULTUS. Het leven is heilig, er is geen enkel dier, kind of volwassene dat hoeft te sterven om jou en mij te vrijwaren van onze zonden, dit is een JOODS concept. Je kunt niet 'gered' worden van zondigheid door Jezus te accepteren. De joden keerden zich vanaf het begin tegen Christus en hebben hem verraden en verloochend. Daarna hebben ze christenen succesvol wijsgemaakt dat hij stierf voor ons allemaal. Hoe zou jij reageren als ik zei dat Martin Luther King moest sterven om ons te 'verlossen' van racisme? Klnkt behoorlijk absurd, of niet? Ben ik niet zelf verantwoordelijk voor evt. racisme dat in mij huist? Maar als ik geloof dat MLK voor mij gestorven is hoef ik daar niet meer over na te denken en hoef ik ook niet te veranderen. Lekker makkelijk, zo blijf ik onverantwoordelijk, gemakzuchtig en laf.
2. Het concept dat God zich opdeelt in 3 verschillende eenheden: Vader, Zoon, Heilge Geest. Dit concept is ontstaan ergens in de tweede eeuw na de dood van Christus en via het Concilie van Nicea verklaard tot officiele christologie. Geen toeval dat de hand van de Romeinen hier achter zat, want dat waren polytheisten. Het concept van een heilige drie-eenheid maakt het christendom tot een polytheistische religie, niet een monotheistische. Wat nog veel ernstiger is dat dit Jezus tot God de Zoon maakt en niet de Zoon van God. Net zo min als de apostelen geloofden dat Christus gestorven is voor onze zonden, zo bestaat er ook geen bewijs dat in het vroege christendom het geloof in een onbevlekte ontvangenis van de Maagd Maria aanwezig was. Men zag Jezus als een mens, een profeet of hogepriester die door God was aangeraakt. Bovendien is het godslastering om van God een sterfelijk mens te maken met een naam en een beeltenis.
Je ziet dat in de tweede en derde eeuw de nalatenschap van Christus is gekaapt door joden en Romeinen, de vertaders en moordenaars van Christus. Vandaar dat ik een studie heb gemaakt naar het vroege christendom van de eerste eeuw. Daarover binnenkort meer.
Mike
InteressantEr kloppen 2 fundamentele dingen niet aan het christelijke geloof:
Mike