Oké, dit is mijn mening over de Rogan-situatie:
Ten eerste kan Rogan doen wat hij wil en is hij niemand iets verschuldigd. Hij steunt Trump, is extreem kritisch op links en is een groot voorstander van vrije meningsuiting.
Dat gezegd hebbende, ben ik het niet eens met zijn standpunt, en dit is waarom:
-Trump maakt geen deel uit van het "duopolie" zoals RFK Jr. en anderen beweren. MAGA is een compleet andere populistische factie, die de oude GOP/Rechts heeft overgenomen, wat bewezen kan worden door de haat van de gevestigde GOP jegens Trump, en de verwijdering van neoconservatieve elites zoals Paul Ryan, de McCains, Romney, etc.
-Joe bekritiseert Trump omdat hij mensen "aanviel", maar laat het deel weg waarin ze hem beschuldigden van samenzwering met Rusland, zijn campagne bespioneerden, hem en iedereen die dicht bij hem stond zwartmaakten, hem beschuldigden van verkrachting, de inlichtingendienst tegen hem gebruikten, zijn hele presidentschap met leugens belemmerden, hem afzetten na een telefoontje, een biologisch wapen vrijlieten dat zijn volk doodde en de wereld platlegde, fraude gebruikte om een verkiezing van hem te stelen, een opstand in scène zette en hem daarvan de schuld gaf, de FBI gebruikte om zijn huis binnen te vallen, ongekende lawfare tegen hem gebruikte, en hem toen letterlijk fucking neerschoot... Met AL dat alles in aanmerking genomen, zou ik zeggen dat Trump behoorlijk respectvol is geweest tegenover de verraderlijke ratten.
-Ook is er nog steeds een goede kans dat RFK Jr. afhaakt, aangezien zijn campagne vastloopt, en dan is dit hele gesprek irrelevant.
Concluderend is Joe nog steeds een bondgenoot van de vrijheid van meningsuiting, en we zouden hem niet moeten aanvallen vanwege zijn afwijkende meningen, maar ze juist moeten uitdagen met onze meningen.
Ik hoop dat dit helpt.
Dorothé