Trumps plan voor Gaza begint steeds logischer te worden.
Trump onderhandelt over plannen om buurlanden als Jordanië en Egypte de Palestijnen te laten opnemen.
Hij benadrukt hoe de mensen in Gaza "in de hel leven", en hij heeft gelijk. Ze beweren dat het een "openluchtgevangenis" is, en Trump biedt een oplossing om ze eruit te krijgen en te verplaatsen.
Ja, er is een argument dat dit etnische zuivering is, maar ik weet niet welke betere oplossing er is. Is het echt het beste voor de mensen in Gaza om in Gaza te blijven onder het bewind van Hamas en Israël?
Het alternatief is om de Israëliërs uit het Midden-Oosten te verplaatsen, maar zou dat dan niet ook etnische zuivering zijn?
Of laten we ze gewoon naast elkaar blijven en elkaar blijven vermoorden, wat instabiliteit in de regio veroorzaakt en een grootschaliger wereldoorlog dreigt?
Trumps oplossing stopt in ieder geval het moorden en creëert een beter leven voor de mensen in Gaza. Ik bedoel, ze beweren letterlijk dat het een gigantisch concentratiekamp is, en Trump biedt ze een ticket om eruit te komen, en mensen zijn er nog steeds boos over.
Mijn punt is dat niet alle partijen blij zullen zijn met wat er ook gebeurt, maar Trump werkt tenminste aan een blijvende en vreedzame oplossing, want de strategie om ze naast elkaar te laten leven werkt duidelijk niet.
Wat betreft de VS die Gaza "inneemt" nadat alles gezegd en gedaan is, ik ben niet zo zeker over dat aspect van het plan, maar veronderstel dat het beter is dan dat Israël het inneemt. Wat ik wel weet, is dat Trump ons heeft laten zien dat hij oprecht is in zijn missie om de diepe staat te verslaan en vrede te brengen, dus ik vertrouw erop dat hij en zijn team een oplossing vinden.
Als Trumps plan niet werkt, dan zijn we weer terug bij af en kunnen ze elkaar weer vermoorden.
Dorothé