Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nice try, maar ik ben het hier mee oneens. De ziel is perfect en heel, want dat is ons GODDELIJK GEBOORTERECHT. Het enige wat Het Kwaad kan aanrichten is VERSTORING van deze heelheid op materieel (ziekte, dood) of geestelijk/emotioneel vlak (stress/angst/wrok/boosheid). Geen nieuwe incarnaties of negatief karma uit vorige levens nodig.Klinkt misschien anders dan ik wil zeggen. De ziel heeft veel meegemaakt en er zijn wonden die hij heeft opgedaan in zijn leven. Dit kunnen ook nog story's zijn van voorouders die hij in zijn bewustzijn meegenomen heeft. De ziel wil een ding en dat is gelukkig zijn, het paradijs op aarde. Heel vaak kiest hij een weg om van het verleden te leren, vaak zelfs met dezelfde zielen die hij al kent. Of daarmee het gehele pad al uitgestippeld is, nee, dat vermoed ik niet. Het gaat om de energie die hij opzoekt. iemand die bv. pestervaringen heeft meegemaakt in zijn verleden en hier geen goede komaf aan heeft weten te geven, zal weer in zo'n soort ervaring terechtkomen en dan moeten leren. Natuurlijk hebben we ook ons eigen verleden wat ook invloed heeft. Soms zijn er echter zaken die niet te duiden zijn en die kunnen dieper liggen. Dus,.....ik zeg niet dat een ziel het uitzoekt om een kind te zijn wat door pedofielen misbruikt gaat worden.
Dorothé
Ja, ben ik het gedeeltelijk mee eens. Echter wat gebeurt er met de zielen die nu bv. gestorven zijn agv. van de Corona-dictatuur. Denk je dat een ziel dit op bewustzijnsniveau vergeet en geheel blank opnieuw geboren wordt? Of niet meer geboren wordt en als hij dus sterft daarmee versmelt met het Goddelijke?Nice try, maar ik ben het hier mee oneens. De ziel is perfect en heel, want dat is ons GODDELIJK GEBOORTERECHT. Het enige wat Het Kwaad kan aanrichten is VERSTORING van deze heelheid op materieel (ziekte, dood) of geestelijk/emotioneel vlak (stress/angst/wrok/boosheid). Geen nieuwe incarnaties of negatief karma uit vorige levens nodig.
Mike
Ik geloof niet in reincarnatie.Ja, ben ik het mee eens. Echter wat gebeurt er met de zielen die nu bv. gestorven zijn agv. van de Corona-dictatuur. Denk je dat een ziel dit op bewustzijnsniveau vergeet en geheel blank opnieuw geboren wordt?
Dorothé
Ik misschien wel, maar het blijft GELOVEN.Ik geloof niet in reincarnatie.
Mike
@godgeschenk:
Als ik het goed heb, heeft Budda de reïncarnatie & karma leer overgenomen, vanuit het Hinduisme. En zijn de uitspraken van Budda en zijn leerstellingen volgens mij ook paar honderd jaar na zijn dood pas op schrift gesteld; het zijn ook losse warrige onsamenhangende teksten.
@godgeschenk: jij als aanhanger van deze leer, doe je dit meer vanuit “wishful thinking”, en op basis van een vermoeden, of geloof je echt dat deze leer een realiteit is. Misschien kan het voor jou als aanhanger van deze leer, een zaligmakende gedachte zijn dat je elke keer weer opnieuw een kans krijgt?
Even zomaar wat gedachtes die in mij opkomen bij de leer van budda, betreffende reïncarnatie & karma. Misschien kan jij mij hier een duidelijk antwoord op geven.
-als reïncarnatie waar zou zijn, en het leven een leerproces is, waarin je telkens opnieuw een kans krijg om je als ziel te laten evolueren tot een betere ziel, waarom kan ik mij dan niks herinneren van mijn vorige leven. Als ik mijn vorige leven niet kan herinneren, kan ik daar namelijk ook geen lering uit trekken.
-als reïncarnatie waar zou zijn, waarom zien we dan op aarde de meest kwaadaardige zielen, veel voorspoed hebben; en zien we goede zielen, veel rampspoed krijgen, en geen werelds succes hebben. Als reïncarnatie & karma waar zou zijn, dan zou een succesvol persoon, geen slechte ziel moeten kunnen hebben. Want je evolueert namelijk tot een steeds betere ziel, wat tevens ook meer werelds succes geeft.
-als reïncarnatie waar zou zijn, waar kan ik het duidelijke bewijs daarvoor vinden, dat ik na dit leven nog een kans krijg, en daarna nog 1. Als reïncarnatie waar zou zijn, moet ik daar een duidelijk bewijs voor kunnen vinden, dat reïncarnatie een realiteit is, anders zou het oneerlijk zijn.
-als reïncarnatie waar zou zijn, welk doel heeft het leven dan; je krijgt immers kans op kans.
-als reïncarnatie waar zou zijn, waarom heeft deze leer dan relatief weinig volgers, en zien we in de realiteit geen algemene evolutie op zielniveau in de wereld.
mijn conclusie is, met alle respect: reïncarnatie is wishful thinking leer, op basis van vermoedens. Geen leer vanuit het verstand maar vanuit emoties.
@zizou, ik hang niet de leer van Boeddha aan en geloof niet in Karma. Als je mijn stukjes tekst gelezen had, dan had je dit gezien. Ik schreef :
Jouw vraag:Dit zijn zomaar wat vragen die mij bezig houden. Dus zoals ik al zei, niet Karma, geen Boeddha etc. Echt GOD en zijn grote Liefde voor ons allemaal. Liefde om gelukkig te zijn.
Niet een betere ziel, maar een ziel met hoger bewustzijn, die niet meer lijdt onder de geleden gebeurtenissen van zijn eigen levens en die van de levens uit zijn familielijn. Het gaat hier om zaken op energetisch niveau. Klachten kunnen zich bv. op lichamelijk gebied uitten. De heling bestaat uit het leven zelf.als reïncarnatie waar zou zijn, en het leven een leerproces is, waarin je telkens opnieuw een kans krijg om je als ziel te laten evolueren tot een betere ziel
De kwaadaardige zielen zijn misschien wel Zionisten, maar ik weet het ook niet WANT IK BEN GEEN BOEDDHA aanhanger.als reïncarnatie waar zou zijn, waarom zien we dan op aarde de meest kwaadaardige zielen, veel voorspoed hebben;
Liefde is het doel. De aarde is overgenomen door kwade krachten waardoor er veel leed is. Dit leed kan een ziel beschadigen. Dus geen karma uit schuld, maar teruggaan in materialisatie vanuit Liefde.als reïncarnatie waar zou zijn, welk doel heeft het leven dan; je krijgt immers kans op kans.
-als reïncarnatie waar zou zijn, waarom heeft deze leer dan relatief weinig volgers, en zien we in de realiteit geen algemene evolutie op zielniveau in de wereld.
Misschien kan het voor jou als aanhanger van deze leer, een zaligmakende gedachte zijn dat je elke keer weer opnieuw een kans krijgt?