Black Magic/Zwarte Magie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Je reageert als door een wesp gestoken op het woord 'karma', maar geef eens antwoord op de legitieme vragen van zizou.

Mike
Mike, ik vind niet dat ik door een wesp gestoken op het woord Karma reageer. Ik ga er gewoon niet van uit en Zizou heeft mijn posts niet gelezen en legt mij zaken in de mond. Hoe ik erover denk heb ik beschreven. Een ziel kiest een pad door op het moment van conceptie in de levensvonk te gaan. Hij weet wat er in de zielen en de voorouderzielen gespeeld heeft en dat hij met bepaalde zaken moet gaan dealen. Dit kan zich lichamelijk of geestelijk uiten. Tja, zo lijken de kinderen ook op hun ouders of hebben de neus van grootvader of de onhebbelijkheid van oma... Ze weten dus waarvoor ze gaan, om te ervaren. Maar ze weten niet wat gaat komen, dat zou karma zijn. Alles wat zich ontvouwt na de conceptie wordt helaas in deze wereld verziekt door de boze krachten (wij zeggen hier Zionisten, maar er zijn al vele woorden voorbij gekomen, Elite, Deep State etc.). Het eigenlijke doel van het leven op aarde, het materialistische, is het ontdekken van goed-kwaad, het dualistische, maar zeker ook geluk ervaren en liefde. Dit wordt dus geheel verstoord door oorlogen en andere boosaardige zaken die de Zionisten ons door de strot duwen. Mocht een ziel dus helemaal niets hebben kunnen ervaren, kan hij dat in een volgend leven doen. Ik denk (maar dat is mijn persoonlijke noot) dat het bewustzijn, de ziel, steeds aardse cycli doormaakt om uiteindelijk geheel liefde te zijn.

De post van Zizou vond ik ongepast door de toon, de vragen gingen op jij en ik niveau. Vragen zijn goed, maar de toon impliceerde dat ik fout zat. Dat vind ik geen fijne communicatie.
Ik weet niet wat mijn leerproces op aarde is (!), maar door de vele jaren heen heb ik mij steeds in een hoek laten drukken en pas sinds kort kom ik voor mezelf op. Misschien kan dit dan wel eens iets te sterk zijn. Echter houd ik het altijd fatsoenlijk.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Jouw leerproces is o.a. dat als je een theorie deponeert je deze helemaal tot aan het eind moet doordenken om te testen of deze levensvatbaar is. Vandaar dat ik begon over kindermisbruik en -mishandeling met de vraag of de ziel daar ook voor 'kiest' als 'ervaring'. Vandaar dat zizou terecht de vraag stelt waarom je als je 'terugkeert' in een nieuwe incarnatie je geen herinneringen hebt aan een voorgaande ervaring en hoe je dan in godsnaam lering daaruit zou moeten trekken.

Deze vragen dwingen je om je theorie volledig te doordenken en leggen de zwakheden in je redenatie bloot. Jij kiest echter voor selectieve verontwaardiging over de toon en niet de inhoud. Dit is waarom mannen en vrouwen nooit gelijk kunnen zijn. Je hebt geen idee hoezeer mannen zich intellectueel aan elkaar scherpen juist door op het scherpst van de snede met elkaar de discussie aan te gaan. Vrouwen kiezen liever voor slachtoffergedrag of ze lopen weg van de discussie. Weet je nog dat ik jaren geleden tegen je zei dat ALLE vrouwen hetzelfde zijn, ook jij? 'Jij hebt alleen een ander kookpunt' schreef ik nog.

Mike
 
Jouw leerproces is o.a. dat als je een theorie deponeert je deze helemaal tot aan het eind moet doordenken om te testen of deze levensvatbaar is. Vandaar dat ik begon over kindermisbruik en -mishandeling met de vraag of de ziel daar ook voor 'kiest' als 'ervaring'. Vandaar dat zizou terecht de vraag stelt waarom je als je 'terugkeert' in een nieuwe incarnatie je geen herinneringen hebt aan een voorgaande ervaring en hoe je dan in godsnaam lering daaruit zou moeten trekken.

Deze vragen dwingen je om je theorie volledig te doordenken en leggen de zwakheden in je redenatie bloot. Jij kiest echter voor selectieve verontwaardiging over de toon en niet de inhoud. Dit is waarom mannen en vrouwen nooit gelijk kunnen zijn. Je hebt geen idee hoezeer mannen zich intellectueel aan elkaar scherpen juist door op het scherpst van de snede met elkaar de discussie aan te gaan. Vrouwen kiezen liever voor slachtoffergedrag of ze lopen weg van de discussie. Weet je nog dat ik jaren geleden tegen je zei dat ALLE vrouwen hetzelfde zijn, ook jij? 'Jij hebt alleen een ander kookpunt' schreef ik nog.

Mike
Ik spreek over geloof en dat is nooit wetenschappelijk te onderleggen, het is geen theorie. Het is wat natuurvolkeren geloven en het inspireert me.
Nee, een ziel kiest niet voor kindermisbruik, want dat is na de conceptie. Herinneringen aan voorgaande levens kunnen ook lichamelijke en geestelijke herinneringen zijn.
Heel veel zaken die mensen 'geloven' kun je niet hard maken. Ik heb het ook over Rupert Sheldrake, over Pim van Lommel (die je me zelfs nog persoonlijk aangeraden hebt toen mijn moeder gestorven was).

Verder begrijp ik je boodschap.
Ja, ik reageerde op de toon, vond het niet fijn. Als ik hier over Karma geschreven zou hebben, zou ik daar op aangepakt zijn geworden. Daarom punt ik er zo sterk op dat dit niet het geval is, dat het een andere manier van denken is, maar toch gaat men hier dan op door. Alsof ik moet gaan bewijzen dat karma niet klopt, MAAR ik zeg dat ook helemaal niet.

Ik ben niet weggelopen, heb mijn verhaal wederom neergezet.
Heb uitleg gegeven, nee niet over Boeddha en karma, maar hoe ik het zie, of te wel hoe de natuurvolkeren het ten dele zagen en wat ik een mooi geloof vind.

Je hebt wel gelijk dat ik weg loop voor discussie. Ja, altijd gedaan, nooit durven strijden voor mezelf. En daar heel vaak de zware gevolgen van moeten dragen. Dit is een rode draad door mijn leven. Heb ik die opgezocht? Wie weet ;).

Misschien de post wat te zwaar opgenomen, kan. Heb niet elk woord wat ik schreef op de weegschaal gelegd en spontaan geantwoord.

Nou, laten we het niet gaan opblazen. Dat was niet mijn bedoeling.

Dorothé
 
Je beweert dat natuurvolkeren dit geloven en wie beweert moet bewijzen. Welkom in de wereld van mannelijke logica. Ik wacht rustig af.

Mike
 
Bij bv. de Indianen wordt dit geloofd. Sjamanisme gaat ook van de wederkerende ziel uit. Ook de Sami. Natuurlijk zijn er heel veel volkeren gekerstend en ontstaat er een mengeling van geloven.

Wij zijn bewustzijn, wij zijn bezield. Het is niet te bewijzen, maar het is er. Daar wordt hier ook niet aan getwijfeld.
Neem nou orgaandonatie. Dit is niet alleen maar erg vanwege het feit dat mensen nog niet overleden zijn, maar het bewustzijn wat in het orgaan van de donor zit, gaat door in het lichaam van de ontvanger. Zo kan iemand bv. lust op sigaretten krijgen terwijl dit nooit het geval was. Dit is weliswaar geen reïncarnatie, maar zo zie je dat bewustzijn overal kan zijn.

Ik kan me in de spiritualiteit van deze natuurvolkeren vinden, ik geloof dit. En dat is niet te bewijzen.
Ik geloof dat een beschadiging van het bewustzijn mogelijk moet kunnen worden opgelost.
Nee, iemand weet niet dat hij zelf of een voorouder in een vorig leven iets bepaalds heeft meegemaakt, maar een bepaalde liefdevolle ervaring in het huidige leven kan bv. een ziekte doen oplossen. Komen we ook nog bij Hamer (daar weet ik niet het fijne van trouwens) uit.

Tja, hoe kan ik geloof bewijzen? Niet. Ik kan alleen zeggen dat er natuurvolkeren waren die dit geloofden/geloven en dat dit met mij resoneert.

Dorothé
 
Welke bronnen heb jij om dit te staven? Nu moet ik het doen met jouw beweringen. Ik wil dit graag onafhankelijk bevestigd zien.

Mike
 
Tja en zo kunnen we er weer heel diep induiken. Dat hebben we in het verleden al vaker gedaan. Dat waren hele interessante discussies.
Wat is bewustzijn, waar zit het, en noem maar op. Het topic spiritualiteit bevat vele vragen van mij en vele antwoorden van jou.

Dorothe
 
@godgeschenk:

Als ik het goed heb, heeft Budda de reïncarnatie & karma leer overgenomen, vanuit het Hinduisme. En zijn de uitspraken van Budda en zijn leerstellingen volgens mij ook paar honderd jaar na zijn dood pas op schrift gesteld; het zijn ook losse warrige onsamenhangende teksten.

@godgeschenk: jij als aanhanger van deze leer, doe je dit meer vanuit “wishful thinking”, en op basis van een vermoeden, of geloof je echt dat deze leer een realiteit is. Misschien kan het voor jou als aanhanger van deze leer, een zaligmakende gedachte zijn dat je elke keer weer opnieuw een kans krijgt?

Even zomaar wat gedachtes die in mij opkomen bij de leer van budda, betreffende reïncarnatie & karma. Misschien kan jij mij hier een duidelijk antwoord op geven.

-als reïncarnatie waar zou zijn, en het leven een leerproces is, waarin je telkens opnieuw een kans krijg om je als ziel te laten evolueren tot een betere ziel, waarom kan ik mij dan niks herinneren van mijn vorige leven. Als ik mijn vorige leven niet kan herinneren, kan ik daar namelijk ook geen lering uit trekken.

-als reïncarnatie waar zou zijn, waarom zien we dan op aarde de meest kwaadaardige zielen, veel voorspoed hebben; en zien we goede zielen, veel rampspoed krijgen, en geen werelds succes hebben. Als reïncarnatie & karma waar zou zijn, dan zou een succesvol persoon, geen slechte ziel moeten kunnen hebben. Want je evolueert namelijk tot een steeds betere ziel, wat tevens ook meer werelds succes geeft.

-als reïncarnatie waar zou zijn, waar kan ik het duidelijke bewijs daarvoor vinden, dat ik na dit leven nog een kans krijg, en daarna nog 1. Als reïncarnatie waar zou zijn, moet ik daar een duidelijk bewijs voor kunnen vinden, dat reïncarnatie een realiteit is, anders zou het oneerlijk zijn.

-als reïncarnatie waar zou zijn, welk doel heeft het leven dan; je krijgt immers kans op kans.

-als reïncarnatie waar zou zijn, waarom heeft deze leer dan relatief weinig volgers, en zien we in de realiteit geen algemene evolutie op zielniveau in de wereld.

mijn conclusie is, met alle respect: reïncarnatie is wishful thinking leer, op basis van vermoedens. Geen leer vanuit het verstand maar vanuit emoties.
Boeiende vragen !

Video van Eric Dubay over zielen die door 'lichtwezens' onvrijwillig teruggestuurd worden na een bijna dood ervaring ? :unsure:

 
Vrouwen en betamannen als ze met de rug tegen de muur worden gezet door te vragen naar concrete bewijsvoering: ik heb mijn zegje gedaan, ga zelf maar zoeken. 🙄 Ik heb dit al te vaak meegemaakt, vermoeiend dit.

Mike
 
Vandaar dat zizou terecht de vraag stelt waarom je als je 'terugkeert' in een nieuwe incarnatie je geen herinneringen hebt aan een voorgaande ervaring en hoe je dan in godsnaam lering daaruit zou moeten trekken.

Mike
In de zojuist geposte video van Eric Dubay wordt precies dat verwoord.
 
Wie beweert moet bewijzen. Verlicht ons.

Mike
Mike, jouw antwoord op mijn post was:
Totaal mee oneens. Dit zou inhouden dat een ziel bewust ouders 'kiest' die hun kind(eren) mishandelen of misbruiken. What's next? Omdat die ziel in een vorig leven hetzelfde heeft gedaan en nu zelf moet ervaren hoe dit is (karmagedachte)? Zelden zo'n onzin gehoord. Past ook niet bij het concept van vrije wil, geschonken door een LIEFDEVOLLE God en geen wraakzuchtige.
Ik geef aan dat ik niet in karma geloof, dat de ziel een vrije wil heeft door zelf te kiezen, dat alles vanuit liefde gebeurt, een liefdevolle GOD en dat er geen sprake is van schuld.
Waar wijk ik af? Bij reïncarnatie?

Ik heb niet de behoefte om iemand te gaan verlichten. Dit is niet te bewijzen. Dat weet jezelf ook.
Wat is epigenetica?
Epigenetica is de studie van overerfbare veranderingen die niet terug te vinden zijn in de genetische informatie die in het DNA gecodeerd zit. Recent epigenetisch onderzoek heeft uitgewezen dat een ongezonde levensstijl van een individu negatieve gevolgen kan hebben voor de gezondheid van de volgende generaties.

Kan een ongezond geestelijk milieu ook epigenetische gevolgen hebben?
Tja, reïncarnatie kan ik niet bewijzen. Het kan wel of niet bestaan.
Echter de gevolgen van de voorouders op energetisch niveau of epigenetisch niveau, dat bestaat toch wel.

Dit antwoord zal wel niet genoeg zijn. Ik moet gaan bewijzen, toch! Nou, dan faal ik maar, het zij zo.

Ik ga dit niet op de spits drijven, was helemaal niet de bedoeling. Ik heb veel aan dit forum en wil hier graag blijven.


Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Je ontwijkt mijn vraag. Ik vraag je niet om een geloof van diverse natuurvolkeren inhoudelijk aan te tonen, maar om aan te tonen dat deze volkeren dit aanhingen.

Mike
 
Maarten Oversier is zo'n zwever waar vrouwen mee dwepen. Speelt vooral in op emotie i.p.v. logica en ratio. Voor 'buitenaardsen' lopen vrouwen weg met Martijn van Staveren en voor flat earth is dat Frans Helsinga. Volle zalen met zo goed als allemaal VROUWEN trekken deze fantasten.

Mike
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Gelukkig zijn er nog verstandige MANNEN die wel grondig onderzoek doen.



Mike

Interessante video !

Wat ik er in beluister is, dat mensen belevingen kunnen hebben van ontmoetingen bij bijna dood-ervaringen met entiteiten die zowel demonisch als engelachtig kunnen worden beleeft, alsook een review van hun eigen levensbelevingen & menselijke interacties kunnen beleven vanuit andermans perspectief en beleving, maar wat bewijst dat ?

Paul Williams geeft zelf aan dat de invulling van dergelijke belevingen persoonlijk en subjectief is.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat al dat 'bijna dood ge-beleef" opgezet is door bepaalde entiteiten binnen een daartoe gecreeerd systeem om een ziel of bewustzijn tot schuldgevoelens te brengen, dan de herinneringen van die ziel te 'wissen' om die ziel dan vervolgens weer in een wereld te plaatsen voor een volgende 'ronde' ten behoeve van het oogsten van creeerende aandachtsenergie van die ziel ? :unsure:

Mij hoor je niet zeggen dat het dit of dat is.
Dat weet ik niet zolang het lichaam waarmee ik ben verbonden functioneert in deze wereld.

Ik houd rekening met een aantal scenario's alsook mogelijkheden waar ik nog geen weet van heb.

De mate van helderheid van bewustzijn ten tijde van sterven zal tegen die tijd hopelijk tot meer inzicht in deze materie leiden.
Ik ervaar nieuwsgierigheid ernaar maar geen haast om daar middels sterven achter te komen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan