Black Magic/Zwarte Magie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik spreek voor mij zelf!
Ik ben 3 x 'dood' geweest, eenmaal bij een klant voor de deur, één maal op tafel in de OK en één maal thuis op bed.
Oorzaak: Mijn hart. De eerstre keer kwam ik bij de huisarts met een hartslag van 30, doodmoe maar denken, spreken en zien ging' goed' Bij de klant voor de deur werd ik zwak, slap...zeg maar 'onwel'. Alles wat een lichte kleur had was fel wit lichtgevend alsof je in de zon keek , maar dan zonder dat ik met mijn ogen hoefde knipperen of knijpen van wege het felle licht. Wat donker was was ... donker, maar dat werd lichter met het afnemen, neem ik aan, van mijn hartslag tot ik totaal omringd was door het felle witte licht. Ik voelde mij 'vertrekken', letterlijk opstijgen, tot de deur geopend werd. Ik 'viel' terug, kwam weer bij, maar mijn hart bleef traag.
Tweede keer was in de operatie kamer waar ik 8 uur heb gelegen en tussendoor even dood was. dit laatste weet ik niets van, ik 'sliep', er werd mij later verteld dat er even paniek was door mijn onverwacht vertrek.
De derde keer, ik hou het kort. Achter de PC met glaasje wijn aan de chat. Ik voelde mijn hart raar gaan doen, het ritme versnelt/vertraagd en uiteindelijk vertraagde het.
Nog niet geheel donker buiten dus nog wat licht door de ramen naar binnen. Het beeldscherm, de muren en ramen werden snel wit lichtgevend en alles wat donker, der, van kleur was werd snel ook veranderd in fel wit licht.
Hoe ik op bed ben gekomen weet ik niet, wel weet ik dat ik kamer uit, trap op en bed in kruipend heb gedaan. Op bed was toen alles wit, fel wit licht terwijl het nu buiten donker was en het licht uit.
Ik zweefde.
Daarna was de kamer pikke donker, aan mijn voeteind zat een... entiteit (!) met een zwart gewaad een soort van monniks pij zo je wel in films ziet. In strips zijn de poppetjes met een zwart lijntje getekend en daarna ingekleurd. De pij van mijn 'bezoeker' was omcirkeld met een wat vaag wit lijntje. Ik werd/was rustig, kalm, een soort gevoel van rust en vrede dat ik, vaak al geprobeerd, niet kan vertellen, mij een gevoel gaf zooo fijn. Er streek iets over mijn gezicht, een zachte stof leek het, en daarna werd er een windje over mijn gezicht geblazen
Toen noemde ik het 'een prettig windje' dat over mijn gezicht streek, maar later zat ik in Genesis te lezen, geen hobby van mij, dat God je je geest inblaast via de neus als je geboren word.
Het 'windje' dat ik voelde komt helemaal overeen met Genesis: Mij werd het leven, mijn geest weer ingeblazen met een bijzonder aangenaam gevoel als gevolg. Achteraf zeg ik : Verdomme, ik had willen blijven. Daarna werd mijn hart rustig, ben ik in slaap gevallen en 's morgens 'gewoon' weer wakker geworden.
Het gebeuren gebeurt gewoon, je lichaam merk je niet op, dat 'is er niet', sterker: je denkt niet praat niet, je merkt op, je beleeft en later, als je je verhaal wilt gaan vertellen, maak je er pas een beleving, een verhaal van want tijdens het gebeuren 'was je er niet'. Ik dus.
Ik heb het niet over een tunnel, wel over het licht. Ik zie het zo: Net als het zicht / blikveld van je ogen dat recht vooruit duidelijk is en meer naar de zijkanten ( recht vooruit blijven kijken) word het beeld wazig en donkerder. Zo ook met mijn 'tunnel' zijwaarts word het licht wat grijzer/donkerder in het midden, recht vooruit kijkend, fel als de zon.
Je hebt niets te willen, het gebeurt gewoon.
Wat een verhaal, dankjewel voor het delen.
 
Ik denk dat het eerst zaak is om het bestaan daarvan te bewijzen.
Hoe denk je te gaan bewijzen dat er geen 'zielevangers' na je overlijden op je wachten ?
Zoals @maarten2 al zei is het een proces wat je gewoon ondergaat waar je op dat moment ook in berust. Over het verloop heb je geen invloed.
Dat is een bewering, geen bewijs.
Het echte ziel vangen vindt hier op aarde plaats.
Zou het niet beide kunnen zijn ? :unsure:
Zielen van mensen vangen tijdens hun leven in een lichaam in deze wereld, én zielen van mensen vangen na het sterven van hun lichaam ?
 
Hoe denk je te gaan bewijzen dat er geen 'zielevangers' na je overlijden op je wachten ?

Dat is een bewering, geen bewijs.

Zou het niet beide kunnen zijn ? :unsure:
Zielen van mensen vangen tijdens hun leven in een lichaam in deze wereld, én zielen van mensen vangen na het sterven van hun lichaam ?


> Dat is een bewering, geen bewijs. <

Voor mij is dit geen bewering, voor mij is dit gewoon een feit.
Ik vertel wel eens over het WEF, nieuwe wereldorde, Claus Schwab, dan is men ook geneigd om te zeggen: Dat is een bewering, geen bewijs, waar is het bewijs? Ik zeg dan:
'Verdiep je er in, ga zelf lezen, sla de NOS en het AD eens over'. Zo ist ook met 'het sterven', lees, of beter, beleef het eerst eens want met veronderstellingen kom je er niet. Neem eens aan wat een ander zegt, zet je geest open en ga lez(r)en, vragen en vorm zo je mening.

Mijn mening over zielenvangers: Bestaan niet.

> Zou het niet beide kunnen zijn ? < NEEN
 
Hoe denk je te gaan bewijzen dat er geen 'zielevangers' na je overlijden op je wachten ?

Dat is een bewering, geen bewijs.

Zou het niet beide kunnen zijn ? :unsure:
Zielen van mensen vangen tijdens hun leven in een lichaam in deze wereld, én zielen van mensen vangen na het sterven van hun lichaam ?
Bewijzen is moeilijk maar volgens de wetenschappelijke methode geldt dat je het bestaan van iets moet bewijzen en niet de non-existentie.

We kunnen wel met de huidige kennis bedenken wat het meest logisch is. Uit de beschrijvingen van bijna dood ervaringen die ik tot nu toe heb gelezen maak ik op dat het geen keuze is maar een proces dat je doorloopt. Is het niet zo dat de duivel je doorgaans doormiddel van list en bedrog vrijwillig verkeerde keuzes laat maken? Hier valt er weinig te kiezen.

Wie denk jij dat er uiteindelijk de macht heeft over wat er hierna gebeurt? God of de duivel? Ik geloof dat God bepaald wat er na het overlijden gebeurt en Satan alleen hier alleen op aarde invloed kan uitoefenen.
 
Bewijzen is moeilijk maar volgens de wetenschappelijke methode geldt dat je het bestaan van iets moet bewijzen en niet de non-existentie.

We kunnen wel met de huidige kennis bedenken wat het meest logisch is. Uit de beschrijvingen van bijna dood ervaringen die ik tot nu toe heb gelezen maak ik op dat het geen keuze is maar een proces dat je doorloopt. Is het niet zo dat de duivel je doorgaans doormiddel van list en bedrog vrijwillig verkeerde keuzes laat maken? Hier valt er weinig te kiezen.

Wie denk jij dat er uiteindelijk de macht heeft over wat er hierna gebeurt? God of de duivel? Ik geloof dat God bepaald wat er na het overlijden gebeurt en Satan alleen hier alleen op aarde invloed kan uitoefenen.
Ja, metafysisch gezien is de aarde toch ook satan? Het aardse, het dualistische, dus goed en kwaad. Het kwade is het satanische. Als we niet meer aards/ stoffelijk/materialistisch zijn, dan zijn we alleen bewustzijn en dus een Godsvonk, deel van God.
Als het niet goed is, hoor ik het wel. Bewijzen kan ik het niet, maar dit staat me nog bij van de forumdiscussies in het topic over spiritualiteit. ;)

Dorothé
 
De aarde en de materie is het speelveld van Satan. Daarboven heeft Satan weinig te vertellen, hoewel uit negatieve bijnadoodervaringen blijkt dat er wel degelijk zoiets is als een hel. Gezien de overgrote meerderheid van positieve BDE's is het speelveld van Satan in hogere, immateriele sferen echter aanzienlijk kleiner dan hier op aarde.

Mike
 
Laatst bewerkt:
It’s no surprise the 33rd Olympic Games in Paris closed with a ceremony dedicated to the rebirth of Lucifer, the ‘light-bringer’ of enlightenment.

The show started with ‘The Golden Voyager,' descending from the sky, like Lucifer’s fall from heaven, leg bent and positioned like the Hanged Mans, who, in the occult, represents the ultimate surrender.



Mike
 
Bedoel je Harry R Moody?
Bekijk bijlage 36012

Samenvatting​

De vijf fasen van spirituele ontwikkeling in de grote wereldreligies en in ons eigen leven op weg naar innerlijke verrijking. Iedereen vraagt zich in de loop van zijn volwassen leven wel eens af wat de zin van het leven nu eigenlijk is. Naarmate we ouder worden doen zich minder uitdagingen voor waar we ons nog geheel en al op willen storten; we hebben een sociaal en maatschappelijk leven opgebouwd en we komen op een punt dat er niet veel meer te bevechten valt. Dat is het moment waarop zich de behoefde aan bezinning voordoet: het verlangen om de diepste zin van het leven te doorgronden. Deze behoefte aan spiritualiteit is niet speciaal van deze tijd, maar heeft door alle eeuwen heen een fundamenteel onderdeel van het menselijk bestaan uitgemaakt. Alle grote wereldreligies- christendom, jodendom, islam, boeddhisme en hindoeïsme - vertellen de verhalen van de ontwikkeling van de ziel, net als talloze mythen en theorieën uit de oudheid. In belangrijke religieuze geschriften als de bijbel

Dorothé
Ik heb dit bovenstaande boek Harry R. Moody in de Duitse versie gekocht. Het is van 1997.
1723455144519.png
Het is eigenlijk het boek:
1723455206198.png
Wat een diepgang. Ik ben erdoor gefascineerd. Het gaat over zingeving. Maar goed, ik zit pas op blz. 67, dus weet ik niet wat er allemaal nog gaat komen. Maar het is gaaf.

Wel denk ik echter dat voor dat leven na de dood-gebeuren, andere boeken van R. Moody geschikter zijn, zoals
1723455307454.png
Dorothé
 
Er is meer tussen hemel en aarde. Wat denken jullie van dromen? Ik droom zelden of nooit maar de enkele dromen die ik had waren antwoorden op vragen die ik mezelf stelde. en ook vreemd dat zulke dromen in de herinnering blijven.
Mijn zus die veel droomt zag haar nieuwe toekomstige man in haar droom.
 
Dat koop ik dan wel een andere keer. Anders kom ik tot niets meer en lees steeds maar stukjes van een boek. Ik denk echter dat ik met dat boek van Pim van Lommel ook de clou te pakken heb.

Dorothé
Volgens Van Lommel is dit boek het "eerste standaardwerk over bijna-doodervaringen" en beveelt hij het aan. Zie cover via deze link naar de Nederlandse vertaling: https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.313059241.html/leven-na-dit-leven/
Raymond Moody staat dan ook veelvuldig genoemd in het boek 'Eindeloos bewustzijn' van Pim van Lommel, wat ik dan weer een echte aanrader vind. In mijn optiek een inkijk in hoe een arts in de reguliere zorg de bijna-dood ervaring klinisch benaderde en erachter kwam dat het heel anders zit dan hij aanvankelijk dacht.
 
Dit is zeker een standaardwerk. Van Lommel besefte dat hij op de schouders stond van een gigant. Voor Raymond Moody was er niemand die deze verhalen optekende. Het bijzondere is dat deze ervaringen in de hele wereld in alle culturen min of meer gelijk zijn, alleen de interpretatie van wat ze hadden meegemaakt verschilt per cultuur.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan