Zaterdag ging ik met de trein naar mijn vader. op het station hing al de aankondiging hoe het vanaf 1 juni zou zijn. ik zag 2 conducteurs en vroeg of dit de info was vanaf 1 juni. Ja zeiden ze en het was sowieso aan te raden het mondkapje binnen het station te dragen, alhoewel geen plicht, wel in de trein.
Ik zuchtte. Toen ging ik veder. Niet lang daarna kwam 1 van beide conducteurs naast mij lopen en gaf aan dat hij het gehele coronagebeuren spuugzat was. De discussie ging verder, hij gaf aan Café Weltschmerz te lezen e.a. goede info. Hij was goed op de hoogte.
Hij gaf echter aan dat hij vanwege zijn baan niet zijn mening mocht verkondigen. Hij was al bij zijn baas op het matje geroepen doordat collega's hem verlinkt hadden. de baas had hem gezegd dat hij maar eens met een psycholoog moest gaan praten.
Ja, zover zijn we nu. De alternatieve complotdenker/de realist is gek en moet naar de psycholoog omdat zijn mening afwijkt van de gangbare norm, van het voorgeschrevene.
Ik vond het wel zeer goed van deze jongeman dat hij zo wakker was. Weer een teken dat het er meer zijn dan we denken maar dat ze helaas onder een dekmantel zitten, gedwongen door de samenleving. Als die dekmantel opengaat, dan zul je wat beleven.
Dorothé