Bond tegen overheidszaken

Als de documenten van de Bond anders zijn dan die van Burgerfront ben ik benieuwd naar hun versie. Goed om te horen dat jij en Jeroen eruit gekomen zijn Mike.

Van de fb-pagina van Nationale Bond tegen Overheidszaken:

Nieuws, en nog even geduld…!

De Nationale Bond tegen Overheidszaken heeft binnenkort zeer belangrijk nieuws te melden. Helaas kan dit nieuws om strategisch-technische redenen nog niet bekend worden gemaakt. De rechtszaken in het kader van de 5G-actie en de Corona-actie zijn volop in voorbereiding, zoals de deelnemers aan deze acties mogen verwachten.

Al het voorwerk om tot een sterke aanleg in de rechtszaken te komen, is inmiddels voor een belangrijk deel verricht. Wij, het bestuur van de Bond, kunnen niet wachten om jou openheid van zaken te geven, maar moeten ervoor waken dat onze tegenstanders voordeel halen uit de informatie die wij met jou delen. Dit zou de effectiviteit van onze acties schaden.

Wij, de vrijwilligers van de Bond en de door ons ingeschakelde juristen en advocaten hopen op jouw begrip voor onze keuze om op een later moment met echt nieuws naar buiten te treden. We zijn jou erg dankbaar voor het vertrouwen dat jij als actiedeelnemer in ons hebt gesteld en weten zeker dat wij jou in dit vertrouwen niet zullen teleurstellen. Vaststaat dat we zowel in de 5G-actie als in de Corona-actie meerdere rechtszaken gaan voeren en natuurlijk dat wij alles uit de kast zullen halen om de zaken te winnen. We gaan er daadwerkelijk met ‘gestrekt been’ in.

een vraag:dat wurgkapje in de winkels.
Heeft een winkel recht op huisregels? Mogen die huisregels verder gaan dan de grondrechten? Wat zijn de grenzen aan huisregels?
Ze mogen geen strafbare dingen uitlokken, zoals vermoord degene voor je als die cash probeert te betalen. Dat is duidelijk. Dat mag niet. Maar wat mag wel?
Ik kan me voorstellen dat er een wettelijk verschil kan zijn tussen wat in een winkel opgelegd kan worden en in een overheidsgebouw, waarbij het in de winkel het verst kan gaan.

@naief, goede vragen! Dat zou ik ook wel willen weten, vooral na die hele scene die ik gister had in het ziekenhuis. Volgens artikel 10 vd grondwet mogen ze je niet verplichten en niet weigeren begreep ik gister. Alleen als de spoedwet in werking gaat dan kunnen we ook wel fluiten naar artikel 10.

Wie weet is dit in de genoemde situatie van naïef een optie. Lijkt mij dat dit niet alleen voor kappers en horeca van toepassing is. Dit is toch in het leven geroepen door dezelfde overheid die nu regels verzint die nergens op slaan. Oveheid gebouw is ook een contact beroep.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/corona/temperaturen-gezondheidscheck-en-contactgegevens

vandaag in de krant op pagina x. Een heel artikel over scholen een directeur, (die ook hotenmetoot is) werd aangehaald die een verplichting wou: Nu is het niet verplicht, maar een dringend advies, net als in het openbaar vervoer, waar je ziet dat het nu de norm is geworden.
Zet dit af tegen de filmpjes van de mensen die tegen de grond zijn gewerkt of uit de trein gezet vanwege de weigering. Hier staat weer duidelijk dat het geen verplichting is, maar een dringend advies!
Sampjes, ik snap nog niet waarom de spoedwet boven de grondwet gaat?
En nu nog antwoord op de goede vragen

Volgens artikel 10 vd grondwet mogen ze je niet verplichten en niet weigeren begreep ik gister. Alleen als de spoedwet in werking gaat dan kunnen we ook wel fluiten naar artikel 10.
Noch werkgevers, noch bedrijven, noch een spoedwet staan boven de grondwet. De grondwet is precies dat, een GRONDwet!

Mike

ik las: Dmv de Spoedwet kan de grondwet veranderd worden las ik
moeten dan ook niet binnen x tijd nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden? Of zullen ze dat eerst aanpakken?

Noch werkgevers, noch bedrijven, noch een spoedwet staan boven de grondwet

En toch gebeurt het gewoon, kan je nagaan.

Als een spoedwet de grondwet niet respecteert is ze ongrondwettelijk. Je kan zomaar niet de grondwet veranderen naargelang het je uitkomt.

Volgens de meneer vd rijksoverheid (die ik onlangs had gebeld)mag een ziekenhuis eigen huisregels maken en als dit inhoudt: een verplicht mondkapje, dan mogen ze dat verplichten.
Maar oké dit gaat dus in tegen de code van Neurenberg en artikel 10/11 vd grondwet? Waar ligt de grens dan met je huisregels? Tja dat wist de beste man ook niet.

Dus als het ziekenhuis of bedrijf een huisregel maakt met: morgen moet iedereen volledig naakt met mondkap het ziekenhuis betreden ivm covid19 anders kom je er niet in en krijg je geen zorg, dan mag dat?Misschien een extreem voorbeeld maar ik vraag mij af hoe het kan dat onze grondrechten meermaals zo makkelijk worden geschonden.

Als het om een winkel gaat kan je nog kiezen om die winkel te boycotten of online te shoppen maar hoe doe je dat als je zorg nodig hebt of iemand ondersteund die zorg nodig heeft?

Als het om een winkel gaat kan je nog kiezen om die winkel te boycotten of online te shoppen maar hoe doe je dat als je zorg nodig hebt of iemand ondersteund die zorg nodig heeft?

Zou het zo maar kunnen zijn dat het - juist - dit soort bedrijven zijn waar bij je getest wordt, dus meebuigen in het nieuwe ab-normaal en dus gedrags verandering of rechtszaken beginnen en aantonen dat men grondwettelijk vele bruggen te ver gaat.
Vele individuen (lees: de gewone nederlander dus jij en ik) zullen die stap niet maken.
Het wordt een ander verhaal als je met een groep dit soort zaken aanspant.

Dus ook hier krachten bundelen samen sterk en informatie is koning.

@jokejoke, dat zou zomaar kunnen! Ik ga ook contact opnemen met burgerfront, ik weet dat ze het erg druk hebben maar wie niet waagt wie niet wint.

Wat wil je doen met BF? Ik ken Jeroen persoonlijk en kan je rechtstreeks met hem in contact brengen.

Mike

@Mike , Nu de spoedwetgeving er door gaat ben ik benieuwd over die korte cursus rechten waar je destijds over sprak , gaat die nog door , is die te bestellen ?  Misschien heb ik iets gemist maar wil er graag meer over lezen , gr Assie .

Deze maar even hier.
de horeca blijft open met de juridische toolkit van burgerfront.nl - Jeroen Sloendregt.
&feature=youtu.be

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan