Borstvoeding en het vervolg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Om nog even terug te komen op die dame van 'The Primal Parent', het magere postuur zie je vaak bij mensen die aan paleo doen, zeker als ze er ook nog krachttraining bij doen. Het dieet bestaat weliswaar uit vlees en vis in combinatie met boter of kokosolie, maar vooral ook noten en salades staan op het menu. Zuivel wordt vaak gemeden.

Ze doet niet aan paleo: haar voedingspatroon bestaat ook uit rijst en knolgroenten (die ze met veel vet eet). Rauwe zuivel eet ze niet omdat ze er allergisch voor is.

Quote:
Oh, dat wil ik ook, bredere heupen, met het oog op (ooit) een volgende bevalling! Hier gebeurt er nog weinig, alleen een lichte gewichtstoename

Het is een wonder dat Japanse vrouwen met hun smalle heupen zonder al te veel poespas kunnen bevallen, vind je niet? :o

Eigenlijk werd ik al iets breder nog voordat ik rauwe melk ging drinken, een half jaar na het stoppen met de pil. 2 maanden later ben ik dus aan de rauwe melk gegaan (en veel meer boter, lever, levertraan en géén noten & salades meer) en ben nu 4 maanden later toch wel zo'n 2 heupmaten breder geworden. Vooral mijn dijen en kont zijn groter geworden :D (het zal dus vooral vet zijn). Ik vertrouw erop dat deze verandering stabiliseert bij mijn natuurlijke bouw. Maar nogmaals, het was wel even wennen hoor, ik pas niet veel meer van mijn kleding met maat XS.

Eli, wat versta jij onder uit je voegen knappen? En San, merk jij de toename in gewicht niet aan hoe je kleding zit?

Zotteke, eet zij niet gewoon een getweakte variant van paleo? Mark Sisson van The Primal Blueprint geeft ook aan dat mensen hun dieet naar persoonlijk inzicht kunnen aanpassen, maar dan is het nog wel paleo (om het maar even in een hokje te stoppen :wink: ).

@zotteke: klopt, maar zij krijgen ook veel kleinere baby's over het algemeen, dus denk dat het totaal heel mooi op elkaar afgestemd is. Ik las onlangs dat wanneer een vrouw een partner heeft die meer dan 20 cm. langer is dan zij, de bevalling vaak uitdraait op een keizersnede. Nu weet ik niet of dat echt de reden was van mijn keizersnede, dat blijft toch giswerk.

@boterbloem: ik heb een beetje een "moeilijk" figuur, zoals ik het zelf noem. Smalle heupen en brede taille. Weet niet goed waar het gewicht nu is gaan zitten, misschien wat in de bovenbenen. Hoewel ik nu maar iets zwaarder weeg dan toen ik geen vlees at, vinden mensen me er wel veel gezonder uitzien met meer kleur!

haha, ik zou toch m'n eigen kledingmaat wel willen behouden, vooral bij m'n heupen, heb een beetje een 'peer' figuur. En m'n bovenbenen zijn met name vrij breed, dus niet dat ik echt van die schaatsbenen zou krijgen. van boven mag er zeker wat bij haha, dus hopen dat m'n lichaam weet wat het moet doen;)

Reactie van mijn partner bij het zien van het filmpje : ze lijkt wel een beetje op jou. :oops: nu ga ik me pas zorgen maken...ik ben afgevallen sinds ik gezonder eet. Maar ik denk dat dat een kwestie van wennen en stabiliseren is (hoop ik)

Quote:
En aan de andere kant, hoeveel kinderen zijn er niet groot op geworden? Ik weet niet wat je kinderen nu eten, maar als ze zich goed voeden kunnen ze alsnog veel opbouwen.

@ San. Denk je echt dat het mogelijk moet zijn om hun tekorten nog aan te vullen? Nadat ze geboren zijn terwijl ik vegetarisch at en dat zelf ook gedaan hebben hun eerste levensjaren? Mijn oudste is overigens met geen zeven paarden aan het vlees te krijgen, de jongste blijkt het erg lekker te vinden (en dat is geen verrassing, ze heeft altijd erg van vis/ei/vleesvervangers gehouden). Ook roomboter en griekse yoghurt vinden gretig aftrek hier en eieren, maar verder blijft het lastig om de rest van het gezin mee te krijgen.

Misschien moeten ze langzaam wennen Clara. Vroeger was ik nooit een vleeseter maar wel kaas. Als je daarna ook met het bewustzijn wordt 'gevoed' dat vlees slecht zou zijn hoef je het al helemaal niet meer. Nu geniet ik er echt van. Ik moest lachen om mezelf toen ik me laatst een rauw stuk biefstuk naar binnen zag werken. Maak je al bottenbouillon? misschien dat je kinderen via zo'n soep ook langzaam wennen aan vlees.

Ik denk dat het wel mogelijk is clara, al is misschien niet alles op te lossen (smalle bouw o.a), ze kunnen heel ver komen. Mike is zelf 19 jaar vegetarier geweest, en heeft zijn tekorten inmiddels behoorlijk aangevuld. Ik heb vroeger ook behoorlijk vetvrij geleefd. Ik at wel vlees, maar was er nooit gek op. Verder was mijn moeder erg onder de indruk van de anti-vetcampagne, dus tel uit de winst. Maar aan de andere kant zijn kinderen zo sterk, daar verbaas ik me over. Ik heb voor mijn 20ste al overspannenheid, Pfeiffer, candida, blaasontstekingen, en weet ik het wat gehad. En sinds ik jaren geleden naar de osteopaat ben geweest en toen al anders ging eten, is er zoveel verbeterd (en nog steeds heel veel te winnen). Hopelijk krijg je ze langzaam de goede kant op. Vaak hebben ze een tijd nodig om te wennen.

Ja, bottenboullion gaat goed naar binnen. Maar er moet voor de oudste dan ook zeker geen splintertje vlees in zitten, want dan heeft de hele soep afgedaan. Ik gebruik het dan ook als basis voor andere soep.

Kaas eten we hier allemaal (te) veel. Misschien moet ik een regel in voeren, eerst vlees dan kaas? (als variatie op "eerst hartig beleg, dan zoet beleg :wink:).

En ik weet inmiddels dat het een meerjarenplan is, regeneratie. Gelukkig voelt het ook alsof er toch geen alternatieven meer zijn, nu ik er van overtuigd ben dat dit de juiste voeding is.

Ja, dat zal ook wel fijn zijn clara, heb ik nu ook wel een beetje... de zoektocht is klaar haha

Hi San, dat is al hartstikke mooi toch, dat anderen opmerken dat je er beter uitziet! Ik herken dat wel wat je vertelt over je figuur. Als ik voorheen ietsje aankwam, dan ging het eerder naar mijn buik dan naar mijn dijen. Dat is nu dus echt anders. Ben jij het pdf-je Help, mijn cortisol slaat op hol! al eens tegengekomen op het forum? Daarin staat de relatie tussen stress en buikvet beschreven, wellicht vind je het interessant.

En Eli, een peerfiguur is toch ook een mooi vrouwelijk figuur? Ik ben nu ook meer een 'peer' geworden en overal ook ietsje voller, terwijl mijn figuur voorheen recht was. Wellicht blijf jij dezelfde kledingmaat houden, omdat je al een goed figuur hebt.

Zotteke, Sisson heeft zijn eigen variant samengesteld en ja, primal komt neer op volwaardig, onbewerkt voedsel, waarbij koolhydraten worden gehouden op <150g/dag en de nadruk ligt op high fat in tegenstelling tot paleo van Loren Cordain, waarbij met name verzadigd vet nog niet volledig geaccepteerd is.

Als je de termen letterlijk neemt, dan is primal van Sisson niet gelijk aan paleo van Cordain. Je zou primal met zijn varianten ook als een variant van paleo in zijn algemeen kunnen zien, omdat het in dezelfde hoek thuis hoort. Ik associeer The Primal Parent daarom met paleo ook al zal niet aan alle voorwaarden voldaan zijn.

Maar goed, inderdaad, de dame van deze website is niet strikt paleo als zij met regelmaat knollen en rijst eet.

Klopt, ben er ook blij mee! Zag gister dat ik nog een kilo ben aangekomen. Dat pdf-je had ik nog niet gezien, thanks! Heb alvast een stukje gelezen. Maar ik heb een hele platte buik, alleen omdat mijn heupen zo smal en recht zijn klopt dat stuk gewoon helemaal niet. Voor mijn zwangerschap had ik mijn taille zo slank mogelijk "gemaakt" met sporten, maar na de bevalling ben ik al het gewicht kwijtgeraakt, alleen 4 cm. extra op de taille die is blijven zitten :? Ik wil binnenkort wel weer yoga gaan doen en meer wandelen, mis. dat het dan weer weggaat. Het is gewoon echt niet in verhouding. Misschien wordt dat iets beter. In de zw.schap waren mijn heupen een meter breed, een record! Dus ze kunnen het wel ;)

Zotteke, ik ben een beetje een peer met brede bovenbenen en dat vind ik niet zo mooi;)

Ben wel blij dat ik niet de enige ben due met haar figuur bezig is;) dan voel ik me ook zo'n obsessieve zeur, t gaat toch om gezondheid uiteindelijk... Maarja, t is gewoon nig m'n complex die ik nog niet helemaal kwijt ben;)

Dat is waar Mike. Enige reden dat ik er nog zo mee bezig ben, is dat ik vind dat mijn lichaam gefaald heeft bij de bevalling, vanwege die smalle heupen. Terwijl ik niet eens zeker weet of dat de reden was, aangezien er al heel vroeg werd besloten tot keizersnede ivm dalende hartslag van mijn dochtertje..

Ja Mike, je hebt gelijk, ik weet het.... Blijkbaar moet niet alleen de inhoud van m'n lichaam hersteld worden maar ook van m'n hoofd;). En ook de invloed van de tijdschriften en het modebeeld doet zo z'n werk.... Ben nog niet sterk genoeg om me daar niks van aan te trekken. Vind het ook wel fijn dat ik t iig een beetje kan delen op dit forum;). Je hebt het wel eens over 'overgave' gehad aan deze voeding en dat het lichaam dan wel zou weten wat het moet doen... Probeer ik nu ook, maar voel zeker ook nog een angst en een blokkade... (Wil graag al m'n kleren blijven passen, mode/uiterlijk is toch een soort van passie van me, en heb toch wel een beetje een ideaalplaatje voor mezelf gecreerd) Sorry als je dit allemaal misplaatst vindt op dit forum... T komt vast wel goed met me haha

San,

dat ze jou een keizersnede hebben opgedrongen, omdat het hartslagje omlaag ging wil niet zeggen dat jij (en je heupen) gefaald hebben. Ik heb bij mijn eerste bevalling moeten vechten als een leeuw(in) om de doptone en keizersnede tegen te houden en als ik mijn verloskundige er niet bij had gehad was het zeker ook een keizersnede geworden. Niet dat een vacuümextractie nou zo'n pretje was, maar ieg geen keizersnede. De tweede bevalling kon gewoon zonder hulpstukken thuis, zeer soepeltjes. Is al erg genoeg dat je een natuurlijke bevalling is ontnomen, laat je niet ook nog het vertrouwen in je lichaam ontnemen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan