Borstvoeding en het vervolg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Nou nou Mike, mag iedereen hier alsjeblieft zelf bepalen wat hij/zij lezen wil?

Ik ga er soms vol in om een punt te maken. Natuurlijk bepaal jij zelf wat je wel of niet leest.

Quote:
Maar wat heeft haar geboorteplaats daarmee te maken?

Al het goede komt uit Nijmegen, dat weet je toch? Behalve Daphne Deckers. Ik word niet goed van dat mens! Wel eens gelet op de manier waarop ze praat op TV? Ze - praat - ongeveer - zo. Tussen - elk - woord - zit - een - pauze. Ze heeft zichzelf ooit aangeleerd dat ze duidelijk - moet - praten en nu klinkt het net zo onnatuurlijk als dat ze eruit ziet. Ze is een onbetekenend modepoppetje en ze heeft niets te melden, dus haar boeken zijn een verspilling van papier.

Mike

Ik vind Daphne in haar boek ook heel betrokken overkomen. Het boek blijft dan ook in de kast: leuk geschreven, en met veel warmte over het moederschap. Heeft zijn doel voor mij gediend dus. Verder volg ik mevrouw Deckers niet, geen interesse :-)

@Daniellemv4 waar za lik beginnen;-) Leuk, nog een langvoedster! Draag je je kinderen ook? Ik heb mijn kinderen altijd veel gedragen, meestal in een sling, kinderwagen gebruikte ik niet echt, beahlve toen ze ouder werden en te zwaar om met boodschappen erbij enzo nog te dragen.

Bevallen zonder vk is geen groot risico, als je durft te luisteren naar je lichaam. Jij weet zelf veel beter wat je moet doen dan een vk dat weet, jij voelt zelf veel eerder aan als er iets mis is, dan een vk dat kan zien. Natuurlijk heb ik een plan klaar liggen voor als het wel mis is. Een ziekenhuis bevalling en allerlei kunstgrepen (tang, keizersnede met verdoving, ruggeprik, inleiden etc) zijn veel risicovoller en beschadigender. Een keizersnede en al die andere kunst grepen zijn 9 vd 10 x niet nodig! Ze gebeuren omdat de artsen haast hebben, het snel willen laten gebeuren en omdat de as moeder niet meer op haar lichaam vertrouwt en daardoor krampachtig wordt, dingen gaat tegenhouden. Weet je dat heel veel dieren stoppen met bevallen als ze worden gadegeslagen en weer doorgaan als ze alleen zijn? Pijn tijdens het baren is ook niet helemaal natuurlijk, al doen ze ons dat wel geloven. Er zijn vrouwen die een orgasme krijgen tijdens de bevalling en totaal geen pijn ervaren, integendeel!

En dan al die stomme testjes die zo'n pasgeborene moet ondergaan, laat zo'n kindje lekker bij de moeder, waar het hoort! Niks wegen, meten, reflexen testen, aankleden en weet ik wat al niet meer! Nou ja, ik kan nog wel ff doorgaan:-)

Thuisonderwijs, tja we hebben vrijstelling vanaf het begin en dat kan gewoon in Nederland, op grond van richtingsbezwaar (als er geen scholen in de omgeving zijn met jouw levensovertuiging, heb je recht op vrijstelling, zo simpel is het eigenlijk). Maar dat kan alleen makkelijk als je kinderen nooit op school hebben gezeten.

REacties van anderen zijn wisselend. De meeste mensen vinden het wel interessant. Veel kinderen vinden het raar en snappen er niets van, denken dat je dom blijft als je niet naar school gaat, of dat je niks leert dan. Alsof je alleen daar kunt leren, zucht... Eigenlijk is het andersom: op school worden ze volgestampt met (meestal) useless knowledge, die ze vaak ook meteen weer vergeten en buiten school leren ze wat ze willen leren en dat blijft hangen, omdat het vanuit hunzelf komt.

groet

Iris

Hi Iris!

Ik bewonder je wel hoor!

Zo lang voeden,alleen bevallen,thuisscholing.

Ik ben blij dat die 3 van mij lekker naar school gaan,moet ik er niet aan denken dat ze de hele dag om me heen hangen

Ben heel blij als ze uit school komen,lekker gezellig samen dingen doen.En ook vind ik het leuk als ze vakantie hebben,

Klinkt grof misschien,maar ik wil graag ook mn tijd zonder hun om me heen.

Hoe doe jij dat dan,hoe deel jij je dag in.

Je kinderen om je heen hebben als ze een deel van de dag weg zijn geweest of tijdens vakanties is iets compleet anders dan wanneer je ze altijd om je heen hebt! Het is ook iets wat je je niet kunt voorstellen hoe dat is, dat weet je pas als je enkele jaren thuisonderwijs doet... Omdat ze altijd om me heen zijn, zijn we allemaal daar aan gewend. Ze doen allemaal hun dingetjes en ik dus ook. Soms hebben ze me nodig, vaak vragen ze wat of ze willen wat laten zien, maar daarna gaat iedereen weer door met zijn eigen dingen. Ze worden wat ouder en ik durf ze nu ook met een gerust hart een uurte of wat alleen thuis te laten, zodat ik kan sporten bijvoorbeeld. Ik doe ook gewoon mijn dingen en we hebben het reuze gezellig met elkaar doorgaans.

Een vaste dag indeling heb ik niet echt, dat ligt niet zo in mijn aard. Het ligt ook erg aan het weer en de stand van de maan wat ik die dag moet doen. Als het een goede tijd is, laat ik zo de boel de boel en ga naar de tuin (ik heb 2 volkstuinen) bijvoorbeeld, of we pakken de fiets en gaan naar het strand oid. (ja, want dát heb je niet in Nijmegen hè @fatsnotbad;-))

Hoe oud zijn je kinderen nu?

En tot hoe oud blijf je ze thuis les geven?

Heb je speciale thuisscholingboeken?of hoe doe je dat?

Kunnen ze een beroep gaan studeren,hoe gaat dat bij een beroepsstudie?

Sorry voor zoveel vragen,maar vind het erg interessant!

En nee,had wel zo'n sling,draagdoek.Maar bijna nooit gebruikt omdat ik het er van in mn bovenrug kreeg.Met een pasgeborene ging dat nog wel,maar zodra ze ouder werden vond ik het vermoeiend.En ik knoopte hem echt goed,maar vond het gewoon lekkerder als ze in de wagen lagen.

@ Mike
Quote:
Ik ga er soms vol in om een punt te maken.

Ik zag alleen hier het punt niet.

Quote:
Wel eens gelet op de manier waarop ze praat op TV?

Nee, ik heb geen tv, dat bevalt me prima :-)

Quote:
haar boeken zijn een verspilling van papier.

Dat zijn de meeste boeken.

@Iris Hier nog een langvoedster, draagster, eigenwijze bevalster en hopelijk TO'er in spé. :-)

Quote:
En dan al die stomme testjes die zo'n pasgeborene moet ondergaan, laat zo'n kindje lekker bij de moeder, waar het hoort! Niks wegen, meten, reflexen testen, aankleden en weet ik wat al niet meer!

Ik had wel een verloskundige bij de bevalling, maar heb duidelijke afspraken met haar gemaakt. Tests zouden uitblijven, ik zou zelf na uitkloppen de navelstreng knippen en nog zo wat dingen.

@Daniellemv4

Met een goede draagdoek kun je lang blijven dragen. Mits je zelf in goede conditie bent natuurlijk.

Quote:

Ja, ze kunnen na het volbrengen van de staatsexamens gewoon studeren zoals kinderen die een regulier scholingstraject hebben gevolgd.

San, wat een drama zeg. Dan heb je heel wat achter je kiezen. JE hoort het wel vaker bevallingen die starten en stoppen, dat is eigenlijk normaal. Je lichaam heeft dan een pauze nodig, alleen gaan ze dan vaak in het ziekenhuis de weeen opdrijven, precies het tegenovergestelde van wat er zou gebeuren als je de natuur zijn gang laat gaan.

Ik ben ook tegen Daphne Deckers. Ik heb wel eens zo´n modellenprogramma gezien, gepresenteerd door haar, waarin het alleen maar te doen leek te zijn om heel jonge broodmagere meisjes hard de grond in te trappen omdat ze nog niet mager genoeg waren. (wiki zegt dat het hollands next top model heet) Die man van haar heeft zijn leven lang last gehad van die akelige sportjeugd maar hun zoon moet nu toch ook wel gaan tennissen. Laat die kinderen toch. Sport is voor niks goed maar competitiesport is toch nog wel des te erger. Neen, als die figuren voorbij komen op tv blijf ik niet kijken.

Quote:
Heb thuis een boekje van Daphne Deckers,en ze komt hier wel in over als een erg liefdevolle moeder.Staat vol met fotos met haar kinderen bij har in een draagdoek

Alles voor de foto, nietwaar? Ze is erg goed in een image naar buiten toe. Ben blij dat ik nu bijval krijg van Iklustvet, die ook door haar nepheid heen prikt.

Mike

Daphne is niet te pruimen nep, moet eerlijk toegeven dat ik haar boeken nog niet heb ingekeken, want ik vind het een vreselijk mens.

Quote:
Hoe oud zijn je kinderen nu?

13, 10 en 6

Quote:
En tot hoe oud blijf je ze thuis les geven?

Tot ze de deur uit zijn;-)

Quote:
Heb je speciale thuisscholingboeken?of hoe doe je dat?

Kan, afhankelijk van wat ze willen leren en hoe ze het willen leren. Er is heel veel op internet te vinden, maar ze leren eigenlijk voornamelijk door het doen van dingen die ze leuk vinden om te doen.

Quote:

Er zijn verschillende mogelijkheden, staatsexamen is er 1 van, ze kunnen ook wachten tot ze 21 zijn, dan hoef je geen Havo meer te hebben voor ene HBO opleiding, maar volstaat een test. Andere mogelijkheid is, en die is bij mijn kinderen het meest waarschijnlijk, dat ze voor zichzelf gaan beginnen met iets. Weet je dat er veel bekende mensen zijn die hun middelbare school nooit afmaakten, zoals Steve Jobs en hoe heet die van Windows ook al weer? (Mac fan hè ha ha).

Het is ook mogelijk via internet een Amerikaans High school diploma te halen bijvoorbeeld.

Beantwoordt dit je vragen een beetje?

groet iris

Quote:
En nee,had wel zo'n sling,draagdoek.Maar bijna nooit gebruikt omdat ik het er van in mn bovenrug kreeg.Met een pasgeborene ging dat nog wel,maar zodra ze ouder werden vond ik het vermoeiend.En ik knoopte hem echt goed,maar vond het gewoon lekkerder als ze in de wagen lagen.

Met een goede drager (niet zo een die je bij Prenatal koopt!) moet bijna iedereen kunnen dragen. Het is ook een kwestie van veel doen. Ik droeg mijn baby's voortdurend, zij werden zwaarder, maar mijn spieren groeide ongemerkt mee met hun gewicht. Als ze net geboren zijn is het niet zwaarder dan de buik die je meedroeg toen je nog zwanger was. Ze lagen/liggen ook bij ons in bed trouwens.

Hoi Iris

Ik heb een lange knoopdoek,en ik vind het met een pasgeborene heerlijk hoor,maar na een maand of wat werd het me te zwaar.Omdat ik het niet zo vaak droeg groeide ik er niet echt in mee vandaar de rugpijn denk ik.Ik weet niet vond gewoon de kinderwagen om te wandelen lekkerder.

Ze sliepen slapen ook bij mij in bed.De jongste 2 van 5 en 1,5 nu nog dan.Die van 5 wel in haar eigen bed maar in dezlfde slaapkamer.

Lijkt me aan de ene kant heerlijk,thuisscholing nu ik er langer over na denk.

Mijn kids zijn niet van die schoolgaanders,ze aan meestal met tegenzin heen.Ze vinden vakantie leuker laat ik het zo zeggen.

Die strijd vak met het heen gaan,het gedoe met dingen moeten op school.De ene werkstuk en spreekbeurt na de andere.

Het enige voordeel vind ik dat ze wat uren weg zijn en ik mn gangetje kan gaan.

Heb jij ook een duidelijke dag ritme bv zo laat eruit,zo laat dit en dat doen?

En ik vraag me ook af he,stel mn kind zou erg gepest worden en wil niet meer naar school,bv op de middelbareschool waar dit vaak voorkomt.Kunnen ze mijn kind dan verplichten naar school te gaan?

Ik heb een vriendin met een puber zoon van 14 waar dit bij speelt,hij gaat al maanden niet meer naar school,en zij en haar zoon hebben het erg zwaar,de ene instantie na de andere op hun dak.

Ze worden verplicht binnen korte termijn een school te vinden omdat ze anders boetes gaan krijgen,ja het land van boetes..

Hoi heb een vraagje over het gevolg na borstvoeding.

Mijn zoontje is nu 17 maanden. Ben sinds kort gestopt met borstvoeding.

Geef hem nu rauwe melk. Doe ik daar goed aan of is het verstandig nog die wapf formule te geven?

Hij eet wel al helemaal mee met de pot. En eind deze maand ga ik levertraan bestellen die ik hem ook wil gaan geven. Sole drinkt hij nu ook een beetje per dag.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan