Bottenbouillon

Wel verwarrend trouwens want tegen Ceza werd vandaag gezegd dat ze behoorlijk wat zuivel at, en ook gepasteuriseerd, maarrr de volle bio yoghurt die wordt gebruikt in de yoghurt smoothie is toch ook gewoon gepasteuriseerd? NOu ja dan ga ik toch maar die nemen...... is nog de beste optie misschien. Of nog beter denk ik... klontje roomboter vanwege mijn probleem met (teveel) melkproducten.


ps de gekookte eieren klinkt wel al lekkerder dan de rauwe.. ;)

Had trouwens ook de Vietman Himalaya thee gehaald, maar krijg nog steeds (veel) honger van thee, hihi.
 
Rauwmelkse kefir van grasgevoerde koeien heb ik het over en die kan je gewoon enten, dus een scheutje bij de rauwe melk en dan 24/48 uur buiten de koelkast en je hebt weer een fles rauwmelkse kefir. Ik heb daar zelf in het begin ook wel eens een opgeblazen gevoel van gehad, maar dat ging bij mij vanzelf weg.

Als je problemen hebt met zuivel, dan zeker geen gepasteuriseerde/gehomogeniseerde bende nemen. Eerder nog rauwe koeie melk en beter nog rauwmelkse kefir. En nog beter rauwe geiten melk en beste rauwmelkse geiten kefir.

Die ene appel die is soms ook gewoon zoet bij mij, maar het kunnen ook zure bessen zijn.

Oja en Ceza is volgens mij een jongen, wel een beetje op blijven letten he.
 
ohhh dus de botten vd bioslager zijn niet per se van grasgevoerde dieren. Dat wist ik dan weer niet. Ik had ze trouwens gehaald bij de groene weg in Schoorl. Ik woon zelf in Heerhugowaard.

Heb je de botten wel eerst een nacht laten trekken?
Je laat de soep een paar dagen lang gedurende 11 uur pruttelen? Op www.voedingisgezondheid.nl staat dat je het gewoon 4 tot 8 uur moet laten pruttelen. *confused*
 
Bij verschillende slagers hadden ze geen botten, alleen in Schoorl. maar de vorige poging is dus mislukt, dus moet nu even kijken hoe/wat...dat ik toch op korte termijn weer even wat energie heb.


Inmiddels ga ik helemaal niet meer naar de toilet, heb ik overal warmte in het lichaam/geen energie/kracht meer, steeds het gevoel niet meer te kunnen, iemand een idee hoe dit op korte termijn op telossen? Het gaat echt heel slecht.

Ik drink nu toch maar koffie met wat melk (met magnesiumcitraat erin), ik moet wat, ik had het gevoel dat ik doodging vannacht, mijn hele darmen voelden alsof ze ontploften.. echt niet okee dit. Dit zal mij wel niet helpen maarja in ieder geval om even iets energie te voelen in mijn lijf.

.Misschien herkent iemand dit!!!! Ik had al de huisarts gebeld maar die is met vakantie maarja, die kan er natuurlijk ook niets mee.

De kinesioloog raadde nog glucosamine aan, dat heb ik nog maar niet gehaald, omdat ik van haar ook helemaal geen vet meer mag eten, alleen nog maar droog eten en zoet fruit, en ik het daar niet mee eens ben.
 
Ik maak mij een beetje zorgen om je celticmyst. Magnesium ophogen tot je naar het toilet kunt gaan, heb je vit c in huis? Voldoende Kzz is ook belangrijk. Is het niet tijd om een goede therapeut in te schakelen?

Tips die je hier in het verleden hebt gekregen, zoals geen zuivel heb je in de wind geslagen tot het nu helemaal misloopt. Bijnieruitputting zou mij niet verbazen, maar als het zo slecht gaat zou ik toch hulp inschakelen, desnoods de ha, dis heeft toch wel een alternatief voor zijn patienten?

Wellicht kan Marijn van balans-balans iets voor je betekenen.

Zorgen dat de stoelgang op gang komt, met vit c, magnesium, zout.
Sterkte ermee
 
dank je voor je zorgen en sorry dat ik hier weer kom 'zeuren'.
1) de zuivel ja, stom, dat ik dat weer heb genomen MAAR ik wist niet goed wat ik dan moest nemen ;)

2) een goede therapeut lijkt me goed, via dit forum kom ik er niet uit, iemand die ik face to face kan spreken!Wat voor soort is het handigste?
3) Ik had wel al contact met http://www.praktijkstadvandezon.nl/page/nl/welkom-bij-praktijk-stad-van-de-zon/de-therapeut.php zij heet Annemieke Kuijt. Ik weet niet of dat wat is.
3) Ik ga die Marijn wel even benaderen.
4) de huisarts is met vakantie.

Vitamine C, ik heb citroenen in huis. Ik weet of dat ook kan. Is wel weer fruit natuurlijk... geeft duizelingen.
 
Je zeurt niet celticmyst. Niet zo negatief over jezelf hoor. We hebben allemaal onze klachten (gehad) en zijn zoekende (geweest).

Bottenbouillon is heel makkelijk om zo even te pakken. Ik herken dat wel dat je zuivel makkelijk pakt, maar helaas valt dit niet even goed bij iedereen.

Ik weet niet of je in de gelegenheid bent om naar de winkel te gaan maar ik zou toch inderdaad zoals Tanja adviseert vitamine C, magnesium en dan ook maar gelijk botten halen.

Citroenen bevatten wel vitamine C maar niet genoeg om nu even je ontlasting op gang te brengen.

Wat betreft een therapeut zou ik er niet tig zoeken, maar gelijk naar Marijn gaan. Ik heb geen ervaring met haar maar dit zegt mijn gevoel. Ik zou geen therapeut in Noord Holland weten die het Weston Price gebeuren snapt.
 
dank je wel voor je berichtje.

1) vitamine c in wat voor vorm? In een pot bij de natuurwinkel? Magnesium heb ik als magnesiumcitraat, dat neem ik nu met water

2) ik woon in heerhugowaard!!!!!!!!!! de botten kan ik alleen maar in schoorl halen (een hele reis, minstens 5 kwartier met openbaar vervoer) en die moeten nog een eeuw trekken dat is niet zo maar effe gedaan dus dan zou ik naar schoorl moeten. In Alkmaar hebben ze het meestal niet... shoot!

en dan ook nog een nacht laten trekken en 4-6 uur pruttelen, snap je wat ik bedoel. Echt veel dichterbij weet ik het ook niet. Daar gaat nog 'n hele tijd over heen.

Zou je er dan ook een prei in doen of gewoon de bouillon puur gaan drinken.. voor nu?? Wat zou het beste zijn?



3) marijn zei: cola drinken, een eetlepel magnesium, pruimen... voor nu...
 
Bij verschillende slagers hadden ze geen botten, alleen in Schoorl.

http://postpakket.schotsehooglanders.nl/bestellen/products-page-2/
Thuisbezorgd, makkelijker kan niet.
Je moet alleen de voordeur openen.
Pak er ook nog wat schenkels bij en je kunt gaan stoken.
 
wel heel blij dat ze me te woord stond, ej bij haar hielp het.. nouja zit veel wel suiker in dus ik durf dat niet aan eerlijk gezegd.
 
Neee, dat meeen je niet Cola? Nou voor 0 euro was mijn advies om meer magnesium/vit C te nemen een stuk beter. Sorry dat ik je deze tip heb gegeven, dat valt mij vies tegen zeg, 57 euro voor een belletje???? Of heeft ze ook nog dingen voor je getest?
 
Jawel, dat van de cola meen ik, maar ik bedoelde, wel duur, 57 euro voor die botten op http://postpakket.schotsehooglanders.nl/bestellen/products-page-2/

;) Lol!!!!

Het belletje was gewoon gratis.
 
Oh (proest) Mark daar kun je weleens gelijk in hebben, sorry Marijn vals beschuldigd (schaam...) maar goed cola adviseren blijft een enorme misser natuurlijk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan