Bottenbouillon

@johnny: ongeveer een week in de koelkast. Ik vul op het moment potten minder vol en plaats deze in de vriezer.
 
Energiegebrek veroorzaakt door het structureel negeren van goedbedoeld advies. Ik krijg er ook spontaan energiegebrek van!

Mike


Ik dacht altijd dat celticmyst een vrouw is. Maar goed ik weet van 1 van de eerste topics die celticmyst opende er gevraagd werd "wie kan er ff wat bottenbouillon voor me maken?"

Toen voelde ik ook spontaan energiegebrek en dacht ik voorlopig maar niet vertellen dat ik in Alkmaar woon.

WAPF eten is stuiten op weerstand, niet alleen wat andere mensen hier theoretisch over vinden, vooral ook de moeite die je moet nemen om de juiste spullen bij elkaar te krijgen en daar dan mee te leren koken.

De weerstand overwinnen met als beloning lekker eten waar je gezondheid baat bij heeft, dat moet je gewoon echt perse zelf willen en kan niemand anders voor je doen.

Dat ik mijn bouillon anders kook is omdat ik minder botten gebruik en die botten maar 1 keer gebruik. Maar dat is door het zelf vaak te proberen dat ik op deze manier ben uit gekomen.

Bij puremilk.nl in sint-maarten hebben ze botten € 5,- per kilo, 5 kwartier in de bus naar schoorl vind je veel, 2,5 uur fietsen naar sint-maarten zie ik als een geschenk.

Af en toe advies geven zal ik zeker blijven doen hoor, maar de rest zal uit je zelf moeten komen celticmyst.
 
Oja.

Bij het leren drinken van rauwmelkse kefir, had ik in het begin niet door hoe machtig/honger verzadigend het op de maag valt. Dus zat ik ook wel eens met een opgeblazen gevoel.

Omdat zuivel jou afgeraden wordt zal ik niet te beweren dat dit voor jou ook zo is. Ik had dat alleen in de eerste 14 dagen, sindsdien ben ik er verslaafd aan.
 
ja ik ben een vrouw

o woon je in alkmaar ???

ik heb de botten op staan maar weet niet of ik morgen nog haal, lol, ik ben enorm zwak nu, mijn lichaam is uit balans. nog 24 uur wachten nu met deze klachten, ik weet het niet meer.
 
besef me nu dat door al die eieren/rijst/groente ik toch ook te weinig eiwitten te kort kwam, maar ik ga niet 18 uur zonder eten zitten,

dus als ik doe
magere yoghurt met een rauw ei en een beetje roomboter en een minimale hoeveelheid havervlokken heb ik de verhouding toch ook? Ja, wel weer zuivel, maar ik moet iets bedenken.


Is er nog iets anders wat ik kan nemen in de tussentijd?

Denk ook dat de bottenbouillon dan echt de gehakt en het ei moet hebben voor de eiwitten..........
 
Oke ik heb even gelezen nogmaals, als ik de bouillon met groente doe en een blikje kokosmelk moet er dan ook nog ei en vlees bij???
 
Ik dacht altijd dat celticmyst een vrouw is. Maar goed ik weet van 1 van de eerste topics die celticmyst opende er gevraagd werd “wie kan er ff wat bottenbouillon voor me maken?”

Toen voelde ik ook spontaan energiegebrek en dacht ik voorlopig maar niet vertellen dat ik in Alkmaar woon.

Aan dat bericht moest ik gaandeweg ook denken Simon-G, alleen wist ik niet zeker dat deze van Celticmyst afkwam. Vol verbazing schrijf ik hier nu: dat bericht is van heel lang terug. Kom op zeg, ondertussen had je allang zelf bouillon kunnen maken Celticmyst. Verder stel je vragen die je zelf allang had kunnen beantwoorden door het forum en de site van Lia goed door te nemen.

Magere yoghurt, havervlokken, beetje roomboter zijn niet de dingen zoals het zou moeten. Dat zou toch ondertussen dan echt wel duidelijk moeten zijn. Kom op, ga eens wat zinnigs eten. Pak vet, pak goed vlees en zorg dat je eens wat knaps eet. Ja, dat moet je zelf klaarmaken. Als je daar de puf niet voor hebt en het niet gewend bent, wat maak je dan gewoonlijk te eten klaar? Daar ben ik dan wel eens benieuwd naar.

Niemand zegt dat je niets moet eten en moet wachten tot de bouillon klaar is. Dat is het domste wat je kan doen. Je moet eten, zeker als je zo moe bent.

Waar gaat het hier mis?? Wat begrijp je niet en waar is je wil om een goede gezondheid te behalen? Ik snap het niet meer.
 
Ik had kunnen weten dat het een vrouw is. Alleen vrouwen kunnen zo hopeloos lichamelijk en geestelijk vastlopen. Maar zelden zie ik dit bij mannen en die mannen hebben veel vrouwelijks in zich. Ik vermoed ernstige neurologische en hormonale schade!

Mike
 
Wat gaat er steeds mis Celtic, ben je nu zo verzwakt dat je niet meer kunt nadenken? Hoe kun je het zover laten komen? Eet toch gewoon wat groenten vlees in goede vetten en wat zoete aardappel, waarom havervlokken met magere yoghurt???

Heb je je stoelgang al op gang gekregen?
 
dat maakt even niet uit. dank je dat je nog reageert. ik lag hier dood ziek te zijn in bed maar ging toch nog even kijken of er 'n berichtje was.

ik ben idd heel erg verzwakt, ik heb wat witte basmatirijst genomen met groente en wat vlees
zoete aardappel is misschien beter ivm de vezels.. maar die heb niet in huis.
hopelijk werkt dit (veel warmte in mijn lichaam).

darmen nog niet op gang nee
heb je nog 'n idee voor ontbijt? weer hetzelfde naam ik aan
gewoon die rijst met groente...

ik had ook 'n vriendin die is ademhalist en adviseerde mij om maar gewoon in bed te blijven liggen tot dat het beter gaat (slecht) misschien dat dat het onbewust ook heeft beinvloed? Ik weet het niet.

 
ps
ik had grunwald genomen vanmiddag dat zal er wel voor hebben gezorgd dat de stoelgang op gang kwam (een klein beetje) hopelijk wordt het zo nog beter.. die buikkrampen zijn echt niet fijn. Ondanks dat ik iets kwijt ben is het nog best heel erg heftig met benauwdheid en kramp, opgeblazen gevoel.

Moet ik dan morgen gewoon de hele dag op witte basm rijst/zoete aardappel, groente vlees/kokosolie? en omdat de zuivel kennelijk nu even niet goed voor mij is, ik kreeg ook wat tegenstrijdig advies hierover waardoor ik daar ook 'n beetje van in de war ben, denk ik gelijk van o jee wat moet ik morgenochtend dan eten. dan toch maar die rijst met groente/vlees denk ik nu met kokosolie, ik moet wat.

ik wil echt dat de boel op gang komt en blijft
dank je wel dat je even meedenkt!!!!!!!!!
 
Volgens mij ben je in de war geraakt over melk omdat het iemand anders werd geadviseerd. Als een ander er wel goed tegen kan is het juist goed om te eten. Maar jij kan er niet tegen dus moet je het gewoon niet eten punt uit. Witte rijst en andere granen zijn ook vaak niet goed als je darmproblemen hebt, pompoen, zoete aardappel en allerlei andere knolgewassen wel (maar niet vanwege de vezels ik krijg ook wel de indruk dat je nog niet echt weet hoe onze ideeën over voeding in elkaar zitten al denk je dat misschien wel te weten), niet te zoet fruit is ook prima. Er blijft echt genoeg over om te eten: pompoen, zoete aardappel, pastinaak, wortel (wel gekookt) alle andere groenten, alle soorten vlees, allemaal kruiden, niet alleen kokosolie maar ook kokosmelk en santen, ei maar je daar niet klem aan eten en nog veel meer. En zorg voor veel heel veel vet en niet alleen kokosolie. Maar ook ghee (), geen roomboter zo maar bij ghee zijn alle melk eiwitten er uit dus dan kan het wel. Je kan ook kijken of je aan ossewit of niervet kunt komen en daarin bakken. De mogelijkheden zijn nog steeds eindeloos. Zeker met allerlei recepten die overal op internet staan al moet je daar vaak wel wat vet bij doen maar dat is dan ook het enige, je moet alleen niet op de website van de allerhande kijken.

En het is jouw ook al eerder in dit topic geadviseerd maar nogmaals dan neem vitamine c en/of magnesium en net zoveel totdat je er van naar de wc kan. Een overdosis dus en die kan je niet uit een citroen of een andere vrucht halen, maar wel uit een pot met ascorbinezuur, natrium- of calciumascorbaat, magnesiumcitraat en magnesiumsulfaat. Die laatste is zelfs ook bij de D-A te koop. De andere ook wel bij de tuinen maar hier in de stad hebben we bij voorbeeld ook een biologisch drogist die dat allemaal heeft of kan bestellen. En Ron fonteine heeft ook magnesiumcitraat http://www.leefbewust.com/webwinkel/product/magnesiumcitraat-poeder-250gram/.
 
ik heb nu een pan van 3,75 liter, daar heb ik 1 schenkel 1 ossenstaart en 3 mergpijpjes ingedaan

en 'n pan van 1 liter, daar heb ik 3 mergpijpjes ingedaan

zijn dit niet wat teveel botten zo?

 
Er kunnen niet te veel botten in een soep/bouillon zitten als ze onder water staan is het goed. Je moet niet zo in je hoofd zitten en je steeds afvragen of het goed is. Natuurlijk kan je ook bouillon maken van kippen botten en met wat kippenvlees en groenten heet het dan kippensoep. En als je iets niet biologisch kunt krijgen dan koop je het niet biologisch het is nog altijd beter dan het niet binnen krijgen. En anders is er altijd nog een supermarkt, die hebben ook mergpijpjes maar ook kippenvleugeltjes vast ook biologisch. Je hoeft het ook niet bij een slager te kopen het kan ook bij een boer. Bij de toko hier hebben ze ook kippenvoeten waar je ook hele goede bouillon van kan trekken, veel beter dan een mergpijpje hoe meer gewrichten en pezen hoe beter.

Bouillon is wel goed om je darmen te helen, maar daar is wel veel meer voor nodig. Ook als je wel weer naar de wc kan. Koop dus naast die botten ook nog steeds vitamine c en magnesium, alleen bouillon is niet genoeg om naar de wc te gaan. En ga naar een therapeut want je weet echt nog niet hoe je het zelf aan moet pakken en in welke richting je moet denken. Ook al zit je hier daarvoor lang genoeg op het forum je hebt alleen wat losse stukjes gelezen, maar snapt het overkoepelende geheel nog steeds niet en ook niet dat voor de een melk wel goed is en een ander niet. Je kan bij de therapeut blijven bij wie je nu bent en dan wel gewoon vet eten (wat best kan zijn dat je nu lang niet genoeg doet) en de rest van haar advies opvolgen. Je kan naar Marijn gaan en niet luisteren naar de cola. Je kan naar Ronald Stalling gaan hij zit wat ver weg voor jouw maar hij weet echt waar hij het over heeft wat ik van hem heb gelezen en al voor ik dat van die cola over Marijn heb gehoord leek hij me al beter voor chronische darmklachten zeker ernstige.
 
ja, dat vd vezels weet ik wel we zijn een vetverbrander en dat vezelverhaal slaat nergens op, dat besefte ik oook toen ik het typte, foutje.

wat ik nu problematisch vind is dat ik GIERENDE GIERENDE HONGER HEB en me kapot zweet en echt niet weet WAT ik nu kan eten om dit te verhelpen en het echt niet meer trek :( nog meer koolh (zoete aardappel) gaat het misschien niet oplossen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan