Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

kaasmeisje, ik ben 24

heb nu even geen tijd om een langere reactie te plaatsen, maar ga hier later nog wel op in. denk dat er bij mij een heel groot psychisch aspect ook nog bij zit... zal wel allemaal op de lever liggen nu;) zat toevallig net nog na te denken hoe verkrampt ik altijd ben, kan dingen niet goed loslaten, ook gewicht niet... soort van 'houvast' is dit voor mij geworden wat me bevestiging en zekerheid geeft.

en rondingen zijn zeker mooi, maar dan wel op de juiste plekken;) overigens heb ik denk ik wel een vetpercentage van zo'n 24% dus extreem mager ouzo ben ik niet.

 
Quote:
Nee, dan deze beroemdheden, waaronder enkele modellen, die kokosolie promoten - zo kan het dus ook:

Mike, wat bedoel je hiermee? Want abigail, lonneke en Valentina promoten ook kokosolie. En de vrouwen die daar staan zullen ook zeker het stempel ondervoed krijgen. Miranda Kerr en Angelina Jolie zijn verre van vol.

 
Eli, bij mij is het een psychisch aspect geweest en nog stil aanwezig maar dan een soort van slapend monster. Een 6 a 7 jaar geleden had ik last van angst en dwangneuroses, of hoe dat maar heet. Ik controleerde of het gas van het fornuis wel uit was gedraaid, ging naar buiten naar de bushalte, liep weer terug om het weer te controleren. Ik kwam daardoor altijd te laat op college, miste bussen. In die tijd had ik een relatie met iemand met een drank en drugprobleem. Ik was dood ongelukkig, durfde niet de stap te nemen om weg te gaan. Hij betaalde zijn rekeningen niet. Ik was als de dood voor post. Over het gas had ik tenminste nog controle en over mijn studieresultaten op de universiteit die zeer goed waren. In mijn studententijd (HBO) had ik de controle over weinig eten en omdat mijn beide huisgenoten aan het afvallen waren en een sportmaatje zochten ging ik met de een hardlopen en met de ander zwemmen. Aan de andere kant kon ik ook weer gewoon eten. Was niet bang om dik te worden.

 
Quote:
Mike, wat bedoel je hiermee? Want abigail, lonneke en Valentina promoten ook kokosolie. En de vrouwen die daar staan zullen ook zeker het stempel ondervoed krijgen. Miranda Kerr en Angelina Jolie zijn verre van vol.


Daar heb jij een punt. kokosolie 'mag' weer, omdat het onderdeel uitmaakt van een rauw 'superfoods'-protocol. De kokos kan deze graatmagere modellen echter niet redden, daarvoor missen ze teveel dierlijke vetten en eiwitten.

Miranda Kerr is inderdaad eng mager: http://photoshootbloger.blogspot.nl/2012/12/miranda-kerr-for-victorias-secret_27.html.

En Angelina Jolie ook: http://uk.eonline.com/photos/2320/top-9-badass-angelina-jolie-movies/82945.

Mike

 
Quote:
denk dat er bij mij een heel groot psychisch aspect ook nog bij zit... zal wel allemaal op de lever liggen nu;) zat toevallig net nog na te denken hoe verkrampt ik altijd ben, kan dingen niet goed loslaten, ook gewicht niet... soort van 'houvast' is dit voor mij geworden wat me bevestiging en zekerheid geeft.


Quote:
Eli, bij mij is het een psychisch aspect geweest en nog stil aanwezig maar dan een soort van slapend monster. Een 6 a 7 jaar geleden had ik last van angst en dwangneuroses, of hoe dat maar heet. Ik controleerde of het gas van het fornuis wel uit was gedraaid, ging naar buiten naar de bushalte, liep weer terug om het weer te controleren. Ik kwam daardoor altijd te laat op college, miste bussen.


En wat is de grote gemene deler tussen deze uitspraken? Angst, stress, onzekerheid, cbsessieve controledrang. Dat legt dus de kiem voor een (semi)anorexisch modebeeld!

Mike

 
Quote:
En wat is de grote gemene deler tussen deze uitspraken? Angst, stress, onzekerheid, cbsessieve controledrang. Dat legt dus de kiem voor een (semi)anorexisch modebeeld!


Gelukkig ben ik mij daar bewust van. Maar gelukkig is de stress, angst en onzekerheid aan het plaats nemen voor andere gedachten en gevoelens. Die kiem is er nog wel maar er zijn op dit moment twee kiemen, die een beetje met elkaar vechten. Ik ben er nog niet. Ik kan zo terugvallen in oude denkpatronen. Het kost mij ook veel moeite om een ander modebeeld in de plaats te stellen. Ik zie ook niet om mij heen veel voorbeelden die mij gerust stellen. Het ene uiterste (dun) lijkt te staan tegenover het andere uiterste (een zuil, zonder figuur). Voor mezelf heb ik niet een soort van voorbeelden van wapf-vrouwen figuren die mij gerust stellen.

null Op deze site staat een mooie oude foto. De vrouw die de koe melkt heeft volgens mij prachtige heupen maar ook een smalle taille.

 
Dat is inderdaad de bedoeling: smalle taille met brede heupen. Laatst luisterde ik naar een oud bluesnummer van Johnny Guitar Watson uit de jaren '50, Hot Little Mama. Daarin zingt hij: Got a small waistline/ And her hips set way out. Inderdaad, HOT!

Mike

 
Dat wordt lastig met kleding maken, haha. Is zowiezo al lastiger. Sinds ik meer vet eet zijn mijn armen gegroeid. Ik werk veel in de tuin en ik heb voor het eerst spieren!!!

 
Angelina Jolie was eerst een veganist, maar is daar later van teruggekomen. Blijkbaar niet voldoende om goed te eten.

Vet gaat bij vrouwen inderdaad ook in de armen zitten kaasmeisje! Lekker gezond lijkt me :-)

 
Inderdaad ja..

Veel modellen zijn inderdaad ongezond mager, dat zie ik ook wel en daar meet ik me ook niet aan, of zie ik ook niet als voorbeeld. Maar ik ben niet van mening dat je 'vol' moet zijn on niet als mager en ondervoed en gezond te worden beschouwd.

En Mike, ja, met die angst heb je gewoon totaal gelijk... Maar zo makkelijk kom je daar gewoon niet vanaf. Het eerste wat ik ook wil proberen te bereiken is niet meer stressen rondom voeding, dat gaat wel beter (nog steeds denk ik af en toe wel aan de kcal) en gelukkig heb ik nu ook wel ingezien dat je van meer eten niet gelijk aankomt, maar vibd t gewoon zo eng om me helemaal te laten gaan want ben bang dat t dan wel echt de spuigaten uit gaat lopen. Ik hoef hier in ieder geval niet te ontkennen dat ik lang spastisch met voedsel ben omgegaan en dat doet me al goed, dat ik m'n verhaal kwijt kan.

 
Dat neigt naar aneroxia en dat is dus wat ik bedoel. Hoe eerder je je van deze dwangneurose bevrijdt, hoe beter!

Mike

 
Ik herken de verhalen hier allemaal wel, ja. Het is echt niet makkelijk om jezelf van die verkeerde schoonheidsidealen te bevrijden. Dat kost tijd. Maar het gaat al beter. Ik probeer nu zo min mogelijk naar modellen te kijken, want ik merk dat dat me triggert.

Ik vind overigens Evangeline Lilly (uit de serie Lost) een mooie vrouw. Ze is in elk geval niet graatmager.

 
Quote:
Ik vind overigens Evangeline Lilly (uit de serie Lost) een mooie vrouw. Ze is in elk geval niet graatmager.


Dan moet je toch nog maar eens goed je beeld over schoonheid onder de loep nemen, want ook zij is een veel te magere raw foodist:

http://drgullo.com/diet-resources/celebrity-diet/vegetarian/evangeline-lilly-gets-%E2%80%9Clost%E2%80%9D-in-her-diet/

Quote:
It’s rumored that Evangeline Lilly’s strict approach to food involves eating mostly raw food.


Mike

 
@midori ik vind uitstraling ook veel belangrijker. Als ik goed naar die modellen kijk dan zie ik een doodse blik in hun ogen. Terwijl als ik naar bijv. Caro Emerald kijk dan zie ik pretlichtjes. Dan maar een paar kilo'tjes meer toch :wink:

 
Je kunt inderdaad beter stoppen met vrouwen uit de media op te noemen/bekijken waar je complexen van krijg die bovendien gefotoshopt zijn. Kijk toch eens om je heen, niet veel mensen zien eruit als modellen/tv-/filmsterren/anderen beroemdheden.

 
Precies Tanja, eerst maar eens van onszelf houden.

Quote:
Precies Tanja, en om nu het ene schoonheidsideaal (graatmager) voor het andere (smalle taille, brede heupen) in te ruilen lijkt me weinig anders opleveren dan nog steeds stress.


Nu doe je eigenlijk precies hetzelfde Mike als de mannen die vrouwen aanpraten graatmager te moeten zijn. Wat is het verschil tussen het nastreven van het ene schoonheidsideaal t.o.v. de andere? Het levert allemaal psychische druk op i.p.v. acceptatie.

Door WAPF te eten en de hoeveelheid KH veel meer drastisch te beperken dan hier wordt gezegd kom je vanzelf op je natuurlijke gewicht en neemt je lichaam ook de vorm aan die bij jou hoort. Een smalle taille hoort daar zeker bij omdat je dan in principe geen buikvet meer "vasthoudt", maar niet elke vrouw heeft van nature brede heupen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan