Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

Dat topic heb ik gemist Tanja, ik heb het even gelezen nu en ik sluit me alsnog bij je aan.

Ik snap ook niet zo Mike dat juist jij, nu dit onderwerp al eerder uitgebreid besproken blijkt, opnieuw uitspraken doet als "HOT" als het gaat over een schoonheidsideaal dat jou aanspreekt. Daar help je meisjes en (jonge) vrouwen niet mee om van hun bijnieruitputting af te komen :mrgreen:

Jij fungeert hier als een autoriteit met een boodschap en een missie. Toch?

 
Ik vraag mij ook af of de brede heupen voor iedereen zijn weggelegd. Van mijn moeder heb ik heupen meegekregen. Op de middelbare school waren er bij meiden in de klas met grote borsten en amper kont en heupen. Ik verwacht niet dat een dieet bij hun voor grote veranderingen zal zorgen. Mike, zie ik dit nu verkeerd? Zelf heb ik kleine borsten, het zal mij verbazen als ze door dit volwaardige eten echt veranderen. Maar wie weet heb ik het mis. Mijn vriend vind ze wel voller. Hij zei vroeger altijd dat ik mager was (in het algemeen). Kregen wij ruzie. Nu kan ik hem wel gelijk geven.

We moeten maar foto's maken in de trant van 'before and after one year wapf'. Kan misschien wel verhelderend werken. Dan tevens foto's van mijn ogen. Ik heb twee keer een leverreiniging gedaan en daarna leken mijn ogen anders. Waarschijnlijk heb ik gewoon weer zin om alle gekke dingen die ik doe te fotograferen. Dat deed ik eerder en dat is leuk om terug te kijken.

 
Nee, brede heupen zijn voor mij niet weggelegd, wat ik ook ga doen/eten. Mijn borsten blijven ook mini, al ben ik wat aangekomen.

En inderdaad, als ik zie hoe een vrouw er van vroeger uit "uit zou moeten zien", dan krijg ik ook bijna een complex, want ik ben flink gedegenereerd. Denk dat het inderdaad niet goed is om hier "nieuwe" oude schoonheidsidealen te verheerlijken, want we gaan er toch niet meer precies zo uitzien.

 
Quote:
Dan moet je toch nog maar eens goed je beeld over schoonheid onder de loep nemen, want ook zij is een veel te magere raw foodist.



Oké, het is duidelijk... ik denk dat ik maar beter kan stoppen met kijken naar modellen en beroemdheden. Ik merk overigens ook dat mijn schoonheidsideaal zich richt op wat ik veel zie. Laat ik dus maar gewoon naar mezelf blijven kijken, dan komt het vast wel goed ;D.

Ik ben het dan ook met Tanja eens, ja. We moeten niet van het ene schoonheidsideaal naar het andere gaan. We kunnen beter van onszelf leren houden en ons niet met anderen vergelijken, want dat heeft toch geen zin.

 
Die Valentina,Lonneke en Abigail zijn helemaal niet mager!Bullshit,

Ze eten dan wel niet goed,maar ze zijn supermooie meiden!

Mager is het juiste woord niet!slank!

 
gelukkig dat er jullie er ook nog zo over denken, ik was al bang dat ik mij nu zou moeten meten aan de 'dikkere' vrouwn op straat als gezond en was even m'n beeld volledig kwijt.

want ook in oost-europa (waar ze nog veel traditioneler eten en meer vlees en vet) zijn de vrouwen helemaal niet allemaal rond en volslank, maar je ziet juist veel meer figuren a la lonneke.

maar goed, ik moet maar kijken hoe mijn lichaam zich ontwikkelt... ik kan het toch niet plannen, moet wel afwachten.

 
Wie het boek van Price heeft gelezen, kan nooit meer op dezelfde manier naar de gezichten en lijven van mensen kijken;

http://www.soilandhealth.org/02/0203cat/020305ppnf/PPNF.dutch.html

Het is helemaal niet mijn bedoeling om het ene schoonheidsideaal in te ruilen voor het andere. Wie neurotisch gaat doen over het 'ideaal' dat ik in diverse topics beschrijf, doet dit voor eigen rekening. Mijn bedoeling is juist dat je het huidige, ongezonde schoonheidsideaal gaat herzien en leert accepteren dat mager niet hetzelfde is als slank (Danielle, lees je mee?) en dat volslank een teken is van gezondheid. Dat gezond er ook mooi uit ziet is mooi meegenomen, net zo goed als dit soort voedsel ook supergoed smaakt! Het gaat erom dat we goed zijn voor onszelf en zuinig zijn op onszelf en daar horen dwangneuroses niet bij! Zoals ik al eerder schreef:

Quote:
Jullie laten je kop helemaal gek maken en dat moet m.i. maar eens afgelopen zijn. Wees zelfdenkend!


Mike

 
Quote:
want ook in oost-europa (waar ze nog veel traditioneler eten en meer vlees en vet) zijn de vrouwen helemaal niet allemaal rond en volslank, maar je ziet juist veel meer figuren a la lonneke.


Fransen eten ook veel meer verzadigde vetten en orgaanvlees dan Nederlanders en toch zijn ze in het algemeen slanker. Wat me ook opvalt van een aantal blogs is dat vrouwen op een ketogeen dieet slank en soepel zijn en niet 'volslank'.

 
Lichaamsbouw verschilt per etniciteit. De Inuit en de Masai lijken qua bouw niet op elkaar, maar ze hebben allebei wel een vetrijk en voedzaam voedingspatroon.

Uiteindelijk gaat het toch om een mooi symmetrisch gezicht, sprekende ogen en dik haar? :P

 
welke blogs zijn dat zotteke? zijn dat ook WAPF blogs? wil mij eigenlijk wel gaan verdiepen in dit dieet en als dat kan ook via andere blogs behalve dit forum.

 
Quote:
Die Valentina,Lonneke en Abigail zijn helemaal niet mager!Bullshit,

Ze eten dan wel niet goed,maar ze zijn supermooie meiden!

Mager is het juiste woord niet!slank!


Valentina heeft een heupomvang van 86 cm. Ik heb nu 97 cm, eerder 93 cm. Wil ik een heupomvang van 86 cm hebben dan leef ik niet gezond. Het is niet voor niets dat op de catwalk zulke jonge meisjes lopen.

Ben je benieuwd naar wat Lonneke eet: dagboek Lonneke eten

Ik vind ze wel mooi in de zin van dat ze mooie gezichten hebben. Maar het wil niet zeggen dat ze met een ander voedingspatroon minder mooi zullen zijn. Het is ook persoonlijk. Ik heb mijn vriend gevraagd wat hij vind van het figuur van Valentina. Hij vind het te jongensachtig. Geen heupen.

Mijn punt is dat ik vermoed dat zij vooral zo'n fan zijn van het drinken van groene sapjes en het eten van sla omdat je daar dun van wordt. Zelf voel ik mij nu stukken happier nu ik gewoon meer vet eet. Ik eet echt nog niet 100% volgens het WAPF protocol. kan alleen maar beter worden.

En Eli
Quote:
ik was al bang dat ik mij nu zou moeten meten aan de 'dikkere' vrouwn op straat als gezond en was even m'n beeld volledig kwijt.

Meet je juist niet aan die dikke vrouwen op straat. Meer dan de helft van Nederland is verslaafd aan alles wat slecht is. Maar meet je ook niet aan vrouwen als Lonneke. als je er zo uit ziet, prima. ik denk alleen dat als je door wapf eten aankomt niet in paniek moet schieten.

 
Blijf ze mooi vinden en slank,en niet mager.Zie wel magerder mensen.Ben zelf ook slank,maar dat zal dan ook wel mager gevonden worden.whatever.ik kom geen gram aan.Mn benen zijn wel mager vind ik,die kloppen niet in verhouding.zou al mn hele leven deze dikker zien,maar dat lukt gewoon echt niet.Komt vanuit mn vaders kant,deze had zelfs toen hij jong was en op dansles zat 2 broeken over elkaar aan omdat hij zich schaamde :mrgreen:

 
Quote:
Ik heb mijn vriend gevraagd wat hij vind van het figuur van Valentina. Hij vind het te jongensachtig. Geen heupen.


Juist ja, je vriend ziet het goed. Ik merk keer op keer dat mannen juist niet vallen voor die dunne, rechte planken, maar voor brede heupen. Laatst schreef iemand hier (weet niet meer wie) dat het schoonheidsideaal dat vrouwen opgedrongen krijgen afkomstig is van homofiele mannen in de mode-industrie die inderdaad een jongensachtig figuur idealiseren. Ik vond dit wel een rake observatie. Nogmaals, vrouwen laten dit zich aanpraten, de meeste mannen willen dit helemaal niet. En die modellen zijn zelfs in graatmagere staat mooi, kun je nagaan als er meer vlees op die botten zou zitten!

Mike

 
Dat dacht ik al. Je neemt het persoonlijk op. Je vindt graatmagere modellen mooi, omdat ze qua lichaamsbouw lijken op jouzelf. Als je je schoonheidsideaal zou moeten aanpassen en dit vervolgens op jezelf betrekken spring jij er in negatieve zin uit. Vandaar je reactie. Kun je nagaan hoe diep dit zit bij veel vrouwen!

Mike

 
Laten we als vrouwen er eens mee ophouden te willen voldoen aan waar mannen op vallen oftewel, laten we ermee ophouden om ons afhankelijk te maken van hoe mannen ons willen zien. (Of onze aannames hierin nu wel of niet kloppen.)

Laten we ophouden met het luisteren naar mannen die vrouwen willen vertellen wat ze mooi vinden.

Nu we het er trouwens toch over hebben, hoe moet een man eruit zien om aantrekkelijk gevonden te worden? :wink:

Als je van jezelf houdt, houdt iedereen van je (uitstraling), of je nu een mooi figuur of uiterlijk hebt volgens welke norm dan ook. Van jezelf houden is een stuk eenvoudiger als je je gezond en vitaal voelt.

Je uiterlijk/figuur went, maar in een vitaal energieveld verblijven van iemand blijft altijd inspirerend.

 
Mijn persoonlijke ervaring is trouwens, zeker toen ik nog wat dikker was, dat mijn volle borsten en brede heupen vooral mannen aantrokken die op zoek waren naar een vervangende "mama", naar de "moederborst". Nou, daar zit je als vrouw toch echt niet op te wachten, dacht ik zo.

Het is ook bekend dat er een categorie mannen is die vrouwen dik willen voeren en ze dik willen houden om ze emotioneel afhankelijk van hen te maken en zeker te weten dat ze die vrouw voor zichzelf kunnen houden.

Volgens mij moet je dit soort onderwerpen gewoon nooit met mannen bespreken, althans geen waarde hechten aan hun visie hierop omdat aan het einde van de rit het er dus op neer komt dat er voor jou een norm is vast gesteld. Dat kan niet anders dan stress opleveren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan