Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

Danielle, ik kan er niks aan doen maar ik vind die Valentina ook broodmager, vergeet niet dat al die fotos gefotoshopped zijn, het ergste botterige maken ze wel glad. Vooral die bovenbenen zijn toch veel te mager. Thigh gaps zijn tegenwoordig een rage, hoe magerder die bovenbenen hoe beter, tienermeisjes maken zichzelf er helemaal gek mee http://www.tumblr.com/tagged/thigh gap Ik heb een dochter en ik word echt akelig van de gedachte dat zij misschien ooit later fotos gaat maken van haar bovenbenen en gaat zitten kwijlen boven de fotos van de magere bovenbeentjes van een of ander ongelukkg uitghongerd meisje. Bah! Ik hoop dat mijn dochter later meer verstand en zelfvertrouwen heeft.

Ik ken ook geen enkele man die kwijlt over een thigh gap, de mannen die ik ken willen Nigella Lawson of nog beter, Kim Kardashian. Ik geloof ook niet dat het magere schoonheidsideaal er is omdat wij vrouwen wilen zijn zoals mannen ons willen zien. Mannen houden hier helemaal niet van. Het gaat veel verder dan dat, het heeft te maken met smetvrees, hygiene en het idee dat je moet afzien om aanzien te genieten. Je moet honger hebben, afzien met sporten en dat volhouden, dan benijd iedereen je. Met je mond vol genieten en je niet druk maken dat is veel te gemakkelijk.

 
Quote:
Het is ook bekend dat er een categorie mannen is die vrouwen dik willen voeren en ze dik willen houden om ze emotioneel afhankelijk van hen te maken en zeker te weten dat ze die vrouw voor zichzelf kunnen houden.


@ Indigo: ja dat zijn de feeders. Ik ken wel ook het scenario van moeders die aan hun zwaar obese zoons het obeesmakende eten blijven aandragen zonder enige reserve. Ik weet nog dat er vroeger het programma Jambers was en dat keek ik eens met mijn anorexische huisgenote. Maar die liep zwaar geergerd weg bij het zien van de aflevering over feeders. Zeggend: ¨don´t they have any self respect¨ (ik was er nog niet achter of ze nou echt anorexisch was of niet, maar dat was toch wel een teken aan de wand). Dat vergeet ik nooit meer. Ik was vooral ook boos, maar niet boos genoeg om niet meer te kijken, maar dan op die moeder vooral die haar zoon maar het eten bleef aandragen in grote getalen.

 
Ik vind het zo jammer dat ik het niet terug kan vinden, zodat ik het met jullie kan delen, maar ik heb eens een aflevering van (volgens mij) metropolis gezien waarin Cubaanse vrouwen aan het woord waren. Ze waren zeker niet beïnvloed door westerse schoonheidsideaal (voordeel van communistisch Cuba), maar wat veel belangrijker was, ze wisten dat ze sexy waren en dat straalde er vanaf. Deze vrouwen waren zich bewust van het feit dat mannen vrouwen begeren en maakten ongegeneerd gebruik van deze kennis (kennis is macht :) ). Dit maakte ze ook aantrekkelijk, zelfverzekerd en zorgen over hun proporties maakte ze zich helemaal niet, ze waren trots op hun lichaam en ze waren er in alle variaties.

 
Ik ben misschien wat primitief denkend maar er aantrekkelijk uit zien in de zin van een gezond schoonheidsideaal koppel ik aan vruchtbaarheid. Dat mijn vriend Valentina te jongensachtig vindt, omdat zij geen heupen heeft naar zijn mening heeft volgens mij alles te maken met vruchtbaarheid. Meeste mannen die ik ken houden van vrouwen met heupen. Heupen associeer ik met het krijgen van kinderen. Om dan aan het ideaal van mannen te willen voldoen is toch niet raar? Ik denk dat Mike vooral bedoeld dat wij vrouwen als valentina niet als ideaal moeten zien en als wij dit wel doen, dat wij hier toch ons moeten resetten. Het ideaal a la Lonneke, Valentina etc. laten varen brengt ons waarschijnlijk meer gezondheid en vruchtbaarheid en blijheid. Doutzen zei ooit bij pauw en witteman dat ze wel eens een bitterbal neemt maar daarna wel 2 uur naar de gym gaat. om dat van een gezond lichaam te spreken?

Ik hou zelf van mannen met sterke armen. Ik bedoel dan niet opgepomt sterk maar sterk door arbeid. ik ken genoeg vrouwen die een man niet zozeer aantrekkelijk vinden om hun uiterlijk maar om wat ze bereikt hebben. Dat vinden veel mensen fout. Ik vind het prima en logisch verklaarbaar.

 
Dat zou heel goed kunnen, in elk geval zal de strekking van dit verhaal hetzelfde zijn. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt met schaamhaar iklustvet. Dat belachelijke streepje wat er maximaal over mag blijven, omdat het anders te dierlijk is waarschijnlijk is ook een vervreemding van de natuur en 'aardse' seksualiteit, maar inderdaad dwalen we af...

 
Quote:
Ik hou zelf van mannen met sterke armen

Kan ik me wel in vinden, mannen met draagkracht! (en een lekker kontje)

 
Wat ik me wel afvraag, onze bouw is gewoon smaller dan de primitieve mensen . Hun bouw was breder en dan is automatisch alles "groter". Mijn bovenlichaam heeft ook een smalle bouw, ik heb geen hele smalle heupen (97 cm) en ook geen smalle schouders maar heb altijd gehad dat mij sleutelbenen een beetje uitsteken en mijn ribben -gedeelte is ook smal. Mijn benen zijn in verhouding wat steviger en als ik wat aankom dan is het meest altijd daar. Grrr Mijn gezicht is ook fijn en vooral onder vrij smal maar gelukkig ben ik gezegend met een mooie huid en wordt ik soms wel 6 jaar jonger geschat dan ik werkelijk ben.Als je "goed "aankomt (dwz door vetrijk voedsel) gaat het in je bot en spiermassa wordt gezegd.

Ik denk dat als Mike mij ziet dat hij ook vind dat ik licht-ondervoed eruitzie. Maar aangezien de juiste vetten naar je spier en botweefsel en niet naar jje vetweefsels is dat toch gewoon hoe je bent, door je structuur die je hebt meegekregen?

BTW kaasmeisje, vrouwen die er het mooist uitzien in hun gezicht als ze wat ouder zijn, zijn vaak wat molliger let maar eens op.

 
Iklustvet, Tanja en kaasmeisje,

Bedankt, dat is inderdaad precies wat ik bedoelde en wilde zeggen! De opmerking van Indigo dat vrouwen niet naar mannen moeten luisteren als het over uiterlijk gaat, want dat lijdt toch alleen maar tot stress, is ronduit bespottelijk!

Mike

 
Maar Mike, het is wel zo, het levert stress op als je naar mannen gaat luisteren! Want toen ik begon af te vallen was het (vooral mannen): "nou niet meer gewicht kwijtraken he! Blijft er nog wel wat over? Goh, je wordt wel erg slank he!" En toen ik, met lengte 1.68 66 kilo woog, was het (weer die mannen): "je bent wel wat stevig he. Jij houdt wel van lekker eten, of niet? Jij bent grof gebouwd! In die broek heb je een dikke kont". Nou daar kon ik het dan mee doen :?

 
Ik vind de opmerking van Indigo niet bespottelijk hoor, terwijl ik ook een man ben

Je hebt mannen die mama missen of gemist hebben en vrouwen zoeken met grote borsten en ietwat gezet.

Je hebt mannen die juist weer magere vrouwen mooi vinden.

Je hebt mannen die dit of dat mooi vinden.

En als vrouwen daaraan moeten voldoen dan worden ze toch onzeker.

Want naar welke man moet je dan luisteren?

In culturen worden nekken opgerekt, voeten verkleind,schoteltje in lippen geplaatst, bilimplantaten gezet, om aan een ideaal te voldoen en om een partner te vinden.

Dus naar wie luisteren die vrouwen dan? En is dat zo gezond allemaal?

Beter is om op de binnenkant van iemand te letten.

 
Voor ieder van jullie die mijn woorden verkeerd opvatten, hier citaten van vrouwelijke forumleden die mij wel hebben begrepen:

Quote:
Ik ken ook geen enkele man die kwijlt over een thigh gap, de mannen die ik ken willen Nigella Lawson of nog beter, Kim Kardashian. Ik geloof ook niet dat het magere schoonheidsideaal er is omdat wij vrouwen wilen zijn zoals mannen ons willen zien. Mannen houden hier helemaal niet van. Het gaat veel verder dan dat, het heeft te maken met smetvrees, hygiene en het idee dat je moet afzien om aanzien te genieten. Je moet honger hebben, afzien met sporten en dat volhouden, dan benijd iedereen je. Met je mond vol genieten en je niet druk maken dat is veel te gemakkelijk.

(Iklustvet)

Quote:
Ze waren zeker niet beïnvloed door westerse schoonheidsideaal (voordeel van communistisch Cuba), maar wat veel belangrijker was, ze wisten dat ze sexy waren en dat straalde er vanaf. Deze vrouwen waren zich bewust van het feit dat mannen vrouwen begeren en maakten ongegeneerd gebruik van deze kennis (kennis is macht). Dit maakte ze ook aantrekkelijk, zelfverzekerd en zorgen over hun proporties maakte ze zich helemaal niet, ze waren trots op hun lichaam en ze waren er in alle variaties.

(Tanja)

Quote:
Meeste mannen die ik ken houden van vrouwen met heupen. Heupen associeer ik met het krijgen van kinderen. Om dan aan het ideaal van mannen te willen voldoen is toch niet raar? Ik denk dat Mike vooral bedoeld dat wij vrouwen als valentina niet als ideaal moeten zien en als wij dit wel doen, dat wij hier toch ons moeten resetten. Het ideaal a la Lonneke, Valentina etc. laten varen brengt ons waarschijnlijk meer gezondheid en vruchtbaarheid en blijheid.

(kaasmeisje)

Gebruik mijn woorden dus niet om nog neurotischer te worden over je lichaam dan je al bent. Heel jezelf en vier je vrouwelijkheid!

Mike

 
Mike wil je ook nog even kijken naar mijn post wat betreft botstructuur en er te slank, ondervoed uitzien..?

Quote:
Als je "goed "aankomt (dwz door vetrijk voedsel) gaat het in je bot en spiermassa wordt gezegd.

Ik denk dat als Mike mij ziet dat hij ook vind dat ik licht-ondervoed eruitzie. Maar aangezien de juiste vetten naar je spier en botweefsel en niet naar je vetweefsels is dat toch gewoon hoe je bent, door je structuur die je hebt meegekregen?"


Of zie ik t verkeerd?

Quote:
Maar Mike, het is wel zo, het levert stress op als je naar mannen gaat luisteren! Want toen ik begon af te vallen was het (vooral mannen): "nou niet meer gewicht kwijtraken he! Blijft er nog wel wat over? Goh, je wordt wel erg slank he!" En toen ik, met lengte 1.68 66 kilo woog, was het (weer die mannen): "je bent wel wat stevig he. Jij houdt wel van lekker eten, of niet? Jij bent grof gebouwd! In die broek heb je een dikke kont". Nou daar kon ik het dan mee doen


Zit denk ik ook wel nu in onze cultuur. Letten op uiterlijkheden, lichaam, uiterlijk, auto`s, huizen etc En overal maar commentaar op hebben en maar wat te zeggen te hebben. Al dat commentaar lekker met een grote korrel zout nemen. Je weet zelf hoe jij je t prettigst voelt en dan straal je dat ook uit.

 
Mike, bedankt voor je toelichting.

Debsy, ik ben verbaasd dat je dit soort opmerkingen van mannen hebt gekregen. Erg vervelend. Ik weet wel dat de mensen waarvan ik mindere leuke opmerkingen heb gekregen of mij ronduit vervelend hebben behandeld jaloers op mij waren. Maar dat waren vooral vrouwen. Toen ik dertien was en de eerste keer uit ging met mijn wat oudere vriendinnen vroegen jongen of ik ze op het nachtkastje heb laten liggen. Er zitten altijd hufters bij. Ik denk dat je wel naar de juiste mannen moet luisteren. Genoeg hufters en trutten in de wereld.

Vandaag jarig, een dikke vette makreel gegeten met quinoa en witlof. als toetje volle kwark gemend met slagroom. Langleve slagroom!

 
Quote:
Of zie ik t verkeerd?


Met de skeletstructuur die je vanaf je 8e hebt ontwikkeld zul je het moeten doen. Wel is het zo dat je letterlijk en figuurlijk toch iets kunt uitdijen, voor zover je bottenstructuur dit toelaat.

Mike

 
Zelf vind ik de foto's van ReneeRenee Zellweger - Bridget Jones duidelijk maken dat iemand met dezelfde bottenstructuur er heel wat voller en vrouwelijker uit kan zien.

Tyra Banks, is heel wat voller, dan in haar modellentijd. Het staat haar niet verkeerd. Zelfde bottenstructuur!

 
Quote:
Zelf vind ik de foto's van ReneeRenee Zellweger - Bridget Jones duidelijk maken dat iemand met dezelfde bottenstructuur er heel wat voller en vrouwelijker uit kan zien.


Dat is een toename van vet op de botten, niet van de botten zelf.

Quote:
Tyra Banks, is heel wat voller, dan in haar modellentijd. Het staat haar niet verkeerd. Zelfde bottenstructuur!


Toen hongerde ze zichzelf uit, nu niet meer. Het kan ook zijn dat haar schildklier hierdoor een opdonder heeft gekregen, waardoor ze meer vet vasthoudt. Dit overkomt nl. menige vrouw die zichzelf voortdurend op strenge uithongeringsdieten zet, daarom komen er naderhand meer kilootjes terug dan eraf waren gegaan.

Mike

 
Ik heb ook al begrepen dat je bottenstructuur niet kan toenemen. Maar met bovenstaande voorbeelden wil ik zeggen dat je achter het excuus: 'zo ben ik eenmaal gebouwd' niet kan verschuilen. Misschien speelt het wel voor een deel mee. Misschien weet Mike of anderen dat beter. Maar in mijn omgeving zie ik vaak genoeg mensen zeggen: 'zo ben ik eenmaal'. Heel handig om niet je verantwoordelijkheid te nemen.

Bij aankomen of afvallen is het misschien ook wel een kwestie van tijd. Soms lees is ik op het forum dat iemand hier een maand volgens WAPF eet en vertelt dat hij/zij nog niks is aangekomen.

 
Hoi Kaasmeisje,

Ik quote San. Maar goed ik heb ook wel de nodige opmerkingen gehad over mijn figuur.

Toen ik wat voller en vrouwelijker was at ik veel ongezonder dan nu. Nu eet al zeker een jaar WAPF en ben amper aangekomen (ik was te dun geworden na mijn zwangerschappen) maar heb t idee dat ik nog steeds slecht mijn voedsel opneem dus er is nog werk aan de winkel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan