Brood

Mojita ja genoeg andere verslavingen ook nog ;) haha

Alleen lijkt koffie mij minder slecht, zolang je er geen suiker en zooi in doet?

Hou het wel bij theeleuten 8)

 
Ik ben ook altijd brood verslaafd geweest en nog vindt ik de geur echt heerlijk en is stokbrood met brie mijn droom maaltijd..waar ik dus ook vooral alleen over mag dromen van mijzelf.

Brood is idd een verslaving,een verslaving waar ik gelukkig al heel lang vanaf ben..ik eet al heel lang geen brood meer maar die drang blijft toch wel ergens hangen..best vreemd ofniet?

 
Herkenbaar hoor I-Ilady.

Een lekker stuk Mennobrood en een laag boter met koudgeperste olijfolie erover heen met mozzarella kaas erop ;) grrrrrr

Weet niet of het perse alleen verslavend is, maar ook gewoonweg lekker vinden.

 
@I-Lady,

Eet je dan wel nog andere op granen gebaseerd voedsel(incl.producten waarin deze verwerkt zijn)?

Het gaat hier echt om verslaving ,dus verlangen naar chemische stofjes in je hersenen(wellicht weet je dit allang,maar toch).

Daarnaast kun je ook de emotionele 'veslaving'hebben waarbij je verlangt naar de leuke momenten waarop je dan toevallig ook brood at.

Verlangen naar brood zie ik als verlangen naar cigaretten,je verlangt naar troep en je hier bewust van zijn zou vlodoende moeten zijn om er geen verlangen meer naar te hebben.

ad

ad

 
Je hebt wel degradaties in deze brood/troep toch Ad?, zoals Menno brood/zuurdesembrood of vooral tarwekiembrood is dan nog het beste als je brood eet?

 
Zelf ben ik ervan overtuigd dat we dan spreken over een minder slechte versie.Maar minder slecht is niet goed.

Maar goed ,iedereen maakt hier z'n eigen keuze in op basis van wat men weet en/of de tijd die men wilt besteden aan extra bereiding of aanschaf etc.

Ik zelf mis het niet en zoek ook niet naar bepaalde 'alternatieven'.

ad

 
Dat verlangen naar brood ken ik ook maar te goed. Was eens een periode dat ik dat gewoon te lekker vond om te laten staan en in het begin kan het moeizaam gaan, maar nu heb ik daar geen moeite mee om te laten staan.

Gezondheid,

 
Jordy, hoe jij het zo beschrijft het Menno brood mmmm.. Ik krijg gelijk trek :D

Verder kan ik brood makkelijk laten staan zou het niet in willen ruilen voor kefir of vette yoghurt.

 
Ad:nee absoluut niet! ik kan niet tegen gluten dus ik eet helemaal geen graanproducten...mischien is het inderdaad wel emotioneel...herrinering aan vakantie ofzo..ik weet het niet.Als ik er aan denk loopt het water me in de mond..

Ik lieg mischien..eet nog wel basmatirijst..maar valt dat ook onder graanproducten?

 
Oh ik snap het heel goed, vers gebakken brood ruikt heeerlijk

Gelukkig ben ik verder nooit een broodfan geweest, en heb ik er totaal geen moeite mee om het te laten staan. Als kind vond ik het al niet lekker, net als pasta en margerine trouwens, zouden kinderen intuïtief weten wat wel en niet goed voor ze is?

 
Cham niet gelijk nu veel brood inkopen he haha :P

Maar genoeg opties om die ongezonde broodproducten te vervangen inderdaad,zoals een vette,volle yoghurt ja is ook mmmmm ;)

Rijst is een pseudograan en bevat ook bepaalde concentraties van iets wat niet helemaal goed is volgens mij, maar is verder vrij safe vooral als je het vergelijkt met de bekende tarwe/granen etc

 
Bij mij veroorzaakt het inderdaad hoofdpijn, als ik brood eet heb ik een een uur later hoofdpijn met vervelende steken

Met rijst en aardappel heb ik er minder snel last van.

 
Het gaat niet alleen maar om brood maar om de grondstof ervan.Meestal is dat tarwe en dus ales waar tarwe inzit zou vermeden moeten worden.Denk ook aan kruisbesmetting.

Rijst en aardappel veroorzaakt dus ook nog klachten....dus!!!

mensen zijn verward omdat ze altijd maar op informatie van anderen zitten te wachten die dan vertellen wat gezond zou zijn.Ze blijven maar steeds weer bij de dezelfde bronnen zoeken naar de antwoorden op wat nu gezond zou zijn.draaien in cirkeltjes en geen definitieve keuzes maken.

ad

 
Voor diegenen die echt zo moeilijk zonder brood kunnen, heb ik een hele mooie tip (ook al op het receptenforum gezet): zie de website Eetgoedvoeljegoed. Staan heerlijke recepten op voor brood, vooral die voor amandelmeelbrood is heel lekker (dus geen gluten en granen maar een eiwitrijke noot! in combinatie met kokosolie en eieren, als dat niet Weston Price-proof is, weet ik het niet meer ;-)). Ik heb gisteren voor het eerst haar amandelmeelpannenkoeken gebakken en die vanochtend gegeten maar nog steeds geen trek! (nou ja, klein beetje dan). Dus mijn bloedsuikerspiegel is o.k. na die maaltijd. Echt een aanrader! Ook (of moet ik zeggen: juist) voor diegenen die last hebben van lactose, gluten, suiker, e.d. Het bewijst maar weer dat je juist HEERLIJK kunt eten als je allergieën hebt, sterker nog, die allergieën wijzen je eigenlijk de weg die je voeding zou moeten gaan ... ;-)

 
Ik weet heel goed dat het niet alleen brood is, maar alle tarwe en alles met veel koolhydraten. Misschien niet zo handig geformuleerd.

Van suiker krijg ik ook hoofdpijn bijvoorbeeld. Dus ik eet het allemaal niet meer en als ik dat bij hele hoge uitzondering wel doe, tja dan weet ik wat de gevolgen zijn. Zeker wel definitieve keuzes hier ;)

 
Anaclara, teveel noten is ook niet goed voor je!

Probeer niet vast te houden aan het idee van brood als lunch of ontbijt maar ga voor heel iets anders. Bijv engels ontbijt met eieren en worstjes (zonder de toast en bonen in tomatensaus) of voor volle yoghurt met slagroom en kaneel. Of maak wat extra avondeten en eetje restje tussen de middag (niet opwarmen in de magnetron)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan