Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Oh Jan Roos.... Wat ben je soms toch een ontiegelijke spuit 11!

Het feit dat Irene van den Brekel vanuit de NPO inmiddels al jaren bezig is met het produceren/pushen van Marxistische D66 propaganda middels programma's als "Koefnoen" en "Zondag met Lubach" is iets wat in 2019 al meermaals door Robert Jensen is aangekaart!

Maar goed, Jan Roos was ook iemand die in het begin van de Corona plandemie zo'n felle kritiek had op Robert Jensen!

In mijn ogen is Jan Roos een zelfvoldane azijnpisser die iets te vaak, en geheel onterecht, overtuigd is van zijn eigen gelijk!

Ik vind Jan Roos een prima vent! Ookal is hij op bepaalde punten 'nog' niet wakker genoeg...

Ik zie rechts langzamerhand wel een beetje wakker worden inmiddels. Joost Niemoller zie ik ook meer zinnige dingen zeggen.

Kevin

https://www.foxnews.com/politics/trump-signs-executive-order-on-social-media-companies

Joost

Tja ik weet het niet zo met die Jan Roos. Hij komt op mij voornamelijk over als een negatieveling die met de wind mee waait die op dat moment staat. Daarbij zit hij erg vast in bepaalde kaders en kijkt hij niet daadwerkelijk objectief naar de wereld om hem heen. Mensen zoals Jan Roos zouden zonder dat ze het zelf weten zomaar als "useful idiot" kunnen worden ingezet voor een of andere agenda.

Hij brengt zelden echt eigen nieuwe inzichten. De topics waar hij commentaar op levert zijn tot nu altijd zaken die door anderen al zijn blootgelegd.  Vorige jaar bijvoorbeeld heeft Robert Jensen de leugens en corruptie van de main stream media als geen ander in Nederland blootgelegd. Jan Roos is op die bandwagon gesprongen en kreeg daardoor een stoel bij diverse alternatieve media om zijn verhaal te doen. Worden wij er echter zelf wijzer van? Verkrijgen we nieuwe inzichten?

Hij komt ook uit de GS/Powned-hoek en heeft een wekelijkse column bij DDS, progressief rechts dus. Hij is idd ook op de FvD-bandwagon gesprongen nadat hij zelf genadeloos verloor met zijn eigen partij.

Mike

Nee ik bedoelde gewoon dat ik z'n persoonlijkheid wel mag, maar verder boeit mij het niet zo wat die man precies denkt.

Ik irriteer me mateloos aan rechts-progressief! Dat heb ik weleens vaker gezegd hoe kinderachtig ik sommige vind inclusief die lui van Up Network. Ze hadden die Kim Boom er ook niet bij moeten halen, dat verlaagde het niveau sws al...

Kevin

Laat staan het besturen van een schip, zoals we toen zagen in Italië met die migranten... het paard van Troje binnenhalen...

Kevin

Up! Network is wat mij betreft GIGANTISCH door de mand gevallen de afgelopen tijd.

Ik had het volgende commentaar onder hun item van 22 Maart gezet:
Ik moet zeggen dat ik dit item zeer teleurstellend vind. Waar jullie normaal een scherpe visie hebben en veel moeite doen om gegevens dieper te onderzoeken, gaan jullie in deze kwestie compleet mee met het geschepte narratief van de main stream media en dragen jullie ook actief bij aan het in stand houden van een paniek stemming onder de mensen! Niet constructief maar destructief! Jensen wordt nu gewoon even weg gezet als een complotgekkie die zelf maar Corona mag krijgen... Is dat daadwerkelijk het niveau? Want jullie komen daar wel erg dichtbij met de uitspraken rond minuut 29... Waar is jullie anderzins scherpe blik en behoefte aan waarheidsvinding in deze? Waar zijn de kritische vragen over de cijfers en de methodiek waarmee die cijfers tot stand zijn gekomen? En dan nog deze: "Veiligheid is een voorwaarde van vrijheid"??? Een dergelijke zin had prachtig in de Soviet propaganda van de jaren 80 kunnen passen! Veiligheid is een vaag en breed begrip en in communistische landen worden onder het mom van "burgerveiligheid" de meest draconische dictaturen bedreven. En kijk eens, de zaken die in Noord Korea en China gebeuren, dringen nu ook door in onze samenleving.. Kliklijnen en drones met gezichtsherkenning in Noord Holland, torenhoge boetes bij sociaal contact.... Lekker hoor die veiligheid!

T5srbtp3h7azky0skrlw9b20dhimyp6o9.jpg

De nieuwe censuur
brecht_arnaert

Op 16 juli 2019 verkreeg Facebook een patent op iets wat “shadowbanning” heet. Dit is een algoritmische techniek die ervoor zorgt dat wanneer u iets post dat Facebook niet bevalt, dit niet door anderen gezien wordt, en dit zonder dat u daar weet van hebt.

U mag uw mening dus zoveel spuien als u wil – mijn mening, bijvoorbeeld, is dat het bestaan van virussen niet eens bewezen is – maar het punt is dat die mening niét evenveel verspreid zal worden als de opinie dat vaccinatie verplicht zou moeten worden, om maar iets te noemen. FB doet zich dus graag voor als een neutraal platform dat mensen louter met elkaar in contact brengt, maar dat is niet zo: “The Zuck” heeft een agenda, en dat zal u (niet) geweten hebben.

Facebook is trouwens niet de enige die hypocriet is over de eigen agenda. In een recent interview voor CNN gaf Susan Wojcicki, diensthoofd bij YouTube, toe dat het platform actief alle meningen verwijdert die in strijd zijn met de opinies van de WHO. Dat mag in uw ogen “nog maar normaal” lijken, maar niet als u weet dat diezelfde WHO zwaar gesponsord wordt door de Bill & Melinda Gates Foundation, die zware private belangen heeft in de vaccinatie-industrie.

Als ik dus zeg dat men hypocriet is over de eigen agenda, dan bedoel ik niet dat die platformen niet het recht zouden hebben om meningen te verwijderen waar zij niet akkoord mee zijn. Tenslotte zijn het private bedrijven, en wie met hun beleid niet akkoord is, tja, die gebruikt hun diensten dan maar beter niet. Al die klagers over YouTube: begin uw eigen videoplatform. Ooit was IBM de grootste. Nu is het Apple. Dingen veranderen. Niets is in steen gebeiteld.

Neen. Het probleem zit elders, en wel in het feit dat men doet alsof de opinies die men verwijdert in strijd zijn met één of andere publieke “consensus”. Dat klopt niet. Over vaccins bijvoorbeeld, is er helemaal géén consensus, zélfs niet in de wetenschap. Er is véél debat, maar dat laat men via de eigen kanalen liever niet aan bod komen. Om evidente redenen. Het probleem is dus niet censuur, maar propaganda: de werkelijkheid eenzijdig voorstellen.

Mocht het hen écht te doen zijn om het informeren van mensen, dan zou men de leugen náást de waarheid zetten, en mensen laten leren van het contrast. Sterker nog: men zou mensen aanleren hoe ze kritisch kunnen denken. Met hun technologie kan dat niet heel erg moeilijk zijn. Mochten de FAANG zich samen inspannen om aan de hele wereld de honderd grootste denkfouten aan te leren, dan is dat een feit.

Maar dat wil men niet. Men wil domme schapen, die geloven in het systeem. Massa-mensen, die niet meer zelf nadenken, en zichzelf enkel nog definiëren in termen van producent (“ik werk voor bedrijf X”) of consument (“ik ben gaan shoppen”). Eén keer in de vier jaar stemmen voor wie u legaal mag bestelen, en ondertussen uw lijf laten volspuiten met gif, zodat Big Farma er ook nog eens aan verdient. En ze leefden nog lang en gelukkig. Of nee, zelfs dat niet.

Uw systeemongelovige,

Brecht Arnaert

Nog meer fake news vd NOS,

https://nos.nl/artikel/2336333-trump-kon-altijd-rekenen-op-steun-uit-militaire-kringen-nu-is-er-felle-kritiek.html

Deze vrouw Candace Owens snapt het probleem van de zwarte bevolking. Iets waar ik op dit forum vaker over heb gelezen en dat is het nemen van je eigen verantwoordelijkheid. Maar als je dat als blanke man zegt, dan weet ik al wat het antwoord is. Zij legt in de laatste paar minuten uit waar de angel zit bij “black community” maar je moet hem er wel zelf uittrekken. Ze zegt ook dat dit blm gebeuren te maken heeft met de verkiezingen en de rol van de media hierin. Hopelijk kan ze een voorbeeld zijn.
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JtPfoEvNJ74

Forum statistieken

Onderwerpen
4.540
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan