hoi Bewust: hierover:
Ik weet namelijk niet in hoeverre die informatie betrouwbaar was.
Het is wel belangrijk dat jij de informatie die je krijgt over de allergieen van je zoontje: dat je die betrouwbaar vindt: anders heb je niets aan de uitkomsten van een test. Nu permitteer je het je nog om te denken: ´Mijn zoon heeft die allergieen misschien nu helemaal niet´ opgeteld bij je eerdere ervaring dat je zoontje ineens van zijn eczeem af was toen je weer alles ging eten. Ik snap wel dat je twijfelt vanwege de observatie van dat je zoontje van zijn eczeem af was in Egypte toen je alles weer ging eten. Maar later gingen de klachten wel weer over op de luchtwegen en dan die verstoppingsklachten.
Wat ik nog kan toevoegen, is dat ik zelf ook veel resonantietesten gedaan heb op allergieen. Electroacupunctuur, bioresonantie, SCIO naast bloedtesten: als ze hetzelfde onderzochten, kwam de testen bij mij allemaal wel ongeveer op hetzelfde uit qua allergieen (IgE-waarde in het bloed) /overgevoeligheid (IgG-waarde in het bloed). Ik geloofde de uitkomsten van de testen wel, maar toch nam ik heb niet zo nauw: ik dacht: het zal zo´n vaart niet lopen als ik toch nog in mijn geval tarwe, melkprodukten etc. eet. Ik had wel een scala aan klachten: maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat ze gelinkt waren aan die allergieen en overgevoeligheden. Totdat bijv. een holistische tandarts me nog een keer op het hart drukte dat ik echt alle melkprodukten moet laten staan, wilde ik dan geen last hebben van in mijn geval mijn hoofdholten (ontstoken kaaksinuus drukte op mijn kieswortel).
Ik val -nu toch maar voor de laatste keer- in herhaling: maar ik zou echt die allergieen (IgE-bloedwaarde) en voedselovergevoeligheiden (IgG-bloedwaarde) (zeker tarwe, melk, soja en in jouw zoontjes geval nog wat extra wat je al zei) en eventuele problemen met gluten -zowel de IgE- als de IgG-waarde- in het bloed van je zoontje laten onderzoeken gewoon om deze autoimmuunreacties met een gerust hart uit te sluiten. Gesteld dat jij die testuitkomsten wel beschouwt als betrouwbaar: anders zit je weer je kostbare tijd en energie te vergooien.
Als je allergisch/overgevoelig bent voor een bepaalde stof en je blijft die stof vanaf kindsbeen eten, dan zal het immuunsysteem steeds meer om zich heen gaan slaan en zo ontstaan autoimmuunziekten en als dat blijft doorgaan, nodigen ze ook weer andere autoimmuunziekten uit. Er zijn mensen die beweren dat allergieen / overgevoeligheden over kunnen gaan. Misschien is die mogelijkheid er: -in elk geval op het niveau van de klachtenverlichting-, maar bij mij heeft het zo in elk geval niet uitgepakt. Ik heb er alleen maar spijt van dat ik toen ik klein was niet al wist dat ik allergisch voor tarwe en melk was: die allergieen / voedselovergevoeligheden die leiden tot het aanvallen van lichaamsdelen. Dat is echt niet goed voor de gezondheid als dat zo jaar in jaar uit doorgaat.
Nog een toegift over gluten: de moleculaire structuur van gluten schijnt te lijken op die van het weefsel van de schildklier. Als je gluten eet en je bent overgevoelig voor gluten, dan gaat je lijf die gluten aanvallen maar ook de schildklier. En de schildklier speelt ook een grote rol bij de snelheid van je spijsvertering: m.a.w. hier kan ook de verklaring liggen voor de verstoppingsverschijnselen van je zoon.