Chronische obstipatie bij kind

Zoeken op die bacterie geeft toch wel resultaat hoor. Schimmels kunnen idd een rol spelen. Maar kinderziektes ook. En je zegt dat ie vaccinaties heeft gehad. Kan heel goed met elkaar te maken hebben. Denk aan zware metalen.

https://www.researchgate.net/publication/301334780_Zwarte_verkleuringen_in_het_kindergebit

http://www.voedingisgezondheid.nl/vaccinaties

In de loop der jaren heb ik verschillende produkten gebruikt. Pas als ik een ontlasting-test deed kon ik zien of er verbetering was opgetreden. Ik voel het niet. behalve de enzymen die heb ik goed gevoeld.
Momenteel gebruik ik Pediaperm. www.nutriphyt.be. Daar zitten enzymen en probiotica in en nog meer Ingrediënten.
Als ik dit product intik komen er allerlei aanbiedingen van firma,s die het verkopen. Ik zoek dan uiteraard de goedkoopste. Volgens mij hebben ze iets dergelijks ook speciaal voor kinderen.
Maar of dat speciaal nodig is weet ik niet. Ik neem ook zelf beslissingen wat dat betreft.
Dat komt mede omdat een dokter ook niet voelt wat jouw zoontje voelt. Als moeder heb je daar veel meer zicht op.

Alle ziektes beginnen in de darm.
Ook zonder een test is het goed om tarwegluten te vermijden. Ik heb een boek over die gluten en waarom je ze niet moet nemen Tarwe is aan alle kanten gemanipuleerd en is de oertarwe niet meer.
Drinken jullie melk? Uit de winkel of rechtstreeks van de koe? Er zijn hele verhalen te vinden waarom mensen geen melk zouden moeten nemen, maar geitenmelk valt bij veel mensen beter.
Ik neem dus geitenmelk,(winkel) soms van de bioboerderij, geitenyoghurt (winkel) , geitenkaas en boter.
Produkten waar koemelk inzit neem ik niet.
Koemelk is zo,n product waar je ook zonder een test mee kunt stoppen in zijn geval.
Mensen worden plotseling ziek (kanker bv) zonder dat ze daar ooit iets van gemerkt hebben.

Je zei volledig gevaccineerd. Zie onderstaande uit de link die ik hier plaatste. Wellicht ook handig om het topic vaccinaties op dit forum te lezen. Of de obstipatie hier direct mee te maken heeft durf ik niet te zeggen. Maar jullie tanden zouden wellicht het gevolg van vaccins kunnen zijn.

Uit wetenschappelijke studies is volgens de WAPF (Weston A. Price Foundation) gebleken dat mensen die zijn ingeënt tegen ziektes als de mazelen, bof, rodehond, kinderpokken, gordelroos en de griep tot vele weken of maanden na vaccinatie zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde mensen kunnen besmetten.

Gevaccineerde mensen dragen bovendien ziektes achter in hun keel met zich mee en kunnen anderen besmetten terwijl ze zelf geen ziekteverschijnselen hebben.

“Vele studies laten zien dat kinderen tot enkele weken of zelfs maanden na een inenting andere mensen kunnen besmetten. Ouders die hun kinderen laten vaccineren kunnen anderen dus in gevaar brengen,” legt filmmaker Leslie Manookian uit. Met haar award-winnende documentaire ‘The Greater Good’ hoopt ze een dialoog los te maken over de veiligheid van vaccins.

Zelfs in gebieden waar de gehele bevolking is gevaccineerd, doen zich uitbraken voor van kinkhoest, mazelen en rodehond. Mensen die zich laten inenten tegen de griep lopen in de toekomst meer kans om ziek te worden, klinkt het.

“Alle kinderen en ouders die worden gevaccineerd, zouden twee weken in quarantaine moeten worden geplaatst,” zei voorzitter van de WAPF Sally Fallon Morell. “Dit is de minimale tijdsduur die nodig is om de overdracht van besmettelijke ziektes te voorkomen.”

Het gemak van De Roode Roos (google) is dat je daar in 1 oogopslag een heleboel supplementen ziet met de prijs erbij.
Maar als je geen orth. mol. arts bezoekt die een eerste recept doorgeeft dan kun je daar niet bestellen.
Momenteel heb ik een nieuw produkt gevonden dat ik ga kopen maar is dan weer niet te vinden bij De Roode Roos. Er zitten heel veel verschillende stammen probiotica in.
Maar zoals gezegd, handig om te zoeken.
bv Enzym-complex of Probiotica. Het nieuwe produkt heet DPP-IV enzyme+Complex van Bio Vitaal.
Dat ga ik dan samen nemen met Pediaperm.

Ken je het produkt natriumBicarbonaat. Is voor heel veel dingn te gebruiken.
Wordt hierboven genoemd om te detoxen (ayurveda) Dit kunnen wij gewoon bij de drogist kopen heel goedkoop maar zal een reguliere arts niet kennen (of niet wil kennen).

natriumBicarbonaat neutraliseert juist maagzuur. Bij een tekort wil je dat niet. Ik las trouwens dat he schildklierwaarden verbetert zijn Liesje. Wat goed! Het kan dus wel ?

hoi Bewust, hierover:

Glutentest moet hier wel bekend zijn

De ene glutentest is de andere niet. Er is een wezenlijk verschil tussen een glutenallergie (ook wel Coeliakie) aan de ene kant en een glutenintolerantie/(ook wel) glutensensitiviteit aan de andere kant. Misschien vind je me een zeur: ik heb dit al eerder gezegd, maar ik kan je op een briefje geven hoe het zal gaan. Jij gaat naar een arts: die arts onderzoekt je zoontje op een glutenallergie. Uit de test komt: nee hij heeft geen glutenallergie. En dan lijkt de kous af. Maar die is dan feitelijk helemaal niet af. Want zeer hoogstwaarschijnlijk heeft je zoon een glutenINTOLERANTIE of ook wel glutenSENSIVITEIT genaamd. Het verschil is de duur van de reactietijd van de antistof. Bij een glutenallergie (coeliakie) is sprake van een snelle reactie van de antistoffen in het lichaam op de gluten (ook wel de IgE-reactie in het bloed genaamd) en bij een glutenintolerantie (sensitiveit) is sprake van een langzame reactie van de antistoffen op gluten; ook wel de IgG-reactie (in het bloed) genaamd. Meestal is het zo: bij een tarweallergie is sprake van een onderliggende glutenintolerantie/glutensensitiviteit. Maar die laatste: daar is vaak geen aandacht voor bij de reguliere geneeskunde: die wordt simpelweg niet onderzocht. Dus dan krijg je het bericht dat je allergisch bent voor tarwe, alleen dat betekent dan meestal gewoon ook dat je andere glutengranen moet mijden. Alleen dit kan ik je dan wel zo zeggen, maar dat geloof je pas als je het zwart op wit hebt. Het vraagt namelijk veel offers om ook nog bij andere glutengranen uit de buurt te blijven voor je zoontje: ik weet er zelf alles van. Daarom loont het om het toch te laten onderzoeken. Het is gewoon een lastig concept: voeding mijden die je zoontje meer kwaad doet dan goed. Heel lastig. Ook daar weet ik alles van. Ik heb genoeg leergeld betaald inmiddels op dat punt. De meeste coeliakiepatienten (mensen met een glutenALLERGIE) krijgen diarree van gluten, geen verstopping: daar kan je al aan zien dat je zoon geen glutenallergie heeft.

eiwitvertering moet ik dus gewoon producten met eiwit vermijden? Dat is inderdaad oa vlees toch. Hmm

Bewust: eerder zei je dat uit de testen kwam dat je zoontje allergisch is voor kippen- en schapenvlees(, naast voor zuivel, pinda en tarwe). Probeer te kijken hoe zijn ontlasting is als hij de dingen niet eet waarvan bekend is dat hij er allergisch voor is. En vergelijk dat met de uitkomst als hij die dingen wel eet. 1 voor 1 is het handigst. Het is eigenlijk gewoon simpel qua conclusie: als de verstopping komt van de allergieen/intoleranties veroorzakende voeding: dan gewoon die voeding vermijden. Ik weet dat het helemaal zo simpel niet is. Maar puur als het gaat om een goede vertering: je kunt als mens het beste eten wat je verteert en vermijden wat je niet verteert; want daar krijg je alleen maar last van. Een harde les hoor, ik weet er alles van.

Ik snap wat jij zegt lievergezond. Over die gluten ben ik het eens.
En uiteraard heeft het geen zin om in beginsel voortdurend producten te eten waar hij niet tegen kan.

Ik vraag mezelf alleen af waarom de allergie als oorzaak word gezien terwijl dit eigenlijk gewoon een gevolg is van waar het nu op lijkt vaccins!
Heb je nog ideeën wat kan helpen om dat te verhelpen zodat de allergieën ook over zullen gaan? Dat lijkt mij namelijk de HOOFDOORZAAK! Eerst dat aan pakken iplv eeuwig blijven hangen in een patroon waarvan het probleem elders ligt.

hallo Binc, denken dat je weet wat de oorzaak is van allergieen tovert de allergieen niet 1,2,3 weg. Dat is magisch denken. Ik heb heel wat magisch afgedacht in mijn leven. Ik heb weinig moeite om aan te nemen dat vaccinaties een belangrijke oorzaak zijn van voedingsallergieen. Mogelijk dat ook psychische stress een rol speelt: in mijn geval heb ik ook geen enkele moeite om dat aan te nemen. Alleen: je draait die opgelopen fysieke en psychische schade niet zomaar terug. Dus oorzaken zijn weer iets anders dan oplossingen. Opgelopen fysieke en psychische schade: vergelijk het met groeven in platen. Als ze er eenmaal zitten, dan zitten ze er. Betekent niet dat ik de verhalen van mensen niet aannemelijk vind, die zeggen geen last meer van eerdere allergieen te hebben door een bepaalde leefstijl te volgen. Alleen mij is dat niet gelukt. Ook niet aan de hand van de aanwijzingen aangereikt door dit forum. Daarnaast, doorgaand op gluten: gluten zijn gewoon echt niet goed voor wie dan ook en een voedingswaarde hebben ze al helemaal niet: je zou kunnen zeggen dat antistoffen van een lichaam een signaalfunctie vervullen dat er iets goed niet aan de haak is aan die gluten i.p.v. vervallen in zelfverwijt (´ik deug niet omdat ik niet tegen gluten kan´). Dan ben je er zelf ook nog om die signalen op te pikken of te negeren. Ik heb ze al lang genoeg genegeerd en dat hoef ik niet meer van mezelf. Het is juist aandacht geven aan die allergieen: -ze bloedserieus nemen- die mij de meeste gezondheidswinst heeft opgeleverd tot dusver. Mijn lichaam is niet gek en wijst mij de weg.

Methode 1

Darmreiniging met Wonderolie

Dit werkt het beste als je de avond ervoor iets vettig hebt gegeten zoals pizza met veel kaas. Roer 50 ml wonder olie in een glas warme melk en drink het ‘s ochtends op lege maag. Daarna niet eten of drinken. Na ongeveer een uur begint het te werken. Na elk toilet bezoek moet je water of kruidenthee drinken. Alleen warm water drinken werkt het beste. Na 5 tot 6 toilet bezoek kan je een beetje eten. Als je om 8.00 uur begint, dan ben je rond 13.00 uur klaar en kun je eten.

Wonderolie kun je ook 3 dagen achter elkaar voor het slapen gaan 2 eetlepels nemen. Dit is prettiger voor kinderen en ouderen.

Methode 2

Darm reiniging met Natrium Bicarbonaat / Zuiveringszout

Neem 1-1,5 eetlepel zuiveringszout in een groot glas lauw water en voeg daar 1-2 eetlepels limoensap toe. Roer het tot het zout is opgelost en drink het op lege maag. Na maximaal 1 uur begint het te werken. Na de eerste stoelgang begin je met het drinken van lauw water tot er alleen maar water uitkomt. Daarna stop je met water drinken, wacht nog een half uur ga daarna eten en uitrusten.

Veel slapen op deze dag en warm, licht verteerbaar eten.

Let op:

Mocht er na 1,5 uur nog niets gebeuren dan kun je gewoon gaan eten en de zuivering op een andere dag weer proberen. Wij hebben gemerkt dat bij hoge verzuring tegen lage PH waarde van 4 tot 5, deze reiniging pas na een aantal pogingen begint te werken. De natriumbicarbonaat wordt door het lichaam opgenomen om te ontzuren, dan lijkt het alsof de reiniging niet werkt. Echter stijgt de PH waarde wel. Dat is een voordeel wat wij vaker hebben gemeten.

Je kunt ook PH strips aanschaffen en zelf thuis voor en na een reiniging het verschil meten en bijhouden.

Dit staat bij ayurveda. Zou een goedkope oplossing kunnen zijn.
Maar of het lekker smaakt?

Ik heb het gehad over Hashimoto waardes die bij mij gezakt zijn ten gunste.

Met de schildklier ben ik aan het experimenteren. 15 mg T4/T3, dan een vloeibaar kruidenmiddel, dan weer 15mg T4/T3 en dan Curewell.

Lievergezond je weet er erg veel van.
Mijn probleem is - in het algemeen - dat er zoveel info is dat ik door de bomen het bos vaak niet meer zie. kan het niet allemaal toepassen of een plaatsje geven.
Niettemin blijft er heel veel "hangen". en komt dan opeens toch aan bod. Mede omdat het keer op keer voorbij komt.
Ik wil jullie mening hier nog wel eens over horen.
Ik val nog wel eens in herhalingen maar lijkt me soms handiger voor het hele verhaal.
Goed, ik kan dus niet ontlasten. Zoekende bij ziekenhuizen lees je dan "soms komt het nooit meer goed enz. Maar verder houd hun kennis dan blijkbaar op.
Maar ik konstateer natuurlijk wel dingen die niemand herkent bv dat ik tot 2016 steeds een speciale prikkel voelde en dat ik wist dat ik moest rennen. Inmiddels weet ik zeker dat die prikkel van de lever komt en doe het expres met dat leverdrankje. Vaak heb ik ook het idee dat het spoelen beter gaat (door de extra aangemaakte gal). Doe ik hier allemaal goed aan? ik weet het niet. Mijn galwaardes waren extreem hoog en werden weer oke. Die prikkel is trouwens wel weg, behalve laatst zat er iets in de ham waar ik 3x van naar de WC moest.
Nu het verband met gluten. mijn crackers zijn rogge/spelt en tarwebiskwie. Kennelijk heb ik daar verder geen last van. Echter die gluten vergeet ik niet, vandaar dat ik van morgenstund granen in huis heb zonder gluten, een lekker produkt trouwens. Het lijkt als ik dit in pap verwerk dat mijn ontl. meer is ingedikt maar.... het spoelen gaat moeizamer en dat vind ik niet prettig.
Maar.. Tan zegt steeds je moet zorgen dat het meer indikt enz.
En nu zegt Lievergezond "je krijgt diaree". Het tolt nu in mijn noofd. ik zie een verband resp. een tegenstrijdigheid,
Ik heb toen ik heel jong was wel een slechte stoelgang gehad maar had die al helemaal opgelost. Ik ging gewoon iedere dag - na de koffie - en was nooit ziek. Nog niet trouwens. Zelfs niet verkouden als anderen dat zijn. niets niets niets.
Behalve die echt zeer langdurige diaree na de operatie die ik nog steeds niet kan plaatsen.
Dus resume: ik voel een duidelijk verband van diaree door de lever, ervaar dan dat het spoelen heel goed gaat - ontl. lijkt altijd van heel ver weg te komen, alsof ook mijn dunne darm zich leegt - en dat vind ik zeer prettig. Maar omdat ik ook gluten binnenkrijg kan daar dus ook diaree-achtige ontl. van zijn.
Dus als dat zo is en ik defintief alle gluten weglaat en ik dikkere ontl krijg ben ik daar weer niet blij mee maar is misschien wel beter voor de gezondheid.
Ik hoor via de radio wel eens laatdunkend praten over - dat halen ze allemaal van internet, vaccinaties bv, alsof je daar niet moet zijn. Maar wij weten wel beter.

Misschien moet ik het omdraaien. De lever was uit balans omdat de darmen een half jaar hebben stilgelegen (stoma).
Voor de operatie toonde een ontlasting-onderzoek (eigen initiatief) dat ik Candida had.
Plus dat ik ook jaren tetracycline heb geslikt (huidarts/puistjes) tot mijn 50e.
Omdat ik geen klachten had leek het allemaal oke.
Plus ik heb antibiotica gehad in het ziekenhuis want kreeg een ontsteking. dat heeft lekker kunnen woekeren gedurende een half jaar samen met de candida.
Klinkt logisch vind ik zelf.

Blijft staande de tegenstrijdigheid met dat spoelen.

Veel informatie maar erg bedankt. Ik moet het allemaal nog even goed doorlezen.

eerder zei je dat uit de testen kwam dat je zoontje allergisch is voor kippen- en schapenvlees(, naast voor zuivel, pinda en tarwe).

Hier wil ik wel even gelijk op reageren. Ik weet namelijk niet in hoeverre die informatie betrouwbaar was.

Die test werd 10 jaar geleden in Nl gedaan. Ik weet niet meer hoe maar ik kwam viavia terecht bij een ouwe vrouwelijke alternatieve arts die met een ouderwets apparaat, wat ze uit Duitsland had wat ik me nog kan herinneren, waaraan ze mij had gekoppeld met draden en ik had m'n zoontje van een paar maanden op school en aan de hand van reacties, piepjes geloof ik kwam zei tot deze conclusie.

Wat ik al eerder zei na ongeveer 2 maanden emigreerde we naar Egypte en z'n eczeem op z'n wangen werd minder en ik begon weer van alles te eten en die eczeem verdween.
Later is er nóóit (nog) een test gedaan op allergieën.

Lievergezond,

Volgens mij worden gluten op dit forum niet aangemoedigd om te eten. Voor wat betreft koolhydraten gierst, boekweit, quinoa etc is niks mis mee. Ook gewoon weken zodat fytinezuur eruit is. Ik weet niet wat jij allemaal gedaan en geprobeerd hebt. Het gaat nu om dit jongetje. Niks doen aan de oorzaak en alleen de symptomen behandelen schiet natuurlijk niet op.
Uiteraard krijg je ook te maken met bijnieruitputting. Dus dat behandelen en ontgiften. Nu vind ik het vrij lastig om te bedenken wat voor een jong kind een manier is om te ontgiften. Vetoplosbare vitamine c is een optie. Net als veel kokosolie. Je kan ook aan chlorella denken maar dat zal wellicht te heftig zijn bij slechte eiwitvertering. Dis eerst aan die eiwitvertering werken. Desnoods bijnierextract maar ook daarvan weet ik niet of kinderen dit mogen hebben. Iemand anders die hier iets over kan zeggen?

Dat die eczeem minder werd zou ook te maken kunnen hebben met een minder stress volle omgeving.

Nogmaals, voeding elimineren bij een kind wat nog in de groei is lijkt mij geen optie.

Voor wat betreft de tanden, ik weet niet hoe extreem dit is. Maar zolang als die stoffen in het lichaam blijven is het naar mijn idee dweilen met de kraan open.

hoi Bewust: hierover:

Ik weet namelijk niet in hoeverre die informatie betrouwbaar was.

Het is wel belangrijk dat jij de informatie die je krijgt over de allergieen van je zoontje: dat je die betrouwbaar vindt: anders heb je niets aan de uitkomsten van een test. Nu permitteer je het je nog om te denken: ´Mijn zoon heeft die allergieen misschien nu helemaal niet´ opgeteld bij je eerdere ervaring dat je zoontje ineens van zijn eczeem af was toen je weer alles ging eten. Ik snap wel dat je twijfelt vanwege de observatie van dat je zoontje van zijn eczeem af was in Egypte toen je alles weer ging eten. Maar later gingen de klachten wel weer over op de luchtwegen en dan die verstoppingsklachten.

Wat ik nog kan toevoegen, is dat ik zelf ook veel resonantietesten gedaan heb op allergieen. Electroacupunctuur, bioresonantie, SCIO naast bloedtesten: als ze hetzelfde onderzochten, kwam de testen bij mij allemaal wel ongeveer op hetzelfde uit qua allergieen (IgE-waarde in het bloed) /overgevoeligheid (IgG-waarde in het bloed). Ik geloofde de uitkomsten van de testen wel, maar toch nam ik heb niet zo nauw: ik dacht: het zal zo´n vaart niet lopen als ik toch nog in mijn geval tarwe, melkprodukten etc. eet. Ik had wel een scala aan klachten: maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat ze gelinkt waren aan die allergieen en overgevoeligheden. Totdat bijv. een holistische tandarts me nog een keer op het hart drukte dat ik echt alle melkprodukten moet laten staan, wilde ik dan geen last hebben van in mijn geval mijn hoofdholten (ontstoken kaaksinuus drukte op mijn kieswortel).

Ik val -nu toch maar voor de laatste keer- in herhaling: maar ik zou echt die allergieen (IgE-bloedwaarde) en voedselovergevoeligheiden (IgG-bloedwaarde) (zeker tarwe, melk, soja en in jouw zoontjes geval nog wat extra wat je al zei) en eventuele problemen met gluten -zowel de IgE- als de IgG-waarde- in het bloed van je zoontje laten onderzoeken gewoon om deze autoimmuunreacties met een gerust hart uit te sluiten. Gesteld dat jij die testuitkomsten wel beschouwt als betrouwbaar: anders zit je weer je kostbare tijd en energie te vergooien.

Als je allergisch/overgevoelig bent voor een bepaalde stof en je blijft die stof vanaf kindsbeen eten, dan zal het immuunsysteem steeds meer om zich heen gaan slaan en zo ontstaan autoimmuunziekten en als dat blijft doorgaan, nodigen ze ook weer andere autoimmuunziekten uit. Er zijn mensen die beweren dat allergieen / overgevoeligheden over kunnen gaan. Misschien is die mogelijkheid er: -in elk geval op het niveau van de klachtenverlichting-, maar bij mij heeft het zo in elk geval niet uitgepakt. Ik heb er alleen maar spijt van dat ik toen ik klein was niet al wist dat ik allergisch voor tarwe en melk was: die allergieen / voedselovergevoeligheden die leiden tot het aanvallen van lichaamsdelen. Dat is echt niet goed voor de gezondheid als dat zo jaar in jaar uit doorgaat.

Nog een toegift over gluten: de moleculaire structuur van gluten schijnt te lijken op die van het weefsel van de schildklier. Als je gluten eet en je bent overgevoelig voor gluten, dan gaat je lijf die gluten aanvallen maar ook de schildklier. En de schildklier speelt ook een grote rol bij de snelheid van je spijsvertering: m.a.w. hier kan ook de verklaring liggen voor de verstoppingsverschijnselen van je zoon.

Lievergezond,

Dit geloof je toch zeker zelf niet!?? Ik had al gezegd dat ik tot op bepaalde hoogte met je eens wat voor wat betreft die gluten. Maar nu ben je echt aan het doorslaan want je blijft hangen (Ik gebruik je eigen woorden) als een grammofoonplaat met groeven.

Het is wel belangrijk dat jij de informatie die je krijgt over de allergieen van je zoontje: dat je die betrouwbaar vindt: anders heb je niets aan de uitkomsten van een test. Nu permitteer je het je nog om te denken: ´Mijn zoon heeft die allergieen misschien nu helemaal niet´ opgeteld bij je eerdere ervaring dat je zoontje ineens van zijn eczeem af was toen je weer alles ging eten. Ik snap wel dat je twijfelt vanwege de observatie van dat je zoontje van zijn eczeem af was in Egypte toen je alles weer ging eten. Maar later gingen de klachten wel weer over op de luchtwegen en dan die verstoppingsklachten.

Niet om het 1 of ander maar vind je het niet logischer dat die astma en luchtweginfecties een oorzaak zijn van gifstoffen, door VACCINS!!!!
Nee hoor, volgens Lievergezond heb je dan een allergie. Je verplaatst jezelf in een slachtofferrol iplv dat je gaat eten en oplossingen bedenkt. Dit is een kwestie van ontgifting van de hersens en de luchtwegen! Beiden gaat gepaard met bijnieruitputting! Of jij dan nu geloven wilt of niet. Nu komt ook die schildklier er wederom weer bij. Misschien moet je eens magisch gaan denken, vragen, visualiseren en bedanken voor elke verandering dan ook en hoe klein ook. Waarom steek je je energie niet in het zoeken wat de mogelijkheden zijn en goed is voor een kind om te kunnen ontgiften? Je weet zoveel, maar jammer genoeg blijft het beperkt tot dezelfde hangende grammofoonplaat.

hoi Binc, hierover:

Niet om het 1 of ander maar vind je het niet logischer dat die astma en luchtweginfecties een oorzaak zijn van gifstoffen, door VACCINS!!!!

schreef ik hier -zoals je had kunnen lezen- https://www.fatsforum.nl/forums/topic/chronische-obstipatie-bij-kind/page/5/#post-246155 al het volgende:

hallo Binc, denken dat je weet wat de oorzaak is van allergieen tovert de allergieen niet 1,2,3 weg. Dat is magisch denken. Ik heb heel wat magisch afgedacht in mijn leven. Ik heb weinig moeite om aan te nemen dat vaccinaties een belangrijke oorzaak zijn van voedingsallergieen.

Dus in die zin waren we het al met elkaar eens dat vaccins waarschijnlijk een belangrijke oorzaak zijn van voedselallergieen en voedselovergevoeligheden.

En hierover:

Nee hoor, volgens Lievergezond heb je dan een allergie.

Binc, je legt me in dezen woorden in de mond. Ik adviseer Bewust -inderdaad wel met klem- om de mogelijkheid van voedselovergevoeligheid/voedselallergieen uit te laten sluiten door middel van wat zij beschouwt als betrouwbaar onderzoek.

hallo Binc, denken dat je weet wat de oorzaak is van allergieen tovert de allergieen niet 1,2,3 weg. Dat is magisch denken. Ik heb heel wat magisch afgedacht in mijn leven. Ik heb weinig moeite om aan te nemen dat vaccinaties een belangrijke oorzaak zijn van voedingsallergieen.
Dus in die zin waren we het al met elkaar eens dat vaccins waarschijnlijk een belangrijke oorzaak zijn van voedselallergieen en voedselovergevoeligheden.

Klopt!
Met die kanttekening dat jij alleen maar praat over het aanpakken van alleen de allergieën. Dus de gevolgen En de rest zoals de oorzaak behoeft geen aandacht en laat je buiten beschouwing! Dus ontgiften is niet zo belangrijk? Die bijnieruitputting hoeft ook niet mee genomen te worden? Iplv daarvan kom je met het volgende probleem, in dit geval de schildklier.

Dus, wat ga je in dat geval doen?

Ik denk dat Bewust haar eigen geloof heeft voor wat betreft die eczeem. Het jongetje kon alles weer eten. hij kan nu ook gewoon naar de WC. Wat is het nu het nut om volledig de aandacht alleen bij de allergieën te houden? Die eczeem zou ook nog wel eens een gevolg kunnen zijn van niet kunnen ontgiften. Dit komt naar buiten via de huid!

Binc en Lievergezond, Nu bij nader inzien blijkt dat er zoveel meer speelt bij het zoontje van Bewust denk ik zelf dat alle genoemde oorzaken aanwezig zijn, zowel de allergieen door gluten en/of melk alsmede de naween van de vaccins. Het is dus en/en
Dat maakt het ingewikkeld voor Bewust. Want waar moet ze beginnen? Ze wordt overspoeld met info waar ze nog nooit van gehoord heeft.
Er moet dus een plan van aanpak komen. Wat moet er het 1e gebeuren.
Wat moet er in het bloed worden onderzocht?
Moet er een ontlasting-onderzoek komen?
En is het stoelgangprobleem inmiddels door het fruit definitief opgelost?
Mijn idee is een orthomoleculair arts of natuurarts te vinden en hopelijk is het dan een goede.
Ze schreef dat ze niet weet hoe zo,n arts heet. Vertalen met Google?

hoi Binc:

hierover:

Dus ontgiften is niet zo belangrijk? Die bijnieruitputting hoeft ook niet mee genomen te worden?

Je legt me weer woorden in de mond.
Als je voor jou allergeen voedsel eet dan komen de spijsvertering (en daarmee ook de ontgiftiging) en de bijnieren alleen maar verder onder druk te staan.

hij kan nu ook gewoon naar de WC.

Als de zoon van Bewust gewoon naar de WC kon, dan zou ze niet eens de moeite hebben genomen om deze rubriek te openen. Zij maakt zich namelijk zorgen over de verstopping van haar zoon.

Wat is het nu het nut om volledig de aandacht alleen bij de allergieën te houden?

Het is niet zo zoals jij beweert dat allergieen en voedselovergevoeligheden niets met de ontgiftiging te maken hebben. Zij vergroten juist de druk op ontgiftigingsorganen in het lichaam, waardoor je minder makkelijk ontgift. Allergieen en voedselovergevoeligheden leveren zogeheten endotoxinen op; toxinen die een mens zelf aanmaakt.

Die eczeem zou ook nog wel eens een gevolg kunnen zijn van niet kunnen ontgiften. Dit komt naar buiten via de huid!

Je zegt niets nieuws zegt als je zegt dat eczeem wel eens het gevolg zou kunnen zijn van niet kunnen ontgiften: dat is ook op dit forum en in de natuurgeneeskunde al lang evident en dat onderschrijf ik en dat onderschreef ik eerder in dit draadje ook. Dus ook hierover geen discussie.

Wat betreft ontgiften, dat zal zeker nodig zijn. Ik heb zelf ook ondervonden Binc dat ik gifstoffen in mijn lijf kreeg of misschien nog wel heb o.a. door een doorlaatbare darm.
Ik had er steeds over gelezen en toen ik het liet controleren (ontl.onderzoek) of dat misschien speelde? Ja hoor.
Maar ik heb ontl. die diaree-achtig is en zoontje heeft ingedikte ontl, (versteend?) het lijkt me dat dat een ander probleem zou kunnen zijn voor de darm maar weet ik niet zeker.
Verder las ik steeds over Hashimoto en dacht - toch maar eens laten controleren - en ja hoor.
Ooit had ik een onderzoek via een computer bij iemand die zei gespecialiseerd te zijn in enzymen maar was GEEN geen arts - en zijn rapport vermelde overal ontstekingen. En het bleek allemaal waar te zijn. Terwijl ik er niets van voel!
www.corpusHealth.nl.
Lievergezond zegt dat ze het aanvankelijk (ooit) ook allemaal niet zo ernstig nam en ik zelf neem het ook allemaal niet zo ernstig.
Maar zoontje is jong en kan nu nog veel verbeteren inplaats van later alsnog ziek te worden.
Iemand zei eens tegen mij: dan hebben ze er zeker nog niet genoeg last van.
Hierbij denk ik o.a. aan mijn eigen zoon die te veel te zwaar is en nu rugklachten en knieklachten heeft maar nog steeds niet naar de fisio is gegaan. Ik zei vandaag: moet ik je ernaartoe dragen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan