Over Fall Cabal / Janet Ossebaard: ik denk dat het een effectieve red pill is geweest voor veel Nederlanders. Zelf ben ik door haar 10-delige docu ook aan het denken gezet. Waarna voor mij vele uren, dagen, maanden internetspeurwerk volgden. En ik ben daar dankbaar voor. En ken vele mensen voor wie het zo is gegaan. Fall Cabal wordt bijv. ook door Liz Crokin benoemd.
Is het een gifpil, zoals Julian's Rum zegt? In ieder geval wel voor mensen die niet zelf nadenken, niet zelf op onderzoek uitgaan. En daarnaast zit er ook info in die niet van Q afkomstig is, zoals over de graancirkels en het tijdreizen. Maar ik kan me niet herinneren dat ik uit Fall Cabal heb geleerd over dat Angela Merkel een dochter van Hitler zou zijn.
Is Fall Cabal bedoeld om bewust verwarring te veroorzaken? Ik kan het me niet voorstellen. Het zijn tien delen met megaveel info (voorafgegaan door duizenden uren speurwerk), die door Janet en een klein team bij elkaar zijn verzameld. En ja, daar kunnen ook misleidende dingen bij zitten. Ik denk dat dat eerder ligt aan de extreemheid van Janet, aan haar heftigheid, en aan haar interessegebied. Misschien leunt ze te weinig achterover, om het geheel eens vanuit rust te bekijken, maar zit ze er te dicht bovenop om altijd helder te blijven nadenken.
In haar Telegram-groep gaat er er trouwens veel rustiger aan toe. Er wordt veelal dezelfde info gedeeld als op dit forum. Deze Telegram-groep wordt dan ook vooral beheerd door een teamlid en slechts soms post Janet zelf er iets in. In deze groep wordt ook steeds aangespoord om zelf je research te doen n.a.v. Q-posts. Leden dragen info en nieuwsberichten aan, die vervolgens worden geplaatst. Soms wordt er gevraagd of iemand een onderwerp wil uitpluizen. Leden maken memes en delen die met de groep. Dus wel een open karakter.
Ik ben me er van bewust dat iets wat mooi lijkt uiteindelijk ook lelijk kan zijn. En dat is denk ik vooral gevaarlijk voor mensen die blindelings ergens op af gaan, zonder eigen onderscheidingsvermogen te ontwikkelen.
Die extreemheid was trouwens ook heel opvallend in het interview met Lange Frans. Ik denk dat ze vooral zichzelf beter mag leren te beheersen, ín het moment mag leren afwegen wat wel en niet slim is om te zeggen, rust te bewaren etc. Ik vond het dan ook geen prettig gesprek. Ik vond wel dat het idee om Rutte aan te vallen (oid) erg uit context werd gehaald, waarna LF en JO als oproepers tot geweld konden worden weggezet. Maar: ik vond het ook geen leuke uiting, en al helemaal niet tactvol.