Complotdenkers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Naief, waarom vraag je je vrienden niet of ze gebruik willen maken van Telegram. Dan kun jij vanaf je puter werken en zij vanaf smartphone.....Sinds ik Telegram op mijn laptop heb gebruik ik Whatsapp nauwelijks meer. Telegram is ook een stuk veiliger dan Whatsapp. Nog wel.

Ik  heb whatsapp verwijderd en telegram geinstalleerd. Mensen een bericht gestuurd dat ik via telegram bereikbaar ben. Niemand is overgestapt op telegram.
Bij android kun je whatsapp web gebruiken door de app op te starten en dan rechtboven op de 3 puntjes te duwen. Dan whatsapp web selecteren en op de pc naar de website te gaan van whatsapp web. Dan met je telefoon de afbeelding scannen.

Naïef, Whatsapp op de pc kan wel. Maar dat lukt idd alleen met een smartphone voorzover mijn info reikt. Telegram is dan idd een optie. En anders vrees ik dat je genoegen zult moeten nemen met sms en/of mail.
En uiteraard voor datgene waar een tel voor bedoeld is. Bellen.

Hier staan nog wat alternatieven. Ben er zelf niet bekend mee. Maar misschien loont het om eens te zoeken op alternatieven voor Whatsapp. Dan is ook nog afhankelijk of je vrienden voor een alternatief willen gaan.

https://www.strato.nl/handboek/vijf-veilige-alternatieven-voor-whatsapp/

Er zijn voor apple apparaatjes te koop die je kan aansluiten op je smartphone en dus geen wifi nodig hebt en volgens mij is dat ook voor android te koop.

Oh en je kabels met alu folie omwikkelen omdat anders als nog straling afgeven.
Er zijn overigens ook stralingsvrije kabels te koop.

Geweldige bijdrage naief, vrij herkenbaar ook :-)
Je schrijft lekker .. Nooit gedacht om te gaan schrijven ? Helaas geen advies, ben een complete milennial digi-analfabeet maar werk eraan.
Telegram gebruik ik ook soms. Als je geen smartphone wil gebruiken zijn de mogelijkgeden idd beperkt. De ouderwetse sms op een nokia die 4g ondersteunt is mss compromis ?

ik ga jouw link nog ff bestuderen Binc
De telegram vind ik wel een een goed alternatief. Ik dacht dat je daar ook een smartje voor nodig had, maar als dat niet hoeft, dan top. Ik ken het niet, maar iedereen is er positief over. Misschien dat de familie dat wil overwegen. Mijn ervaring is dat als je niet op de app zit, mensen je heel soms wel eens op de hoogte willen brengen. Als je bv samen een bloemstuk doet, dan krijg ik een belletje of ik mee wil doen en later wat het geworden is en wat het kost. Dit overleef ik allemaal wel al is het jammer dat je niet echt meedoet.
Het zijn trouwens geen vrienden, maar nieuwe vrienden. Ik ga mijn jongste thuisscholen en wil meedoen met een lokale groep. Dus of hun zich willen aanpassen aan mij? Het zou voor het eerst zijn.
En anders is het dus op zoek naar zo'n apparaatje om er tussen te zetten.

Ik heb er wel eens over nagedacht om te schrijven. Maar mijn taalfout gehalte is en niet gangbare zinsconstructies zijn denk ik dermate hoog dat het niet in de smaak valt. Ik ben meer een beta-type. Maar dank je wel :)

waarom is de vraag niet gesteld: van hogerhand, wie kan de baas beschermen?
Of durfden ze die vraag niet te stellen?

Durven ze wel en dat is misschien ook wel gedaan dat weet ik niet meer maar deze advocaat weet heel goed wat ze wel en niet kan zeggen ivm bewijzen. Je kan wel wat zeggen maar in zo'n functie niet zomaar alles roepen.

die vraag is in de anderhalf uur niet gesteld
en ik vind het een key-vraag
dat ze om het antwoord heen gepraat had, had ik niet erg gevonden. Dat snap ik. Maar stel hem!!

Tiyhii73jmj1uqjz4z0f9ewga5ufbybsm.jpg

Mike

Over Fall Cabal / Janet Ossebaard: ik denk dat het een effectieve red pill is geweest voor veel Nederlanders. Zelf ben ik door haar 10-delige docu ook aan het denken gezet. Waarna voor mij vele uren, dagen, maanden internetspeurwerk volgden. En ik ben daar dankbaar voor. En ken vele mensen voor wie het zo is gegaan. Fall Cabal wordt bijv. ook door Liz Crokin benoemd.

Is het een gifpil, zoals Julian's Rum zegt? In ieder geval wel voor mensen die niet zelf nadenken, niet zelf op onderzoek uitgaan. En daarnaast zit er ook info in die niet van Q afkomstig is, zoals over de graancirkels en het tijdreizen. Maar ik kan me niet herinneren dat ik uit Fall Cabal heb geleerd over dat Angela Merkel een dochter van Hitler zou zijn.

Is Fall Cabal bedoeld om bewust verwarring te veroorzaken? Ik kan het me niet voorstellen. Het zijn tien delen met megaveel info (voorafgegaan door duizenden uren speurwerk), die door Janet en een klein team bij elkaar zijn verzameld. En ja, daar kunnen ook misleidende dingen bij zitten. Ik denk dat dat eerder ligt aan de extreemheid van Janet, aan haar heftigheid, en aan haar interessegebied. Misschien leunt ze te weinig achterover, om het geheel eens vanuit rust te bekijken, maar zit ze er te dicht bovenop om altijd helder te blijven nadenken.

In haar Telegram-groep gaat er er trouwens veel rustiger aan toe. Er wordt veelal dezelfde info gedeeld als op dit forum. Deze Telegram-groep wordt dan ook vooral beheerd door een teamlid en slechts soms post Janet zelf er iets in. In deze groep wordt ook steeds aangespoord om zelf je research te doen n.a.v. Q-posts. Leden dragen info en nieuwsberichten aan, die vervolgens worden geplaatst. Soms wordt er gevraagd of iemand een onderwerp wil uitpluizen. Leden maken memes en delen die met de groep. Dus wel een open karakter.

Ik ben me er van bewust dat iets wat mooi lijkt uiteindelijk ook lelijk kan zijn. En dat is denk ik vooral gevaarlijk voor mensen die blindelings ergens op af gaan, zonder eigen onderscheidingsvermogen te ontwikkelen.

Die extreemheid was trouwens ook heel opvallend in het interview met Lange Frans. Ik denk dat ze vooral zichzelf beter mag leren te beheersen, ín het moment mag leren afwegen wat wel en niet slim is om te zeggen, rust te bewaren etc. Ik vond het dan ook geen prettig gesprek. Ik vond wel dat het idee om Rutte aan te vallen (oid) erg uit context werd gehaald, waarna LF en JO als oproepers tot geweld konden worden weggezet. Maar: ik vond het ook geen leuke uiting, en al helemaal niet tactvol.

We worden "leuk" weggezet in het nieuws https://m.facebook.com/groups/2617718468443973?view=permalink&id=2728161424066343

Die Pepijn is me een deugnietje op Twitter hoor. Het lullige is dat de beweging wordt gekaapt door de types die bij nieuwsuur worden beschreven. Lekker makkelijk scoren zo. Vrijdag aanstaande praten we verder oké?

Hallo allemaal, zijn er nog mensen die vrijdag naar de wakker borrel Westland gaan ? , zag  de advertentie langskomen ! Ik ben erbij .... gr Astrid .

Hoe komen ze er bij dat de groep demonstranten die Pieter Omzigt omsingelden Q-aanhangers waren? Ik zie dat nergens aan en hoor dat nergens aan. Mocht dit wel het geval zijn, dan is het zaak om te beseffen dat dit soort disrespectvolle acties NIET behoren tot het vreedzame gedachtegoed van Q. Helaas moet ik constateren dat sinds het succes van Fall Cabal van JO een groeiend aantal wappies zich bij de beweging heeft aangesloten die QAnon vereenzelvigen met allerlei zaken die nooit in de Q-posts zijn voorgekomen.

Hier op.dit forum waak ik er altijd voor als de 'Galaktische Federatie', de 'Pleiadanen' of andere verzinsels de revue passeren. Ook die actie met Pieter Omzigt heb ik meteen veroordeeld, Q-aanhangers of niet. Zie ook mijn recente ontdekkingen aangaande de 'bestorming van de Reichtstag', dit zouden ook Q-volgers zijn:

https://threadreaderapp.com/thread/1303410231372845056.html

Je ziet dat ze ons steeds vaker proberen weg te zetten als gewelddadige en gestoorde complotwappies.

Mike

Ook die actie met Pieter Omzigt heb ik meteen veroordeeld,

Precies nimmer oproepen tot geweld of een bn’r te bedreigen oid je geeft de elite alleen maar n reden om je op te pakken en je medestanders verder te de demoniseren.

Een ieder die dat wel doet direct afstand van nemen en zeer wantrouwend zijn.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan