Ik heb de nieuwsletter van succesboeken bekeken en daar stond een filmpje. Ik vind het een zeer goed filmpje en heb dat mijn vader gemaild met de tekst erbij.
Hieronder de mail van mij aan mijn vader met het betreffende filmpje en verhaal:
Hallo papa,
Ik heb onderstaand filmpje bekeken en blog van diezelfde man gelezen.
Het zet mij ook aan tot nadenken, net zoals die man zelf zegt.
Ik denk weer aan mamma, aan het einde van haar leven. Tranen komen. maar toch ook een soort van accepteren ontstaat.
Wat mij het meest geraakt heeft is dat we met deze onnatuurlijke maatregelen ook de kwaliteit van leven van diezelfde kwetsbare ouderen wegnemen. net diegenen die alleen nog maar leven voor de kwaliteit, de mensen en geliefden om hen heen.
Ook de wens voor het willen uitsluiten van sterfelijkheid, neemt het gewone leven van iedereen weg en legt een maatschappij stop. Legt het leven en de hoop op een gewoon leven stop.
Dan een hele grote Eye-opener is wel het feit dat hij weergeeft dat Hugo de Jong zegt dat we pas weer normaal mogen leven als er een vaccin is. Dit is een doekje voor het bloeden. Hoe lang gaat dit duren? Maar nog veel belangrijker...., er ontstaat zeker een mutatie van het virus, dus moet er weer een nieuw vaccin ontwikkelt worden. Dat duurt weer en weer worden we van het gewone leven berooft. We weten steeds niet hoelang. Weer weg vrijheid en weg economie.
Daarmee verliezen mensen hun kracht en hoop op leven.
Een emotionele, filosofische en kritische rationele visie op alles en geen bullshit.
Echt het bekijken waard met niet de uitsluiting van tranen. Maar deze prijs is het voor mij wel waard.
Kijk ernaar.
&feature=emb_logo
En lees het verhaal
https://kompanje.org/2020/04/15/een-verwacht-overlijden-op-hoge-leeftijd-of-een-coronadode/
En dan kunnen we erover spreken of deze maatregelen het levensbevorderend zijn of dodend.
Dorothé