Ik heb net ons schatje naar school gebracht, de eerste schooldag van het nieuwe jaar.
Tot mijn grote verbazing stond SBS 6 aan het schoolhek (!)
In mijn gemeente woont nl. niet alleen een reclamemaker- die naar alle waarschijnlijkheid dubieuze bezigheden er op na houdt die met ‘pizza’ te maken hebben-, maar ook een slappe zak van een burgemeester en een wethouder die graag de vaccinatiegraad wilt ophogen.
Wethouder Falgun Binnendijk (Gezondheidszorg) van de gemeente Castricum komt met een actieplan om de vaccinatiegraad in de gemeente op te krikken. „We willen dat meer ouders hun kinderen laten inenten. Heel belangrijk, zeker als er straks een vaccin tegen corona beschikbaar komt”. Van de in 2016 geboren kinderen in Castricum, heeft slechts 87,9 procent volledig deelgenomen aan het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Dit is ruim onder de 95 procent die de Wereldgezondheidsorganisatie WHO voldoende vindt voor groepsbescherming.
Het wordt hier steeds gekker!
Vanavond wordt het item uitgezonden op tv. Ben benieuwd of er enig kritisch geluid wordt uitgezonden of dat ze die interviews eruit hebben geknipt.