Coronavirus

Gooi het kind niet met het badwater weg, Gerard. Mensen die God misbruiken voor hun eigen doeleinden hebben het totaal niet begrepen. Wie bidt om wat God voor hen kan doen heeft kennelijk niet door dat het juist gaat om wat jij kan doen voor God. Denk ook aan Kennedy: ask not what your country can do for you but what you can do for your country. Zelfde idee, maak je dienstbaar voor anderen. Je zou m.i. niet op basis van slechte jeugdervaringen moeten toelaten dat je gedespirualitiseerd raakt. Dat is exact wat ze willen! Geldt ook voor bastiaan, die ook geen beste jeugdherinneringen heeft aan zijn gereformeerde achtergrond. Mijn AA-sponsor heef helaas ook een vervelende gereformeerde jeugd gehad, vol met dwingende religieuze dogma's. Toch heeft hij een Hogere Macht zoals hij deze begrijpt leren omarmen, iets wat hem veel moeite heeft gekost maar hem wel is gelukt. Uiteindelijk is het ieders eigen wil, eigen keus, eigen verantwoordelijkheid.

Tegenover Binc wil ik het volgende zeggen:

Dit is exact de reden waarom ik steevast alleen sta in dit soort dingen. Jij beredeneert dit en komt met argumenten  vanuit je hoofd waaruit blijkt dat Facebook niet beter of slechter zou zijn dan Twitter of andere platforms. Mijn intuitie gaat echter dieper dan welk rationeel tegenargument dan ook. Hierdoor lijkt het alsof ik maar niet wil luisteren naar rationele argumentatie, maar andersom kan ik (nog) niet rationeel verklaren waar dit zeer sterke onderbuikgevoel op gebaseerd is en kom ik bij jou niet binnen. Hierdoor communiceren we op twee verschillende golflengtes die te ver uit elkaar liggen. Jaren later stuit ik dan op informatie die rationeel verklaarbaar is en exact bevestigt wat ik al die tijd aanvoelde. Dit geeft een kloof tussen mij en mijn medemens, omdat we van kinds af aan zijn gedespiritualiseerd en niets meer doen met GELOOF. Ik heb een diepe OVERTUIGING dat er echt iets serieus mis is met FB, iets wat niet het geval is met al die andere platforms. Overigens heb ik hetzelfde onheimelijke gevoel met Instagram en Tinder, het zijn platformen van de Duivel.

Call me crazy, maar ik krijg uiteindelijk altijd gelijk met dit soort dingen!

Mike

Ik heb ditzelfde gevoel ook met whatsapp( is niet echt een platform maar wel van facebook. Staat mij ook heel erg tegen! Dat trekt en zuigt als je het op je telefoon hebt. Ik kreeg ook ruzie erdoor omdat men zag dat je online was maar niet snel genoeg reageerde, constant dat gevoel van big brother is watching you. Allerlei spraakberichten die je kreeg toegestuurd waar je dan weer op moest reageren. Heb nu veel meer rust.Ik heb het om die reden van mijn telefoon afgehaald en inmiddels staat ie er weer op maar iedereen geblokkeerd behalve 2 leerlingen die ik coach omdat zij graag whatsapp gebruiken. Dus puur zakelijk.

Tegenover Binc wil ik het volgende zeggen:

Dit is exact de reden waarom ik steevast alleen sta in dit soort dingen. Jij beredeneert dit en komt met argumenten vanuit je hoofd waaruit blijkt dat Facebook niet beter of slechter zou zijn dan Twitter of andere platforms. Mijn intuitie gaat echter dieper dan welk rationeel tegenargument dan ook. Hierdoor lijkt het alsof ik maar niet wil luisteren naar rationele argumentatie, maar andersom kan ik (nog) niet rationeel verklaren waar dit zeer sterke onderbuikgevoel op gebaseerd is en kom ik bij jou niet binnen. Hierdoor communiceren we op twee verschillende golflengtes die te ver uit elkaar liggen. Jaren later stuit ik dan op informatie die rationeel verklaarbaar is en exact bevestigt wat ik al die tijd aanvoelde. Dit geeft een kloof tussen mij en mijn medemens, omdat we van kinds af aan zijn gedespiritualiseerd en niets meer doen met GELOOF. Ik heb een diepe OVERTUIGING dat er echt iets serieus mis is met FB, iets wat niet het geval is met al die andere platforms. Overigens heb ik hetzelfde onheimelijke gevoel met Instagram en Tinder, het zijn platformen van de Duivel.

Call me crazy, maar ik krijg uiteindelijk altijd gelijk met dit soort dingen!

Dit is geen beredenering uit mijn hoofd. Voor mij is het automatisch al een gevoel dat Facebook niet deugt. Daarin sta je dus helemaal niet alleen. Maar als het dan gaat om bepaalde mensen die aangetrokken worden en die slecht zouden zijn begrijp ik het gewoon niet. Dan zou Marijan slecht zijn. Johnny zou slecht zijn. Zij zitten ook allemaal op FB. Dan ben ik ook slecht want ik zit ook op FB. Ik geloof zeker dat de waarheid ooit naar buiten komt. En al die andere platformen, ja, dat zijn ook platformen waar ik me niet in vinden kan. Behalve watsapp maak ik zelf geen gebruik daarvan omdat ik het allemaal onzin vind. Datzelfde heb ik met Telegram, en alle alternatieven die voor Facebook inmiddels de wereld in zijn geholpen. Nu is het nog oke, maar dat gaat niet lang duren. Maar goed, ik ben benieuwd naar het moment wanneer je het rationeel wel kunt verklaren.

Je maakt het persoonlijk, typisch vrouwengedrag. Metafysische beschouwingen zijn niet aan jullie besteed, want jullie menen (onterecht) dat alles om jullie draait. Dit was een ALGEMENE beschouwing. Als het al iets zegt over de persoon zelf, dan is het wel dat iets in jou zich nog identificeert met de Duisternis.

Mike

"Gooi het kind niet met het badwater weg, Gerard"
Dat heb ik eerder een keer gehoord.
Ik geloof niet dat iets groters of hogers buiten je bestaat en ik bedoel daar uitdrukkelijk niet dat ik of ego zo groots is. Het is eerder zo dat ik ervaar dat het er altijd bij mij er in gezeten heeft. Ik ben vaak de eerste die anderen te hulp schiet, niet ergens om, maar omdat ik voel dat ik dat moet doen, nooit iemand laten zitten, mensen waarvan ik weet dat de het moeilijk hebben, b.v. vanwege eenzaamheid, bel ik af en toe op. Soms is het nodig om iemand jarenlang dagelijks te bellen tot er ergens een beetje vertrouwen begint te groeien, ik heb inmiddels twee mensen gehad waarmee dit goed gelukt is.
Dieren voelen zich bij mij vrijwel altijd direct op hun gemak, waarom zou dat zijn? Niet omdat ik van binnen zo rustig ben, want dat ben ik niet.

Toch heeft dit met ego te maken, Gerard. Dat je voor anderen klaar staat is lovenswaardig, maar het is je GODDELIJKE gedeelte. De gedachte dat dit puur uit jezelf komt is de arrogantie van het ego en kan leiden tot een God-complex, denken dat je God bent. Het ego kan zichzelf ook wijs maken dat het de goedheid zelve is.

Mike

Je maakt het persoonlijk, typisch vrouwengedrag. Metafysische beschouwingen zijn niet aan jullie besteed, want jullie menen (onterecht) dat alles om jullie draait. Dit was een ALGEMENE beschouwing. Als het al iets zegt over de persoon zelf, dan is het wel dat iets in jou zich nog identificeert met de Duisternis.

Weet je Mike, dat is jou redenatie. Voorlopig ben jij degene die mij langer geleden hebt laten zien dat ik nogal mannelijk ben. Daar was niets metafysisch aan. En begrijp me niet verkeerd, ik weet dat je mij iets uit hebt willen leggen en duidelijk hebt willen maken. Die instelling kan ik zeker waarderen. Maar het feit dat constant de nadruk gelegd moet worden op het feit dat mijn personage nogal mannelijk is, iets wat ik van mijn ex al meermalen heb moeten horen, en daarvoor in het verleden maakt niet dat ik daar erg vrolijk van word. Continue bevestig je het karakter welke mijn ex naar mij had. Ik kom er op deze manier niet overheen. Vervolgens deugt er ook al niks van mijn vrouwelijke kant blijkt in de praktijk. Alles wat mijn ex dus deed was wel degelijk het juiste. Dat is letterlijk de spiegel die ik gezien heb. Dan ben ik ook nog eens negatief. Vervolgens heb ik allerlei talenten die niet deugen of die niet goed zijn. Ik heb er genoeg van. Ik begrijp gewoon niet wat ik hiermee aan moet en wat de toegevoegde waarde is geweest van het feminisme topic. Het geeft me niks meer dan alleen maar nog meer schuldgevoelens. Ik voel me niet vrolijk, niks gaat meer als vanzelf. Binc heeft gewoon zitten zeiken destijds in het topic wat ik geopend heb. Ik kan hier gewoon niks meer mee omdat ik mezelf hier niet meer happy voel.

Ik heb je in het verleden al meerdere keren gewezen op de typisch vrouwelijke neiging om alles op jezelf te betrekken. Je mag dan mannelijke trekken hebben, je blijft een vrouw en in jouw  evolutionaire bedrading zit het vaste programma dat alles om jou draait. Het is pas mis gegaan toen de samenleving dit trekje is gaan koesteren i.p.v. afremmen. Neem het niet persoonlijk, ALLE vrouwen zijn zo. Tevens zie je waarom vrouwen zich identificeren met Het Kwaad, toegeven dat iets waar ze deel aan nemen niet deugt (bijv. Facebook) is automatisch een oordeel over henzelf en dus gaan ze het verdedigen. De redding zal nooit van vrouwen komen, het zijn handlangers van de heersende macht.

Mike

Ik begrijp gewoon niet wat ik hiermee aan moet en wat de toegevoegde waarde is geweest van het feminisme topic. Het geeft me niks meer dan alleen maar nog meer schuldgevoelens. Ik voel me niet vrolijk, niks gaat meer als vanzelf.

Als ik mij niet helemaal kan vinden in een topic dan bezoek ik die simpelweg niet meer. Dus dat is mijn advies ook aan jou, negeer het. Ga niet in mee in onderwerpen die jou alleen maar negatieve energie geven. En ik zou proberen echt meer naar binnen te gaan hoe moeilijk dat ook is. Ik zat gister naar een live te kijken (op instagram dat dan weer wel). Maar een dame die liep ook tegen veel aan omdat zij oude trauma’s nooit goed had verwerkt. Daardoor had ze een heel zwaar huwelijk, ze besprak geen details maar het huwelijk had haar erg beschadigd. Ze heeft inmiddels een boek geschreven. Ze heeft wel een Marokkaanse achtergrond dus ik zeg het er maar bij. Maar wel mooi hoe zij dit proces heeft doorlopen en zichzelf heeft kunnen helen.

We dwalen nu wel een beetje af vd topic corona virus. Dus ik laat het hier verder bij.

het draait allemaal helemaal niet om mij. Maar blijkbaar moest ik een duistere wereld gaan zien na aanleiding van dit politieke forum waaronder dat feminisme topic gemoeid gaat. Voor die tijd heb ik mezelf vooral ingezet om anderen te willen helpen. Het heeft me gewoon gekwetst niks meer en niks minder. Nu ben ik degene die het persoonlijk maakt. Maar ik ben niet degene geweest die gezegd heeft dat ik moest veranderen. Na aanleiding van dit draadje en de wereld inkijken zoals hier omschreven incl over dat man vrouw gedoe is bij mij het lampje uitgegaan.
Bedankt voor de tips. Ik ga nadenken wat ik hier allemaal nog mee wil doen.

Voorzichtig zeg ik: Nee Mike, het is niet ego of ik. Ik snap wat je bedoelt, maar dit is echt iets anders, het heeft niets met ego of ik te maken, eerder met, zoals je wilt, de schepper, ergens werkt het zo dat mensen nu eenmaal eigenschappen meekrijgen die, als het zo mag zijn, uitbloeien ten dienste van anderen. Dat is het karakter, de gave, dat wat per individu zo eigen is en zo mooi voor wie het kan zien. Daarin is zichtbaar hoe "het". voor mijn part God als dat beter voor je is, zich uitdrukt, via en tegelijk met wat het is. De aarde maakt er deel van uit en is er zelf vol mee, een tomeloze expressie van ...

Ik gebruik zelfs niet een telefoon. Ik heb er een gekregen van mijn dochter en kan ik gebruiken in nood. Hoe meer ik lees dat we gevolgd worden hoe meer ik het allemaal wantrouw. Heeft niets met leeftijd te maken. In het verleden heb ik staaltjes meegemaakt waardoor ik weet dat mijn intuitie goed is. factsforum is het enige. genoeg te lezen hier.
Vanmorgen in Buitenhof. (laatste spreker).

Ik ben niet in Brussel. Ik ga niet meer protesteren, ik bereid me voor op de nieuwe realiteit na de aanstaande omwenteling en mijn rol daarin.

Mike

Tgq7xmiqtn8qjffw4nnzedfsr88e0y1d1.jpg

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug