Coronavirus

Nee Edwin, zeer zeker niet. Maar wat het om gaat is dat mensen knetter gestoord zijn geworden. Het is tekenend voor dat straks niks te krijgen meer is. Niet alleen melk. Zeep was ook op. Toiletpapier. Tampons maandverband. Wasmiddelen gaan ook hard. Zelf ben ik al een paar weken aan het inslaan stukje bij beetje. Heb nog nooit zoveel Blik in huis gehad. Blikken vis, gehaktballen groente etc.
En houdbare melk voor geval we straks het huis niet uit mogen. Mijn zuivel haal ik tot die tijd bij de boer uiteraard. Hou er rekening mee dat dit erger is dan kerst. Reed vanmorgen richting supermarkt. Doodstil op de weg. Iedereen bij de winkels natuurlijk.
Blijf ik met dat voedsel zitten verwerk ik het wel een keer in een gerecht met gezonde ingrediënten. Beetje creatief zijn. Nogmaals, de hysterie is echt.

Foto van het zeep schap.

Wijze woorden van degene met verstand! Helaas zien we overal de hysterie.

?s=20

En, geloof dit soort berichten van de supermarkt alsjeblieft niet. Het is wel op. Ze hebben er niet op geanticipeerd. Mijn advies, probeer het bij Blokker of drogisterijen. Voor de ondernemers met een pas van Makro of Sligro probeer het daar. Dat is mij afgelopen paar weken ook gelukt en daar hebben ze GROOTVERPAKKINGEN. En dat is exact wat je wilt hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5054431/hamsteren-supermarkt-coronavirus-ah-jumbo-plus

Hamsteren is lastig zonder auto momenteel. Maar hier leven wr in een totaal andere wereld. Handen schudden en iedereen wordt gezoend lege schappen , ja de klossen garen waren op. Opgekocht door de gilets jaunes. Die willen Macron een oor aan gaan naaien!!

In China is alle rust weer teruggekeerd dus waarom zijn we in NL zo in paniek? Ik ben echt totaal niet bezorgd omtrent dat virusje. Heel mooi Edwin dat stukje wat jij hebt geplaatst, zo denk ik er ook over. Als mensen zoooo bang en angstig zijn, dankrijgen ziektekiemen meer kans om binnen te dringen.

Hamsteren is lastig zonder auto momenteel. Maar hier leven wr in een totaal andere wereld. Handen schudden en iedereen wordt gezoend lege schappen , ja de klossen garen waren op. Opgekocht door de gilets jaunes. Die willen Macron een oor aan gaan naaien!!

Dus geen hysterie bij jullie? Gelukkig maar.
Misschien kan je van een fiets een bakfiets maken die je dan vol kan laden. Zomaar een ingeving wanneer nood aan de man is. Maar wacht alsjeblieft niet tot het laatste moment.

In China is alle rust weer teruggekeerd dus waarom zijn we in NL zo in paniek? Ik ben echt totaal niet bezorgd omtrent dat virusje. Heel mooi Edwin dat stukje wat jij hebt geplaatst, zo denk ik er ook over. Als mensen zoooo bang en angstig zijn, dankrijgen ziektekiemen meer kans om binnen te dringen.

Wellicht omdat in China ook paniek was om voedsel. Idd, als ze bang worden tast dat het immuun aan. De bangerds halen vooral ook paracetamol en andere rotzooi.
Focus ligt vooral op toiletpapier en houdbaar voedsel.
Het gaat nu niet om het virus. Het gaat erom dat je zorgt voor jezelf en voldoende in huis hebt voor het geval dat. Dat betekent niet dat je mee moet doen aan de hysterie. Maar wel dat je anticipeert op de gevolgen van die hysterie, voor jezelf.
Ik zei tegen iemand, als er echt geen toiletpapier meer is straks kan men altijd nog de douchekop gebruiken. Doen ze in andere landen ook.

De vetoplosbare variant van vitamine C is trouwens ook geen slecht idee. Mensen kunnen nogal in de war raken van de dingen waar je allemaal wel niet aan moet denken ?

Ze maken je zo bang met het coronavirus. Tegenwoordig als ik in een restaurant naar het toilet ga: open ik de deur met mijn elleboog, doe ik de bril omhoog met mijn voet, open ik de kraan met mijn pols. Als ik weer uit het toilet kom open ik de deur weer met mijn elleboog. Ik loop terug naar mijn tafeltje zonder iets of iemand aan te raken en vlak bij de tafel merk ik pas dat mijn lul nog uit mijn broek hangt.

Haha, ja vond ik ook. Niet echt serieus wereldnieuws. Maar haalt de hysterie een beetje weg hè. De laatste dan. Voor wie het niet fout wil doen kan men deze boven het bed hangen.

In een kleine Albert Heijn vestiging in Delft stonden de wachtrijen aan het begin van de middag tot halverwege de winkel.

Op straat liep een man een masker/mondkapje.

Legt meetlat alvast klaar.

Hoeft niet. Gewoon naar de rooie vinkjes kijken. Dan is kans op besmetting het kleinst. Als je de kruisjes doet bega je een grote zonde ??

In een kleine Albert Heijn vestiging in Delft stonden de wachtrijen aan het begin van de middag tot halverwege de winkel.

Op straat liep een man een masker/mondkapje.

Misschien in de avond rustiger....Maar dan zijn bij jullie de schappen wellicht gewoon aangevuld daar als het nu nog druk is? Dan is de winkel morgen misschien wel weer vol met spullen en de mensen opgelost. Zou kunnen. Het is de vraag hoe lang deze hysterie aan blijft houden en of mensen daardoor terug blijven keren naar de supermarkten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan