Coronavirus

"Draconische maatregelen" een term die de media frequent gebruikt in verband met Corona.

De wetten van Draco (Oudgrieks: Δρακόντειοι νόμοι / Drakónteioi nómoi ["Draconische wetten"], Δρακόντεια μέτρα / Drakónteia métra ["Draconische maatregelen"]) werden in 621 v.Chr. uitgevaardigd door de Atheense wetgever en archont Draco.

Maatregelen worden als 'draconisch' benoemd omwille van hun streng karakter; zelfs kleine vergrijpen werden met de doodstraf bestraft.
Wetten van Draco

Draco

1- ( 7th century bc ) , Athenian legislator. His codification of Athenian law was notorious for its severity; for instance, the death penalty was imposed even for trivial crimes, which gave rise to the adjective draconian in English.

2- a large northern constellation (the Dragon), stretching around the north celestial pole and said to represent the dragon killed by Hercules. It has no bright stars.

Draco is the Latin word for serpent or dragon.

Nederland is een grote corrupte bende. Misschien nog net niet het meest corrupte land in de wereld. Het is alleen zo mooi ingepakt in een "democratie". Is dat de rede waarom de regering niet nog verder wil gaan met "maatregelen" om de "verspreiding" van het "Coronavirus" tegen te gaan? Dus het land helemaal op slot. Zijn Rutte en zijn vriendjes bang voor hun eigen toekomst?

Edwin, waarom zou Rutte daar bang voor zijn?
Als deze troepen in Nederland zouden zijn weet Rutte ervan toch? Dan doet ie het land niet op slot zoals andere Europese landen wel hebben gedaan. Ik lees dat de Amerikaanse troepenverplaatsing in Nederland is afgeblazen.

De geplande troepenverplaatsing van een Amerikaanse gevechtsbrigade door Nederland is daarmee van de baan.

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/03/13/amerikaanse-troepenverplaatsing-in-nederland-afgeblazen

het is te hopen dat ze blijven en de hele kliek in Den Haag eens kritisch bekijken, of gaat dat gebeuren of wat... wie weet hier wat over?

Ik ben inderdaad ook benieuwd of iemand weet wat de bedoeling hiervan is?
Waarom vertrekken ze? En is dat een reden voor Rutte om Nederland niet in lockdown te doen?

De economie en vitamine M(oney)

De mensheid steunt en de regeringen blijven niet achter!
Groot Brittanië - 330 miljard pond aan ondersteuning van de Britse handel.
USA - 850 miljard dollar steun als "coronavirus-related economic stimulus"

Ik bekijk het altijd ook van de andere kant. De rekening komt uiteindelijk bij de burger terecht. Zo moet elke Brit van 20 jaar en ouder dus garant staan voor 6500 pond in verband met deze actie.
En elke volwassen Amerikaan moet garant staan voor 3400 dollar (extra).
Het moet ergens uit gefinancieerd worden. Amerika gaat gebukt onder een niet terug te betalen nationale schuldenlast van 23000 miljard dollar; zet dat even af tegen een volwassen bevolking van 250 miljoen burgers (92000 dollar). De Britse schuldenlast is een ook niet geringe 1821 miljard pond (38000 per volwassen Brit). Daar komt dus nu nog het nodige bij.

Zoiets werk je alleen weg door het drukken van veel vers geld, anders genoemd: inflatie. Wie zijn daar in de eerste plaats de dupe van? Degenen die hun spaargeld op de bank hebben staan, of onder de matras. De slimme rijke 1% heeft zijn reserves in waardevaste goederen zitten, degene die met hoge schulden zit (al of niet door eigen schuld natuurlijk) lacht zich suf terwijl zijn schulden verdampen. Wie spaargeld noch schulden heeft zal het een zorg zijn.
Hoewel duidelijk is dat steunmaatregelen wel degelijk noodzakelijk zijn, wordt hier enerzijds de rekening doorgeschoven naar volgende generaties, anderzijds naar de generatie die nu aangwezen is op zijn/haar spaargeld. Rentenieren is bij de huidige rentestanden natuurlijk al helemaal een woord uit een voorbij verleden.

Het kabinet heeft net een eerste pakket maatregelen aangekondigd van 92 miljard euro. Bij ruim 13 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder is dat 7000 euro per persoon. En maar hopen dat al dat geld terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben en dat alle Nederlanders die dit geld samen op moeten brengen (door verdienen of 'verdampen') dat ook financieel kunnen overleven.

Regeringen van vele, waarschijnlijk de meeste, landen lijken hier aan mee te doen. Maar díe stellen in de regel hun eigen salaris vast...

Het huidige financiele stelsel is precies op basis van wat jij zegt (schulden doorschuiven naar volgende generaties) allang niet meer houdbaar. Daarom komt er ook een financiele reset met een terugkeer naar de goudstandaard. Alle bestaande schulden zullen dan worden kwijtgescholden. De huidige maatregelen zijn nu noodzakelijk, maar de werkelijke oplossing moet niet gevonden op het zelfde niveau als waar het vandaan komt (Einstein). Vandaar de aanstaande reset met goudstandaard.

Mike

Ik heb zo'n donker geel vermoeden dat het meest van onze goudreserve inmiddels in China ligt.
Misschien kunnen we beter naar een koperstandaard, koper gaat heel erg veel waard worden als als die windbuilmolens en zondepanelen straks hun fluctuerende energie op het net brengen en een heel wagenpark plus warmtepompen van stroom voorzien moeten worden. We maken interessant tijden mee, zou de Chinees zeggen en dat is niet positief!

Als al die Q dingen die ik zelf nog niet inzichtelijk heb uitkomen, dan lossen al die klimaat ideeën wellicht ook vanzelf op.

Maar iedereen die dus bv een lening heeft of een traject schuldsanering, deurwaarders incasso's etc, die zijn straks ineens kwijt gescholden? Ook opgelost?

Ik zeg net "Nog even en Bruins krijgt een toeval. Hij Weet Niets Concreets te vertellen!" en daar ging hij neer. Enfin, vergadering/debat over Corona opgeschort tot 201.15 uur.

Ik klink misschien niet aardig, maar dus iedereen mag dat behouden wat hij met schulden heeft gekocht. Ik zit in een kleine huurbungalow, heb geen schulden en leef toch wel zuinig. Ik leef bewust zuinig. De anderen die dus zo maar lukraak geleefd hebben, dure woning/huis, auto's etc. op lening wordt dan beloond en ik bestraft met mijn doordacht verantwoordelijk gedrag. Zit me toch niet helemaal lekker.

Dorothé

Ja Dorothe, dat is dus precies wat ik me ook afvraag.
Klinkt een beetje zoals al die mensen die profiteren.

Dat is bijna net hetzelfde als dat ik geen chocolade, koekjes, cola, friet etc. meer eet om gezond te zijn en af te vallen en dat wanneer een ander dat wel allemaal doet, dat die dan op het einde ineens ook afvalt en even gezond is. Misschien een blöd voorbeeld, maar ik ontzeg me die dingen allemaal terwijl ik die toch ook wel lekker vind. Zo koop ik dan ook niet alles wat mijn hartje begeert om schuldeloos door het leven te gaan en een ander gunt zich wel alles en mag dat dan gewoon behouden. Dan ben ik toch wel de gedupeerde.

Dorothé

Je gaat niet 'schuldeloos' door het leven. Aan elke euro die je uitgeeft hangt een schuld die geen van ons kan terug betalen. Ons monetaire systeem is parasitair en ieder van ons fungeert als onderpand voor de door [HEN] gecreeerde schulden. De enige oplossing is de boel laten klappen. Een oud spreekwoord luidt: als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed.

Mike

Dit snap ik niet. Door hen gecreëerde schuld? Als iemand schulden maakt zoals Dorothe zegt dan komt dat toch door de persoon zelf die dat doet? Ze beslissen dan toch zelf een lening te nemen in ruil voor luxe? Niet ons systeem. Wat bedoel je met laten klappen? Stoppen met terugbetalen en dan is alles opgelost?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.559
Leden
8.670
Nieuwste lid
willie55
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan